سه تور مقرون به صرفه برای تعطیلات تابستانی

0

تابستان امسال نیز از راه رسیده و با توجه به تعطیلات، سفرهای خارجی نیز رونق بیشتری گرفته‌اند. در این بین بعضی مقاصد محبوبیت بیشتری دارند که از بین آن‌ها می‌توان به مقاصد ساحلی ترکیه و البته ارمنستانِ زیبا اشاره کرد.

 

تور ارمنستان؛ مقصدی ارزان برای سفر تابستانی

تور ارمنستان یک انتخاب متفاوت در میان مقاصد مختلف تابستانی به حساب می‌آید. با این حال اگر اهل تفریحات ساحلی نیستید و بیش‌تر دوست دارید به طبیعت گردی بپردازید، تابستان موقعی عالی برای سفر به ارمنستان خواهد بود. کشوری بسیار زیبا که دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع بوده و سفری عالی را برای شما رقم می‌زند.

تور ارمنستان

عموما شروع سفر به ارمنستان، از پایتخت این کشور خواهد بود. ایروان بزرگ‌ترین شهر ارمنستان بوده که به مردم مهربان، موزه‌های و گالری‌های هنری و معماری جالب بناهایش معروف است. در این شهر، چندین مرکز خرید بزرگ، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و چندین بنای تاریخی پیدا می‌کنید.

اما زیبایی ارمنستان زمانی برای شما فاش خواهد شد که پا را از این پایتخت زیبا بیرون بگذارید و به سراغ طبیعت شگفت‌انگیز این کشور بروید. یکی از بهترین جاهایی که در طول تابستان حتما باید از آن‌جا دیدن کنید، دریاچه سوان است. بزرگ‌ترین و البته زیباترین دریاچه ارمنستان که در طول تابستان، مملو از جمعیت شده و امکان انجام انواع تفریحات آبی را در این محل خواهید داشت. دریاچه سوان خیلی از پایتخت دور نیست و در زمان اقامت در ایروان، کافی‌ست یک روز از سفر خود را به رفتن به این مکان اختصاص دهید و جدا از تفریحات آبی، از جاذبه‌های تاریخی اطراف دریاچه نیز دیدن کنید.

از دیگر جاهای بسیار خوب ارمنستان می‌توان به پارک ملی دلیجان اشاره کرد که یک پارک جنگلی معرکه و بزرگ است که چند رودخانه و دریاچه‌ی کوچک در دل خود داشته و با تنوع بی‌نظیر گیاهانش، از جمله پارک‌های ملی معروف منطقه قفقاز به حساب می‌آید.

پیشنهاد ما برای یک سفر بی‌دردسر به ارمنستان، استفاده از تورهای آژانس مسافرتی مقتدرسیر تابان است. این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های توریستی در ایران بوده و تورهایی با قیمت مناسب به مقاصد مختلف از جمله ارمنستان و مقاصد ساحلی ترکیه که در ادامه از آن‌ها صحبت می‌کنیم، برگزار می‌کند.

 

تور کوش آداسی؛ انتخابی ویژه برای سفر به ترکیه در فصل گرما

تور کوش آداسی از بسیاری لحاظ، بهترین انتخاب برای سفری تابستانی به ترکیه به حساب می‌آید. این شهر کوچک اما بسیار زیبا، دارای سواحل دیدنی و هتل‌ها و ریزورت‌های متعدد است و امکانات خیلی خوبی را برای گردشگران خود آماده می‌کند. با این حال نسبت به خیلی از مسیرهای ساحلی ترکیه، ارزان‌تر بوده و از این نظر، مقصدی مقرون به صرفه به نظر می‌آید.

تور کوش آداسی

همان‌طور که گفتیم، کوش آداسی دارای سواحل بسیار زیبا و جذاب است که در نقاط مختلف شهر می‌توانید به سراغش بروید و در این سواحل امکانات کامل رفاهی و تجهیزات مختلف برای تفریحات آبی از جمله جت اسکی، اسکی روی آب، پاراسیلینگ، تویوب سواری و حتی غواصی و اسنورکلینگ نیز در نظر گرفته شده است. کوش آداسی فضایی شاد و دوست داشتنی دارد و از جمله جاهایی در ترکیه است که سفری مفرح را برای تمامی اعضای خانواده رقم خواهد زد.

یکی از چیزهایی که درباره کوش آداسی باید بدانید این است که این شهر به بسیاری از جاذبه‌های باستانی ترکیه نزدیک بوده و به طور کلی، سفرهای نیم روزه به بیرون شهر در این مکان، خیلی محبوب است. برای مثال، شهر باستانی افسوس که یکی از مهم‌ترین شهرهای باستانی به جا مانده در دنیاست، تنها 18 کیلومتر از مرکز شهر دور بوده و خیلی راحت می‌توانید به آن‌جا برسید. از طرف دیگر، گشت‌های طبیعت گردی با موتورهای چهار چرخ و جیپ نیز، تفریح خانوادگی لذت بخشی است که حتما باید آن‌ها را هم امتحان کنید.

یکی از بهترین راه‌های بازدید از نقاط خاص و زیبای دریایِ اژه از طریق گشت‌های دریایی است و کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین بنادر ترکیه برای چنین سفرهایی به حساب می‌آید. کشتی‌های تفریحی مختلفی هستند که شما را به آب برده و چند ساعتی در دریا می‌گردانند. بسیاری از تورها شامل نقاط خاص برای شنا، جاهایی برای دیدن و پذیرایی و خوش‌گذرانی می‌شوند.

 

تور آنتالیا؛ انتخابی محبوب در ترکیه

با تمام این اوصاف، تور آنتالیا اولین انتخاب در میان شهرهای ساحلی ترکیه به حساب می‌آید. این شهر که جزو 20 شهر برتر گردشگری دنیا محسوب می‌شود، همیشه پر است از جمعیت گردشگرانی که در هتل‌های متنوع این شهر سکونت پیدا می‌کنند. جاذبه‌های گردشگری آنتالیا بسیار متنوع بوده و برای هر سلیقه‌ای چیزی در این شهر پیدا می‌شود.

تور آنتالیا

تعداد سواحل بزرگ و معروف آنتالیا زیاد بوده و امکانات آن‌ها نیز بیشتر از هر ساحلی در ترکیه است. اما در اطراف شهر، سواحل دنج و خلوت‌تری را هم پیدا می‌کنید تا از زیبایی‌های دریا در محیطی آرام‌تر لذت ببرید. در اطراف کوش آداسی، جاذبه‌های طبیعی متنوعی از جمله چند آبشار، مناطق جنگلی و رودخانه‌های متعدد وجود دارد و رفتن به این نقاط، از جذابیت‌های سفر به آنتالیا به حساب می‌آید.

اگر اهل خرید باشید، در آنتالیا حسابی بهتان خوش خواهد گذشت. این شهر دارای چندین مرکز خرید بزرگ و لوکس و چند مرکز تجاری مناسب برای خرید‌های مقرون به صرفه بوده و حتی بازارهای هفتگی نیز در آن کم نیستند. بسیاری از برندهای معروف بین‌المللی در مراکز خرید ترکیه جمع هستند و شما می‌توانید از جدیدترین مجموعه‌های آن‌ها به خرید بپردازید. البته برندهای معروف ترک را نیز فراموش نکنید که در زمینه پوشاک، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به “موزه آنتالیا” اشاره کرد که خیلی از اکتشافات مهم این منطقه در آن‌جا نگهداری می‌شود. قدم زدن در منطقه قدیمی شهر و بندر تاریخی آن‌جا، بازدید از بناهای تاریخی و رفتن به قلعه رومی اشاره کرد. همچنین از غذاهای بسیار خوشمزه‌ی محلی و دریایی نیز به سادگی نگذرید که فوق‌العاده خوشمزه هستند.

آنتالیا دارای یک تم پارک بزرگ به نام “لند آو لجند” است که به آن دیزنی لند ترکیه می‌گویند. مجموعه بسیار بزرگ و جذاب مملو از بازی‌های مختلف، نمایش‌های هیجان انگیز، دلفیناریوم و حتی فروشگاه که برای آن‌ها که به صورت خانوادگی به تور آنتالیا رفته‌اند، انتخابی عالی به حساب می‌آید. در کنار این شهر بازی بزرگ، آنتالیا دارای چندین پارک آبی نیز هست که هر کدام در نوع خود جذاب هستند.

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.