سینی شیرینگ پلاستیکی، مزایا و معایب زیرشیرینگی

0

سینی شیرینگ پلاستیکی یک وسیله مهم در صنعت لبنیات است که به عنوان یک ابزار برای انتقال محصولات لبنی به بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سینی‌ها معمولاً از موادی مانند پلاستیک ساخته شده‌اند و در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی در دسترس هستند. در این مقاله به مزایا و معایب سینی شیرینگ پلاستیکی که به آن زیرشیرینگی هم گفته می شود، پرداخته خواهد شد.

مزایای سینی شیرینگ پلاستیکی

مقاومت بالا در برابر ضربه : سینی شیرینگ پلاستیکی از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است و در نتیجه برای بسته بندی و حمل و نقل محصولات لبنی بسیار مناسب است.
سبک وزن : این سینی‌ها بسیار سبک وزن هستند و در نتیجه حمل و نقل آن‌ها بسیار آسان است.
بازیافت پذیری : بسیاری از سینی‌های شیرینگ پلاستیکی از مواد قابل بازیافت تهیه شده‌اند که به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

معایب سینی شیرینگ پلاستیکی

در برخی از موارد، سینی شیرینگ از مقوا تهیه می‌شود. این به این معنی است که ممکن است در حین حمل و نقل بسته بندی محصولات خراب شوند. همچنین برخی از سینی‌های شیرینگ مقوایی، در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت پایینی دارند.

کفی لبنی

در برخی موارد از زیرشیرینگی با نام کفی لبنی یاد می شود. این کفی ها که از پلاستیک قابل بازیافت ساخته می شوند از مقاوت بالایی برخوردار بوده و به منظور بسته بندی محصولات لبنی از قبیل ماست مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات بصورت یکپارچه و از طریق فشار در قالب های مخصوص با طرح و اندازه های مختلف ساخته می شوند.

کاربرد سینی شیرینگ

استفاده از سینی شیرینگ پلاستیکی و مقوایی به دلایلی مانند سبک وزنی، قیمت مناسب و قابلیت بازیافت بسیار رایج است. با این حال، برای استحکام بیشتر بسته بندی محصولات لبنی، باید از سینی‌های شیرینگ پلاستیکی با کیفیت بالا استفاده کرد.

نتیجه گیری

سینی شیرینگ پلاستیکی ابزاری حیاتی در صنعت بسته بندی لبنیات است که به دلیل مزایایی مانند مقاومت در برابر ضربه، سبک وزنی و قابلیت بازیافت، مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : برای تهیه این مقاله از وب سایت شرکت تکتا بافت باختر به آدرس taktabaft.com/fa استفاده شده است.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.