باربیکیو و کباب پز +راهنمایی خرید با کد تخفیف

0

باربیکیو و کباب پز عضو جدا نشدنی تفریحات

باربیکیو و کباب پز

در شرایط آب و هوایی مساعد، آشپزی کردن با باربیکیو می تواند لحظات شیرینی را به همراه داشته باشد چراکه ضمن اینکه آشپزی کردن را لذت بخش می کند، می تواند تاثیر مثبتی در طعم و بوی غذا نیز داشته باشد. در صورتی که در محیط باغ، ویلا، بالکن و یا روف گاردن خود فضای کافی دارید؛ توصیه می شود یک باربيکیو و یا کباب پز تهیه کنید تا بتوانید از فضای باز شخصی خود نهایت استفاده را برای آشپزی کردن ببرید. در ادامه این مقاله از ویلا سازه همراه ما باشید تا با انواع باربیکیو و نحوه استفاده از آن ها آشنا شویم.قیمت کباب پز و باربیکیو به برند محصول و کیفیت ان بستگی دارد. در ایران شرکتهای زیادی مثل ویلاسازه،ترب،دیجی کالا و سوبیا  اقدام به فروش انواع باربیکیو کرده اند.

باربیکیو چیست؟

باربیکیو کردن  و گریل از روش های طبخ غذا می باشد؛ در واقع زمانی که مواد غذایی به سیخ کشیده شده و بر روی ذغال و یا میله های برقی طبخ می گردد، اصطلاحا باربيکیو می شود. دستگاه باربيکیو و یا کباب پز به دستگاهی گفته می شود که می توان با استفاده از آن مواد غذایی را باربیکیو و یا کباب کرد. بر روی باربیکیو ها می توان انواع گوشت، انواع ماهی، سبزیجات و … آماده نمود.

باربیکیو گازی

انواع باربیکیو

باربیکیو ها از نظر نوع سوخت، اندازه، شکل ظاهری و قابلیت ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند. برای اینکه بتوانید باربيکیو مناسبی را خریداری کنید، لازم است چندین فاکتور را در هنگام خرید در نظر داشته باشید. شما برای چند نفر آشپزی خواهید کرد و قرار است باربیکیو را در چه فضایی قرار دهید.
آیا هدف شما از خرید یک باربیکیو طعم و حس سنتی کباب کردن است و یا صرفا علاقه مند به پخت سریع غذا می باشید. در صورتی که بتوانید پاسخ این سوالات را پیدا کنید، قطعا باربیکیو مناسبی را که مد نظرتان هست را تهیه خواهید کرد. در ادامه پیرامون رایج ترین انواع باربيکیوها توضیحات مختصری را ارائه کرده ایم:

1.باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی اولین و قدیمی ترین نوع باربیکیو است که سوخت لازم برای استفاده از آن ذغال و یا چوب می باشد. برای اینکه غذا در داخل باربيکیو به طور یکنواختی پخته شود، نیاز است چوب و یا ذغال به طور کامل برافروخته گردد که اینکار نیازمند 45 دقیقه زمان است.
اشتعال ذغال ها به وسیله مواد آتش زا شامل الکل، آتش زنه و یا دیگر روش ها امکان پذیر است. نکته مهم در مورد باربیکیو ذغالی این است که آماده سازی و استفاده از این نوع باربيکیوها کمی دشوار است و نیازمند تجربه و مهارت کافی می باشد؛ اما نگران نباشید، پس از چندین بار استفاده به اصلاح قلق کار با این نوع از باربيکیو ها را به دست خواهید آورد.
باربیکیو ذغالی برای کسانی مناسب است که طعم کباب با ذغال را می شناسند و دوست دارند و ترجیح می دهند زمان طولانی را برای آماده کردن غذا با این نوع از باربیکیو اختصاص دهند.
طراحان فعال در این زمینه انواع باربيکیو ذغالی را در اشکال و مدل های مختلفی به بازار ارائه کرده اند. در واقع باربيکیو های ذغالی از نظر ابعاد و امکانات با یکدیگر تفاوت هایی دارند که شما می توانید از میان آن ها یک باربیکیو با مشخصاتی که در نظر دارید، خریداری نمایید. به عنوان مثال برخی از باربيکیو های ذغالی ثابت هستند و نیاز است بخشی از فضای باز حیاط و یا بالکن خود را به آن ها اختصاص دهید و برخی دیگر قابل حمل می باشند و حتی می توانید از آن ها برای آشپزی کردن در طبیعت نیز استفاده کنید.

باربیکیو ذغالی و منقل

2.باربیکیو گازی

همانطور که از نام باربيکیو گازی مشخص است، این مدل از باربيکیو ها با گاز شهری و یا کپسول گاز کار می کنند که از نوع باربیکیو ثابت می باشند و باید در یک محل مشخص که اتصالات گاز در آن مهیا است، قرار بگیرند.
در باربیکیو گازی می توان انواع مواد غذایی را با پخت سریع و یکنواخت آماده کرد. برخی باربیکیو ها دارای در و یا پوشش هستند که به هنگام پختن می توان در باربیکیو را بست تا فرآیند پختن کوتاه تر شود.
از مزیت های باربیکیو گازی نسبت به باربيکیو ذغالی این است که مدت پخت غذا در این باربیکیوها بسیار کوتاه است، به طوری که برای گرم شدن، نیازی به صبر کردن و منتظر ماندن برای آن نیست و دردسر هایی همچون روشن کردن ذغال و پخش شدن خاکستر را نیز ندارد.
برخی از انواع باربیکیو ها دارای کابینت و یا قفسه هایی هستند که از مزیت های آن ها محسوب می شود چراکه می توان در قفسه هایی که در بالای جایگاه پخت قرار گرفته اند، کباب های آماده شده را گرم نگه داشت.
لازم است اشاره کنیم که برخی برندها اقدام به ارائه مدل هایی از باربیکیو می کنند که دو قابلیت گازی و ذغالی را به طور همزمان دارند و این گزینه برای بسیاری از افراد ایده آل محسوب می شود.

3.باربیکیو برقی

باربيکیو ها در مدل های برقی نیز وجود دارند که در آن ها خبری از آتش و شعله نیست. در این مدل باربیکیو ها باید دستگاه را در محلی نزدیک به پریز برق قرار داد و به طور کلی استفاده از آن ها آسان می باشد.
علاوه بر باربیکیو ذغالی، گازی و برقی، باربيکیو های سنگی و گابیونی و باربيکیو های آجری نیز وجود دارند که می توانید متناسب با فضای در نظر گرفته شده برای قرار گرفتن باربيکیو از میان آن ها متناسب ترین را انتخاب نمایید.

مزایای باربيکیو

بسیاری از افراد طرفدار طبخ غذا با باربيکیو هستند چراکه سبب می شود گوشت اصلا خشک نشود و حالت آبداری داشته باشد. علاقه مندان به طعم و بوی ذغال در غذا می توانند طعم لذیذ گوشت پخته شده بر روی باربیکو ذغالی با بوی دود را تجربه کنند. از سویی دیگر امکان تنظیم حرارات باربیکیو وجود دارد و می توان متناسب با حجم و مقدار گوشت، میزان حرارت را تنظیم نمود تا پخت یکنواختی داشته باشد.
گریل کردن با باربیکیو
یکی از روش هایی که برای طبخ غذا به کار گرفته می شود، گریل کردن است که طی آن غذا بر روی صفحه ای مشبک بر روی اجاق و یا دستگاه گریل قرار می گیرد. این روش طبخ غذا با استفاده از باربیکیو و با شعله گاز و یا ذغال امکان پذیر است.
در اثر گریل کردن غذا به کمک باربيکیو، بافت غذا آسیب نمی بیند و ترکیب های مغذی در داخل آن باقی می مانند. دستگاه های باربیکو از دسته لوازم خانگی هستند که در ویلا سازه بهترین برند های این دستگاه از برند های کنوود، بوش و … ارائه می گردد. برای اطلاع از جزئیات و ویژگی های باربیکیو از برند های مختلف می توانید بر روی لینک ” خرید باربیکیو ” کلیک نمایید.

قیمت و خرید انواع باربيکیو

در فروشگاه ویلا سازه چندین مدل باربيکیو گازی و ذغالی برای شما عزیزان ارائه می شود که می توانید با مشاهده مدل ها و قابلیت های هر یک همراه با قیمت آن ها، اقدام به خرید باربيکیو نمایید. برای اینکه بتوانید از قیمت خرید انواع باربیکیو مطلع شوید، لازم است ابتدا نوع باربيکیو از نوع ذغالی، برقی، گازی، سنگی، آجری و … را مشخص کنید و سپس دیگر فاکتورها شامل ارتفاع باربيکیو ، باربيکیو از نوع سیخی، توری و یا گریل، برخورداری از سیستم قطع خودکار،  برخورداری از فن و دریچه خوادهی و … را بررسی نمایید. بدیهی است هر چه امکانات یک باربیکیو بیشتر باشد، قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.
در فروشگاه ویلاسازه، شرایطی فراهم شده است که شما بتوانید باربيکیو با کیفیت را از برندهای معتبر با قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه خریداری کنید. در صورتی که وقت کافی برای مشاهده مدل های مختلف باربیکو به صورت حضوری ندارید، می توانید با مراجعه به سایت ویلا سازه جهت ” خرید باربیکیو ” ابتدا مدل های مختلف را مشاهده کرده و پس از اطلاع از قیمت ها، سفارش خود را ثبت کنید.
این مجموعه ضمن اینکه شرایط فروش اینترنتی باربيکیو و ارسال به سراسر کشور را برای شما مشتریان گرامی در نظر گرفته است، دارای چندین شعبه در شهرهای دماوند، کرج و تبریز نیز می باشد که می توانید برای خرید باربيکیو به صورت حضوری از این شعبه ها اقدام کنید.

منبع: ویلاسازه

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.