صفر تا صد سورتینگ محصولات

0

در روند سورتینگ غلات، محصولات بر اساس یک سری ویژگی‌ها دسته بندی و طبقه بندی می‌شوند. این محصولات طبقه بندی شده در یک جعبه مخصوص قرار می‌گیرند و به فروش می‌رسند.

حتماً تاکنون برای شما نیز پیش آمده که نسبت به خرید محصولات دسته بندی شده و سورتینگ اقدام کرده باشید. سورتینگ به فرایندی گفته می‌شود که طی آن محصولات دسته بندی و جداسازی می‌شوند. محصولات سورتینگ شده به دلیل اصلاحاتی که تجربه کرده‌اند، معمولاً نسبت به سایر محصولات عادی از قیمت بالاتری برخوردارند. امروز قصد داریم در رابطه با این فرایند و دستگاه‌هایی که بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند، صحبت کنیم؛ پس تا انتهای این گفتار همراه ما باشید.

سورتینگ چیست و چه مدل‌هایی دارد؟

امکان ندارد که شما بتوانید با خریدهای غله‌ای، محصولات یک دست و یکسانی داشته باشید. در روند سورتینگ غلات؛ محصولات بر اساس یک سری ویژگی‌ها دسته بندی و طبقه بندی می‌شوند. این محصولات طبقه بندی شده در یک جعبه مخصوص قرار می‌گیرند و به فروش می‌رسند. فرد خریدار بسته می‌تواند اطمینان داشته باشد که محصول خریداری شده از تشکیل دهنده‌های یکسانی تشکیل شده است‌.

سورتینگ برنج

برای سورتینگ برنج از دستگاه‌هایی با همین نام استفاده می‌شود. این دستگاه برنج‌های آسیب دیده و شکسته شده را جدا می‌کند، و مابقی برنج‌هایی را که از اندازه و شکل یکسانی برخوردارند در یک دسته بندی قرار می‌دهد. همین ویژگی باعث می‌شود تا برنج‌های کیسه‌ای خریداری شده از دانه‌های یکسان و مشابهی برخوردار باشند. پخت و پز برنج‌های سورت شده زیبایی بیشتری را به سفره شما خواهد بخشید.

سورتینگ مرکبات

سورت شدن مرکبات از دیگر اقداماتی است که امکان خرید مرکباتی با ویژگی‌های یکسان را برای مشتریان فراهم می‌کند. بسته بندی‌های سورت شده معمولاً حاوی مرکباتی هستند که یک دست و مشابه‌اند. ردی از خرابی و آسیب در این دسته بندی‌ها دیده نمی‌شود.

سورتینگ خرما

خرماهای جمع آوری شده از نخلستان همگی دارای شکل و ویژگی‌های یکسانی نیستند. به همین دلیل پس از جمع آوری و قبل از بسته بندی توسط دستگاه‌های خاص سورت می‌شوند. سورت شدن خرما باعث می‌شود تا بسته‌هایی که برای فروش عرضه می‌شود از خرماهایی با ویژگی‌های واحد برخوردار باشد.

آشنایی با انواع دستگاه سورتینگ

فرآیند سورت کردن در صنعت با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌گیرد. این دستگاه‌ها را می‌توان به دو دسته دستگاه‌های مکانیکی و اپتیک تقسیم بندی کرد. دستگاه‌های سورت کننده اپتیک با استفاده از فناوری لیزر بهترین محصولات را شناسایی و در دسته بندی‌هلی مخصوص به خود قرار می‌دهند. از این دستگاه بیشتر برای دسته بندی کردن مرکبات استفاده می‌شود.

در مقابل دستگاه‌های سورت کننده مکانیکی برای میوه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از وبیتورهای خود اقدامات لازم را در جهت جداسازی انجام می‌دهد.

دستگاه سورتینگ برنج

دستگاه سورت برنج از حمله دستگاه‌های مکانیکی است که به وسیله وبیتورهای خود در مرحله اول برنج‌هایی را که در هنگام جمع آوری شکسته یا پوسیده شده‌اند، جدا می‌کند. سپس مابقی برنج‌هایی که یکسان و یک کیفیت هستند داخل کیسه‌هایی مخصوص قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که دقت دستگاه‌های سورت کننده بسیار بالا است.

دستگاه سورتینگ حبوبات

همان گونه که پیش‌تر نیز اشاره کردیم سورت کردن حبوبات نیازمند استفاده از دستگاه‌های مکانیکی با دقت و توجه بالا است. از این دستگاه‌ها تقریباً در تمامی کارخانه‌هایی که عمل دسته بندی حبوبات انجام می‌گیرد، استفاده می‌شود.

دستگاه سورتینگ سیب زمینی

دستگاه سورت لیزری که برای جداسازی و دسته بندی سیب زمینی به کار می‌رود، تقسیم بندی سیب زمینی‌ها را پس از شست و شو و آلودگی زدایی این محصول انجام می‌دهد. به همین دلیل است که سیب زمینی‌های سورت شده سالم‌ترند.

دستگاه سورتینگ زیتون

پس از اینکه فرایند شست و شو و آلودگی زدایی زیتون به اتمام می‌رسد، دستگاه‌های سورت کننده‌ای که با فناوری لیزر فعالیت می‌کنند، دانه‌های با کیفیتی را که از دانه‌های آسیب دیده جدا می‌شوند، در یک دسته بندی مشخص قرار می‌دهد و روانه بازار می‌کند.

دستگاه سورتینگ خرما

دستگاه‌هایی که مسئولیت سورت کردن خرما را برعهده دارند، به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول دستگاه‌هایی هستند که قبل از ورود خرما به خط تولید به سورت کرده این خوراکی می‌پردازد. در مقابل دستگاه‌های دسته دوم در آخرین مرحله خط تولید فعالیت خود را انجام می‌دهند.

دستگاه سورتینگ پرتقال

سورت کننده‌های لیزری که وظیفه سورت کردن میوه پرتقال را برعهده دارند در کارخانه‌های دسته بندی پرتقال و همچنین در باغ‌های پرورش این میوه جایگاه ویژه‌ای دارند. از این دستگاه پس از اتمام شست و شو میوه فعالیت خود را در جهت دسته بندی محصولات با کیفیت و یک اندازه استفاده می‌شود.

جمع بندی

در اینجا سعی کردیم در رابطه با سورت لیزری و دستگاه سورتینگ صحبت کنیم. قطعاً خرید محصولاتی با ویژگی‌های یکسان و مشابه برای بسیاری از ما دارای اهمیت است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان فریب این سخن را که گفته می‌شود بالا بودن هزینه محصولات سورت شده تنها به دلیل دسته بندی است، باور نکنید. محصولاتی که سورت شدن را پشت سر گذاشته‌اند، از همه نظر عالی هستند.

سوالات متداول

سورتینگ برنج چیست؟

فرایندی است که طی آن دانه‌های برنج شکسته شده و پلاسیده ازدانه‌های سالم و با کیفیت جدا می‌شود. سپس دانه‌های یکسان آماده بسته بندی و استفاده می‌شوند.

سورت لیزری چیست؟

سورت لیزری یا سورت اپتیک به فرایندی گفته می‌شود که طی آن دستگاه‌های لیزر به شناسایی محصولات مرکب یکسان و دارای یک ویژگی می‌پردازند. لازم به ذکر است که امروزه سبک سورت لیزری از جایگاه ویژه‌ای در صنعت دسته‌بندی محصولات برخودار است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.