هارد سرور HP اورجینال را از کجا تهیه کنیم؟؟؟

0

سرورهای اچ پی در انواع و مدل های مختلفی طراحی شده اند. تنوع این سرورها به قدری زیاد است که حتی معرفی اولیه آنها نیز احتیاج به زمان و ظرفیت بالایی دارد. نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که این سرورها در هر مدل و نوعی که باشند بدون وجود هارد قابلیت پشتیبانی از دیتاهای موجود در خود را ندارند.  نوع هارد و ظرفیت خروجی سرورهای شما تاثیر زیادی دارد، طوری که می تواند باعث افزایش بهره وری و در مواقعی توقف فعالیت های شما شود. هارد سرورهای hp دارای مشخصات و الگوریتم های مختلفی است همگی آنها متناسب با شرایط پردازنده ها و سرورهای اچ پی در نظر گرفته شده اند. اچ پی تایم دارای مهندسین متخصص و مشاورین خبره ای است که در زمینه فروش و انتخاب سرور hp مناسب تجربه بالایی دارند. این مشاورین اطلاعاتی را جمع آوری کرده اند که در ادامه بیشتر به شرح آنها می پردازیم. شما میتوانید برای خرید سرور HP با کارشناسان اچ پی تایم تماس بگیرید.

خرید هارد سرور HP

 

انواع هارد سرور HP

برای شروع بهتر است سراغ معرفی انواع هارد سرورهای hp برویم. این هاردهای سرور به طور کلی در دو نوع SSD و HDD طراحی شدند. این نوع طراحی در واقع تعیین کننده نوع عملکرد و نحوه کار این هارد سرورهای Hp می باشد. هاردهای سرور اچ پی یکی از اصلی ترین تعیین کنندگان قیمت نهایی در سرورهای hp می باشند.

 

پرسرعت مثل SSD اچ پی

درست است که هارد سرورهای اچ پی از جهات مختلفی با هم تفاوت دارند اما باز هم هر یک از آنها مزیت هایی دارند که این هاردها را نسبت به انواع دیگر منحصر بفرد می کند. نوع SSD هاردهای HP مزیت های زیادی را شامل می شود. اول این که این SSDها توان مصرفی کمتری دارند و می توانند انرژی بیشتری در طی انجام عملکردهای مختلف، ذخیره کنند.

خرید SSD سرور HP

حداکثر فضای ذخیره سازی در SSDهای HPE تا به امروز حدود 8 ترابایت است و شما نمی توانید انتظار حجم بیشتری از این SSDها داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر نسبت به تولید صدا در سرور حساسیت زیادی دارید، بهتر است سراغ خرید هارد SSD سرور اچ پی بروید. صداهای تولید شده توسط این نوع هارد بسیار کم بوده و تقریبا قابل احساس نمی باشد.

سرعت انتقال در هارد سرورهای اچ پی SSD بسیار بیشتر از انواع دیگر است. پس اگر به سرعت خوانایی و پشتیبانی سرورهای خود اهمیت می دهید، هارد SSD بهترین گزینه انتخابی برای شما خواهد بود.

 

هارد اچ پی یا HDD

بعد از معرفی SSD نوبت به مدل HDD هاردهای سرور HP می رسد. این هاردها میزان مصرفی بیشتری به نوع اول دارند. با این حال قیمت خرید هارد اچ پی HDD نسبت به SSD کمتر است. پس در خریدهایی بودجه ابتدایی و هزینه های مصرفی اهمیت بالایی داشته باشند، اولویت با انتخاب هاردهای HDD خواهد بود.

قیمت هارد سرور HP

با همه این اوصاف مهم ترین و کلیدی ترین ویژگی که HDD را نسبت به SSD برتر می کند، فضای ذخیره سازی آن است. ظرفیت ذخیره سازی داده ها و اطلاعات توسط این هاردها بسیار بیشتر از نوع دیگر بوده و صرفه اقتصادی و بهره وری بیشتری دارد.

مشخصات فنی هارد سرور hp

در اصطلاح معمول برای معرفی انواع هاردهای اچ پی از نوع 2.5 و 3.5 استفاده می شود. می توان گفت که هاردهای اچ پی که سرعت بالایی دارند با عنوان هارد اچ پی 15 کا معرفی می شوند. این سری از هارد سرورهای اچ پی مناسب ترین گزینه برای استفاده در دیتا سنترها یا پایگاه های داده می باشند. برای استفاده از هارد های HP در سرورهای مختلف، محدودیت های کمتری وجود دارد. یکی از دلایل آن، این است که سرورهای نسل 5 تا 10+ اچ پی می توانند توسط این هارد پشتیبانی شوند، بدون آن که مشکل یا وقفه ای در عملکرد آنها ایجاد شود.

نکته دیگری که درباره هارد سرور اچ پی باید به آن توجه داشته باشید، این است که پشتیبانی این هارد شامل همه پهنای باندهای سرور های اچ پی می گردد و استفاده از آن برای بسیاری از کاربران با محدوده فعالیت های مختلف، امکان پذیر است. البته باید این مسئله  را نیز در نظر داشته باشید که کنترلرهای سرورهای اچ پی تعیین کننده محدوده این پهنای باند می باشند.

 

نحوه عملکرد هارد سرور hp

شروع کار هارد سرورهای اچ پی با نسل های 3 و 4 آنها بود که با نام SCSI معرفی می شوند. گسترش فناوری و پیشرفت تکنولوژی در طراحی این سرورها کم کم باعث به وجود آمدن هاردهای قوی تر با سرعت بالاتر مانند هارد سرور G9 و هارد سرور G10 شد.

ساختار انواع مدل های هارد سرور HP در سرعت و عملکرد آنها تاثیر زیادی دارد. با توجه به منحصر بفرد بودن هر یک از آنها، می توان در شرایط خاص و گسترده، ترکیبی از انواع مختلف این هاردها، در پشتیبانی از سرورها استفاده کرد.

نوع دیگری از هارد درایو های HP که بیشتر با آنها برخورد می شود، سری SATA است. نسل پیشرفته SCSI ها مدل های SATA هستند و نسبت به آنها، سرعت انتقال بالاتری دارند. با این حال شرایطی پیش می آید که احتیاج به پهنای باند بیشتر و سرعت پردازش انتقال بالاتری است. در چنین شرایطی شاید هارد hp ساتا گزینه مناسبی باشد، اما برای اطمینان بیشتر و عملکرد دقیق تر بهتر است هارد اچ پی SAS را برای پشتیبانی از اطلاعات سرور خود انتخاب نمایید.

 

هارد سرور hp

خرید هارد سرور hp اورجینال احتیاج به توجه  و تحقیق زیادی دارد. به هر حال وجود تنوع بالایی از مدل های مختلف این هارد سرورها در بازار، این کار را کمی سخت تر کرده است. از طرفی هم توقف تولید نسل های قدیمی تر از این سرور خریداران را مجبور به خرید هارد hp دست دوم می کند. در صورتی که کیفیت و ضمانت لازم در خرید این هارد سرورها وجود نداشته باشد، ممکن است سرورهای شما با مشکلات زیادی در عملکرد خود روبرو شده و در مواقعی دچار خرابی کامل گردند.

کارشناسانی که در مجموعه تجاری HPTIME فعالیت می کنند، آماده ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم در خرید انواع هارد سرور hp، به صورت رایگان می باشند. ضمانت یک ساله محصولات این مجموعه، پارامتر مهمی در تضمین اصالت و کیفیت آنها است.

 

سخن پایانی :

فروشگاه آنلاین اچ پی تایم آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز میباشد.

شما میتوانید انواع هارد HP و SSD  اچ پی اورجینال را از شرکت اچ پی تایم تهیه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.