عوامل موثر بر قیمت دیزل ژنراتورچیست؟

0

یکی از مهم ترین اختراعات بشر مولد برق است. بعد از اکتشاف برق و الکتریسیته، تقریبا همه ی وسایلی که انسان از آن ها برای بهبود روال زندگی و کار خود استفاده می کرد، برقی شدند. همین موضوع باعث شد، بر اهمیت دیزل ژنراتور افزوده شود. دیزل ژنراتور دستگاه نسبتا گران قیمتی محسوب می شود. به همین دلیل، برای خرید آن باید دقت کافی را داشت؛ چرا که سرمایه زیادی را قرار است که صرف خرید این دستگاه بکنیم. پس باید بررسی های کامل را درباره آن انجام دهیم. در این مقاله بر آن شدیم که عوامل موثر بر قیمت دیزل ژنراتور را باهم بررسی کنیم. دانستن این موارد به ما کمک می کند با دید  بازتر برای خرید دیزل ژنراتور اقدام کنیم.

برند دیزل ژنراتور

اولین و مهمترین مسئله که بر روی قیمت دیزل ژنراتور اثر مستقیم دارد، برند دیزل ژنراتور است. البته بهتر است بگوییم برند موتور دیزل! چرا که معمولا دیزل ژنراتور را با نام موتور دیزل آن معرفی می کنند. مثلا دیزل ژنراتور ولووپنتا، یعنی دیزل ژنراتوری که موتور دیزل آن ولووپنتا بوده و ژنراتور آن استمفورد یا هر ژنراتور مناسب دیگر باشد. موضوع این است که هم برند موتور دیزل و هم برند ژنراتور اهمیت داشته و بر روی قیمت اثر گذار می باشند. مثلا برند های موتور دیزل چینی از موتور دیزل ولووپنتا بسیار ارزان تر هستند. البته کیفیت هم مهم است. باید توجه داشته باشیم که هرچه قیمت از لحاظ برند پایین تر می آید، کیفیت کار ممکن است از چیزی که مد نظر ما است دورتر شود.

درباره برند دیزل ژنراتور همیشه این نیست که کل دیزل ژنراتور را با نام موتور دیزل آن بشناسند. به عنوان مثال، دیزل ژنراتور های کاترپیلار، به صورت کوبله شده به بازار ارائه می شوند. یعنی هم موتور دیزل و هم ژنراتور ساخت شرکت کاترپیلار می باشند.

دیزل ژنراتور با کانوپی و بی کانوپی

قدرت دیزل ژنراتور

اهمیت این موضوع بر روی قیمت دیزل ژنراتور بیشتر از برند نباشد، کمتر هم نیست. هر چه قدرت دیزل ژنراتور کمتر باشد، شما قیمت کمتری برای خرید آن دیزل ژنراتور می پردازید. یک دیزل ژنراتور 40 کیلوواتی بسیار ارزان تر از یک دیزل ژنراتور 1 مگاواتی است. این موضوع البته که بدیهی هم می نماید. چرا که دیزل ژنراتور کوچک تر، یعنی تعداد سیلندر کم تر، یعنی تعداد سوپاپ کمتر، یعنی سیستم انژکتور ساده تر، یعنی سیستم خنک کننده کمتر و ساده تر، یعنی سیستم روغن رسان ارزان تر. تمام این موارد باعث می شود که شما دیزل ژنراتور با قیمت پایین تر داشته باشید.

فراوانی قطعات

دیزل ژنراتور هم مانند بسیاری از وسایل دیگر اصطهلاک دارد. مانند خودرو و … قطعات مصرفی دارد و باید هر از چند گاهی برای آن قطعات جدیدی را تهیه نمود. پس قیمت قطعات جانبی دیزل ژنراتور را هم باید در نظر بگیریم. شاید ما یک دیزل ژنراتور ارزان قیمت بخریم؛ ولی از لحاظ قطعات مصرفی آن قدر بعد از خرید دیزل ژنراتور باید هزینه کنیم که آن صرفه جویی اقتصادی اولیه جبران شده و از دست می رود.

فراوانی قطعات مورد نیاز دیزل ژنراتور بر قیمت آن تاثیر می گذارد. هرچه این فراوانی و این در دسترس بودن بیشتر باشد، قطعات ارزان تر برای ما تمام می شود. پس قیمت نهایی دیزل ژنراتور در در نهایت برای ما ارزان تر خواهد بود.

مصرف دیزل ژنراتور

میزان مصرف دیزل ژنراتور هم برای ما اهمیت دارد. به سوخت هم باید مانند قطعات مصرفی دیزل ژنراتور نگاه شود. دیزل ژنراتور کم مصرف یعنی دیزل ژنراتور ارزان تر. باید نگاه بلند مدت به موضوع دیزل ژنراتور داشته باشیم. در یک قدرت یکسان، موضوع مصرف دیزل ژنراتور را باید جدی بگیریم. مخصوصا در عصر حاضر که علم، آن قدر پیشرفت کرده که می توان دیزل ژنراتور های بسیار کم  مصرف تر پیدا کرد. این ژنراتور ها قیمت تمام شده بسیار کمتری را به خریداران تحمیل می کنند.

هزینه نصب و راه اندازی

هزینه ی دیگری که هنگام خرید دیزل ژنراتور باید به آن توجه شود، هزینه نصب و راه اندازی است که تاثیر مستقیم بر روی قیمت دیزل ژنراتور می گذارد. البته نسبت به قیمت دیزل زنراتور این مبلغ کمی است ولی نسبت به باقی هزینه های جاری زندگی مبلغ قابل توجهی است. لازم به ذکر است که بعضی شرکت ها مانند شرکت تتاپاور که در زمینه طراحی و ساخت انواع دیزل ژنراتور فعالیت دارد و خدمات مرتبط را هم ارائه می دهند؛ هزینه نصب و راه اندازی را از مشتری دریافت نمی کنند. این مواردی است که این شرکت ها در راستای افزایش رضایت مندی مشتری، انجام می دهند. موارد دیگر که در این زمینه انجام می شود، مشاوره رایگان می باشد. مثلا شما می توانید با تماس با کارشناسان شرکت تتاپاور نیاز خود را مطرح نمایید و آن ها تمام مواردی که در این مقاله گفته شد را در نظر می گیرند و موارد کارشناسی مهم دیگری را هم به آن اضافه کرده و دیزل ژنراتور مناسب نیاز شما، با کمترین قیمت و بهترین کیفیت را معرفی می کنند.

آپشن های جانبی

آپشن های جانبی دیزل ژنراتورموضوع دیگری است که قیمت دیزل ژنراتور را تحت تاثیر قرار می دهد. مثلا کانوپی، یکی از این آپشن ها محسوب می شود. کانوپی اتاقکی است که دیزل ژنراتور داخل آن قرار می گیرد. این اتاقک به منظور کاهش صدای دیزل ژنراتور طراحی و ساخته می شود. قیمت دیزل ژنراتور بدون کانوپی  قطعا کمتر خواهد بود. موارد دیگر مانند باک سوخت اضافه یا باک سوخت بزرگ تر و … هم آپشن های دیگری هستند که بود و نبود آن ها بر روی قیمت دیزل ژنراتور موثر خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.