سوالات آیین نامه رانندگی و راهکار های آموزشگاهی!

0

سوالات آیین نامه چه کاربردی دارند ؟ اصلا در آموزشگاه رانندگی ترتیب آزمون ها به چه صورت است ؟ سخت ترین آزمون چیست و چه راهکاری برای آن وجود دارد ؟ هزینه گواهینامه رانندگی و همینطور شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی چیست ؟ در این مقاله به بررسی تمامی این موارد می پردازیم پس در صورتی که می خواهید در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید و البته در آزمون شهری هم در سری نخست قبول شوید این مقاله می تواند به شما در این مورد کمک کند .

بسیار خب بیایید در ابتدا با هم هزینه های گواهینامه رانندگی را بررسی کنیم …

هزینه گواهینامه رانندگی در ایران چقدر شده است ؟

در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی هزینه گواهینامه رانندگی بپردازیم پس در صورتی که می خواهید در آموزشگاه رانندگی ثبت نام کنید به شما پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را تا انتها بخوانید .

هزینه گواهینامه رانندگی در ایران برای پایه سوم مبلغی در حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای پایه دوم چیزی در حدود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و همینطور برای گواهینامه موتور سیکلت چیزی در حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شده است .

حالا که می دانید هزینه گواهینامه رانندگی چقدر شده است بیایید در مورد مراحل گرفتن آن بررسی هایی را انجام دهیم … .

مراحل گرفتن گواهینامه رانندگی به چه صورت است ؟

در ابتدا شما باید دارای ۱۸ سال سن به عنوان اولین شرط برای حضور در آموزشگاه رانندگی را داشته باشید در این شرایط شما باید به آموزشگاه رانندگی رفته و در کلاس های آن ثبت نام کنید . سپس  باید کتاب آیین نامه رانندگی را خریداری کنید البته باید بدانید فایل این کتاب در تمامی رسانه های به صورت رایگان قرار داده شده است و می توانید دانلود کنید . بعد از دریافت کتاب آیین نامه رانندگی باید به کلاس های آیین نامه رانندگی بروید .

در این کلاس ها شما باید قوانین رانندگی را به صورت کاملا دقیق بیاموزید برای مثال شما باید در این کلاس ها قوانین تابلو ها و راه ها و جاده ها و همینطور موارد فنی و شهری را بیاموزید در این صورت است که می توانید قوانین را به خوبی رعایت کنید . در این کلاس ها استاد راهنمای شما یک افسر راهنمایی و رانندگی می باشد و شما باید از این فرد تمامی قوانین رانندگی به خوبی بیاموزید .. .

در مرحله بعدی شما باید خود را برای آزمون آیین نامه رانندگی آماده کنید . راهکار های زیادی برای آن وجود دارد که در این بخش بررسی می کنیم . سوالات آیین نامه رانندگی که در این تست به شما داده می شود شامل ۳۰ سوال تستی و ۲۰ دقیقه آزمون می باشد و شما باید در این ۲۰ دقیقه تمامی این ۳۰ سوال را پاسخ دهید و شما فقط ۴ بار می توانید اشتباه پاسخ دهید و در صورتی که این اشتباهات زیاد تر از ۳۰ بار باشد بدون شک مردود می شوید و باید هفته بعد مجددا برای آزمون آیین نامه رانندگی به آموزشگاه رانندگی بروید .

در این صورت زمان شما کاملا از بین خواهد رفت و البته هزینه های مالی زیادی هم برای شما خواهد داشت . بسیار خب بیایید به بررسی مرحله بعدی بپردازیم . بیایید تصور کنید در کلاس های آیین نامه قبول شده اید الان نوبت آن رسیده تا وارد کلاس های عملی شوید.

در این حالت شما باید با مربی آموزشگاه رانندگی تمرین رانندگی کنید حتی اگر شوماخر هم هستید باید در این کلاس ها شرکت کنید و بعد خودتان را برای آزمون آماده کنید . در این کلاس ها به شما رانندگی اصولی را یاد می دهند و شما باید به صورت کاملا اصولی رانندگی کردن را بیاموزید .  در این حالت شما باید خودتان را برای آزمون عملی رانندگی آماده کنید شاید بپرسید این چه آزمونی است ؟ در ادامه به بررسی این آزمون هم می پردازیم اما قبل از آن بهتر است مروری بر مرحله آزمون داشته باشیم .

در مرحله آزمون ۳۰ نفر در کلاس نشسته اند و آزمون رانندگی شروع می شود در این حالت شما باید ۳۰ سوال را در ۲۰ دقیقه پاسخ دهید و باید اشتباهات شما کمتر از ۴ مورد باشد . شاید باورتان نشود اما از هر کلاس ۳۰ نفره در بهترین حالت حدودا ۸ الی ۱۰ نفر قبول می شوند و مابقی مردود شده و باید برای آزمون آیین نامه هفته بعد آماده شوند . خیلی تجربه بدی هست . اما در صورت قبولی به مرحله بعدی آزمون میرسیم . بسیار خب بیایید به مرحله بعدی یعنی آزمون شهری بپردازیم … .

آزمون شهری و عملی و راهکار های قبولی در این آزمون !

در صورتی که می خواهید در آزمون عملی رانندگی قبول شوید با تمامی قوانین رانندگی را به خوبی مطالعه کرده باشید و وقتی به مربی آموزشی می رسید باید تمامی موارد فنی و عملی رانندگی را مرور کرده باشید در غیر این صورت شما مردود می شوید . البته این آخرین مرحله گرفتن گواهینامه رانندگی و همینطور سخت ترین مرحله گرفتن این مدرک می باشد و از ۳۰ نفر معمولا هر بار ۵ الی ۷ نفر قبول می شوند .

سختی این آزمون بسیار زیاد است زیرا افسر خشن راهنمایی و رانندگی در کنار شما می نشیند و از شما می خواهد تا رانندگی را شروع کنید . استرس زیادی را تجربه خواهید کرد تا جایی که بسیاری از افراد حتی دست و پایشان هم می لرزد . در این حالت شما باید یادتان باشد که حتما در این آزمون باید تمامی موارد را رعایت کنید در غیر این صورت مردود می شوید و در صورت مردود باید هفته ها برای این آزمون در آموزشگاه رانندگی حاضر شوید .

در کل آزمون شهری یک آزمون واقعا سخت است و در صورتی که در این آزمون قبول شوید می توانید به مرحله بعدی وارد شوید در غیر این صورت دوستان شما باید بار ها و مدت های طولانی در این آزمون مردود شوید . بعضا به قدری در این آزمون مردود می شوند که این آزمون را ول می کنند و از خیر گرفتن گواهینامه رانندگی می گذرند اما بعضا به قدری مداومت می کنند تا بالاخره قبول می شوند .

در کل بهتر است بدانید در صورتی که بخواهید گواهینامه رانندگی خود را دریافت کنید بای به صورت بسیار حرفه ای تمرین رانندگی کنید باید در تمامی طول مدت کلاس های رانندگی مربی را زیر نظر داشته باشید و تمامی موارد عملی را به خوبی بیاموزید . در غیر این صورت مردود می شوید اما البته مردودی شما تنها سختی این ماجرا نیست و شما باید هزینه های بسیار زیادی را بپردازید و از همه بدتر در صورتی که ۵ بار مردود شوید باید در آموزش مجدد رانندگی ثبت نام کنید و این یعنی شما باید هزینه های بسیار زیادی برای گرفتن گواهینامه رانندگی بپردازید در این صورت است که می توانید برای گرفتن گواهینامه رانندگی مجددا آزمون شهری دهید .

میبینید ؟ این شرایط واقعا سخت است و بسیاری از افراد در این مراحل گرفتار شده و شاید ۱ سال گرفتن گواهینامه رانندگی برای آنها طول کشیده است .

گواهیران !

وبسایت سوالات آیین نامه رانندگی گواهیران اما چه کمکی می تواند کند ؟ در صورتی که می خواهید در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید باید در ابتدا کتاب آیین نامه رانندگی را به خوبی بخوانید و سپس خودتان را برای تمرین سوالات آیین نامه آماده کنید . این نمونه سوالات آیین نامه به تعداد هزاران سوال می باشند و به شما کمک می کند تا به خوبی در این زمینه تمرین داشته باشید .

البته می توانید برای آزمون عملی رانندگی از تمامی مراحلی که در این سایت گفته شده استفاده کنید و بدون شک می توانید با تمرین تمامی نکات گفته شده در این آزمون قبول شوید . گواهیران البته سایت مقالات مکانیکی و همینطور فنی و مهندسی حوزه خودرو می باشد و شما می توانید با استفاده از این سایت به راحتی برای ارائه مقالات خود استفاده کنید .

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.