بررسی مهم ترین کاربردهای باتری سولار

0

باتری سولار یا خورشیدی یکی از کاربردی‌ترین ارقام باتری موجود در بازار است که از آن برای ذخیره سازی انرژی تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی استفاده می‌شود. به صورت کلی زمانی که آفتاب به صورت مستقیم با پنل‌های خورشیدی در تماس است، پنل‌ها می‌توانند به صورت مستقیم برق مورد نیاز لوازم الکتریکی متصل به خود را تامین کنند اما این امکان در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای ابری و بارانی وجود ندارد، در اینجاست که می‌توان از انرژی الکتریکی که پنل‌های خورشیدی در زمان تابش نور خورشید در باتری‌های سولار ذخیره کرده است استفاده کنیم.

بررسی نحوه کارکرد و کاربردهای باتری خورشیدی به چه صورت است

نگرانی‌های متعددی که استفاده از سوخت‌های فسیلی برای به خطر افتادن محیط زیست به وجود آورده سبب شده افراد زیادی استفاده از انرژی تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی را در اولویت قرار دهند و امروز شاهد استفاده قابل توجهی از پنل‌های خورشیدی در جهان هستیم. همان‌طور که در بالا ذکر شد باتری‌های سولار این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهند تا پنل‌ها بتوانند انرژی مازادی که در طول مدت زمان تابش خورشید دریافت می‌کنند را ذخیره کرده و همچنان در زمان‌هایی که نور خورشید در دسترس نیست امکان مصرف برق داشته باشیم.

با توجه به اینکه باتری خورشیدی در ولتاژها و آمپرهای متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند، تفاوتی ندارد شما از پنل خورشیدی خانگی استفاده می‌کنید یا صنعتی، به هر حال می‌توانید پنل خورشیدی خود را به یک باتری سولار متصل کرده و خیالتان از بابت مستقل بودن برق مصرفی از برق شهری راحت باشد. در حال حاضر در بسیاری از کاربری‌ها از جمله مراکز علمی، بیمارستان‌ها، صنایع بزرگ و کوچک، مصارف خانگی و غیره از باتری سولار استفاده می‌شود.

به صورت کلی می‌توان گفت که باتری سولار در توان‌های کم برای مصارف خانگی، مجتمع‌های مسکونی و صنایع کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد و باتری خورشیدی با توان بالا گزینه مناسبی برای صنایع بزرگ، بیمارستان‌ها، سیستم‌های مخابراتی و غیره می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که از باتری سولار می‌توان برای تامین تمامی لوازم الکتریکی و دستگاه‌هایی که با برق DC کار می‌کنند، استفاده کرد.

نتیجه گیری

اگر به دنبال کاربردهای باتری خورشیدی هستید باید بدانید که هر جایی که پنل‌های خورشیدی امکان جذب انرژی داشته باشند می‌توان از باتری سولار در توان‌های مختلف کمک گرفت و کارایی این باتری هیچ محدودیتی ندارد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که باتری سولار دارای ارقام مختلفی از جمله باتری خورشیدی لیتیومی، سالت واتر و لید اسید می‌باشد که هر یک از آنها طول عمر و قیمت متفاوتی دارد و در کاربری‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به هنگام خرید باتری سولار  حتماً با مراکز معتبر مراجعه کنید و از اصل بودن و دارا بودن گارانتی محصول اطمینان حاصل کنید. قبل از خرید این محصول با یک متخصص مشورت کرده و باتری سولار با آمپر متناسب با پنل خورشیدی خود تهیه کنید، در غیر این صورت ممکن است مشکلات جدی ایمنی را تجربه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان تخصصی قبل از خرید باتری سولار کلیک کنید تا با کمک متخصصان شرکت مهندسی بازرگانی هانیکا بهترین باتری سولار را انتخاب کنید.

منشع و مبدا محتوا: رایج ترین آمپر برای باتری سولار کدام است؟

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.