در کارهای چاپی از کدام کد رنگ استفاده کنیم در چاپ متین

0

در کارهای چاپی از کدام کد رنگ استفاده کنیم در چاپ متین

شاید برای بسیاری از افراد مهم ترین سوال برای طراحی یک سفارشی چاپی انتخاب مناسب کد رنگ چاپی سفارشات می باشد ما در این مقاله در کارهای چاپی از کدام کد رنگ استفاده کنیم سعی کردیم در این مقاله اکثر موارد چاپی که شما باید کد رنگی آن را رعایت بکنید را در این مقاله قرار بدهیم.

ابتدا بیایید در نظر بگیریم که در یک برنامه معمولی مانند مایکروسافت ورد، رنگ‌های خاصی که انتخاب می‌کنید توسط سیستم RGB نشان داده می‌شوند که برای مشاهده در مانیتور کامپیوتر در نظر گرفته شده است. حال تصور کنید محصولی را که قرار است به چاپ برسانید چه کد رنگی باید داشته باشد. ما در این مقاله براساس نوع و سفارشی که قرار است به چاپ برسانید مد رنگی مخصوص به آن را برای شما بیان میکنیم.

محصولات چاپی بسیار متفاوت می باشد که در این مقاله بصورت مختصر به یک بخش آن می توان اشاره کرد و بخش دیگر آن بطور خاص تر و تکمیل تر در مقالات دیگر و بطور مفصل برای شما بیان بکنیم.

در این بخش از مقاله قصد داریم بطور مفصل در خصوص بخش افست مطالبی را با شما در میان بگذاریم. بخش افست شامل بخش های بسیار متفاوتی می باشد که برای هر یک از بخش ها فایل ارسالی شما باید رزلوشن مشخص در ابعاد مشخص تنظیم و برای بخش چاپ ارسال بشود.

بخش اول : کارت ویزیت

بخش اول و شاید مهم ترین بخش سفارشات چاپی چاپ کارت ویزیت و به طبع آن طراحی کارت ویزیت می باشد که شما برای طراحی کارت ویزیت از مد CMYK باید استفاده بشود. و رزلوشن 300 برای طراحی خود استفاده بکنید. کارت ویزیت خود را سعی کنید براساس اصول طراحی کارت ویزیت تنظیم و برای بخش چاپ ارسال بکنید.

بخش دوم : تراکت

در بخش دیگر شما برای طراحی تراکت مانند کارت ویزیت باید از مد رنگی CMYK در طراحی خود استفاده بکنید. سعی کنید در انتخاب رنگ نهایت دقت را داشته باشید و اصول طراحی تراکت را مطالعه کرده باشید که این اصول هم در قالب یک مقاله زیبا و مختصر و هم در قالب اصول اصلی طراحی و چاپ تراکت مطالبی را با شما در میان گذاشته ایم.

بخش سوم : فاکتور

این بخش از حساسیت بسیار زیادی برخورد دار است و شما در بخش چاپ فاکتور چه چاپ فاکتور کاربن لس یا فاکتور تحریر فرقی نمی کند نهایت دقت را داشته باشید. در ابتدا باید از مد رنگی CMYK در طراحی خود استفاده بکنید و نکته بعدی باید اصول اصلی در طراحی رنگ های CMYK را باید رعایت بکنید برای مثال برای فاکتور تک رنگ مشکی باید فقط K رو عدد بدید و باقی رنگ های را 0 در نظر بگیرید. برای فاکتور قرمز مشکی شما فقط باید رنگ های K و M را رنگ بدید و باقی رنگ ها رو 0 در نظر بگیرید.

بخش چهارم: اتیکت

یکی از بخش های دیگر در بخش افست چاپ تگ لباس یا اتیکت آویز می باشد شما باید این بخش را مانند بخش چاپ فاکتور از مد رنگی CMYK در طراحی خود استفاده بکنید و از رزلوشن 300 در طراحی خود استفاده بکنید. نکته بسیار مهمی که باید در این بخش باید رعایت بکنید سایز بندی درست فایل بهمراه انتخاب درست رنگ ها می باشد.

بخش پنجم: ساک دستی

یکی دیگر از بخش های چاپ در حوزه چاپ افست چاپ ساک دستی می باشد در این بخش هم مانند سایز بخش ها باید طراحی خودتان را براساس مد رنگی CMYK تنظیم بکنید در فتوشاپ و کورل و سایر نرم افزارهای گرافیکی سعی کنید از این مد رنگی برای طراحی ساک دستی خود استفاده بکنید.

امیدوار هستیم مقاله در کارهای چاپی از کدام کد رنگ استفاده کنیم در چاپ متین برای شما مفید بوده باشد و نهایت استفاده را از این مقاله زیبا و جذاب در بخش اول برده باشید امیدوار هستیم در مقالات آینده به بخش های دیگر خدمات چاپی در حوزه مد رنگی بپردازیم تا شما بتوانید در انتخاب درست مد رنگی به نتیجه بسیار مطلوبی در این زمینه برسید.

راه های ارتباطی با چاپ متین

ساعت کاری مجموعه چاپ متین شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۱۸ عصر و پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۴ است.

برای ارائه سفارشات و اطلاع از هزینه و طرح سوالات می‌توانید با شماره تماس 021-77624202 (10 خط ویژه) و یا وب‌سایت مجموعه به نشانی www.ChapMatin.com مراجعه کنید.

با سپاس از حسن انتخاب شما و مطالعه این مطلب، بی‌صبرانه منتظر پاسخگویی به سوالات شما می‌باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.