آموزش کامل ثبت نام آزمون تافل

0

اگر قصد اپلای کردن به کشورهای خارجی را دارید، قطعا می‌دانید که یکی از مقدمات ضروری برای دریافت پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی، داشتن مدرک زبان معتبر است. یکی از آزمون‌های زبان معتبری که در ایران نیز برگزار می‌شود و مورد تائید کلیه دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی انگلیسی زبان اروپا و آمریکا می‌باشد، آزمون تافل (Tofel iBT) است. به طور کلی اگر قصد مهاجرت یا تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را داشته باشید، نمره آزمون تافل شما به عنوان فاکتوری برای تشخیص میزان آشنایی شما با زبان انگلیسی مورد توجه قرار می‌گیرد و تاثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به کارهای مهاجرتی و اخذ بورسیه‌های بین‌المللی شما خواهد داشت. امروزه با توجه به عدم برگزاری حضوری آزمون تافل در ایران، برگزاری این آزمون به صورت آنلاین، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است؛ اما چگونه باید در این آزمون مهم و پرطرفدار شرکت کنیم؟ آیا کاربران ایرانی می‌توانند به طور مستقیم در این آزمون ثبت نام نمایند؟ شرایط پرداخت هزینه آزمون تافل به چه صورت است؟ با توجه به اهمیت نمره آزمون تافل، ما این مطلب را به بررسی دقیق پاسخ سوالات گفته شده اختصاص داده‌ایم و اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه تافل ثبت نام کنیم

آزمون تافل (TOFEL)

قبل از آن که به نحوه ثبت نام آزمون تافل بپردازیم، ضرورت دارد تا نگاهی به تحولاتی که این آزمون پرطرفدار اخیرا آن را پشت سر گذاشته است، داشته باشیم. تافل در واقع نام اختصاری است که از عبارت «Test of English as a Foreign Language» گرفته شده که در این آزمون چهار مهارت اصلی متقاضیان در حوزه دریافت مدرک زبان انگلیسی که شامل خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن است مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد. قدمت برگزاری این آزمون محبوب به سال‌های 1963 به بعد باز می‌گردد. به طور کلی مدرک آزمون تافل که تحت نظر موسسه ETS برگزار می‌گردد، در غالب دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی موجود در جهان، به عنوان معیاری برای ارزیابی سطح دانش زبان انگلیسی دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد و دانشگاه‌های ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دوره دکتری در ایران را دارید، حتما باید نمره خوبی در آزمون تافل کسب کنید.

مطلب پیشنهادی : نحوه پرداخت هزینه آزمون تافل

آزمون تافل تا سال 1998 میلادی صرفا به صورت کاغذی برگزار می‌شد که به نوعی شاید بتوان گفت که در آن سال‌ها، این آزمون به کنکورها شباهت بیشتری داشت؛ اما رفته رفته با توسعه فناوری و فراگیر شدن استفاده از رایانه‌های شخصی، در سال 2006 نوع جدیدی از آزمون تافل که از آن تحت عنوان تافل اینترنتی (iBT) یاد می‌شود، معرفی گردید. با توجه به عدم برگزاری آزمون حضوری تافل در ایران، امروزه بسیاری از متقاضیان ایرانی مدرک تافل، به سراغ آزمون تافل اینترنتی رفته‌اند؛ این آزمون به طور متوالی هر هفته تحت نظارات مرکز ETS برگزار می‌شود و مدرک دریافتی شما تا 2 سال اعتبار دارد. هزینه آزمون تافل اینترنتی متناسب با کشور انتخابی شما تغییر می‌کند و در حال حاضر، هزینه ثبت نام آزمون تافل در ایران 265 دلار است.

نحوه ثبت نام آزمون تافل iBT

به خاطر داشته باشید که ثبت نام آزمون تافل برای هر تاریخ مشخصی، هفت روز مانده به آن تاریخ بسته می‌شود و در صورتی که در موعد مقرر ثبت نام نکنید، ثبت نام شما مشمول جریمه تاخیر شده و حدودا باید 40 دلار جریمه پرداخت نمایید. به همین دلیل به منظور تسریع روند ثبت نام و عدم ایجاد وقفه در آن بهتر است کلیه اطلاعات ضروری نظیر شماره پاسپورت را همراه خود داشته باشید و همچنین از قبل تاریخ و مکان دقیق آزمون را تعیین نمایید. برای آن که بتوانید در آزمون تافل ثبت نام کنید، باید مراحل گفته شده در زیر را به ترتیب طی کنید:

در قدم اول وارد وب‌سایت ETS.org شده و از بخش تافل و زیر مجموعه «For test takers» وارد قسمت «Register for test» شوید. در این بخش اگر قبلا ثبت نام کرده‌اید، می‌توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خویش وارد حساب کاربری خود گردید؛ در غیر این صورت باید بر روی گزینه «Create Account» کلیک کنید.

ایجاد اکانت در ETS.org

  • بخش اول فرم ثبت نام به تکمیل اطلاعات شخصی اختصاص دارد و باید با دقت نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت و آدرس ایمیل خود را دقیقا مطابق با اطلاعات موجود در پاسپورت خود تکمیل نمائید.
  • در بخش «Address» نیز باید کشور، شهر، کدپستی و آدرس دقیق محل سکونت خود را وارد کنید.
  • بخش بعدی به وارد کردن شماره تلفن اختصاص پیدا کرده است. پس از آن که اطلاعات خواسته شده را وارد کردید، یک بار دیگر اطلاعات وارد شده رو بررسی کنید و پس از اطمینان پیدا کردن از درستی اطلاعات، بر روی گزینه «Next» کلیک نمایید.
  • در صفحه بعدی نیز اطلاعات تکمیلی محل تولد، زبان مادری و همچنین کشوری که در حال حاضر در آن اقامت دارید از شما خواسته می‌شود. پس از وارد کردن اطلاعات، گزینه «Next» را انتخاب کنید.
  • صفحه بعدی به TOFEL Search Service اختصاص یافته که در واقع خدمات رایگان تافل را به متقاضیان پیشنهاد می‌کند. برای جلوگیری از سردرگمی در مراحل ایجاد حساب کاربری، بهتر است با انتخاب گزینه «No, thanks» و کلیک بر روی «Next» از این صفحه عبور کنید.
  • صفحه بعدی، Username and Password نام دارد که همان طور که از نام آن پیداست، شما در این صفحه باید نسبت به انتخاب نام کاربری و رمزعبور اقدام کنید. ناگفته نماند که در این بخش حتما یک سوال امنیتی انتخاب کرده و به طور دقیق به آن پاسخ دهید. پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده و انتخاب گزینه Next، مجددا کلیه اطلاعات وارد شده به منظور تائید نهایی به شما نشان داده خواهد شد که پس از بررسی و کلیک بر روی گزینه ادامه، حساب کاربری شما ایجاد می‌گردد.

 

مطلب پیشنهادی : آموزش کامل احراز هویت در بایننس

 

آموزش ثبت نام ازمون تافل

ثبت نام در آزمون

پس از ایجاد حساب کاربری، وارد صفحه اصلی پروفایل خود شوید؛ در این صفحه شما با آیتم‌های متنوعی نظیر انتخاب آزمون جدید، اصلاح اطلاعات پروفایل، نمایش نمرات آزمون‌ها و غیره مواجه خواهید شد. برای ثبت نام در آزمون باید بر روی گزینه «Register for a Test» کلیک کنید، پس از انتخاب این گزینه در صفحه بعدی به طور کلی نکات و موارد مهمی که در ثبت اطلاعات باید رعایت کنید به شما نشان داده می‌شود که با قبول این قوانین به صفحه ثبت نام آزمون هدایت خواهید شد.

در این صفحه باید کشور، شهر، زمان دقیق آزمون و همچنین موسسه گیرنده آزمون را انتخاب کنید. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، وارد صفحه تائید خلاصه رزرو خواهید شد تا اگر از صحت اطلاعات وارده مطمئن هستید بر روی گزینه «Continue» کلیک کنید. پس از تائید این خلاصه رزرو (به منظور ارتقا سطح امنیتی مراحل ثبت نام و اجرای آزمون) لازم است که حداقل یکی از اطلاعات هویتی اصلی خویش نظیر شماره پاسپورت، شماره گواهینامه، کدملی و غیره را وارد کنید.

صفحه بعدی به نحوه مشاهده نتیجه آزمون اختصاص پیدا کرده که گزینه اول ریپورت اینترنتی و ارسال نتیجه بر روی ایمیل بوده و گزینه دوم علاوه بر ریپورت اینترنتی، امکان ارسال رایگان نتیجه به 4 آدرس دانشگاهی را فراهم کرده است. پس از انتخاب شیوه مورد نظر، چند سوال عمومی از شما پرسیده خواهد شد که می‌توانید متناسب با اطلاعات شخصی خود به آن‌ها پاسخ دهید و در نهایت در صفحه آخر با مشاهده اطلاعات سفارش خود و تائید آن، وارد مرحله پرداخت خواهید شد و پس از پرداخت فرآیند ثبت نام تمام می‌شود.

نحوه پرداخت هزینه آزمون تافل

متاسفانه به دلیل آن که کشور ما در لیست کشورهای تحریمی قرار گرفته و کاربران ایرانی به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارند، عملا به طور مستقیم امکان ثبت نام در آزمون تافل از متقاضیان ایرانی سلب شده است؛ اما خوشبختانه با ورود شرکت‌های معتبر خدمات‌رسان ارزی نظیر آریاپی به این حوزه، این مشکل تا حد قابل توجهی برطرف شده است. برای این منظور صرفا کافیست در وب‌سایت آریاپی نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام نموده و در منوی خدمات، گزینه پرداخت هزینه آزمون تافل را انتخاب کنید. در این مرحله باید اطلاعات کاربری حساب خود در وب‌سایت ETS.org که شامل یوزر و پسورد است را وارد کنید و مکان و زمان دقیق مورد نظر خود برای آزمون دادن را مشخص کنید و با پرداخت معادل ریالی هزینه آزمون، ثبت سفارش خود را نهایی کنید.

آریاپی؛ معتبرترین مرجع پرداخت هزینه آزمون‌های زبان

مدارک مورد نیاز برای آزمون تافل

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، مراحل ثبت نام در آزمون تافل چندان پیچیدگی خاصی نداشته و صرفا به دلیل وجود محدودیت‌های موجود بر سر راه پرداخت ارزی است که سبب شده تا متقاضیان ایرانی مدرک تافل نتوانند به طور مستقیم اقدام به ثبت نام در این آزمون محبوب نمایند. مجموعه آریاپی که دارای سابقه درخشان چندین ساله در حوزه پرداخت‌های بین‌المللی است با اضافه کردن این آیتم به خدمات خویش، به کمک کاربران ایرانی آمده است. از مزایای استفاده از خدمات آریاپی می‌توان به ارائه تضمین محرمانگی اطلاعات، سرعت بالای انجام سفارشات، در نظر گرفتن تعرفه‌های مقرون به صرفه و همچنین پشتیبانی 24 ساعته در کلیه روزهای هفته اشاره کرد. جالب است بدانید که چون مجموعه آریاپی برای پرداخت‌ها از کد ووچر استفاده نمی‌کند، امکان کنسلی آزمون و عودت دادن مبلغ پرداختی نیز وجود دارد. اگر شما هم به دنبال مجموعه‌ای معتبر برای پرداخت هزینه ثبت نامی آزمون تافل می‌گردید، به شما توصیه می‌کنیم که به وب‌سایت آریاپی سر زده و از خدمات پرداخت هزینه آزمون‌های زبان آریاپی بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.