خرید تجهیزات پزشکی با چند کلیک ساده

0

دسترسی به تجهیزات پزشکی با کیفیت خوب، مقرون به صرفه و مناسب همراه با ضمانت برای یک بیمارستان یا کلینیک درمانی امری ضروری است. بدون تجهیزات پزشکی ، روش‌های پزشکی رایج – از بانداژ مچ پای پیچ خورده گرفته تا تشخیص HIV/AIDS، کاشت لگن مصنوعی یا هر عمل جراحی- امکان پذیر نخواهد بود.

تجهیزات پزشکی در محیط‌های متنوع کاربرد دارند. به‌عنوان مثال توسط افراد غیر متخصص در خانه، توسط کارکنان پیراپزشکی و پزشکان در کلینیک‌های راه دور، توسط چشم‌پزشکان و دندان‌پزشکان و توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در مراکز پزشکی پیشرفته، برای پیشگیری و غربالگری و در مراقبت‌های تسکینی و…

تجهیزات پزشکی در دو دسته بزرگ مراقبت از بیمار در منزل و تجهیزات پزشکی بیمارستانی قرار می‌گیرند. سایت سدان مد ارائه دهنده انواع تجهیزات پزشکی با کیفیت و ضمانت کالاست.

امروزه تخمین زده می‌شود که 2 میلیون نوع مختلف دستگاه پزشکی در بازار جهانی وجود دارد که در بیش از 7000 گروه دستگاه‌های عمومی طبقه بندی می‌شوند.

دستگاه پزشکی می‌تواند هر ابزار، دستگاه، ماشین، ایمپلنت، تجهیزاتی برای استفاده در شرایط آزمایشگاهی، نرم‌افزار، مواد یا سایر محصولات مشابه یا مرتبط باشد که توسط سازنده برای استفاده به تنهایی یا ترکیبی برای اهداف پزشکی در نظر گرفته شده است.

لوازم پزشکی چیست ؟

منظور از ابزار پزشکی ، هر نوع ابزار، دستگاه، ماشین، ایمپلنت، کالیبراتور آزمایشگاهی، نرم افزار، ماده یا سایر کالاهای مشابه یا مرتبط است که به تنهایی یا به صورت ترکیبی برای انسان برای یک یا چند مورد از اهداف خاص استفاده شود:

  • تشخیص، پیشگیری، نظارت، درمان یا کاهش بیماری
  • تشخیص، نظارت، درمان، کاهش یا جبران آسیب
  • بررسی، جایگزینی، اصلاح یا پشتیبانی آناتومی یا یک فرآیند فیزیولوژیکی
  • حمایت یا حفظ زندگی
  • کنترل لقاح
  • ضد عفونی وسایل پزشکی
  • ارائه اطلاعات برای اهداف پزشکی یا تشخیصی از طریق بررسی آزمایشگاهی نمونه‌های مشتق شده از بدن انسان

برای توضیح بیشتر، دستگاه‌های پزشکی از یک دستگاه اکسیژن ساده تا یک دستگاه MRI پیچیده هستند. دستگاه‌های تشخیص آزمایشگاهی یا لوله‌های خودآزمایی نیز جزو تجهیزات پزشکی محسوب می‌شوند.

 

تجهیزات پزشکی پرمصرف

نگه داشتن تجهیزات کلیدی پزشکی همیشه برای ارائه مراقبت کامل بسیار ضروری است. به منظور ارائه خدمات درمانی گسترده به مراجعین، مجموعه‌ای اولیه از دستگاه‌ها و تجهیزات وجود دارد که تمامی محیط‌های پزشکی باید داشته باشند. اینجا فهرستی از تجهیزات پزشکی ضروری است که باید هر محیط پزشکی آن را تهیه کند و مجهز باشد.

1. تخت بیمارستانی : حمل مناسب بیماران هنگام رسیدگی به موارد اضطراری بسیار ضروری است. این ابزار برای مراکز بهداشتی ضروری است که در حین گذراندن مراقبت از مراجعان در دسترس باشند.

2. الکتروشوک : دفیبریلاتورها که اغلب در شرایط تهدیدکننده حیات مانند آریتمی قلبی یا تاکی کاردی استفاده می‌شوند، ریتم منظمی را به قلب باز می‌گردانند. آنها ابزارهای ضروری هستند که یک مرکز پزشکی همیشه به پشتیبانی آن احتیاج دارد.

3. دستگاه‌ بیهوشی : دستگاه‌های بیهوشی برای تامین دقیق و مداوم گازهای پزشکی برای حفظ سطح صحیح بیهوشی بیمار ساخته می‌شوند. سازندگان دستگاه‌های بیهوشی مدرن از ابزارهای اضافه شده مانند ونتیلاتور، واحد مکش و ابزارهای نظارت بر بیمار تشکیل شده‌اند.

4. مانیتور بیمار : نمایشگرهای بیمار قطعات اصلی تجهیزات پزشکی هستند که وضعیت سلامتی بیمار را در حین و بعد از عمل ردیابی می‌کنند و گزارش می‌دهند. این مانیتورها برای بزرگسالان، کودکان و بیماران نوزادان کاربرد دارند.

5. استریل کننده‌ها : ضدعفونی‌کننده‌های مراکز بهداشتی، انواع حیات میکروبی شامل قارچ‌ها، میکروب‌ها، عفونت‌ها، هاگ‌ها و سایر موجودات موجود بر روی ابزارهای جراحی و سایر محصولات پزشکی را از بین می‌برند. اتوکلاو با استفاده از بخار اشباع شده با فشار بالا برای مدت کوتاهی تجهیزات و لوازم را ضدعفونی می‌کند.

6. دستگاه‌ EKG/ECG : الکتروکاردیوگرام (EKG) فعالیت الکتریکی قلب را در مدت زمان مشخصی ثبت می‌کند و به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی این امکان را می‌دهد تا ریتم کلی قلب را پیگیری کنند و هر گونه بی‌نظمی را تشخیص دهند.

7. تخت جراحی : میزهای جراحی از ملزومات یک مرکز پزشکی هستند. برای آماده سازی بیمار، جراحی و بهبودی، این قطعات از تجهیزات ضروری هستند.

8. گرمکن پتو و مایعات : سطوح دمای بدن که در طول درمان جراحی حفظ نمی‌شود و می‌تواند باعث مشکلات پس از جراحی مانند هیپوترمی حین عمل، بستری طولانی مدت و بهبودی و افزایش خطر عفونت شود. به همین دلیل است که گرمکن‌های پتویی و گرم کننده‌های مایع برای مراکز مراقبت‌های بهداشتی بسیار مهم هستند.

9. دستگاه‌ الکتروکوتر : واحد الکتروسرجری در درمان جراحی برای بریدن، انعقاد یا اصلاح بافت، اغلب برای محدود کردن مقدار گردش خون در یک ناحیه و افزایش دید در طول جراحی استفاده می‌شود. این دستگاه برای سوزاندن رگ و به حداقل رساندن از دست دادن خون در حین جراحی بسیار حیاتی است.

10. چراغ جراحی : چراغ‌های جراحی بخشی اجباری از هر عمل جراحی هستند تا به جراحان کمک کنند تا در شرایط نور کافی کار کنند.

فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

همیشه در هنگام خرید از شرکت یا فروشگاه تجهیزات پزشکی حتما به تجارب و معتبر بودن آن دقت کنید. تجهیزات پزشکی سدان از سال 1388 شروع به کار کرد و در تمام این سال ها تجهیزات پزشکی را به صورت عمده به بیمارستان‌ها و داروخانه‌های استان تهران عرضه کرد. سال 1391 این شرکت به طور رسمی ثبت شد و در سال 1394 عضو رسمی‌اداره کل تجهیزات پزشکی شد.

فروشگاه سدان مد هم دارای تجربه بالا در زمینه تجهیزات پزشکی است ( سابقه همکاری با بیش از 900 داروخانه استان تهران و بیش از 30 بیمارستان و همچنین بیش از 20 مرکز جراحی محدود و همچنین بیش از 20 سازمان و ارگان بزرگ کشوری و بین المللی ) و هم دارای ثبت رسمی است و شما در هنگام خرید مطمئن هستید که از جایی که معتبر است خرید می‌کنید.

این شرکت با تاسیس فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی مخصوص برای خود راهی آسان برای خرید و دسترسی به تجیزات پزشکی را به مشتریان خود ارائه داد.

فروشگاه سدان مد تمام تجهیزات اولیه، ضروری و مدرن پزشکی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. سدان مد طبق گفته شعار خود همیشه سعی کرده است موجب تحول تجهیزات پزشکی کشورمان شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.