آشنایی با انواع غذای سگ و گربه

0

یکی از نکات بسیار ضروری در نگهداری از حیواناتی همچون سگ و گربه آشنایی با انواع غذای سگ و گربه است. تغذیه نقش مهمی در سلامت حیوانات خانگی همچون سگ و گربه دارد و بدون توجه به آن این حیوانات نمی‌توانند به سلامت زندگی کنند و ممکن است دچار بیماری‌ها و مشکلات دیگر در طول زندگی خود شوند.

تغذیه سگ و گربه‌ها متفاوت است و به جز نام غذای آنها که به دو گروه غذای خشک و غذای مرطوب تقسیم می‌شود شباهت دیگری با یکدیگر ندارند.

غذای خشک

غذای خشک یکی از انواع غذای سگ و گربه است که رطوبت کمتری نسبت به غذای مرطوب دارد و به شکل بیسکویت‌های کوچکی تولید می‌شود. در واقع غذای خشک حاوی مواد مورد نیاز بدن این حیوانات است که با یکدیگر ترکیب شده‌اند و در نهایت به شکل بیسکویتی قابل خوردن در آمده‌اند.

غذای مرطوب

غذای مرطوب همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد رطوبت بالایی دارد و به همین دلیل برای انواع سگ و گربه لذیذتر است. این غذا به طور معمول از انواع گوشت‌ها و سبزی‌ها تهیه می‌شود و به دلیل اینکه بافت طبیعی‌تری دارد با استقبال بیشتری از طرف این حیوانات مواجه می‌شود.

غذای خشک و مرطوب سگ و گربه اگرچه مشابهت اسمی دارند؛ اما از لحاظ مواد تشکیل‌دهنده با یکدیگر متفاوت هستند تا بتوانند نیازهای بدنی این حیوانات را به شکل کامل تأمین کنند. به طور مثال غذای گربه حاوی پروتئین بالاتری است در حالی که در غذای سگ این مقدار کمتر است؛ زیرا پروتئین بیش از حد می‌تواند باعث مشکلات گوارشی و پانکراتیت در سگ شود. آشنایی با انواع غذای سگ و گربه کمک می‌کند تا افراد بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های غذایی دست به خرید غذا برای حیوان خود نزنند و به این ترتیب از به وجود آمدن مشکلات جسمی برای این حیوانات دوست‌داشتنی جلوگیری شود.

نکات مهم در خرید انواع غذای گربه

گربه‌ها برای داشتن یک بدن سالم باید تغذیه سالمی داشته باشند. این حیوانات گوشت‌خوار اجباری هستند و گوشت باید بخش مهمی از تغذیه آنها را تشکیل دهد. در خرید انواع غذای گربه باید به نکات مهم توجه داشت تا غذایی که برای این حیوان خریداری می‌شود پاسخگوی تمام نیازهای او باشد:

سن گربه

در خرید انواع غذای گربه باید سن و شرایط زندگی حیوان را در نظر گرفت. ترکیبات غذایی که برای یک گربه مسن تولید می‌شود با غذای بچه گربه متفاوت است و به همین دلیل باید هر غذایی را متناسب با سن گربه خریداری کرد.

مواد تشکیل دهنده

بسیار مهم است که در خرید انواع غذای گربه به مواد تشکیل‌دهنده آن حتماً توجه کرد. بهترین غذای گربه به غذایی گفته می‌شود که طبق استانداردهای سازمان کنترل غذا و داروی امریکا (AAFCO) به تولید رسیده باشد. در این نوع غذا باید پروتئین بالاترین درصد مواد تشکیل‌دهنده را داشته باشد. چربی، کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم و منیزیم از دیگر موادی هستند که باید در غذای گربه به میزان لازم قرار گیرند.

برند تولیدکننده

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید توجه به نام تولیدکننده است. تولیدکننده‌های قدیمی و معتبر محصولات خود را بر اساس استانداردهای مرتبط با تولید غذای گربه به بازار عرضه می‌کنند و محصولات آنها از کیفیت بالاتری برخوردار است.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید خرید انواع غذای گربه باید با توجه به معیارهایی انجام گیرد تا بهترین محصول خریداری شود. جهت خرید انواع غذای گربه افراد می‌توانند به پت‌شاپ اینترنتی پت استور مراجعه کنند و از میان تنوع بالای غذاها محصولی باکیفیت را انتخاب نمایند.

غذای تر گربه

آشنایی با انواع غذاها پیش از خرید غذای خشک و کنسروی سگ

غذای سگ به دو نوع غذای خشک و کنسروی تقسیم می‌شود. خرید غذای خشک و کنسروی سگ برای حفظ سلامت این حیوان اهمیت دارد و به همین دلیل باید دانست که هر کدام از این غذاها چه ویژگی‌هایی دارند و چرا باید خریداری شوند.

غذای خشک سگ

پیش از خرید غذای خشک و کنسروی سگ باید با ویژگی‌های غذای خشک سگ آشنا شد. غذای خشک به غذایی گفته می‌شود که در کارخانه‌ها به شکل بیسکویت‌هایی خشک تهیه می‌شود. این غذا شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی است و می‌تواند تمام نیازهای مورد نیاز سگ را برطرف کند. همان‌طور که نام این غذا نشان می‌دهد ساختاری خشک دارد و رطوبت آن نسبت به غذای مرطوب بسیار کمتر است.

غذای کنسروی سگ

آشنایی با این نوع غذا نیز پیش از خرید غذای خشک و کنسروی سگ اهمیت دارد. کنسرو سگ بالانس غذایی بالایی دارد و از طرفی بافت و طعم بسیار لذیذ آن باعث شده تا بسیار موردعلاقه سگ‌ها باشد. این غذا از رطوبت بالایی برخوردار است و می‌تواند آب مورد نیاز بدن سگ‌ها را تأمین کند.

خرید غذای خشک و کنسروی سگ امروزه از فروشگاه‌های پت‌شاپ بسیاری امکان‌پذیر است. یکی از فروشگاه‌های اینترنتی که عرضه‌کننده انواع غذای سگ است پت‌شاپ اینترنتی پت استور است که تنوع بالایی از غذای خشک و کنسروی سگ را ارائه می‌کند.

غذای خشک سگ

خرید از فروشگاه پت استور؛ خریدی راحت و بدون دغدغه

یکی از دغدغه‌های صاحبان حیوانات خانگی این است که بتوانند ملزومات مورد نیاز حیوان خود را به راحتی خریداری کنند. امروزه در سطح شهر فروشگاه‌های پت‌شاپ متعددی وجود دارد. در کنار این فروشگاه‌ها، پت‌شاپ‌های اینترنتی رشد کرده‌اند که محصولات مورد نیاز حیوانات را در تنوع بالایی ارائه می‌کنند. یکی از پت‌شاپ‌های آنلاین  فروشگاه پت استور است. در فروشگاه پت استور انواع غذاها و ملزومات مورد نیاز سگ‌ها، گربه‌ها، جوندگان و پرندگان گرد هم آورده شده تا افراد بتوانند به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

در فروشگاه پت استور تمام غذاها و لوازم ضروری حیوانات از بهترین برندها عرضه شده‌اند تا بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار گیرد. خرید آنلاین از فروشگاه پت استور کمک می‌کند تا افراد بتوانند در هر مکان و در هر ساعتی از شبانه‌روز محصول مورد نظر خود را سفارش دهند و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت نمایند. با خرید از فروشگاه پت استور افراد می‌توانند یک خرید مطمئن و بدون دغدغه را تجربه کنند.

فروشگاه پت استور

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.