مقایسه انواع مودم

0

مودم ها با توجه به نوع فناوری و اتصال انواع مختلفی دارند. به طور کلی مودم ها شامل سه دسته ی داخلی، خارجی و  pc card می شوند.اما از نظر اتصال می توان گفت به صورت سیمی، با سیم و یا هر دو آن ها هستند . چگونگی انجام این کار به این صورت بوده است که مودم های سیمی با استفاده از کابل ارتباط مستقیمی را بین دستگاه و کامپیوتر یا لپ تاپ تان ایجاد می کنند. مودم های سیمی در لحظه تنها به یک دستگاه متصل می شوند که کاربرد آن برای کاربران کمتر است. مودم های بی سیم که به صورت مودم-روتر هستند و می توانند به صورت بی سیم و با سیم متصل شوند. اکثر مودم های امروزی از نوع مودم-روتر می باشند. توجه داشته باشید مودم-روتر با روتر متفاوت است و روتر وظیفه پخش کردن سیگنال ها را دارد. نحوه کار این modem یا دستگاه بی سیم به این صورت بوده که از طریق کابل اینترنت را دریافت نموده و به صورت بی سیم یا وایرلس اینترنت را در اختیار کاربران قرار می دهد. بر خلاف مدل های با سیمی این نمونه امکان اتصال چند کاربر را دارد که از این طریق می توان دستگاه را هک کرد. برای جلوگیری از هک شدن راه حل های نیز وجود دارد. قیمت مودم با توجه به فناوری، برند دستگاه مثل تی پی لینک و همچنین تعداد آنتن ها مشخص می شود. مودم های سیم کارت خور، wimax، 4G LTE/3G LTE، TD-LTE و مودم های فیبرنوری از مدل های دیگر در بازار محسوب می شوند.

مودم های ADSL با VDSL چه تفاوتی دارند؟

برای مقایسه انواع مودم در ابتدا به مقایسه این دو فناوری می پردازیم. سرعت از مهم ترین نکات قابل توجه برای کاربران است. فناوری VDSL نسبت به ADSL سرعت بسیار بالای را به مخاطبان ارائه  می دهد. فناوری adsl با خطوط تلفن منزتان قابل استفاده است. عواملی مانند کیفیت خطوط تلفن، میزان مسافت شما تا مرکز مخابرات و… تعیین کننده سرعت این فناوری خواهد بود. حداکثر سرعتی برای فناوری vdsl 100 ماگابایت در ثانیه است در صورتی در فناوری adsl نهایت سرعت برای دانلود 24 مگابایت بوده و برای آپلود 1 مگابایت است. علاوه بر سرعت از دیگر موارد قابل بررسی برای مقایسه انواع مودم می توان به قیمت ان ها نیز اشاره نمود. از نظر قیمت مودم با فناوری vdsl از adsl گران تر می باشد اما این تفاوت قیمت چندان زیاد نمی باشد. قدرت آنتن دهی برای هر دو در صورت زیاد شدن فاصله تا مخابرات کاهش می یابد اما این کاهش آنتن دهی برای فناوری vdsl بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید همه ی کاربران امکان استفاده از از vdsl را نخواهند داشت. این فناوری اکنون برای مخاطبانی قابل استفاده می باشد که در نزدیکی مرکز مخابرات قرار دارند.

مودم فیبرنوری یا vdsl

مودم vdsl با فیبرنوری چه تفاوتی دارد؟

به جای استفاده از کابل های مسی از کابل های فیبرنوری برای انتقال سیگنال استفاده می شود که موجب سرعت افزایش چند برابری برای کاربران خواهد شد. مودم های فیبرنوری یا FTTH به صورت مستقیم به کابل های فیبرنوری متصل نمی شوند و با استفاده از یک پایانه شبکه نوری این ارتباط برقرار خواهد شد. برای مقایسه انواع مودم می توان گفت از اصلی ترین تفاوت فیبرنوری با فناوری های دیگر نوع کابل و اتصال آن می باشد. استفاده از مودم فیبرنوری نیاز به کابل کشی فیبرهای نوری در منطقه شما دارد. برای نصب کابل این مودم ها باید از مرکز مخابرات تا منزل و از منزل تا مودم در دو مرحله کابل کشی انجام شود. در فناوری vdsl کابل مسی با کابل فیبرنوری تلفیق داده می شود. ولی با توجه به نزدیک بودن شما تا مرکز مخابرات می توان با همان کابل های مسی از فناوری vdsl  نیز استفاده نمود. در واقع از مرکز مخابرات تا جعبه تقسیمی که در نزدیکی منزل شما قرار دارد به کابل VDSL مجهز خواهد. و شما بدون نیاز به کابل کشی و یا تعویض سیم های منزل از این سرویس استفاده می کنید. در صورتی که شما جز دریافت کنندگان خدمان vsdl  برای منطقه یا محدوده خود نباشید خرید این مودم ها برای شما کارایی نخواهد داشت.

مودم سیم کارت خور

در صورتی که برای محل مورد نظرتان امکان استفاده از مودم با خط تلفن ثابت را نداشته باشید می توانید از مودم های سیم کارتی استفاده کنید. TD-LTE، 3G/4G LTE، مودم ثابت اینترنت، مودم همراه اینترنت یا mifi، دانگل وای فای، مودم همراه خودرو و مودم پاور بانک از نمونه مودم های سیم کارت خور هستند که می توانید بسته به نیازتان آن را تهیه کنید. شما می توانید برای خرید انواع مودم به سایت فروشگاه آونگ مراجعه کنید www.avang-pc.com برای اطلاع از قیمت ها می توانید با کارشناسان آونگ در تماس باشید.

4.8/5 - (21 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.