منظور از شانه و تراکم در بافت انواع فرش ماشینی چیست؟

0

اگر قصد خرید فرش را دارید، قطعا به‌دنبال قیمت انواع آن هستید و قیمت فرش 9 متری یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه خریداران است زیرا این محصول فروش زیادی دارد.

خرید فرش یکی از تجربه‌های عالی در هنگام چیدمان منزل است که می‌توانیم این تجربه را با انتخاب خوبمان بهتر کنیم. در ادامه به نکات مهم در خرید این محصول و عوامل موثر بر قیمت آن خواهیم پرداخت.

شانه و تراکم فرش چیست؟

تراکم فرش به فاصله‌ الیاف آن اشاره دارد. یعنی تعداد گره‌هایی که در طول فرش در هر متر مربع وجود دارد. دوام فرش نیز به تراکم آن بستگی دارد و هرچه تراکم بیشتر باشد دوام فرش نیز بیشتر می‌شود زیرا در این صورت محصول از استحکام بالاتری برخوردار است.

اما شانه فرش چه کاربردی در نوع آن دارد؟ در دستگاه‌های بافندگی قسمتی به نام شانه فرش وجود دارد که تارها از آن رد می‌شود. در اصل شانه به تعداد ریشه‌ها در این محصول گفته می‌شود.

واحد تراکم متر بوده و به‌راحتی قابل محاسبه است. تراکم عرضی در قسمت‌هایی که گره‌ها بافته شده‌اند شانه فرش نامیده می‌شود. ناگفته نماند که بالا بودن شانه باعث می‌شود تا بافت ریزتر و ظریف‌تر باشد که این موضوع در ظاهر فرش بسیار موثر است.

نکته قابل توجه این است که هرچه بافت ریزتر باشد، به نوع دستبافت نزدیک‌تر است و زیبایی خاصی دارد. به فرش‌هایی که شانه بالایی دارند نوع دستبافت ماشینی نیز می‌گویند. لازم به ذکر است که تمام این موارد در کارخانه فرش کاشان با ظرافت و استاندارد عالی بررسی و تولید می‌شوند.

کارخانه فرش کاشان

انواع فرش‌ها از نظر شانه و تراکم

مقدار تراکم هر فرش بستگی به تعداد گره‌های زده‌شده در هر مترمربع آن دارد. به این صورت که هرچه تعداد گره‌ها بیشتر باشد، تراکم فرش نیز بالا‌تر است و هرچه تعداد گره‌ها کمتر باشد، تراکم محصول نیز پایین خواهد آمد.

شانه فرش نیز مفهومی شبیه به مقدار تراکم فرش دارد. برای مثال، زمانی که می‌گوییم یک فرش ۷۰۰ شانه است یعنی در هر متر از عرض آن ۷۰۰ ریشه وجود دارد. شانه و تراکم از عوامل تاثیرگذار بر قیمت فرش 9 متری هستند.

فرش ستاره کوروش تولیدکننده‌ای آشنا در میان رقبای خود است که انواع فرش کاشان با کیفیت عالی و بی‌نظیر را تولید و روانه بازار می‌کند. این مجموعه تولیدکننده، محصولات خود را با تنوع زیاد در طرح، رنگ، تراکم و شانه ارائه می‌دهد.

انواع فرش مدرن ماشینی با الیاف مختلف

فرش المانی است که از گذشته‌های دور‌ تا الان در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند اما نمونه فرش 9 متری ماشینی کوروش زیبایی منزل شما رو دوچندان می‌کند.

فرش‌ها در 2 نوع دستبافت و ماشینی با طرح‌ها و قیمت‌های متنوع به بازار عرضه می‌شوند. طرح، رنگ، کیفیت، مدل و قیمت آن موجب شده تا انواع مختلفی از فرش ماشینی به‌صورت کلاسیک، مدرن و سنتی بافته شود.

فرش‌ مدرن با نام‌گذاری طرح، ویژگی و خواص متفاوت با استفاده از ماشین‌آلات نساجی بافته می‌شوند. تمامی این نوع فرش‌ها با نام فانتزی، شگی، شنل و فریز دارای یک مشخصات مشترک هستند که به‌هیچ‌عنوان در دکوراسیون سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

قیمت فرش 1500 شانه تراکم 4500

عوامل موثر بر قیمت فرش 9 متری

قیمت فرش 9 متری به عوامل مختلفی بستگی دارد. طرح، تراکم، الیاف و نوع فرش از مواردی هستند که اثر آنها را بر قیمت محصول شاهد هستیم. برای مثال قیمت فرش 1500 شانه تراکم 4500 باتوجه به این 2 مورد تعیین می‌شود و قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600 گلبرجسته نیز علاوه‌بر 2 مورد قبلی، عامل دیگری مانند برجسته بودن را نیز دارد که بر قیمتش تاثیر بگذارد. در این بخش هر یک از این موارد را توضیح خواهیم داد.

  • الیاف: فرش‌ها معمولاً با الیاف مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از آنها قیمت متفاوتی دارد. برای مثال، قیمت فرش 9 متری بافته‌شده با ابریشم، بسیار بالاتر از فرش‌های تولیدشده با پشم، پنبه یا دیگر الیاف ساده‌تر است.
  • تراکم: همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد تراکم از مواردی است که تاثیر زیادی بر قیمت محصول دارد. فرش‌های با تراکم بالا به‌دلیل استفاده بیشتر از الیاف، قیمت بالاتری نسبت به فرش‌های کم‌تراکم دارند.
  • فرش دستباف یا ماشینی: از موارد مهم دیگر که تاثیر زیادی بر قیمت فرش خواهد گذاشت دستبافت یا ماشینی بودن آن است. قطعا روی فرش‌های دستبافت کار بیشتری انجام شده و به همین علت است که قیمت بالاتری دارند.
  • نوع و طرح فرش: از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار بر قیمت فرش 9 متری می‌توان به نوع و طرح آن اشاره کرد. در صورت استفاده از گل‌برجسته روی فرش، قیمت آن نسبت به فرش‌های یکدست و ساده بالاتر خواهد رفت. همچنین شلوغ بودن طرح فرش از عوامل بالا رفتن قیمت آن است.

خرید از کارخانه فرش کاشان

کارخانه فرش کوروش بزرگ‌ترین تولیدکننده فرش ماشینی در ایران است که دارای دستگاه فرش 500، 700 و 1200 شانه است. این کارخانه با کمک تیم حرفه‌ای طراحی، بیشترین کلکسیون از فرش‌های ماشینی را با رنگ‌بندی‌های متنوع تولید و روانه بازار کرده است.

تمامی فرش‌های کارخانه فرش کوروش به‌دلیل استفاده از الیاف و متریال باکیفیت و نخ 100درصد اکریلیک، از دوام و استحکام بالایی برخوردار هستند که یک انتخاب عالی برای مشتریان عزیز است.

ضمانت 5 ساله کالا برای اعتماد مشتریان و ثابت کردن کیفیت بالای تار و پود فرش است. شما می‌توانید در سایت فرش کوروش قیمت بهترین محصولات ازجمله قیمت فرش 9 متری را برای منزل زیبای خود مشاهده کنید.

جمع‌بندی

قیمت فرش 9 متری از مواردی است که بسیاری از افراد به‌دنبال آن هستند. باتوجه به کوچک‌تر و آپارتمانی شدن خانه‌ها، استفاده از فرش 12 متری کمتر شده به همین خاطر بهترین انتخاب برای خانه و سرامیک کف فرش 9 متری است.

در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با تراکم و شانه فرش دادیم که می‌توانید با کمک آن‌ها تفاوت این 2 مورد را متوجه شوید. همچنین حالا می‌توانید در هنگام خرید فقط باتوجه به پشت فرش و نگاه به تار و پود آن خودتان این موارد را حدس بزنید. علاوه‌بر این، برای خرید بهترین فرش‌ها می‌توانید به سایت فرش کوروش مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.