شرایط عمومی اخد بورسیه ترکیه 2022

0

بورسیه تحصیلی ترکیه یکی از مهم‌ترین و موثر‌ترین موارد مهم در تحصیل دانشجویان محسوب می‌شود. شما با گرفتن بوسیه ترکیه شامل مزیت‌هایی از جمله : تحصیل رایگان، بیمه‌های درمانی، حقوق و … می‌شوید. نکته قابل توجه این است که بازار کار ترکیه از شرایط خوبی برخوردار است. در صورتی که دانشجویی بتوانیید بورسیه تحصیلی سال 2022 ترکیه را اخذ کند، هم می‌تواند به طور رایگان تحصیل کند و هم می‌تواند هزینه‌های زندگی را کاهش دهد. امروز قصد داریم درمورد بحث شیرین بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2022 با شما صحبت کنیم و اطلاعاتی مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

شرایط عمومی اخد بورسیه ترکیه 2022

با شنیدن نام بورسیه، دانشجویان به اشتباه گمان می‌کنند که بورسیه موجب رایگان شدن تحصیلشان می‌شود. این موضوع باعث بالا رفتن انتظارات دانشجویان و همچنین شدن رقابت میان آن‌ها شده که در نتیجه باعث کاهش شانس قبولی متقضیان می‌شود. همانطور که مشخص است، دریافت بورسیه شرایطی دارد که باید رعایت شود. این فرآیند و شرایط در همه کشور‌ها اتفاق می‌افتد و دانشجوی متقاضی باید شرایط دریافت بورسیه را دارا باشد. یک نکته مهم و طلایی در شرایط دریافت بورسیه وجود دارد و آن هم این است که در صورت داشتن معدل بالا شما بسیار ساده تر و راحت تر می‌توانید بورسیه تحصیلی خود را دریافت کنید.

انواع بورسیه تحصیلی ترکیه 2022

از آنجایی که تحصیل در کشور‌ های خارجه هزینه بردار است، به همین دلیل اکثریت دانشجویان ممکن است امکان ادامه تحصیل در این کشور‌ ها را نداشته باشند. از همین رو دولت ها جهت حل کردن این موضوع برای متضیان با استعداد و توانمند فراهم کردند تا آن ها نیر با دریافت کمک هزینه های نحصیلی از طرف دولت، موسسات خیریه و … در دانشگاه های مشهور جهان به ادامه تحصیل مشغول شوند. پس تا به اینجا به این موضوع پی برده اید که شانس دانشجویان ممتاز برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه بسیاربالا می‌ باشد.  دولت این کشور نیز سالانه برای دانشجویان کارشناسی‌، کارشناسی ارشد و دکتری بورسیه تحصیلی در نظر گرفته، تا آن ها نیز شرایط ادامه تحصیل را بدون دغدغه مالی در کشور ترکیه داشته باشند.

بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه به دو قسمت تقسیم می شود که به شرح زیر است :

1- بورسیه تحصیلی فول فاند ترکیه : این بورسیه کامل ترین و بهترین نوع بورسیه به شمار می رود که تمامی هزینه ها از جمله حمل و نقل و پزشکی را در بر می گیرد. مدت ثبت نام این بورسیه از اواخر دی ماه شروع شده و در اوایل اسفند ماه به پایان می رسد. 2- بورسیه تحصیلی درصدی در ترکیه : بورسیه درصدی افرادی که در آزمون یوس، سات شرکت کرده اند و افرادی که قصد دارند بدون آزمون وارد دانشگاه شوند را در بر می گیرد. مقدار درصد این بورسیه با بررسی رزومه متقاضی مشخص می شود که این روزمه شامل معدل، تقدیر نامه ها، مدارم مختلف و … می باشند و هر چقدر رزومه قوی تری داشته باشند درصد بورسیه آن نیز افزایش می یابد.

شرایط بورسیه ترکیه 2022

بر اساس اخبار منتشر شده، کشور ترکیه می خواهد تا سال های دیگر دانشجویان خارجی راد در دانشگاه های کشورش جذب کند. از این رو اقدام به آسان تر کردن شرایط تحصیل کرده است. لازم به ذکر است که بورس تحصیلی دانشجویان با توجه به مقطع تحصیلی و نمرات آن ها متفاوت است. این به این معناست که ممکن است هزینه تحصیل برای برخی از دانشجویان کاملا رایگان اما برای برخی تنها 50 درصد باشد، در نتیجه این موضوع را حتما پس ذهن خود داشته باشید.

گذراندن مقطع قبل در دریافت بورسیه یکی از مهم ترین موارد در این پروسه به شمار می رود. مثلا اگر دانشجویی می خواهد برای مقطع دکترا بورسیه ترکیه سال 2022 را دریافت کند، باید دوره کارشناسی خود را کالا گذرانده باشد. آشنایی با هر دو زبان های انگلیسی و ترکی استانبولی یکی دیگر از موارد مهم دریافت پذیرش تجصیلی در ترکیه محسوب می شود، این یادگیری باید به حدی باشد که دانشجو بتواند کاملا  با زبان ترکی استانبول ارتباط برقرار کند. دانشجو برای اطمنینان از این موضوع می تواند در آزمون تومر شرکن کند و نمره حداقلی این آزمون را کسب نماید. البته بدیهی است که فراگیری زبان ترکی استانبولی نیز موجب راحت تر شدن زندگی در این کشور می شود.

شرایط سنی بورس تحصیلی ترکیه

شاید باورتان نشود ولی شرایط سنی در دریافت بورسیه تحصیلی بسیار جدی و مهم می باشد. برای مثال اگر در آزمون ها شرکت کرده و حتی نمره قبولی دریافت کنید ولی شرایط سنی مناسب نداشته باشید مجاز به دریافت بورسیه نمی شوید!

از این رو سن مناسب دریافت بورسیه به شرح زیر است :

– سن مناسب برای کارشناسی ( لیسانس ) : حداکثر 20 سال تمام

– شرایط سن برای کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) : حداکثر 29 سال تمام

– دکتری : حداکثر 34 سال تمام

بورسیه تحصیلی ترکیه با دیپلم

اگر مدرک دیپلم را دارد و تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی در کشور ترکیه می‌باشید، حتما باید مدرک و ریز نمرات دیپلم را در هنگام ثبت نام در سایت آپلود کنید. البته اگر سال دوازدهیم هستید و هنوز دوره دبیرسان خود به اتمام نرسانده اید، می توانید ریز نمرات ترم اول تحصیلی سال دوازدهم را در سایت بارگزاری کنید.

شرایط ثبت نام بورسیه تحصیلی با دیپلم

برای ثبت نام بورس تحصیلی در کشور با دیپلم برای دوره کارشناسی، داشتن نمره حداقل 14 الزامی می باشد، اما با اینحال با توجه بررسی های صورت گرفته، معمولا معدل های کمتر از 18 واجد شرایط دریافت بورسیه نمی باشند ( مگر اینکه دارای شرایط خاص یا از مناطق محروم باشند.) برای دریافت بورسیه رشته هایی مانند پزشکی یا دندانپزشکی باید حداقل معدل 18 را داشته باشید.

زمان ثبت نام بورسیه ترکیه 2022

بورسیه تحصیلی فول فاند ترکیه سالانه در زمان مشخصی صورت می گیرد و متقاضیان فقط در آن زمان می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند. در خصوص بورسیه تحصیلی زمان خاصی وجود ندارد و هنگام ثبت نام شما می‌توانید رزومه خود را ارسال کنید.

در متن زیر زمان ثبت نام و اعلام نتایج بورسیه تحصیلی 2022 را برای شما شرح می‌دهیم :

تاریخ آغاز ثبت نام بورسیه  : 25 دی ماه تا 1 اسفند ماه

پایان اریابی مدارک فرستاده شده : آپریل 2022 ( در پایان ماه فروردین یا اردیبهشت )

اعلام نتایج بورسیه ترکیه 2022 : جولای 2022 ( ماه های تیر و مرداد)

آغاز کلاس ها : 11 شهریور ماه

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.