شرکت لوله آب یزد بسپار | شیرآلات برنجی و لوله درزدار در بازار اتصالات

0

انواع شیرآلات برنجی

لوله درزدار یا درز جوش نوعی لوله است که با خم کردن ورقه‌های فولادی به شکل لوله و جوش دادن دو طرف طول ورقه به هم ایجاد می‌شود. برای جوش دادن این لوله‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود و این موضوع روی مقاومت و کیفیت لوله تأثیر می‌گذارد. لوله آب یزد بسپار نیز محصولی عالی می باشد. در انتها نیز نگاهی به کاربردهای شیرآلات برنجی می اندازیم.

 

لوله درزدار

رایج‌ترین روش‌های جوشکاری لوله‌های درزدار عبارت‌اند از جوشکاری با مقاومت الکتریکی، جوشکاری با فرکانس بالا، جوشکاری با فیوژن الکتریکی و جوشکاری مارپیچی. این کار موجب می‌شود تا لوله نشت کمتری به بیرون داشته باشد و برای انتقال مواد مختلف و با حساسیت زیادتر مناسب باشد.

جالب است بدانید که ساخت این لوله‌ها به صدها سال پیش بر می‌گردد و بر اساس ایده خلاقانه فردی به نام مرداک اختراع شده است. مرداک که مخترع لامپ‌های ذغالی بود برای نصب چراغ‌های ذغالی خود در سطح شهر اقدام به اتصال چند بشکه به هم کرد. او با قرار دادن بشکه‌ها در کنار هم آن‌ها را به شکل لوله‌های استوانه‌ای شکل طراحی کرد و ایده او جرقه‌ای بود برای ساخت لوله‌هایی که با استفاده از جوشکاری تهیه می‌شدند.

لوله درزدار و لوله مانیسمان از جنبه‌های مختلفی با هم فرق دارند. مراحل ساخت، مواد اولیه و حتی طریقه استفاده و اتصال این دو لوله با هم متفاوت است. برای ساخت لوله‌های بدون درز به جای استفاده از ورقه‌های فولادی از شمش فولاد استفاده می‌شود. از همین رو مهم‌ترین تفاوت لوله درزدار و لوله بدون درز این است که روی لوله‌های درزدار جای جوش و درز وجود دارد، در حالی که سطح لوله‌های بدون درز، صاف و بدون جای جوش است. ساخت این لوله‌ها به تجهیزات مدرن‌تر و پیشرفته‌تری نسبت به لوله‌ درزدار نیاز دارد و از طرفی هزینه ساخت این لوله‌ها نیز بیشتر است.

 

لوله آب یزد بسپار

لوله یزد بسپار یکی از انواع لوله های مطرح است که وجود آن در هر ساختمانی برای لوله کشی آب آشامیدنی و فاضلاب لازم است. یزد بسپار انوع لوله و اتصالات آشامیدنی را از جنس پلی پروپیلن برای آب آشامیدنی و همچنین انواع لوله و اتصالات فاضلابی سه لایه برای سیستم فاضلاب را تولید می کند. لوله مولتی لایه (پنج لایه ) و اتصالات به منظور لوله کشی آب گرم و سرد و سیستم های گرمایش از کف از دیگر تولیدات این شرکت است که به طور کامل از جنس پلاستیک (پلیمر) بوده و جوش این نوع اتصالات یکسان است و توسط دستگاه اتوی لوله صورت می گیرد.

این نوع لوله های یزد بسپار از استاندارد اتحادیه اروپا برخوردار بوده و کاملا سالم هستند. لوله های پلی پروپیلن (تک لایه و سفید) در مقابل بیشتر مواد شیمیایی از خود مقاومت نشان می دهند. به علت ویژگی الاستیسیته و همچنین عایق مناسب صدا، متریال به کار رفته انتقال صدا در این نوع لوله ها بسیار پایین است.

 

شیرآلات برنجی

شیرآلات برنجی یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع شیرآلات هستند. که نام این تجهیز، بر اساس جنس فلز یا آلیاژ بکار رفته در آن می باشد. این تجهیز در فشار های کاری متفاوتی ساخته می شوند که براساس خواسته مشتریان تولید می گردند. این شیرآلات به صورت فشار قوی نیز ساخته می شوند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. و همچنین استاندارهای مشخصی را نیز دارا باشند.

 

انواع شیر آلات برنجی

در تولید این نوع شیر آلات از انواع مواد برنجی استفاده می شود که این مواد با درصد ویژگی های مختلف عناصر آلیاژی، به خصوص در طراحی شیرهای گازی بکار می روند. برای صنایعی که اتصالات هیدرولیکی و شیرآلات برنجی را دارند انتخاب آلیاژ برنج بسیار حائز اهمیت است. از آنجای که در این تجهیزات مقادیر کمی از آلیاژهای مس و روی بکار رفته است. استفاده از این آلیاژها با درصد صحیح برای طراحی شیرهای گازی بسیار مهم می باشد.

 

انواع متفاوت شیرآلات برنجی

  • شیرفلکه کشویی
  • شیرآلات صافی
  • شیرآلات فکله سوزنی
  • شیرآلات پیسوار
  • شیرآلات یک طرفه
  • شیرآلات ربع گرد سوپاپی
  • شیرآلات آتش نشانی
  • شیرآلات آونگی

 

مزایای شیرآلات برنجی

  • بسیار مقاوم و محکم در برابر ضربات
  • دارای طول عمر و دوام بالا
  • مقاوم در برابر آب های سخت
  • کیفیت بالای آب به علت عدم ترکیب شدن با سرب
  • عدم زنگ زدگی و مقاوم در برابر اکسید شدن

 

کاربردها

شیرآلات برنجی در مکان های گوناگونی از جمله در مصرف خانگی، تجاری و صنعتی استفاده می شوند. به ویژه اینکه خاصیت چکش خواری بالای آن سبب شده تا مقاومت بالایی داشته باشد. و می توان از این نوع شیرآلات در تاسیسات ساختمانی ،تهویه مطبوع در صنعت گاز و پتروشیمی استفاده نمود. از دیگر مصارف شیرهای برنجی مصرف خانگی آن است که در قالب شیرهای زیبا عرضه می شوند. و نکته قابل توجه دیگر اینکه شیرهای برنجی در صنایعی که کار با سیلات داغ مرسوم است به دلیل آلیاژ این شیرها که دمای بالایی را تحمل می کنند استفاده می شوند.

 

خرید شیرهای برنجی

در ابتدا باید بدانید که خرید شیرآلات در هر نوعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان مثال باید توجه داشته باشید که این تجهیزات در چه مکان هایی به کار می روند و در چه سایزهایی مورد نیاز هستند. در صورتی که قصد دراید برای کنترل لوله های آب گرم شیر بخرید از آنجای که این نوع شیرها در برابر گرما مقاوم هستند گزینه مناسبی محسوب می شوند. چنانچه برای پروزه خاصی می خواهید و اندازه دقیق و شکل قطعات مهم است خرید شیرآلات برنجی مناسب می باشد. و همچنین برای مکان های که نیاز به تعبیه دقیق و جلوگیری از نشتی مایع وجود دارد بکار می رود.

از آن جای که شیرآلات برنجی جزو پرطرفدار ترین محصولات بازار هستند، می توانید برای خرید انواع این شیرآلات به سایت bazaretesalat.comمراجعه کنید و لوله های درزدار متفاوت را نیز خریداری نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.