6 نکته ضروری لیزر موهای زائد

0

آیا از روشهای سنتی حذف موهای زائد خسته شده اید ؟ آیا می خواهید از شر موهای خود راحت شوید ؟ آیا به لیزر موهای زائد فکرکرده اید ؟ لیزر موهای زائد بهترین روشی است که می تواند به شما کمک کند تا از رشد روزانه موهای زائد خود رهایی یابید و تا چندین ماه پوست صاف و بدون مو داشته باشید. در ادامه به 5 نکته درباره لیزر موهای زائد می پردازیم که راهی ایمن و موثر برای از بین بردن موهای زائد است.

1- تعداد جلسات لیزر موهای زائد

برای گرفتن نتیجه مطلوب از لیزر درمانی شما باید در جلسات متعددی شرکت کنید تا نور لیزر فولیکول مو را از بین ببرد. بدین منظور مو باید در مرحله درستی از چرخه رشد مو قرار داشته باشد و یک سری درمان لیزر موهای زائد برای هدف قرار دادن تمام موها در مرحله درست از چرخه رشد مو نیاز است. از آنجا که همه موها در چرخه یکسانی از رشد مو قرار ندارد ، لذا طی چندین جلسه ماهیانه ، نور لیزر بهترین فرصت را برای هدف قرار دادن تمام موها خواهد داشت.

لازم به توضیح است که چرخه رشد مو شامل سه مرحله فعال یا آناژن ، کاتاژن یا انتقال و تلوژن یا استراحت است و همه موها در چرخه یکسانی از رشد مو نیستند. از طرفی نور لیزر تنها در مرحله فعال از رشد مو قابلیت شناسایی رنگدانه مو را خواهد داشت و از آنجا که همه موها در فاز فعال از رشد مو نیستند و هر ماه در حدود 10 تا 20 درصد از موها در مرحله فعال رشد مو قرار دارند ، بنابراین باید جلسات لیزر موهای زائد بصورت ماهیانه برنامه ریزی شود تا نور لیزر به همه موها برسد.

در نتیجه انجام یک جلسه لیزر موهای زائد منجر به حذف دائمی موها نخواهد شد و عموما متخصصان لیزر برای نتایج دائمی تر بین 6 تا 8 جلسه ماهیانه لیزر موهای زائد را توصیه می کنند. بدین ترتیب افراد پس از کامل کردن جلسات ماهیانه با کاهش 80 تا 90 درصدی رشد موهای زائد رو به رو می شوند و تنها به شارژ چند ماهه و در نهایت شارژ سالیانه لیزر درمانی نیاز خواهند داشت.

2- مشکلات هورمونی بر نتایج لیزر موهای زائد تاثیر منفی می گذارد.

اگرچه لیزر موهای زائد بر روی همه افراد با رعایت جلسات لیزر بخوبی کار می کند اما نوسانات هورمونی می تواند باعث رشد مجدد مو گردد. البته هرمویی که دوباره رشد می کند می تواند دوباره با انجام لیزر درمان شود ، بنابراین ممکنست پس از تکمیل جلسات لیزر درمانی فرد به جلسات ترمیم بیشتری در سال نیاز داشته باشد که در این خصوص متخصصان در بهترین کلینیک زیبایی توصیه می کنند که بهتر است در ابتدا به درمان مشکلات هورونی خود بپردازید و سپس برای انجام لیزر موهای زائد برنامه ریزی کنید.

البته راه دیگری هم وجود دارد که از دست موهای زائد خلاص شوید و آن اینست که همزمان با دارودرمانی می توانید لیزر موهای زائد انجام دهید اما با این تفاوت که تعداد جلسات لیزر موهای زائد شما بیشتر از افراد عادی می باشد.

3- قبل و بین جلسات لیزر درمانی فقط اصلاح با تیغ انجام دهید.

در صورتی که تصمیم به درمان لیزر موهای زائد دارید ، باید روشهایی همچون اپیلاسیون ، بند انداختن و موچین را کنار بگذارید ، چرا که با انجام چنین روشهایی موها از ریشه کنده می شود و دیگر ریشه مویی برای شناسایی رنگدانه آن توسط لیزر وجود نخواهد داشت ، ازین رو لیزر تاثیر کمتری خواهد داشت و مدت زمانی بیشتری طول می کشد تا به نتایج مطلوب برسید. شایان ذکر است که تنها روش اصلاح قبل و بین جلسات لیزر موهای زائد فقط و فقط تیغ است و شما مجاز به اصلاح با تیغ دو هفته پس از انجام لیزر موهای زائد و روز قبل از جلسه لیزر درمانی می باشید که به نور لیزر اجازه می دهد تا فولیکول را با موفقیت هدف قرار دهد و همچنین به لایه برداری پوست در بین جلسات هم کمک می کند.

4- از پوست خود در نواحی لیزر درمانی بخوبی مراقبت کنید.

برای کسب نتایج بهتر از لیزر موهای زائد باید تمام تلاش خود را در جهت مراقبت از پوست خود بعمل آورید که شامل محافظت از نواحی تحت لیزر درمانی در برابر نور مستقیم خورشید و به مدت طولانی ، برنزه کردن پوست با هر روش چه آفتاب گرفتن و چه سولاریوم می باشد. اگرچه در صورت نیاز می توانید با استفاده از کرم ضد آفتاب و کلاه و دستکش و لباس پوشیده به زیر نور آفتاب بروید البته نه به مدت طولانی. بدین ترتیب هرچه از پوست خود بیشتر مراقبت کنید ، نتایج بهتری از درمان خود خواهید گرفت.

5- لیزر موهای زائد بدون درد و ایمن است.

لیزر موهای زائد روشی بدون درد و ایمن بخصوص در مقایسه با درمانهای سنتی نظیر اپیلاسیون بوده و از آنجا که این روشها ریشه مو را از پوست در می آورد ، لذا با درد همراه است اما در لیزر درمانی چنین نیست. اگرچه نکته ای که مهم است دستگاه لیزر موهای زائد قدیمی به نسبت دستگاه های جدید دارای درد بیشتری است چرا که فناوری آنچنان پیشرفته ای نداشته و دارای خنک کننده نبودند. در صورتی که دستگاه لیزر موهای زائد جدید دارای سیستم سرمایشی یا همان خنک کننده قوی می باشد که با خنک کردن ناحیه مد نظر پوست به کاهش گرمای دریافتی از لیزر توسط پوست کمک بسزایی کرده و عملا بدون درد و ناراحتی خواهد بود.

لازم به توضیح است که نور لیزر در پوست در ناحیه ای که فولیکول مو در آن قرار دارد ، تبدیل به گرما می شود و این گرما باعث آسیب به فولیکول مو می گردد و آن را سوزانده و از بین می برد. بدین ترتیب قسمتی از گرما به پوست ناحیه فولیکول می رسد که با استفاده از دستگاه های جدید لیزر موهای زائد که خنک کننده قوی در آنها تعبیه شده ، می توان از هر گونه آسیب دیدگی پوست و درد جلوگیری کرد.

6- لیزر موهای زائد برای انواع پوست موثر است.

با توجه به پیشرفت فناوری لیزر ، امروزه تقریبا برای همه افراد لیزر موهای زائد قابل انجام است و ایده های منسوخ درباره لیزر برای پوست های تیره نامناسب است را حذف کرده است. بدین منظور امروزه جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد ترکیبی بوده و دارای سه طول موج الکس برای پوست های روشن و خیلی روشن نظیر اروپائیان ، لیزر دایود برای انواع پوست روشن تا تیره نظیر ایرانیان و طول موج اندیاگ برای پوست های تیره می باشد. بدین ترتیب می بینید که چنین دستگاه لیزری برای همه انواع پوست مناسب بوده و می تواند با شناسایی رنگدانه موجود در ریشه فولیکول مو و هدف قرار دادن آن ( و دور زدن رنگدانه های پوست برای پیشگیری از آسیب و سوختگی پوست ) ، موهای زائد را از بین ببرد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.