راهنمای جامع خرید انواع کاشی سرامیک

0

کاشی سرامیک محصولی مقاوم و با طول عمر بالا است که یک انتخاب محبوب برای فضاهای داخلی و بیرونی منازل مسکونی و مراکز تجاری در نظر گرفته می شود. سرامیک کف با داشتن ویژگی های همچون مقاوت در برابر نفوذ آب و لکه، همواره به عنوان یک کفپوش پر طرفدار برای فضاهای پر تردد خانه از جمله آشپرخانه و پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد که تا سال ها زیبایی و نمای محیط را حفظ کرده و با تولید در رنگ ها، طرح ها و اشکال متنوع، نیاز مشتریان با هر نوع سلیقه ای را بر آورده می سازد.

دسته بندی سرامیک بر اساس نوع مواد اولیه

سرامیک کف را می توان بر اساس ویژگی های مختلفی دسته بندی کرد که یکی از آنها نوع و جنس مواد به کار رفته در ساخت سرامیک است. به طور کلی سرامیک ها از نظر نوع مواد اولیه به دو دسته ی پرسلان و غیر پرسلان تقسیم بندی می شوند.

سرامیک کف پرسلان

خاک رس به کار رفته در این دسته از سرامیک ها از نوع رس سفید یا کائولن بوده که بسیار ریز است و موجب تخلخل بسیار پایین و در نتیجه نفوذ ناپذیری این سرامیک ها در برابر آب می شود. علاوه بر خاک رس ریز، این سرامیک ها در دمای بالاتر از سرامیک های معمولی پخته می شوند که همین امر باعث شده سرامیک پرسلان جزو مقاوم ترین و ماندگارترین کفپوش ها به شمار آید.

وجود مواد اولیه ویژه و پخت در دمای بالا، موجب بالا رفتن هزینه ساخت سرامیک های پرسلان و متعاقبا بالا بودن قیمت آنها در بازار شده است ولی با توجه به مقاومت و طول عمر بالای این محصولات، در دراز مدت این هزینه بالا توجیه می شود.

برای اطلاع از موجودی و قیمت کاشی سرامیک کاویان سرام همین حالا تماس بگیرید.

با امکان ارسال به سراسر ایران

با طرح های اختصاصی  متنوع

۰۲۱-۶۷۳۴۸۰۰۰

۰۹۳۶۳۰۲۰۴۹۶

ویژگی سرامیک کف پرسلان

  • جذب آب بسیار پایین و نزدیک به صفر (کمتر از ۰٫۵ درصد)

  • مقاومت بالا در برابر لکه، ساییدگی و مواد شیمیایی

  • مقاومت در برابر حرارت و آتش

  • طول عمر بالا

  • تولید در طرح ها، رنگ ها و ابعاد مختلف

سرامیک های پرسلان خود نیز چندین نوع دارند که در زیر به آنها اشاره می شود.

پرسلان لعابدار: همانطور که از اسم آن مشخص است یک لایه لعاب در پروسه تولید روی بدنه این سرامیک ها اعمال می شود که علاوه بر ایجاد سطحی درخشان، صاف و زیبا، ممکن است خصوصیاتی از جمله ضد لک و مواد شیمیایی بودن را در سرامیک تقویت کند.

پرسلان بدون لعاب: این سرامیک ها به دلیل پخت در دمای بسیار بالا، تخلخل تقریبا صفر داشته و دیگر نیازی به لعاب ندارند و سطح آنها مات و کدر است.

پرسلان پولیش شده: این سرامیک ها بدون لعاب هستند ولی به دلیل انجام پولیش، سطحی کاملا براق دارند.

پرسلان بافت دار: این محصول دارای طرح هایی مشابه با سنگ های طبیعی است.

در حالت کلی تفاوت بین سرامیک های لعابدار و بدون لعاب در این است که نوع اول براق و لغزنده است و بیشتر برای نصب در منازل مسکونی استفاده می شود ولی نوع دوم سطح لغزنده ای ندارد و برای استفاده در فضاهای باز، مراکز اداری و تجاری مناسب است. سرامیک های لعابدار به دلیل پوشش سطحی که دارند در برابر لکه مقاوم هستند و تنوع بالاتری نسبت به سرامیک های بدون لعاب دارند.

سرامیک کف غیر پرسلان

سرامیک های غیر پرسلان همان سرامیک های معمولی هستند که از نظر ظاهر تفاوت چندانی با نوع پرسلان ندارند. مدت زمان و دمای پخت آنها پایین تر پرسلان است و در نتیجه جذب آب آنها بالاتر است. همچنین مقاومت کمتری در برابر فشار و ضربه دارند. در حالت کلی سرامیک های پرسلان کیفیت بالاتری نسبت به سرامیک های معمولی دارند.

دسته بندی سرامیک کف بر اساس ظاهر

مسلما اولین تفاوت ظاهری که در هنگام خرید سرامیک متوجه آن می شوید براق یا مات بودن آن است. انتخاب یک سرامیک کف براق یا مات به مقدار زیادی بسته به سلیقه مشتری دارد، با این حال باید ویژگی هر کدام را در نظر گرفت تا متناسب با کاربردی که برای آن در نظر گرفته شده بهترین کارایی را داشته باشد.

کاشی سرامیک

برای اطلاع از موجودی و قیمت کاشی سرامیک کاویان سرام همین حالا تماس بگیرید.

با امکان ارسال به سراسر ایران

با طرح های اختصاصی  متنوع

۰۲۱-۶۷۳۴۸۰۰۰

۰۹۳۶۳۰۲۰۴۹۶

سرامیک کف براق

سرامیک هاب براق به دلیل سطح شفافی که دارند انعکاس دهنده نور هستند و علاوه بر لوکس نشان دادن فضای خانه، آن را بزرگ تر و دلباز تر نشان می دهند. استفاده از این سرامیک ها تاثیر مشابهی با اضافه کردن آینه به اتاق دارد. بنابراین می توانند گزینه مناسبی برای فضاهای بسته و کوچک باشند.

سرامیک های براق برای اتاق هایی که نور کمی دارند بسیار مناسب هستند ولی باید توجه داشته باشید که به دلیل براق بودن، لکه و جای پا روی آن به راحتی مشخص است و می بایست در تمیز کردن آن کوشا باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که سطح آنها لغزنده است و در مناطقی که در معرض ریختن آب هستند ممکن است خطر لیز خوردن را ایجاد کند.

سرامیک کف مات

شاید بهترین گزینه برای کسانی که نگران لیز خوردن روی سطح سرامیک هستند، سرامیک های مات باشد. سطح مات آنها موجب کاهش خطر لغزش شده و برای مناطقی مانند حمام و آشپزخانه که مرطوب و خیس می شوند مناسب هستند.

این سرامیک ها سطح براق و درخشانی ندارند ولی به محیط جلوه ای زیبا و جذاب می دهند. به دلیل سطح مات لکه و جای آب کمتری را نشان می دهند و نیاز به تمیز کردن مکرر ندارند و رد طی و دستمال روی آنها باقی نمی ماند.

دسته بندی سرامیک کف بر اساس درجه سختی

این دسته ‌بندی به مشتریان در انتخاب سرامیک کف مناسب برای نیازهای خود کمک می کند. در زیر ۵ درجه سختی سرامیک ها ذکر شده است:

  • درجه سختی ۱: این سرامیک ها مقاومت پایینی نسبت به نفوذ آب و ساییدگی دارند و برای مناطق پر رفت و آمد مناسب نیستند.

  • درجه سختی ۲: مقاومت این سرامیک ها نسبت به نوع اول بالاتر است ولی همچنان برای مناطق پر تردد پیشنهاد نمی شوند.

  • درجه سختی ۳: این سرامیک ها مقاومت نسبتا خوبی در برابر سایش دارند و می توان آنها را در اکثر فضاهای داخلی استفاده کرد.

  • درجه سختی ۴: این سرامیک ها بسیار مقاوم بوده و برای استفاده در فضای داخلی و بیرونی مناسب هستند.

  • درجه سختی ۵: به دلیل مقاومت بسیار بالا، محدودیتی برای استفاده از این سرامیک ها وجود ندارد و در مناطق پر رفت و آمد برای مدت های طولانی می توان از آنها استفاده کرد.

۶ ویژگی تاثیر گذار در انتخاب سرامیک کف

  1. ابعاد: در انتخاب سرامیک باید توجه داشته باشید که سرامیک در ابعاد بزرگ فضای مورد نظر را بزرگ تر جلوه می دهد و برای فضاهای بزرگ می توانید از سرامیک های در ابعاد کوچکتر استفاده کنید تا فضاهای خالی کمتر مشخص باشند.

  2. طرح و رنگ: بسته به سلیقه تان می توانید سرامیک های ساده و یا طرحدار در رنگ های مختلف انتخاب کنید که این طرح ها ممکن است شامل طرح های کلکته، رستیک (برجسته)، طرح سنگ، طرح چوب، و یا بوک مچ باشد.

  3. مقاومت: سرامیک ها می توانند بسته به نوع، مقامت بالایی در برابر لکه، جذب آب، ساییدگی، مواد شیمایی، تغییر رنگ، حرارت، آلودگی و یا لغزش داشته باشند که شما می توانید متناسب به کاربردی که برای سرامیک در نظر دارید انتخاب خود را انجام دهید.

  4. نگهداری و تعمیر: به طور کلی نگهداری از سرامیک ها آسان است ولی برخی از انواع آنها ممکن است نیاز به توجه و نگهداری بیشتری داشته باشند.

  5. سازگاری با محیط: متناسب بودن سرامیک با سبک فضا و دکوراسیون داخلی عامل مهم دیگری است که در انتخاب آن تاثیر می گذارد.

  6. دوام و طول عمر: اگر سرامیک ها را مطابق به دوام آنها در برابر سایش و فرسایش انتخاب کنید بدون شک از طول عمر بالای آنها بهره مند می شوید.

سرامیک کف و دیوار

هر سرامیکی برای نصب بر روی هر سطحی مناسب نیست و باید با توجه به ویژگی سرامیک و کاربردی که برای آن در نظر داریم انتخاب خود را انجام دهیم. به عنوان مثال مقاومت سرامیکی که برای حیاط و پارکینگ تهیه می کنیم مسلما باید نسبت به مقاومت سرامیک بالکن بالاتر باشد.

سرامیک های دیواری عموما مقاومت کمتری نسبت به سرامیک کف دارند و جذ آب آنها نیز بالاتر است. در واقع سرامیک های دیواری نیازی با داشتن مقاومت بالا در برابر فشار و سایش ندارند. بنابراین در انتخاب این سرامیک ها می توانید ویژگی های دیگری را در نظر بگیرید. مثلا در انتخاب سرامیک پشت کابینتی ویژگی پاک شدن راحت لکه آب و چربی اهمیت بالایی دارد.

سرامیک کف

برای اطلاع از موجودی و قیمت کاشی سرامیک کاویان سرام همین حالا تماس بگیرید.

با امکان ارسال به سراسر ایران

با طرح های اختصاصی  متنوع

۰۲۱-۶۷۳۴۸۰۰۰

۰۹۳۶۳۰۲۰۴۹۶

قیمت سرامیک کف

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، عوامل مختلفی ممکن است بر قیمت سرامیک کف تاثیر بگذارد. همانطور که پیش تر ذکر شد سرامیک های پرسلان که در دمای بالاتر و با مواد خالص تر تولید می شوند هزینه بالاتری نسبت به سرامیک های معمولی دارند.

ولی عوامل دیگری نیز در قیمت دخیل است. سرامیک های ساده و بدون طرح خاص و رنگ روشن قیمت پایین تری دارند. در مقابل سرامیک هایی که رنگ تیره داشته و یا طرح های متنوع و پیچیده دارند، به دلیل سخت تر بودن فرآیند تولید، قیمت بالاتری دارند.

همچنین سرامیک هایی که مقاومت و سختی بالاتر دارند و یا سرامیک های خاص مانند سرامیک نانو به طبع قیمت بالاتری از انواع معمولی دارند.

باید توجه داشته باشید که خرید از مراکز عمده پخش نیز در قیمت سرامیک تاثیر می گذارد. چرا که این مراکز به دلیل داشتن انبارهای بزرگ، قابلیت خرید به مقدار بالا و عمده از کارخانه را داشته و قیمت آنها به نسبت پایین تر از خرده فروشی ها است. کاویان سرام به عنوان یکی از مراکز عمده پخش سرامیک در غرب تهران و شهریار آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد.

سخن آخر

انتخاب سرامیک متناسب با نیاز شما و سازگار با دکوراسیون منزل ارمغان دهنده کارایی و زیبایی محیط نصب آن بوده و در صورت نصب و نگهداری درست تا سالیان سال میتواند جلوه زیبا و درخشان خود را حفظ کند. در مقاله بالا ویژگی هایی که ممکن است در هنگام خرید سرامیک به کارتان بیاید به طور کامل و دقیق ذکر شده که می تواند شما را در انتخاب بهتر و مقرون به صرفه راهنمایی کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشی و سرامیک می توانید به سایت کاویان سرام مراجعه کرده و از صفحه محصولات ما دیدن کنید. همچنین می توانید از طریق شماره تماس ۰۲۱۶۷۳۴۸۰۰۰ و یا ایمیل info@kavianceram.com با کارشناسان ما جهت اطلاع از قیمت ها و خرید محصولات در ارتباط باشید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.