چگونه یک “خانه هوشمند” به کاهش هزینه های برق کمک می کند

0

“ویژگی” اصلی یک خانه هوشمند مجموعه ای از راه حل ها برای کاهش مصرف مهم ترین منابع است: آب و برق. بر کسی پوشیده نیست که پرداخت هزینه برق بزرگترین هزینه در هر فضای زندگی است. جای تعجب نیست که جستجو برای راه حل هایی برای کاهش آنها به طور مداوم انجام شود.

دو نوع راه حل وجود دارد که به شما امکان می دهد هزینه های برق را کاهش دهید: راه حل های مدرن و تنظیم دستگاه ها. با سیستم هوشمند سازی ساختمان می توانین هزینه ها را کاهش دهید.

نمونه هایی از راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق

در حال حاضر، هوشمند سازی ساختمان شامل تعدادی راه حل اثبات شده برای صرفه جویی در مصرف برق است.

کف گرم

یک طبقه راحت که نیازی به فرش و پوشیدن جوراب یا دمپایی ندارد، کلاسیک فضای زندگی مدرن است. چنین سیستم هایی به راحتی هم در کلبه های خصوصی و هم در آپارتمان های ساختمان های چند طبقه نصب می شوند.

دو نوع گرمایش از کف وجود دارد: برقی و آبی. اگر می خواهید مصرف برق را کاهش دهید، گزینه اول برای شما مناسب نیست. استفاده از آب گردشی در اطراف محیط بسته یک راه حل ایده آل برای کسانی است که فرصت نصب دیگ آب گرمایش را در خانه خود دارند. با تنظیم حالت عملکرد جداگانه دیگ، می توان دمای طبقات را در ساعات مختلف روز تنظیم کرد. گرمایش از سطح پوشش کف در اطراف کل محیط آپارتمان یا خانه، هوا گرم تر می شود.

با توجه به نصب سیستم کف آب گرم:

  1. هزینه های گرمایش با استفاده از رادیاتور کاهش می یابد.
  2. مصرف برق برای عملکرد دیگ گرمایش تا حد امکان دقیق تنظیم می شود.
  3. نیاز به استفاده از بخاری برقی برطرف می شود.

سیستم تهویه مطبوع “هوشمند”.

با تنظیم پارامترهای لازم هوا، رطوبت و دمای آن، استفاده بیش از حد از کولر و مرطوب کننده هوا را حذف می کنید. سیستم کار آنها را فقط در آن حالت و در آن جهت فعال می کند که برای تنظیم پارامترها لازم است.

با تنظیم نشانگرها، سیستم دستگاه های کار را خاموش می کند و شما را از نیاز به انجام دستی آن نجات می دهد.

سیستم روشن/خاموش خودکار چراغ

بر کسی پوشیده نیست که اغلب، پس از راه رفتن در راهرو یا خروج از حمام، فراموش می کنیم که سوئیچ را فشار دهیم. به همین دلیل مصرف برق در یک آپارتمان یا خانه می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

هوشمند سازی ساختمان شامل مجموعه‌ای از حسگرها است که حضور فرد را در اتاق ردیابی می‌کند. در واکنش به این، هوش مصنوعی به طور مستقل دستگاه های روشنایی را روشن و خاموش می کند. علاوه بر این، می توانید پارامترهای قدرت را از قبل تنظیم کنید، به استثنای لامپ های خیلی روشن در مواقعی که لازم نیست. در اینجا می توانید سناریوهای نور را برای ساعات مختلف روز و اتاق ها قرار دهید. به لطف یک رویکرد معقول، کاهش هزینه های اضافی برای مصرف برق برای شما فراهم می شود.

به لطف استفاده از راه حل های مدرن در چارچوب سیستم جهانی “هوشمند سازی ساختمان”، می توان هزینه های برق را تقریباً 20-30٪ از موارد اصلی کاهش داد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.