سه دانشگاه برتر ترکیه در سال 2022

0

اگر به دنبال ادامه تحصیل در کشور ترکیه هستید قاعدتا در جستجوی دانشگاه‌های برتر ترکیه هستید. در این مطلب به معرفی سه دانشگاه برتر ترکیه می‌پردازیم پس تا انتها همراه ما باشید. دانشگاه های دارای رتبه برتر با شهرت گسترده در ترکیه واقع شده اند و به دلیل تربیت برخی از درخشان ترین دانشجویان در سراسر جهان شناخته شده اند. ترکیه چندین مدرسه و کالج برتر برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا دکترا دارد. و شما با ثبت نام در این دانشگاه‌ها امکان این را دارید که در بهترین دانشکده های حقوق، دانشکده های بازرگانی، دانشکده های مهندسی و دانشکده های پزشکی دنیا تحصیل خود را ادامه دهید. دانشگاه ارجیس، دانشگاه اطلس و دانشگاه بیرونی استانبول تنها تعدادی از موسسات ترکیه ای هستند که در رتبه بندی جهانی قرار دارند.

دانشگاه ارجیس

دانشگاه ارجیس یک دانشگاه دولتی ترکیه است که در شهر قیصریه واقع شده است. دانشگاه ارجیس با 19 دانشکده، 7 کالج و مدرسه آموزش عالی، 2 دانشکده فنی و حرفه ای و 42 مرکز تحقیقاتی و تحقیقاتی یکی از معتبرترین دانشگاه های ترکیه است. این دانشگاه به عنوان یک موسسه آموزش عالی شناخته می‌شود. این دانشگاه از ابتدای تاسیس تا کنون با تغییرات زیادی مواجه شده است. دانشگاه ارجیس دارای دو پردیس پردیس 15 جولای و پردیس کایسری است. بیشتر پردیس های دانشگاه ارجیس در قیصریه و بخشی از فعالیت های آن در مرکز آناتولی است .

در حال حاضر این دانشگاه بیش از 28000 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. بیمارستان فوق پیشرفته این دانشگاه دارای بخش های قلبی عروقی، پیوند کلیه، تومورها، بخش اطفال، مغز استخوان و پیوند سلول‌های بنیادی، دانشگاه ارجیس را به یکی از تأثیرگذارترین مراکز پزشکی ترکیه تبدیل می‌کند.در این دانشگاه، اکثر رشته ها به زبان ترکی تدریس می‌شوند. اما برخی دروس و برخی رشته ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

امکانات دانشگاه ارجیس

دانشگاه ارجیس ترکیه علاوه بر امکانات علمی عالی، امکانات بسیار خوبی نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد. امکانات دانشگاه شامل تعدادی کتابخانه تخصصی، سالن ورزشی سرپوشیده و خوابگاه می باشد. همچنین باید بدانید دانشجویانی که در کنکور دانشگاه پذیرفته می شوند می توانند بدون پرداخت هزینه و کاملا رایگان از خوابگاه های دمیر کرمانجی پردیس اصلی دانشگاه استفاده کنند. دانشجویان دانشگاه ارجیس علاوه بر امکانات ورزشی می توانند در قالب گروه های دانشجویی در رویدادهای سیاسی، هنری و فرهنگی شرکت کرده و در جشنواره های مختلف شرکت کنند تا علاوه بر تحصیل، جنبه های فردی و اجتماعی خود را نیز توسعه دهند. حضور فعال و موثر در محیط کار و فضای عمومی؛

پذیرش در دانشگاه ارجیس ترکیه

دانشگاه ارجیس یکی از بهترین دانگشاه های کشور ترکیه است که هر سال داشجویان زیادی را پذیرش می‌کند و یکی از 1000 دانشگاه برتر دنیاست.

برای پذیرش در دانشگاه ارجیس باید در آزمون ورودی این دانشگاه “آزمون ارجیس” شرکت کرده و بتوانید حداقل نمرات لازم برای ورود به دانشگاه را بدست بیاورید. این دانشگاه حدود نیمی از ظرفیت خود را از طریق این آزمون تامین می‌کند.

همچنین اگر خواستار ورود بدون کنکور به انشگاه ارجیس هستید با استفاده از معدل باید حداقل نمره معدل 16 را در مقطع دیپلم و یا پیش دانشگاهی کسب کرده باشید. همچنین در نظر داشته باشید که آشنایی با زبان ترکی و داشتن مدرک معتبر که نشان دهد دوره زبان ترکی استانبولی گذرانده‌اید مهم است.

دانشگاه اطلس استانبول

دانشگاه اطلس استانبول یکی از دانشگاه‌هایی است که به تازگی و در سال 2018 تاسیس شده و یک دانشگاه خصوصی است. دانشگاه اطلس هر ساله در بسیاری از رشته های متعدد از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته ها مانند پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی، علوم طبیعی و … دانشجوی از داخل و خارج ترکیه پذیرش می‌کند.

دانشگاه اطلس در شهر استانبول بنا شده و دارای 5 دانشکده به زبان انگلیسی و ترکی می‌باشد. رتبه ملی این دانشگاه 205 بوده و با توجه به تازه تاسیس بودن این دانشگاه رتبه قابل قبولی است. این دانشگاه به صورت برنامه ریزی شده به پیشرفت امکانات خود ادامه داده و به زودی رتبه های بهتری را به خود اختصاص خواهد داد.

https://touran.academy/atlas-university

نحوه پذیرش در دانشگاه اطلس ترکیه

مدارک مورد نیاز برای درخواست آنلاین دانشگاه اطلس بر طبق وبسایت رسمی دانشگاه عبارتند از:

  • یکی کپی از دیپلم
  • کپی از ریز نمرات دوران دبیرستان
  • کپی پاسپورت دارای اعتبار
  • نتیجه امتحانات ترکی استانبولی (SAT، ACT، ASL، مدرک بین المللی (IB)، AYÖS، ABİTUR، KONKUR، TQDK…)

ثبت نام کاملا رایگان بوده و حدود یک هفته کاری طول می‌کشد تا مدارک شما را مورد بررسی قرار دهند. بعد از ثبت نام یک کد رهیگیری برای شما ارسال می‌شود که از طریق این کد می‌توانید روند پذیرش خود را زیر نظر داشته باشید.

پس از اینکه درخواست شما قبول شد مبلغ 2000 دلار برای دانشگده پزشکی یا دندانپزشکی ترکی، 3.500 دلار برای برنامه های دانشکده پزشکی و دندانپزشکی زبان انگلیسی و 500 دلار برای سایر دوره های کارشناسی پرداخت کرده و سایر مراحل تکمیلی خود را طی کنید.

توجه داشته باشید که در صورتی که در مراحل ثبت نام اگر خطایی از سمت شما صورت گیر مبلغ به هیچ وجه بازگشت داده نخواهد شد.

دانشگاه بیرونی استانبول

دانشگاه بیرونی یک دانشگاه خصوصی بوده که در شهر استانبول واقع شده و یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه است که نام خود را از دانشمند ایرانی “ابوریحان بیرونی” برگرفته است. این دانشگاه همچنین با شرکت در کنفرانس ها و رویدادهای بین المللی مورد تایید اکثر دانشگاه‌ها در اروپا، آمریکا، آسیا، خاورمیانه و آفریقا است.

رتبه ملی این دانشگاه 138 بوده و دانشجویان زیادی رویای تحصیل در این دانشگاه را در سر دارند. دانشکده های این دانشگاه عبارتند از: پزشکی و دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی، آموزش و علوم بهداشتی.

این دانشگاه بر روی تخصص های پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متمرکز است. به همین خاطر مجهز به کلیه ابزار و آزمایشگاه های مورد نیاز جهت آموزش به دانشجویان دانشکده های پزشکی و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و داروسازی می باشد.

پذیرش در دانشگاه بیرونی

برای پذیرش نیازی آزمون ورودی مانند SAT ندارید. کافیست مدارک خواسته شده از سوی دانشگاه مانند: دیپلم، پاسپورت، عکس و ریز نمرات خود را برای دانشگاه ارسال نموده و منتظر بررسی و پذیرش از سمت دانشگاه باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.