مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ

0

استارتاپ‌ها نقش زیادی در شکوفایی اقتصاد کشورها دارند. از طرف دیگر مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ نیز موجب شده است تا بسیاری از کارآفرینان خلاق با طرح ایده‌های جذاب به یکی از کشورهای دارای ثبات اقتصادی مهاجرت کنند. کشورهای پیشرفته دنیا بخشی از پیشرفت‌های اقتصادی خود را مدیون سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ها هستند.

مهاجرت از طریق استارتاپ یک سود دوجانبه برای صاحبان ایده‌های خلاقانه و کشور پذیرنده است. ازیک‌طرف صاحب ایده استارتاپی با اثبات کارآمد بودن ایده خود و قابلیت شکوفایی آن از مزایای زندگی و فعالیت اقتصادی در یک کشور پیشرفته بهره می‌برد. از طرف دیگر سرمایه‌ای که به ایده استارتاپی اختصاص‌داده‌شده است با سود چندبرابری وارد چرخه اقتصادی کشور موردنظر می‌شود.

مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ

کشورهای پیشرفته دنیا مانند آمریکا، انگلستان، آلمان، هلند و کانادا که دارای اقتصادی قوی هستند از ایده‌های خلاقانه و جدیدی که قابلیت اجرایی و شکوفاشدن داشته باشند، حمایت می‌کنند. هر کدام از این کشورها در زمینه اعطای ویزای استارتاپ قوانین خاص خود را دارند؛ ولی چند مورد از شرایط اخذ ویزای استارتاپی در بین آن‌ها مشترک است. با داشتن این شرایط می‌توان از مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ بهره‌مند شد. این شرایط عبارت‌اند از:

  • ارائه یک ایده کاملاً جدید و خلاقانه
  • ارائه یک طرح جامع از تمام مراحل کسب‌وکار استارتاپی که بیزینس پلن نام دارد.
  • حداقل سن ۱۸ سال از شرایط سنی مشترک بین تمام کشورها برای اخذ ویزای استارتاپی است.
  • جلب حمایت شرکت‌های سرمایه‌گذار و حامیان مالی که در هر کشور عناوین متفاوتی مانند تسهیلگر، سرمایه‌گذار فرشته و… دارد.
  • اثبات تمکن مالی برای اقامت و زندگی در کشور موردنظر

برای اطلاع از شرایط ویزای استارتاپ و بهره‌مندی از مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ لازم است با یکی از مؤسسات متخصص در این زمینه مشورت کنید. مؤسسه اپلای ۴ از بهترین مؤسسات مهاجرت استارتاپی است که از بهترین مسیرهای قانونی، متقاضیان را برای اخذ ویزای استارتاپ یاری می‌کند.

انواع ویزای کسب و کار

در بحث از ویزای کسب‌وکار بهتر است ابتدا با انواع ویزا آشنا شویم.

  • ویزای استارتاپ: همان‌طور که از نامش مشخص است ویزای استارتاپ، ویزایی است که به صاحبان ایده‌های استارتاپی تعلق می‌گیرد. متقاضی اخذ ویزای استارتاپ باید ایده‌ای کاملاً جدید و خلاقانه مطرح کند. سپس ازطریق یک بیزینس پلن جامع نظر حامیان مالی، وزارت بازرگانی و بخش‌های مربوط به حوزه استارتاپ کشور موردنظر را جلب کند. صاحب ایده استارتاپی اگر بتواند این مراحل را با موفقیت طی کرده و ویزای استارتاپ اخذ کند از مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ بهره‌مند خواهد شد.
  • ویزای تجاری: ویزای تجاری یا ویزای بیزینس مخصوص افرادی است که قصد دارند با کشور مقصد روابط تجاری برقرار کنند. همچنین صاحبان مشاغل برای شرکت در کنفرانس‌ها و سمینارهای تجاری در حوزه کسب‌وکار خود باید برای ویزای بیزینس یا همان ویزای تجاری درخواست دهند.
  • ویزای کارآفرینیویزای کارآفرینی برای کارآفرینانی است که قصد دارند کسب‌وکار خود را در سطح بین‌الملل گسترش دهند. افرادی که صاحب یک تجارت گسترده هستند و با سرمایه‌گذاری در کشورها یا مناطق دیگر تلاش می‌کنند کسب‌وکار خود را توسعه دهند باید برای ویزای کارآفرینی درخواست دهند.

مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ

ایده‌های استارتاپی خلاقانه‌ای که قابلیت اجرایی خوبی داشته باشند و در توسعه اقتصادی کشور موردنظر نقش داشته باشند واجد شرایط اخذ ویزای استارتاپ هستند. مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ برای کشورهای مختلف متفاوت است؛ ولی برخی مزایای مشترک وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • زندگی در یک کشور پیشرفته
  • فعالیت تجاری در یک سیستم اقتصادی پویا
  • بهره‌مندی از خدمات رفاهی و اجتماعی
  • امکان اخذ اقامت دائم بعد از زمان مشخص (هر کشور قوانین خاص خود را دارد)
  • امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده
  • امکان کسب مجوز کار برای همسر
  • امکان تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال
  • شناخت بازارها و مشتریان جدید
  • شبکه‌سازی اقتصادی و تجاری در سطح بین‌المللی
  • برندسازی در سطح وسیع و امکان جذب مشتریان بیشتر
  • ارتباط با صاحبان کسب‌وکار در سطح بین‌المللی
  • دسترسی به گروه‌های سرمایه‌گذاری حامی محصولات و خدمات خلاقانه

برای برخورداری از مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ باید از تمام مراحل اخذ ویزای استارتاپ اعم از ایده استارتاپی خلاقانه، جلب حمایت حامیان مالی، بیزینس پلن و… مطلع باشید. به این منظور مشاوره با یک مؤسسه مهاجرتی استارتاپی بهترین مسیر برای رسیدن به اهداف مهاجرتی شما است.

مؤسسه اپلای ۴ با سال‌ها تلاش توانسته است تجربه‌های طلایی در این زمینه کسب کند. پرونده‌های موفق این مؤسسه در ویزای استارتاپ انگلیس و کانادا و … گویای اعتبار و تخصص تیم اپلای ۴ است.

مزایای مهاجرت به کشورهای مختلف از طریق ویزای استارتاپ

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفته شد هر کدام از کشورها در زمینه انواع ویزای استارتاپ، ویزای تجاری و ویزای کارآفرینی قوانین خاص خود را دارند. همچنین برخی مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ برای هر کشور خاص به آن کشور و برخی دیگر مشترک هستند. در ادامه مزایای اخذ ویزای استارتاپ برای چند کشور آمده است.

۱٫ فرانسه

با ارائه یک پروژه تجاری خلاقانه، اثبات کارایی و دریافت تأییدیه از یک نهاد دولتی در فرانسه و شرایط دیگر مانند ارائه گواهی تمکن مالی می‌توان از مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ در فرانسه بهره‌مند شد. این شرایط عبارت‌اند از:

  • اخذ اقامت ۴ساله برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • افتتاح حساب بانکی شخصی با ورود به خاک فرانسه
  • دریافت اقامت دائم فرانسه بعد از ۵ سال زندگی در این کشور
  • امکان کار در دیگر کشورهای اروپایی

۲٫ کانادا

کشور کانادا از جمله کشورهای محبوب برای مهاجرت استارتاپی است. علاوه بر مزایای کلی مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ که گفته شد، سایر مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا عبارت‌اند از:

  • دسترسی به منابع، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بازار پررونق کانادا
  • سیستم مالیاتی کانادا به نفع استارتاپ‌ها عمل می‌کند.

۳٫ استرالیا

کشور استرالیا نیز همانند کشورهای دیگری که از ایده‌های استارتاپی حمایت می‌کنند یک سری مزایای خاص برای صاحبان ایده‌های استارتاپی در نظر می‌گیرد که یکی از آن‌ها امکان همراه‌داشتن همسر و فرزندان زیر ۲۳ سال است. اقامت ۵ ساله در استرالیا و امکان تبدیل ویزای استارتاپی به ویزای ۸۸۸ (ویزای دائم) از دیگر مزایای مهاجرت استارتاپی به استرالیا است.

۴٫ انگلستان

صاحبان ایده‌های استارتاپی که موفق شوند ویزای استارتاپ انگلیس را کسب کنند نیز می‌توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را با خود به انگلیس بیاورند. مجوز اقامت دوساله از مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ به انگلیس است. نکته مهم درباره ویزای استارتاپ انگلیس این است که امکان تمدید ویزای استارتاپ وجود ندارد و در پایان دو سال، دارنده ویزای استارتاپ باید برای برنامه ویزای نوآوران درخواست دهد. با این روش بعد از ۳ سال می‌تواند برای اقامت دائم انگلیس درخواست دهد.

جمع‌بندی

ارائه یک ایده خلاقانه و طرح آن از طریق یک بیزینس پلن جامع اولین مراحل برای جلب حمایت سرمایه‌گذاران و اخذ ویزای استارتاپ است. با اخذ ویزای استارتاپ می‌توان از مزایای این ویزا بهره‌مند شد. از جمله مهم‌ترین مزایای مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ عبارت‌اند از: کار و زندگی در یک کشور پیشرفته و سیستم اقتصادی پویا، بهره‌مندی از خدمات رفاهی و اجتماعی، دسترسی به بازارهای بین‌المللی، امکان اخذ اقامت دائم بعد از مدت‌زمان مشخص، برندسازی و جذب مشتریان بیشتر و…

مؤسسه مهاجرتی اپلای ۴ مرجعی تخصصی، مشاوری امین و پشتیبان حقوقی مطمئن برای مهاجرت استارتاپی است. شما می‌توانید با خیالی آسوده امور مهاجرت استارتاپی خود را به ما بسپارید.

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.