بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت نبشی، ناودانی . سپری؛ آهن118

0

نبشی، ناودانی و سپری سه مورد از قطعات فولادی پرکاربرد هستند. از این سه محصول در موارد مختلف و بیشتر برای ساخت قطعات دیگر استفاده می‌شود. کاربرد نبشی، ناودانی و سپری در صنعت ساختمان سازی بیشتر است. اصولا به منظور ساخت درب و پنجره در ساختمان از نبشیف ناودانی و سپری استفاده می‌شود. به منظور خرید و فروش این محصول لازم است در مورد مشخصات، کاربرد و عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن‌ها اطلاعات کاملی داشته باشید. در ادامه قصد داریم در مورد این سه محصول به طور کامل صحبت کنیم.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نبشی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نبشی

نبشی نوعی مقطع فولادی به شکل L است. انواع نبشی در دو نوع تولید می‌شوند که شامل نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی هستند. همانطور که از نام آن‌ها پیداست نوع بال مساوی دارای دو بال هم‌اندازه است در صورتی که نوع بال نامساوی دو بال با ابعاد متفاوت دارد. جنس نبشی از فولاد ساده کربنی و استیل است. هر یک از این جنس‌ها دارای کاربرد مختلفی نیز هستند.

روش تولید نبشی به دو صورت فابریک و پرسی است. نبشی فابریک به روش نورد گرم تولید می‌شود. در واقع به منظور تولید نبشی، بیلت فولادی تحت حرارت قرار می‌گیرد و نورد می‌شود. در این فرآیند بیلت شبیه به L می‌شود. نبشی پرسی نوع دیگری از انواع نبشی است که دارای خواص مکانیکی ضعیف‌تری است. نبشی پرسی از پرس تسمه فولادی ساخته می‌شود و زاویه بیرونی آن گردتر است.

از نبشی در موارد مختلفی استفاده می‌شود. رایج‌ترین کاربرد نبشی شامل تقویت سازه ها، چهارچوب درب، استفاده در تکیه‌گاه، استفاده در دکل انتقال نیرو، ماشین‌آلات صنعتی، بادبندها، ساخت مبلمان و… است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سپری

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سپری

سپری نوعی مقطع فولادی به شکل T است. در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی به طور رایج از سپری استفاده می‌شود. سپری شبیه به پروفیل IPE با ابعاد کوچک‌تر است. در سپری ارتفاع جان و بال با یکدیگر برابر است. سپری مانند ناودانی به دو صورت تولید می‌شود که شامل پرسی و فابریک است. پرسی محصولی است که به دو صورت تک یا دوبل استفاده می‌شود.

به منظور تولید سپری، بیلت‌های فولادی ریخته‌گری می‌شوند و تحت حرارت زیاد قرار می‌گیرند. پس از آن که به دما و حرارت لازم رسیدند، می‌بایست وارد مرحله نورد شوند. در نهایت بیلت‌های حرارت داده شده از غلتک‌های خاصی عبور کرده و به شکل T در می‌آیند. در نهایت با برش طولی روانه بازار می‌شوند. سپری به صورن شاخه در بازار فروخته می‌شود. سپری دارای کاربردهای مختلقی است که شامل ساخت درب و پنجره، اسکلت گلخانه، سقف و نمای شیشه‌ای و…. است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ناودانی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ناودانی

از دیگر مقاطع فولادی پرکاربرد ناودانی‌ها هستند. ناودانی معمولا در دو جنس فولاد ساده کربن و استیل ساخته می‌شود. این محصول در دو نوع بال موازی و بال شیب‌دار تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. ناودانی بال موازی حالت U شکل داشته و نوع بال شیب‌دار به صورت C شکل ساخته می‌شود.

روش تولید ناودانی نیز به صورت پرسی و فابریک است. ناودانی فابریک به روش نورد گرم تولید می‌شود. ناودانی پرسی نیز به روش پرس کردن تسمه‌های فولادی تولید می‌گردد. لازم به ذکر است قیمت ناودانی پرسی از ناودانی فابریک کمتر است. از ناودانی در موارد مختلف از جمله قوطی در ستون ها، خرپا و استفاده در تیرها می‌توان اشاره کرد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نبشی، ناودانی و سپری

عوامل موثر بر قیمت نبشی، ناودانی و سپری بسیار زیاد است. موارد مختلفی می‌توانند قیمت این قطعات فولادی را افزایش یا کاهش دهند. اما دو مورد از مهم‌ترین عواملی که در تعیین قیمت تاثیرگذار هستند، وزن و جنس آن هاست.

به طور مثال قیمت مقاطعی که آهن و فولاد هستند، تحت تاثیر قیمت جهانی آهن قرار دارد و با افزایش و کاهش قیمت آهن، قیمت نبشی، ناودانی و سپری نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. وزن عامل تاثیرگذار دیگر است. هر چقدر وزن نبشی، ناودانی و سپری بیشتر باشد، یعنی مقدار آلومینیوم، آهن و فولاد بکار رفته در آن بیشتر است و به دنبال آن قیمت افزایش میابد. عوامل دیگر نظیر قیمت ارز و دلار در بازار جهانی، میزان تقاضا و شرایط اقتصادی نیز در این مورد دخیل است.

به منظور استعلام دقیق قیمت انواع نبشی، ناودانی، سپری و سایر آهن‌آلات با آهن118 در ارتباط باشید. آهن118 مرکز معتبر فروش انواع آهن‌آلات با مناسب‌ترین قیمت است. به منظور دریافت مشاوره رایگان و خرید با شماره 02154473 در ارتباط باشید و یا به وب سایت آهن118 مراجعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.