جی پی اس خودرو چه مواقعی کاربرد دارد؟

0

جی پی اس خودرو یا ردیاب یک دستگاه کوچک قابل‌حمل است که با نصب در خودرو، ردیابی را برای صاحبان ماشین ممکن می‌سازد. جی‌پی‌اس یکی از تجهیزات پیشرفته در صنعت خودرو است که به‌منظور افزایش امنیت و جلوگیری از سرقت وسایل نقلیه طراحی گردیده است. این دستگاه کاربردهای گسترده‌ای از جمله ردیابی و مدیریت خودروهای شرکتی، نظارت بر رفتار و سرعت رانندگان را دارد و موقعیت دقیق مکانی و لحظه‌ای خودرو را نشان می‌دهد.

جی‌پی‌اس در انواع مختلفی چون جی‌پی‌اس مچی و دستی وجود دارد و فقط محدود به موقعیت‌یابی خودرو نیست؛ بلکه برای نشان‌دادن موقعیت اشخاص یا اشیا نیز استفاده می‌گردد. جی‌پی‌اس با بهره‌گیری از سیستم موقعیت‌یاب جهانی و شبکه‌ای از ماهواره‌ها مکان دقیق و حرکات بعدی خودرو را برای مالکان خودرو ارسال می‌کند.

تفاوت جی پی اس خودرو و ردیاب

جی‌پی‌اس برگرفته از عبارت Global Positioning System به معنای سیستم موقعیت‌یاب جهانی است. سیستم موقعیت‌یاب جهانی متشکل از شبکه‌ ماهواره‌ها است که به‌دور زمین می‌چرخند و موقعیت مکانی و زمانی یک شی یا یک فرد را به‌وسیله سیگنال به زمین می‌فرستند. فناوری GPS برای اولین‌بار در دهه ۱۹۶۰ برای کاربردهای نظامی استفاده گردید و از سال ۱۹۸۳ در دسترس عموم قرار گرفت. گذشت دهه‌ها و پیشرفت‌های فناوری باعث ساخت این دستگاه با قابلیت‌ها و امکانات گسترده شده است.

اگرچه عموم ردیاب خودرو و جی پی اس خودرو را یکی می‌دانند؛ اما در واقعیت این دو دستگاه کاربردها و عملکرد متفاوتی دارند. جی‌پی‌اس GPS درون خودرو نصب می‌گردد و نیازی نیست از دید پنهان باشد. این دستگاه دارای یک نمایشگر برای نشان‌دادن موقعیت و مسیر مقصد به راننده است. موقعیت‌یابی خودرو از راه دور به‌وسیله جی‌پی‌اس ممکن نیست و برای تعیین مکان حتماً باید دستگاه در دید راننده باشد. ردیاب خودرو علاوه بر فناوری جی‌پی‌اس مجهز به سیستم جی پی ار اس است؛ بنابراین برای نصب به سیم کارت نیاز دارد.

این دستگاه به‌صورت مخفی و پنهان از دید سایرین نصب می‌گردد و موقعیت مکانی وسیله نقلیه را برای صاحب آن مشخص می‌کند. این فناوری به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند خودرو خود را از راه دور موقعیت‌یابی کند. جی پی اس ماشین مسیر حرکت و مقصد را به راننده نشان می‌دهد. زمانی که راننده در خارج از خودرو است مشاهده موقعیت مکانی خودرو به‌وسیله GPS برای او امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین برای ردیابی خودرو وجود دستگاه ردیاب ضروری است. وجود آن در کنار جی‌پی‌اس تداخلی نخواهد داشت و هر کدام کاربرد جداگانه خود را خواهند داشت.

شرکت تلتونیکا یکی از تولیدکنندگان جهانی ردیاب و جی پی اس خودرو در بالاترین کیفیت است. این مجموعه بیش از ۱۳۰۰ کارمند در ۱۸ کشور دنیا دارد که شامل کشور ایران نیز می‌شود. تلتونیکا در تلاش است تا با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری و دانش روز محصولات ایمن و باکیفیت در اختیار مشتریان قرار دهد.

کاربرد جی پی اس خودرو

انواع جی‌پی‌اس در زمینه‌های مختلفی چون تمرینات نظامی در سراسر جهان، کمک به رانندگان برای مسیریابی و یا ناوهای دریایی برای یافتن مسیر کاربرد دارند. جی‌پی‌اس یک سیستم موقعیت‌یابی است؛ بنابراین برای ارسال اطلاعات به دستگاه نیاز دارد. دستگاه‌ جی‌پی‌اس با استفاده از قدرتمندترین آنتن‌ها سیگنال‌های GPS را از ماهواره‌هایی که در مدار زمین می‌چرخند، دریافت می‌کند و بدون نیاز به اینترنت مکان و مسیر حرکت را موقعیت‌یابی می‌کند. دستگاه جی‌پی‌اس خودرو متناسب با نیاز در انواع و اندازه‌های مختلف طراحی گردیده است. بهترین جی پی اس خودرو با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها برای جهت‌یابی، نقطه‌یابی ثبت موقعیت مکانی و مسیریابی استفاده می‌شود. انواع دستگاه شامل: جی‌پی‌اس خودرو، جی‌پی‌اس دستی و جی‌پی‌اس مچی می‌شود.

جی‌پی‌اس به‌عنوان رهیاب به رانندگان کمک می‌کند تا بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند و سفری ایمن داشته باشند. با نصب نرم‌افزارهای مخصوص جی‌پی‌اس روی گوشی می‌توان داده‌های موقعیت جغرافیایی و مکان‌های لحظه‌ای را به دست آورد. با نصب جی‌ پی ‌اس روی گوشی امنیت خودرو بالا می‌رود و ردیابی لحظه‌ای خودرو ممکن می‌شود. این نرم‌افزارها اطلاعاتی چون سرعت خودرو، مسیرهای طی شده و مکان دقیق خودرو را در اختیار مالکان خودرو قرار می‌دهند. با استفاده از این داده‌ها می‌توان به زمان تعمیر و نگهداری و تعویض روغن، مصرف سوخت و عمر باطری پی برد.

نکات خرید جی پی اس خودرو

جی‌پی‌اس خودرو با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا تاثیر مستقیمی در بهبود سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری دارد. دقت موقعیت‌یابی و کیفیت دستگاه و همچنین برند شرکت تولیدکننده از نکات حائز اهمیت در زمان خرید جی‌پی‌اس است. تلتونیکا یکی از برندهای جهانی تولیدکننده جی‌پی‌اس است که از جدیدترین فناوری‌ها برای کسب رضایت مشتری استفاده می‌کند. این برند دارای گارانتی و پشتیبانی پس از فروش بوده و همچنین دارای اعتبار جهانی و کیفیت بالا است. برای خرید بهترین جی‌پی‌اس خودرو باید به نکات زیر توجه داشت:

  • گارانتی و پشتیبانی: یکی از فاکتورهای مهم در خرید جی‌پی‌اس داشتن گارانتی و پشتیبانی است. داشتن گارانتی معتبر تضمین‌کننده رفع ایرادات و اشکالات احتمالی در آینده بوده و موجب آسودگی خیال مشتری می‌شود.
  • برند شرکت تولیدکننده: برند نشان‌دهنده قدمت و اعتبار در تولید و سابقه خوب در بین مصرف‌کنندگان است. برند شناخته شده معرف کیفیت محصول و محبوبیت آن است که به افراد اطمینان بیشتری برای خرید می‌دهد.
  • کیفیت ساخت: کیفیت ساخت و دقت عملکرد برای دستگاهی چون جی‌پی‌اس بسیار مهم است. عملکرد مناسب دستگاه در مواقع حساس و نشان‌دادن مسیر به‌درستی با وجود کیفیت بالا ممکن می‌شود.

جمع‌بندی

جی پی اس خودرو یکی از ابزارهای اساسی و ضروری در دنیای پر دغدغه امروز است. این دستگاه با استفاده از فناوری موقعیت‌یاب جهانی مسیر حرکت را نشان می‌دهد و موقعیت جغرافیایی را مشخص می‌کند. بر خلاف افکار عموم جی‌پی‌اس متفاوت از ردیاب خودرو است و توانایی نشان‌دادن موقعیت خودرو از راه دور را ندارد. کاربردهای جی‌پی‌اس گسترده است و در مشاغل نظامی، ناوبری دریایی و شرکت‌های اجاره خودرو استفاده می‌شود.

دستگاه جی‌پی‌اس مسیر حرکت را به راننده نشان می‌دهد و مقصد را موقعیت‌یابی می‌کند. این دستگاه باعث تجربه سفری آرام و امن می‌شود. با نصب جی‌پی‌اس روی گوشی می‌توان داده‌های مهم و فوری مانند موقعیت مکانی خودرو، مسافت پیموده شده و سرعت و همچنین داده‌هایی چون زمان تعویض روغن، مصرف سوخت یا تعمیر ماشین را به دست آورد. یکی از معروف‌ترین برندهای جهانی در زمینه جی‌پی‌اس و ردیاب خودرو تلتونیکا است. این مجموعه با مدیریت منابع، بهینه‌سازی هزینه‌ها، افزایش امنیت و کنترل بر مسائل تعمیرات و نگهداری محصولات با کیفیتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.