کاربرد و اجرای رنگ اپوکسی

0

کاربرد و اجرای رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی یکی از سخت‌ترین و بادوام‌ترین رنگ‌های موجود در بازار است که برای کاربردهای مختلفی قابل استفاده است. اگر می‌خواهید کمی درخشش به کفپوش‌های خود بدهید، این رنگ می‌تواند انتخاب خوبی باشد. رنگ اپوکسی می‌تواند به عنوان یک درزگیر در کف سیمانی عمل کند و معمولاً در کف گاراژ یا زیرزمین‌ها اعمال می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد اجرای رنگ اپوکسی و همچنین اجرای رنگ اکرلیک صحبت کنیم. اگر می‌خواهید در این مورد بدانید، تا پایان این متن با ما همراه باشید.

رنگ اپوکسی چیست؟

 

اجرای رنگ اپوکسی

قبل از اینکه در مورد اجرای رنگ­های اپوکسی صحبت کنیم، بهتر است نگاهی به تعریف و کاربردهای اپوکسی داشته باشیم. رنگ اپوکسی که در اصل برای مصارف صنعتی طراحی شده، یک محصول اکریلیک لاتکس است که ممکن برای کاربردهای کف استفاده شود. رنگ‌های اپوکسی یک پوشش محافظ محکم و بادوام ایجاد می‌کنند که نگهداری آن آسان است.

رنگ اپوکسی به دلیل خواص منحصر به ­فرد خود در برابر خوردگی، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و تمیزکردن آسان است و این محصول را برای گاراژها و انبارها و بسیاری از کاربدهای دیگر ایده آل می‌کند. تفاوت اصلی رنگ اپوکسی با رنگ معمولی در این است که در صورت اجرای رنگ اپوکسی، رنگ بسیار بهتر به سطح بتن می‌چسبد و دوام آن را بیشتر می‌کند.

در برخی از موارد لازم است که اجرای رنگ اکریلیک انجام شود که این احتمال می­رود، در مناطق پرتردد و به مرور زمان، دچار پوسته­شدن شود.

رنگ اپوکسی

چرا از رنگ اپوکسی استفاده می‌کنیم؟

بسیاری از مردم تصمیم می‌گیرند از رنگ اپوکسی استفاده کنند، زیرا انعطاف‌پذیر است و می‌تواند در مناطق پر تردد ایمن‌تر باشد، البته اگر به درخشش و زیبایی آن اشاره نکنیم. کف ساختمان را در برابر آسیب به خصوص در برابر حرارت و مواد شیمیایی محافظت می‌کند و در برابر ضربه مقاوم است. برای هر منطقه‌ای که ممکن است از مواد شیمیایی، گرما و سایر مواد استفاده شود، اجرای رنگ اپوکسی عالی است.

چند نوع رنگ اپوکسی داریم؟

معمولا اپوکسی‌ها دو نوع هستند.

بر پایه حلال: اپوکسی مبتنی بر حلال بر اساس همان اصل مبتنی بر آب عمل می‌کند. اضافه­کردن مواد اضافی که باید تبخیر شوند. افزودن حلال به اپوکسی تأثیر کمتری بر مقاومت آن دارد و همچنین در برابر آلودگی نفتی در بتن مقاومت بیشتری دارد.

بر پایه آب: اپوکسی مبتنی بر آب یک پوشش سطحی مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی ایجاد می‌کند، دارای مقاومت عالی در برابر اسید و مقاومت در برابر حلال است. همچنین بهترین مقاومت در برابر ضربه، سایش و خراش را نسبت به اجرای رنگ اپوکسی در هر نوع دارد.

مزایای استفاده از رنگ اپوکسی

استفاده رنگ اپوکسی

مزایای استفاده از رنگ اپوکسی

از مهمترین استفاده از رنگ اپوکسی می‌توان موارد زیر را نام برد:

مقاوم: اپوکسی یک انتخاب کفپوش مقاوم است. می‌تواند ضربه سنگین، گرما، مواد شیمیایی و آب را تحمل کند. در گاراژهایی که خودروها می‌توانند مواد شیمیایی خورنده منتشر کنند، استفاده از این نوع رنگ ایده‌آل است.

مقرون‌به‌صرفه: رنگ اپوکسی را می‌توان به کفپوش فعلی اضافه کرد و در زمان و هزینه صرفه­جویی نمود.

ماندگاری طولانی: اگرچه اجرای رنگ اپوکسی به زمان زیادی نیاز دارد، اما زمانی که اپوکسی در جای خود قرار می‌گیرد، مدت زیادی دوام می‌آورد. این ماده پوششی سخت و بسیار بادوام است و در برابر ترافیک زیاد، مقاومت می‌کند.

محافظت: اپوکسی تقریباً یک محافظ برای کفپوش شما ایجاد می‌کند و از آن در برابر لکه‌ها، ترک­خوردن و ساییدگی محافظت می­نماید.

نگهداری: اپوکسی، رنگی است که مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار دارد. با ایجاد یک لایه، اپوکسی، می‌توان به جلوگیری از نشستن و گردش گردوغبار کمک نمود.

معایب اپوکسی

لغزنده: به طور کلی، کفپوش‌هایی که با اجرای رنگ اپوکسی ایجاد شده اند، در برابر لغزش مقاوم هستند، با این حال، اپوکسی پوشش داده شده با روغن می‌تواند بسیار لغزنده باشد؛ به‌ خصوص زمانی که خیس باشد!

موقت: با وجود اینکه اپوکسی دارای مقاومت بالا در برابر سایش است، در نهایت نیاز به تعویض دارد. هنگامی که خراب می‌شود، باید یک لایه دیگر از رنگ اپوکسی اضافه کنید.

کاربرد: برای اطمینان از اینکه رنگ اپوکسی شما به طور موثر اعمال می‌شود، آماده‌سازی زیادی لازم است. شما باید تمام شکاف‌ها را پر کنید و تمام چربی‌ها، روغن‌ها و کثیفی‌ها را با دقت تمیز کنید.

برخی از مهمترین کاربردهای رنگ اپوکسی

کفپوش اپوکسی گزینه‌ای مقرون‎‌به‌صرفه است و به دلیل کیفیتی که دارد به یکی از انتخاب‌های رایج برای استفاده تجاری تبدیل شده است. در ادامه در مورد برخی از مهمترین کابردهای اجرای رنگ اپوکسی صحبت خواهیم کرد.

1. پوشش کف اپوکسی برای پارکینگ‌های مخفی

هیچ چیز بهتر از یک کفپوش اپوکسی خوب روی سطوح پارکینگ مخفی به نظر نمی‌رسد. این کار را می‌توان با اعمال یک روکش اپوکسی سخت با سنگدانه‌های غیر لغزش در مناطق لغزنده انجام داد. اجرای پوشش و رنگ اپوکسی برای ایجاد فضاهای پارکینگ ایده‌آل است. فضاهای پارکینگ می‌توانند دارای یک اپوکسی رنگارنگ با نمادهای مشخصی باشند.

2. کفپوش اپوکسی انباری و واحدهای صنعتی

گردوغبار، لکه‌های ناشی از نشت و روغن و کثیفی می‌تواند به بتن موجود در انبارهای صنعتی نفوذ کند. استفاده از پوشش کف اپوکسی می‌تواند این مشکلات را حل کند. توصیه می‌شود قبل از انتخاب پوشش واحد صنعتی، کارخانه یا انبار خود و اجرای رنگ اپوکسی، ترافیک منطقه را در نظر بگیرید.

پوشش کف اپوکسی به خوبی برای استفاده در محیط‌های سریع و مناطق ترافیکی بسیار مناسب است. می‌توانید یک پوشش کف اپوکسی را برای جداسازی مناطق خاص مانند پیاده‌رو، مسیر دوچرخه‌سواری تعیین‌شده و… انتخاب کنید.

3. پوشش کف اپوکسی برای ادارات

ادارات می‌توانند از پوشش‌های کف اپوکسی استفاده کنند. مزیت بزرگ این است که پوشش کف اپوکسی به راحتی تمیز و نگهداری می‌شود.

4. پوشش کف اپوکسی برای سالن‌های بدنسازی

اجرای رنگ اپوکسی، یک انتخاب محبوب برای سالن‌های ورزشی است؛ زیرا ویژگی‌هایی مانند مقاوم در برابر لغزش، تمیزکردن آسان و مهم­تر از همه، به‌ عنوان تقویت  کف بتنی، کاربرد دارد. حتی می‌توانید با استفاده از رنگ براق و گزینه‌های طراحی جذاب، هویت بصری قوی برای کف­سالن بدنسازی خود ایجاد کنید. این امر می‌تواند شامل تفکیک مناطق ورزشی خاص باشد.

5. اجرای اپوکسی برای آشپزخانه

وقتی در مورد آشپزخانه صحبت می‌کنیم، در اصل، در مورد بهداشت سخن به میان آورده­ایم. افزودنی‌های ضدمیکروبی در پوشش‌های اپوکسی می‌تواند آشپزخانه شما را در برابر میکروب‌ها و باکتری‌ها مقاوم‌تر کند. حتی ضدعفونی کردن این محیط برای شما آسان‌تر‌ می‌شود. علاوه بر این، خاصیت ضد لغزش دارد و می‌تواند در برابر دمای بالا و همچنین نشت روغن مقاومت کند.

6. اجرای رنگ اپوکسی برای گاراژها

اجرای رنگ اپوکسی

 

اجرای رنگ اپوکسی برای گاراژ

گاراژ مکانی است که اغلب در آن مواد شیمیایی مختلف، روغن، بنزین، پاک­کننده‌ها و مایعات دیده می‌شود. اجرای رنگ اپوکسی در چنین شرایطی، انتخاب مناسب است. اما قبل از اجرای کفپوش اپوکسی مطمئن شوید که آلودگی‌های کف، پاک شده است. در مواردی که ممکن است نیاز به حفاظت بالاتر باشد، توصیه می‌شود از یک پرایمر و سپس دو لایه اپوکسی استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر به دنبال یک کفپوش مقاوم و با قابلیت نگهداری آسان هستید که روکش براق خوبی داشته باشد، رنگ اپوکسی و اجرای رنگ اکرلیک برای شما مناسب است. در مناطقی با ترافیک زیاد، استفاده زیاد و در معرض خطر نشت مواد شیمیایی، این رنگ می‌تواند بهترین کارائی را داشته باشد.

اجرای رنگ اپوکسی کف شما را از آسیب محافظت می‌کند، در برابر ضربه مقاوم است و نگهداری و تمیزکردن آن آسان است. می‌توانید از رنگ اپوکسی برای گاراژها، انبارها، زیرزمین‌ها یا هر مکان پرتردد استفاده کنید. شرکت رنگ سازان غرب، یکی از تولیدکنندگان برتر رنگ‌های اکریلیک و همچنین رنگ اپوکسی است که با تولید رنگ‌های باکیفیت مانند مقاومت رنگ در برابر شرایط جوی، پوشش‌دهی مناسب، خشک‌شوندگی سریع و… توانسته طی سال‌های اخیر رضایت مشتریان را فراهم کند.

شرکت رنگسازان غرب تولیدکننده انواع رنگ صنعتی و ساختمانی می باشد. همچنین ارائه کننده کلیه خدمات اجرای رنگ ترافیک، اجرای رنگ اکریلیک و اجرای رنگ اپوکسی می باشد برای مشاوره تخصصی تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.