بهترین فصل برای شستشوی فرش کدام است؟

0

شستشوی فرش یکی از مواردی است که هر ساله انجام می‌شود. در واقع تفاوتی نمی‌کند که فرش شما از چه نوع جنسی است و چقدر ارزش و بها دارد. در هر صورت هر فرشی نیاز به شستشوی دوره‌ای و منظم دارد. اگر ساکن کرج و نواحی مجاور هستید، می‌توانید برای قالیشویی در کرج، یک واحد متخصص و در عین حال حرفه‌ای را پیدا کنید.

 

برای استفاده از خدمات قالیشویی در کرج کدام فصل بهتر است؟

به طور کلی در هر فصلی از سال می‌توان از خدمات قالیشویی گوهردشت و کرج استفاده کرد. با این حال، اغلب این بحث وجود دارد که چه زمانی در طول یک سال بهترین فصل برای تمیز کردن حرفه‌ای فرش‌های شماست؟ مراکز قالیشویی در کرج و گوهردشت، شلوغ‌ترین زمان شستشوی فرش را اواخر فصل زمستان (آغاز فصل بهار) و به دنبال آن اوایل پاییز معرفی می‌کنند. واقعیت امر این است که در ماه آخر زمستان اغلب خانواده‌ها تصمیم به خانه‌تکانی می‌گیرند، از این رو ماه اسفند را برای شستشوی فرش انتخاب می‌کنند. از طرفی فصل زمستان باعث کثیفی بیش از حد فرش‌ها می‌شود. آب باران، گل و لای، برف، یخبندان و… عواملی هستند که می‌توانند تمیزی فرش‌ها را تحت تاثیر قرار دهند و آن‌ها را به شکل کثیف درآورند. از این رو اغلب خانم‌های خانه‌دار بعد از اتمام فصل زمستان تصمیم به قالیشویی در کرج می‌گیرند.

برنامه‌ریزی برای شستشوی فرش

انتخاب بهترین فصل برای قالیشویی در کرج، به‌اندازه انتخاب یک مرکز قالیشویی متخصص و متعهد اهمیت دارد. بنابراین، بهتر است کمی در مورد این موضوع فکر کنید. اگر قرار است سالی یک بار فرش‌های خود را بشویید، بهترین فصل برای تمیز کردن فرش چه فصلی است؟ بسیاری از خانم‌های خانه‌دار در پاسخ به این سوال صرفاً اوایل بهار یا اواخر زمستان را انتخاب می‌کنند. واقعیت این است که آن‌ها فقط می‌خواهند منتظر بمانند تا آب و هوای نامطلوب زمستانی به پایان برسد. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند تمام گرد و غبار، گل و لای، حشرات و … را که در طول فصل زمستان به خانه آمده و به بافت فرش نفوذ پیدا کرده، از آن خارج کنند.

قالیشویی گوهردشت در بهار

حالا بهتر است از زاویه‌ای دیگر به سوال «بهترین فصل برای شستشوی فرش» نگاه کنید. با آمدن فصل بهار پنجره‌ها باز می‌شود، هوای مطبوع وارد خانه می‌شود و طبیعی است که گرد و غبار نیز با هوای تازه وارد فضای خانه خواهد شد. گرده، هاگ‌های کپک، دود اگزوز و هر چیز دیگری که در هوای بیرون معلق است، می‌تواند وارد هوای محیط خانه شود. تمام این موارد از طریق واحد تهویه مطبوع مرکزی شما در سراسر خانه پخش شده و فیلتر می‌شوند. فرش، وسایل و اثاثیه شما به‌عنوان فیلترهای غول پیکر هوا عمل می‌کنند که در نهایت همه آن آلاینده‌های فضای باز را جذب و به دام می‌اندازند. سپس باران‌های بهاری از راه می‌رسند. کفش‌های خیس و آغشته به گل نیز می‌توانند باعث کثیف شدن فرش‌های خانه شوند. در این فصل، نحوه جای‌گذاری و تمیز کردن کفش‌ها پیش از ورود به خانه اهمیت زیادی دارد.

حتما بخوانید  چگونگی ازبین بردن لکه قهوه و نسکافه از مبل

قالیشویی گوهردشت

قالیشویی در تابستان

تابستان فصلی است که برای خدمات قالیشویی در کرج پیشنهاد می‌شود. شما در فصل تابستان زمان بیشتری را در خارج از منزل می‌گذرانید. در برخی از مواقع نیز درگیر سفر و تعطیلات تابستان هستید، بنابراین این فصل، زمان خوبی برای تمیز کردن فرش‌ها خواهد بود. به‌خصوص اینکه شما در فصل بهار شاهد کثیف شدن فرش با گل و لای، گرد و غبار و باران‌های مکرر بوده‌اید. البته در نهایت این موضوع بستگی به نظر شما دارد. به یاد داشته باشید که در این فصل از سال، زمان زیادی را در داخل خانه نمی‌گذرانید.

قالیشویی در پاییز

پاییز دومین فرصت مناسب برای تمیز کردن فرش است. در این فصل زندگی به ریتم عادی خود بر می‌گردد. فرزندان شما به مدرسه می‌روند و تعطیلات تمام می‌شود. در این شرایط، با توجه به اینکه کودکان بخشی از روز را در خانه نیستند، می‌توانید شروع به تمیزکاری و شستشوی فرش‌ها کنید. در این فصل، تمیز کردن و استفاده از خدمات قالیشویی در کرج نشان می‌دهد که شما به دنبال تمیز کردن محیط خانه پیش از آمدن زمستان هستید.

قالیشویی در زمستان

زمستان از راه می‌رسد و در و پنجره‌های خانه بسته می‌شوند. زمستان فصلی است که در آن بیشترین زمان را در داخل خانه خواهید گذراند. روزها کوتاه‌تر هستند و زمان زیادی برای خشک شدن لباس و… وجود ندارد. برخی از افراد فصل زمستان را برای شستشوی فرش انتخاب می‌کنند. با این حال، فصل زمستان می‌تواند بیشتر از سایر فصل‌ها تحت تاثیر هوای نابه‌سامان، گل و لای، برف و باران و… قرار بگیرد. همین موضوع باعث شده بیشتر افراد بعد از اتمام فصل زمستان، تصمیم به شستشوی فرش بگیرند. البته همانطور که قبلاً نیز اشاره شد این موارد کاملاٌ سلیقه‌ای است و بسته به شرایط فردی متفاوت خواهد بود.

چرا نظافت دوره‌ای و منظم فرش مهم است؟

قالیشویی در کرج می‌تواند خدمات مختلف مربوط به نظافت دوره‌ای و منظم را به شکل تخصصی در اختیار شما قرار دهد. این نظافت می‌تواند عمر مفید فرش‌های شما را افزایش دهد. هر فرشی بعد از گذشت مدتی نیاز به شستشو و تمیزکاری عمیق پیدا می‌کند.

هر چند ممکن است نیاز به شستشو و خدمات قالیشویی در کرج در ظاهر فرش چندان پیدا نباشد، با این وجود گرد و غبار و حتی بسیاری از لکه‌ها وارد بافت اصلی فرش‌ها شده‌ و تار و پود آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اگر دقت کرده باشید هر فرشی که گرد و غبار بیشتری جذب کند، سریع‌تر از بین می‌رود، ضمن اینکه این فرش بافت سست‌تری خواهد داشت. کنه‌های گرد و غبار یکی از مهم‌ترین عوامل سست شدن بافت فرش‌ها هستند. این کنه‌ها همراه با گرد و غبار وارد بافت فرش شده و به‌تدریج بافت فرش را از بین می‌برند. در نهایت نیز باعث از هم گسیختگی و نابودی فرش می‌شوند.

نشانه‌های نیاز به قالیشویی در کرج

قالیشویی حرفه‌ای یکی از کارهایی است که هر صاحب خانه‌ای می‌داند بعد از گذشت مدتی باید انجام دهد، اما معمولاً آن را به تعویق می‌اندازد. در حالت ایده‌آل، فرش‌های مسکونی باید سالی یک‌بار و فرش‌های تجاری هر ۶ ماه (یا بیشتر، بسته به کسب‌وکارتان) تمیز شوند. واقعیت این است که اکثر افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند.

اگر به نگهداری معمولی فرش (جاروکشی، تمیز کردن نقطه‌ای و غیره) ادامه دهید، ممکن است ابتدا نتوانید موعد نیاز به قالیشویی حرفه‌ای را تشخیص دهید. این نشانه‌ها کمک می‌کنند تا زمان شستشوی حرفه‌ای فرش را به‌راحتی تشخیص دهید و از پوسیدگی فرش‌ها جلوگیری کنید.

1. بو

از آنجایی که فرش‌ها کثیفی مربوط به رفت و آمد، گرد و غبار، گل و لای، ذرات ریز غذا، موی حیوانات و سایر زباله‌ها را جذب می‌کنند، بنابراین بوی سایر موارد جذب شده مانند غذا، پا و… را نیز به همراه دارند. این بو به حدی است که بعد از گذشت مدتی نمی‌توان آن را نادیده گرفت یا حتی نمی‌توان آن را تحمل کرد. در چنین شرایطی شواهد نشان می‌دهد که فرش نیاز به تمیزکاری عمیق و حرفه‌ای دارد. بوی بد فرش به دلیل باقیمانده ذرات آشغال، غذا و… است و تا زمان حذف این موارد امکان از بین رفتن بوی نامطبوع وجود ندارد.

2. تغییر رنگ

تغییر رنگ فرش نیز خبر از رسیدن موعد خدمات قالیشویی در کرج می‌دهد. با گذشت زمان رفت و آمد و فرسودگی روزمره، رنگ فرش‌های شما را محو می‌کند. این اثر کدر‌کننده به دلیل تجمع کثیفی در بین الیاف فرش است. خوشبختانه، تمیز کردن عمیق، فرش شما را هم از نظر کیفیت و هم از نظر رنگ تازه می‌کند.

3.خدمات قالیشویی کرج برای  لکه و آسیب قابل مشاهده

لکه‌های سخت و آسیب‌های وارده به فرش شما مانند پارگی، مناطق مسطح/فرسوده، نواحی سوخته شده و… همگی نیاز به مداخله حرفه‌ای دارند. تنها خدمات تخصصی قالیشویی در کرج می‌تواند این نوع نواقص و آسیب‌دیدگی‌ها را برطرف کند. اگر اجازه ندهید این نواقص اصلاح شوند، فرش‌های شما نه تنها جذاب نیستند، بلکه نگهداری از آن‌ها به صورت روزانه نیز سخت‌تر می‌شود، زیرا در این حالت فرش مستعد تجمع کثیفی و آلودگی است و از طرفی احتمال دارد به پارگی و آسیب‌دیدگی بیشتر دچار شود. نکته قابل توجه دیگر اینکه، در فرش‌های آسیب‎دیده هنگامی که کثیفی در محل آسیب تجمع پیدا می‌کند، نمی‌توان تمیز کردن عمیق زیر لایه سطحی را انجام داد.

4.آلرژی

با گذشت زمان گرد و غبار، شوره، مو و سایر مواد حساسیت‌زا در فرش شما محبوس می‌شوند. هنگامی که این مواد در فرش انباشته می‌شوند، می‌توانند از طریق هوا شروع به پخش شدن کنند. این موضوع بر کیفیت هوای خانه تأثیر می‌گذارد و باعث آلرژی می‌شود. اگر اعضای خانواده یا کارمندان شما علائم جدید یا طولانی‌مدت مانند احتقان، آبریزش بینی، سرفه، خارش/آبریزش چشم و گلو درد را تجربه می‌کنند، احتمالاً فرش‌های شما منبع آلرژی هستند.

قالیشویی در کرج

جمع‌بندی

اگر چه انتخاب زمان مناسب برای شستشوی فرش اهمیت زیادی دارد، با این حال خدمات تخصصی نیز در شستشوی فرش بسیار مهم هستند. به کمک خدمات تخصصی قالیشویی در کرج می‌توانید انواع آسیب فرش را ترمیم کنید، لکه‌های سخت را برطرف کنید، فرش‌های ابریشم و دستبافت را بدون نگرانی بشویید و از قیمت مناسب خدمات برخوردار شوید.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.