اخبار فناوری و مطالب داغ تکنولوژی را سریع تر دریافت کنید!

0

در قرن بیست و یکم، تکامل فناوری با سرعت سرسام آوری در حال وقوع است.

 

در طول 20 سال گذشته، ما شاهد ظهور فناوری هایی خیره کننده و پیشرفت هایی در حوزه تکنولوژی بودیم که شاید آن ها را در فیلم های علمی تخیلی دهه 1980 میلادی مشاهده کرده بودیم. تکنولوژی هایی نظیر گوشی موبایل، تبلت، خودروهای برقی و…

 

به همین دلیل مهم است که با آخرین اخبار فناوری همراه باشید تا دانش و اطلاعات شما در حوزه فناوری و تکنولوژی های جدید همیشه به روز بماند.

 

برای همگام شدن با فناوری چه کاری می توانید انجام دهید؟ چه استراتژی هایی می تواند به شما کمک کند که جلوتر از دیگران باشید؟ در اینجا 5 روش برای به روز ماندن در لبه پیشرفت‌ های فناوری وجود دارد.

 

خوب است ابتدای گفتگو کمی درباره واژه فناوری و کاربردهای آن بیشتر بدانیم اصلا فناوری به چه معناست؟

 

فناوری چیست؟

 

فناوری استفاده از دانش علمی برای رسیدن به اهداف عملی است. این شامل موراد بسیار پیشرفته ای مانند رایانه تا چیزهای ساده مانند چکش و… است. ما در زندگی توسط فناوری احاطه شده ایم و بسیاری از ما حتی نمی دانیم بدون آن چگونه کار کنیم.

 

فناوری چه کاربردهایی دارد؟

 

فناوری در خودکارسازی وظایف مختلفی که توسط انسان ها انجام می شود، کارهای تکراری و خسته کننده، برقراری ارتباط موثر، پرداخت قبوض با کلیک بر روی یک دکمه، خرید به صورت غیر حضوری،دسترسی سریع به اطلاعات، افزایش بهره وری و کارایی، ایجاد مشاغل جدید، انجام اموری که برای انسان خطر جانی دارد و در هزاران رشته و زمینه دیگر نقش مهم و کاربردی دارد.

 

راه های به روز ماندن در فناوری

 

 

1- وبلاگ های فناوری را بخوانید

 

برای شروع، باید خواندن وبلاگ های فناوری را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید

 

وبلاگ ها مکان فوق العاده ای برای شروع هستند زیرا بسیار چابک تر از رسانه های چاپی سنتی هستند این بدان معناست که آنها شما را سریع تر از تکنولوژی های جدید و روز دنیا مطلع می کنند.

 

به علاوه، بسیاری از رهبران فکری در حوزه فناوری، نویسندگان مهمان در این وبلاگ ها هستند یا وبلاگ های خود را اداره می کنند درنتیجه اخبار دست اول را مستقیما از افراد برتر در این حوزه خواهید شنید.

 

دنبال کردن چندین وبلاگ تکنولوژی به شما معیار خوبی برای ارزیابی تکنولوژی های مختلف می دهد.

 

معرفی یک وبلاگ در حوزه اخبار فناورییکی از وبلاگ های اینترنتی که شما را از آخرین اخبار فناوری و تکنولوژی های روز دنیا مطلع می کند و در زمینه های مختلف آموزشی، ترفندهای اینترنتی، شبکه های اجتماعی، بازی و….. به ارائه خبر می پردازد سایت کارینت است. شما در کارینت می توانید ترندهای فناوری و مطالب داغ تکنولوژی ، ویدیوهای آنباکسینگ و بررسی خودروهای روز دنیا را مشاهده کرده و از آموزش های متنوع در زمینه های مختلف بهره مند شوید.

 

2 – رهبران فناوری را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

دومین کاری که باید در لیست کارهای فناوری خود علامت بزنید تا با اخبار روز همراه شوید، ورود به رسانه های اجتماعی است. رهبران فکری و رسانه های تکنولوژی را در شبکه های اجتماعی پرطرفدار نظیر اینستاگرام، توییتر (ایکس) و…دنبال کنید تا پست ها و مقالات و جدید آن ها را به محض انتشار دریافت کنید.

 

نکته :خود را به رهبران بزرگ حوزه فناوری مانند ایلان ماسک، جف بزوس یا بیل گیتس محدود نکنید. در حالیکه بی شک اینها جزو برترین های این حوزه هستند اما آن ها تنها یا مبتکرترین ها نیستند!

 

در عوض، ویراستاران فناوری در رسانه‌های قابل اعتماد، مدیران عامل شرکت‌های کوچک‌تر و استارت‌آپ‌های با رشد سریع را نیز دنبال همچنین از منابع اطلاعاتی فوق العاده ای مانند یوتیوب و گوگل نیز می توانید برای بررسی و مشاهده جدیدترین محصولات فناوری بهره ببرید.

 

رسانه های اجتماعی یک مزیت ویژه را به شما ارائه می دهند این امکان را می‌دهند تا میزان محبوبیت تکنولوژی و فناوری جدید را فوراً بر اساس تعامل – لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و منشن‌ها ارزیابی کنید. با زیر نظر گرفتن رسانه های اجتماعی مطمئنا می دانید که در حال حاضر کدام فناوری در حال ترند شدن و رشد سریع است..

 

3 – به انجمن های فناوری بپیوندید

 

راه دیگر این است که با پیوستن به انجمن‌های فناوری، مستقیماً با گروه های تکنولوژی آشنا شوید. فرقی نمی کند موضوعات مرتبط با فناوری در انجمن های عمومی مانند کوئرا یا ردیت باشد یا پلتفرم های تخصصی تر ، انجمن ها به شما احساس خوبی از یک مکالمه دوطرفه را می دهند.

 

4- در رویدادهای فناوری شرکت کنید

 

اگر در نزدیکی شما رویدادی در حوزه فناوری و تکنولوژی در حال برگزاریست یا اگر شرایط سفر بین المللی را دارید، شرکت در رویدادهای فناوری راهی فوق العاده برای مشاهده دیداری آخرین تکنولوژی های دنیاست.

 

نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و کنوانسیون‌ها همگی به شما این فرصت را می‌دهند که عمیقاً در آخرین تحولات در بخش فناوری غرق شوید و به صحبت‌های برخی از بزرگ‌ترین تأثیرگذاران فناوری گوش دهید.

 

به عنوان مثال نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس، همه چیز را از 5G، اینترنت اشیا، و بازاریابی دیجیتال گرفته تا خودروهای خودران، فناوری فضایی و فناوری مواد غذایی را پوشش می دهد

 

حتی اگر نمی‌توانید شخصاً و حضوری در آن رویدادها شرکت کنید، بسیاری از رویدادهای فناوری به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب یا اینستاگرام پخش زنده می شوند می توانید به صورت مجازی در این رویدادها شرکت کنید.

 

5- به پادکست گوش دهید

 

گزینه دیگری که می توانید با آخرین تحولات در بخش تکنولوژی همراه باشید، گوش دادن به پادکست های خاص است. مانند وبلاگ‌ها، پادکست‌ها چابک هستند و نبض گرایش‌های فناوری را به سرعت دریافت می‌کنند

 

شما می توانید داغ‌ترین پادکست‌ها را در بخش تکنولوژی در پلتفرم‌های مختلف از جمله اسپاتیفای بررسی و دنبال کنید.

 

نتیجه گیری:

 

در سال 2023، به روز ماندن با آخرین تکنولوژی های دنیا ضروری است. این به شما مزیت قابل توجهی در زندگی حرفه ای، مالی و شخصی می دهد. با پیروی از نکات بالا، می‌توانید جلوتر از دیگران باشید و یا حتی به‌عنوان یک متخصص فناوری شهرت کسب کنید.

 

منبع: مجله فناوری کارینت (karynet.ir)

5/5 - (32 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.