مقایسه دریچه منهول چدنی با نانوکامپوزیت

0

قبل از مقایسه این دوتا باید بدونیم دریچه منهول چیست و چه کاربردی دارد. دریچه منهول یا به اصطلاح دریچه فاضلاب برای محافاظت و پوشاندن چاه های فاضلاب، مخابراط، گاز و برق مورد استفاده قرار می گیرد. البته کاربرد در هر قسمت متفاوت است، برای مثال ممکن است این دریچه برای گاز یا برق فقط برای بازدید از تاسیسات زیرزمینی استفاده شود و برای فاضلاب نیز برای پوشاندن اون چاه.

در کل وظیفه این محصول که در شهرداری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد این است که گفتیم. بیاید اول با دریچه منهول چدن و نانوکامپوزیت بیشتر آشنا شویم.

 

دریچه منهول چدنی

این نوع قدیمی ترین دریچه فاضلاب تولید شده به حساب می آید و اکثرا با این جنس آشنا هستید، دریچه های چدنی به دو روش داکتیل و خاکستر تولید می شوند و با این تفاوت که مواد اولیه برای ساخت و تولید هردو با یکدیگر متفاوت است.

داکتیل: دریچه منهول چدن داکتیل به وسیله شمش چدن ساخته می شوند و ارزش بالایی دارند، البته به همین دلیل قیمت بالا در کمتر جایی از این نوع استفاده می کنند و چدن خاکستر را جایگزین کرده اند.

خاکستر: دریچه منهول چدن خاکستر به وسیله مواد بازیافتی چدن تولید شده و ارزش کمتری دارند به طوری که قیمت آن نصف چدن داکتیل محاصبه می شود. البته همین تفاوت در تولید باعث شده چنتا تفاوت مهم با یکدیگر پیئدا کنند که در ادامه به آن میپردازیم.

تفاوت داکتیل و خاکستر: اگر قیمت را فاکتور نگیریم، تفاوت های دیگری مانند مقاومت بیشتر، وزن کمتر و شکسته نشدن بر اثر ضربه چکش مزایایی است که چدن داکتیل نسبت به خاکستر دارد.

 

مزایا و معایب

مزایا

  1. مقاومت بالا در برابر فشار و گرما
  2. تولید در ابعاد مختلف (سایز های استاندارد)
  3. تولید در ۶ رده مقاومتی

معایب

  1. قابل بازیافت و سرقت بالا
  2. وزن و قیمت بالاتر نسبت به دیگر دریچه ها

در این قسمت مزایا و معایب مهم نام برده شده، شما میتونید برای اطلاعات بیشتر به سایت ما یعنی آبیاران صنعت مراجعه کنید تا اطلاعات بیشتری را کسب نمایید.

تلفن همراه: ۰۹۱۲۷۰۶۶۱۶۶ – ۰۹۱۲۸۳۳۴۱۸۶

تلفن ثابت: ۰۲۱۶۶۱۴۵۲۰۹ – ۰۲۱۶۶۱۴۵۸۴۳

 

دریچه منهول نانوکامپوزیت

در واقع جدیدترین و بی نقص ترین دریچه منهول تولید شده نانوکامپوزیت است که طراحی آن نیز توسط دانشجویان دانشگاه شریف انجام شده و تولید ملی به حساب می آید. این دریچه شباهت ظاهری زیادی به دریچه منهول بتنی دارد اما ویژگی های این دو خیلی متفاوت است چرا که مواد اولیه استفاده شده در هردو متفاوت می باشد.

دریچه فاضلاب بتنی از سیمان معمولی ساخته شده اما دریچه منهول نانوکامپوزیت از رزین، سریس، میلگرد، مفتول و سیمان (سیمان معمولی نیست و از تیپ ۲ و ۵ است). به همین دلیل نانوکاپوزیت توانسته طرفداران زیادی پیدا کند و جایگزین مناسبی برای دریچه های قبلی خود مخصوصا چدنی باشد.

مزایا و معایب

دریچه منهول نانوکامپوزیت تنها عیبی که دارد وزن سنگین آن است. البته با این حال باز از چدنی و بتنی وزن کمتری دارد! در واقع میتوان گفت وزن سبک دریچه را نمیتوان مزایا دانست چرا که موقع استفاده از آن در خیابان های اصلی و پر تردد شهر با عبور ماشین های سنگین از روی دریچه اگر وزن آن سبک باشد امکان شکسته شدن به دلیل جا به جایی و بلند شدن آن از روی زمین خیلی زیاد است.

مزایا

  1. مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت گرما
  2. مقاوم در برابر مواد شیمیایی و اکسیداسیون
  3. قابلیت تولید در انواع ابعاد استاندارد و سفارشی
  4. قابلیت تولید در انواع رنگ های مختلف
  5. قابلیت درج لوگو یا نام تجاری بر روی درب دریچه
  6. وزن کمتر نسبت به دریچه منهول چدنی و بتنی
  7. قیمت کمتر نسبت به دریچه منهول چدنی
  8. پیدا شدن توسط دستگاه های فلزیاب در صورت مدفون شدن
  9. غیر قابل سرقت به دلیل بازیافت نشدن
  10. چکشخوار بودن
  11. قابلیت تولید در هر ۶ رده مقاومتی

این مزایا و ویژگی های زیادی که دریچه منهول نانوکامپوزیت دارد باعث شده تا جایگزین خوبی برای دیگر دریچه ها باشند و به دلیل اینکه محصولی جدید است و سال های خیلی کمی از تولید آن میگذرد همه مردم با آن آشنا نیستند. یکی دیگر از مزایا این دریچه که شرکت آبیاران صنعت توانسته به آن اضافه کند داشتن ۱۸ ماه گارانتی و ضمانت در صورت سرقت یا شکسته شدن است.

 

سخن پایانی

اگر بخواهیم یک نتیجه گیری منطقی داشته باشیم باید گفت که با توجه به ویژگی و مزایا، دریچه منهول نانوکامپوزیت با فاصله زیادی از دریچه منهول چدنی بهتر است. شرکت آبیاران صنعت انواع دریچه های منهول را به صورت تک و عمده به فروش می رساند. حتی دریچه های چدنی و پلیمری چرا که ممکن است با توجه به بودجه و محل استفاده جنس دریچه استفاده شده متغیر باشد.

در کل مشاورین فروش ما برای راهنمایی های لازم در اختیار شما قرار دارند فقط کافیه باما در ارتباط باشین.

تلفن همراه: ۰۹۱۲۷۰۶۶۱۶۶ – ۰۹۱۲۸۳۳۴۱۸۶

تلفن ثابت: ۰۲۱۶۶۱۴۵۲۰۹ – ۰۲۱۶۶۱۴۵۸۴۳

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.