عرقیات گیاهی برای لاغری

0

سرکه سیب سالها است که برای کمک به لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، کمتر کسی با نحوه عملکرد این ماده آشنایی دارد. سرکه سیب یکی از انواع سرکه است که با استفاده از سیب تولید می شود! در واقع، می توان گفت که این سرکه همان آب سیب تخمیر شده است. برای درست کردن این ماده، کافی است سیب ها را خرد کرده و کمی مخمر به آن ها اضافه کنیم. با انجام این کار، قند موجود در میوه به تدریج تخمیر شده و به الکل تبدیل می شود که در مرحله دوم تخمیر سرکه سیب تولید می شود.

مطالعات انجام شده، خواص سرکه سیب برای لاغری را اثبات می کنند. خوردن سرکه سیب برای لاغری موثر است. در اغلب مواقع، اشتهای زیاد و سیر نشدن باعث پرخوری می شود. خوردن این سرکه به ایجاد احساس سیری، کاهش اشتها و رعایت رژیم غذایی سالم کمک می کند. این امر، به ویژه در آغاز روند کاهش وزن کمک بزرگی به شمار رفته و به فرد کمک می کند تا توانایی ادامه مسیر را داشته باشد. شاید جالب باشد بدانید که استفاده از این ماده به اندازه ای در کاهش وزن موثر است که حتی بدون تغییر رژیم غذایی نیز می توان از اثرات آن بهره جست. با این حال، بدیهی است که ترکیب سبک زندگی سالم با نوشیدن این ماده می تواند نتایج چشمگیری به دنبال داشته باشد. از خواص سرکه سیب برای لاغری می توان به بهبود روند هضم غذا، ملین طبیعی و کاهش چربی ناحیه شکم و پهلو اشاره کرد.

دارچین ادویه بی‌نظیری است که از از پوست درختی به همین نام به‌دست می‌آید و در پخت غذاها، دسرها و شیرینی‌جات کاربرد دارد. خواص دارچین برای لاغری از دیرباز مورد توجه بوده است. مطالعات نشان داده‌اند، مصرف این ماده به شکل قابل توجهی در کاهش وزن تاثیرگذار است.

از مهم‌ترین خواص دارچین برای لاغری می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • تبدیل چربی‌ سفید به چربی‌های قهوه‌
  • کاهش حساسیت به انسولین‌
  • کاهش میزان قند خون ناشتا
  • کاهش کلسترول بد و تری‌گلیسیرید
  • کاهش حجم چربی تجمع یافته در ناحیه شکم و پهلوها

از بهترین روش‌های استفاده از خواص دارچین برای لاغری می‌توان به دمنوش دارچین و عسل، دم‌نوش دارچین و سرکه سیب، دم‌نوش دارچین و زنجبیل، ماست و دارچین، دم‌نوش دارچین و زیره اشاره کرد.

عرق زنیان برای لاغری و کاهش اشتها موثر است. عرق زنیان نفخ و سوءهاضمه را رفع می‌کند، با تقویت معده و جذب بهتر مواد غذایی به لاغری شکم کمک می‌کند. هضم غذا خاصیت عرق زنیان است، عرق زنیان با هضم بهتر غذا مانع از جمع شدن چربی شکم می‌شود و با خاصیت مسهل بودن باعث دفع سریع غذا، کاهش جذب چربی و لاغری می‌شود.

دانه‌های زنیان مقدار زیادی فیبر دارند با افزایش سوخت و ساز بدن به هضم بهتر غذاها کمک می‌کنند و در نتیجه با کاهش اشتها از در لاغری شکم موثرند.

برای لاغری شکم، نصف استکان عرق زنیان را همراه با آب ظهر و شب بعد از هر وعده غذایی بنوشید. همچنین می‌توانید هنگام غذا خوردن پودر زنیان را به به غذای خود اضافه کنید. یا اینکه روزانه سه بار عرق زنیان را به اندازه نصف فنجان با آب جوش و عسل طبیعی مخلوط و میل کنید. بهترین زمان مصرف عرق زنیان ظهر و شب بعد از هر وعده غذایی است.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.