آموزش زبان ترکی استانبولی از صفر تا صد

0

از آنجایی که یادگیری زبان ترکی استانبولی زیاد کار دشواری نیست بسیاری از ایرانیان و بخصوص ترک زبانان دوست دارند که این زبان شیرین را یاد بگیرند، راهکارهای زیادی برای یادگیری یک زبان وجود دارد که در این بخش می خواهیم به این راهکارها بپردازیم تا بتوانید بدون آنکه از آموزش زبان خسته شوید آن را به راحتی یاد بگیرید. آموزش زبان ترکی استانبولی از صفر تا صد را اگر میخواهید شروع کنید پیشنهاد ما این است که قبل از هر چیزی علاقه و سلیقه ی خود را پیدا کنید، برای مثال برخی از افراد به موسیقی علاقه مندند، برخی از افراد اهل فیلم دیدن و تماشای سریال هستند، عده ای نیز دوست دارند که با کتاب خواندن مطالب جدید یاد بگیرند. پس قبل از هر چیزی علاقه ی خود را پیدا کنید و روی آن تمرکز و انرژی بگذارید.

آموزش زبان ترکی استانبولی با فیلم

یادگیری زبان ترکی استانبولی با فیلم‌ یک روش بسیار موثر و خوب می باشد. در طول تماشای فیلم‌ یا سریال، شما با لهجه، عبارات روزمره، و فرهنگ ترکی استانبولی آشنا می‌شوید. در ادامه، تکنیک آموزش زبان ترکی استانبولی با فیلم را به شما آموزش خواهیم داد:

۱: انتخاب فیلم

ابتدا فیلم‌هایی که به زبان ترکی استانبولی هستند را پیدا کنید. می‌توانید از فیلم‌های ترکی استانبولی ساخته شده در ترکیه استفاده کنید. اگر هنوز مبتدی هستید می توانید فیلم ها را با زیرنویس نگاه کنید تا مفهوم داستان را بهتر درک کنید.

2: تماشا بدون زیرنویس

پس از اینکه با داستان و عبارات فیلم آشنا شدید، می‌توانید فیلم را بدون استفاده از زیرنویس تماشا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا گوش شما به زبان ترکی استانبولی تسلط پیدا کند و با تلفظ صحیح کلمات آشنا شوید.

3: تکرار و تمرین

پس از تماشای فیلم، می‌توانید برخی از صحنه‌ها و جملات مورد علاقه خود را تکرار کنید. همچنین، می‌توانید با دوستان یا همکلاسیان ترکی زبان خود در مورد فیلم گفتگو کنید و تمرین کنید.

مهمترین نکته در یادگیری زبان ترکی استانبولی با تماشای فیلم‌ها، تمرکز و پشتکار است. برنامه‌ریزی منظم برای تماشای فیلم‌ها و تکرار تمرین‌ها به شما کمک می‌کند تا پیشرفت قابل توجهی در یادگیری زبان داشته باشید. همچنین، در کنار فیلم با منابع آموزشی تکمیلی می‌تواند درک خود را در دایره واژگان، گرامر، و مهارت‌های مکالمه بیشتر کنید.

آموزش زبان ترکی کتاب استانبول

آموزش زبان ترکی کتاب استانبول

برای یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی کتاب ها و منابع زیادی وجود دارد که از معروف ترین و پرکاربرترین آنها کتاب استانبول می باشد، این کتاب نسبت به سری کتاب های هیتیت روان تر و ساده تر می باشد. بسیاری از مدرسان ترک زبان این منبع را برای آموزش انتخاب می کنند. اگر می خواهید  زبان ترکی استانبولی را خودخوان بیاموزید می توانید بسته به سطح زبان تان کتاب های استانبول را خریداری نمایید و با کمک فایل های صوتی و ویدئوهایی که در اینترنت وجود دارد با آنها پیش بروید و یاد بگیرید.

بهترین روش آموزش زبان ترکی استانبولی

اینکه بخواهیم مشخص کنیم که بهترین روش آموزش زبان ترکی استانبولی کدام است کار درستی نیست، زیرا برای هر فردی ممکن است این متغییر باشد. برای مثال همانطور که در بالا نیز توضیح دادیم برخی بدون معلم نمی توانند زبان را یاد بگیرند برای همین بهترین روش این است که در کلاس های گروهی و یا کلاس خصوصی زبان ترکی استانبولی شرکت کنند. یا برخی افراد که به خواندن کتاب علاقه مندند می توانند کتاب های داستان ترکی استانبولی را خریداری نمایند کم کم یادگیری زبان را شروع کنند. در بخش زیر میخواهیم به برخی از این روش ها بپردازیم:

  1. کلاس‌های زبان: شرکت در کلاس‌های زبان ترکی استانبولی با استاد و منابع آموزشی مناسب، بسیار مهم است. این کلاس‌ها به شما کمک می‌کنند تا گرامر، لغات و مهارت‌ های مکالمه را بصورت همزمان یاد بگیرید. همچنین، در کلاس‌ها می‌توانید با دیگر شاگردان و استاد خود تمرین کنید و به ترکی صحبت نمایید. و از تمرین‌های گروهی لذت ببرید.
  2. مطالعه و تمرین منظم: برنامه‌ریزی منظم برای مطالعه زبان ترکی استانبولی بسیار مهم است. سعی کنید یک برنامه منظم و مدون داشته باشید و به هیچ عنوان وقفه در یادگیری خود نداشته باشید زیرا این کار باعث فراموشی مطالبی که مطالعه کردید خواهد شد. پس زمانی که مطالب جدیدی یاد گرفتید سعی کنید آنها را مرور کنید تا با تمرین و تکرار زیاد ملکه ی ذهن شما شود.
  3. محاصره خود در محیط ترکی استانبولی: سعی کنید خود را در محیطی قرار دهید که ترکی استانبولی صحبت می‌شود. اگر امکانش وجود دارد، سفر به ترکیه یا مکانهایی که جامعه ترکی زبان در آنها زندگی می‌کند را در اولویت قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا در معرض زبان ترکی استانبولی قرار بگیرید و مهارت‌های شنیداری و مکالمه خود را تقویت کنید. اگر چنین شرایطی ندارید سعی کنید با خود حرف بزنید و هر چیزی که به ذهنتان رسید را با صدای بلند به زبان بیاورید.
  4. تقویت مهارت‌ شنیداری: گوش دادن به مکالمات، پادکست‌ها، موسیقی و فیلم‌های ترکی استانبولی، به شما کمک می‌کند تا با لهجه، عبارات و کلمات ترکی استانبولی آشنا شوید و مهارت شنیداری و خواندن خود را تقویت کنید. به همین خاطر سعی کنید روزانه چند ساعت از وقتتان را به این کار اختصاص دهید.

پکیج آموزش زبان ترکی استانبولی

پکیج آموزش زبان ترکی استانبولی

اگر بفکر کلاس زبان ترکی استانبولی هستید خرید پکیج آموزش زبان ترکی استانبولی نیز می تواند گزینه ی خوبی برای این کار باشد. اما قبل از خرید دقت کنید که از هر پیج اینستاگرامی که دیدید خرید انجام ندهید، کمی تحقیق کنید و در اینترنت سرچ و جستجو انجام دهید و سپس دوره ی مناسب را خریداری نمایید.

مزایایی که دوره های آنلاین دارند این است که شما می توانید در هر تایمی از شبانه روز که تمایل داشتید آموزش ها را دنبال کنید و مرحله به مرحله با آن دوره پیش بروید و این یک راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

مزایای آموزش زبان ترکی استانبولی

اگر کشور ترکیه را برای مسافرت انتخاب کرده اید یکی از نیازهای اصلی در این سفر یاد داشتن زبان می باشد، زیرا در این صورت شما به راحتی می توانید با هزینه ی نسبتا پایین تمامی مکان های دیدنی این کشور را خودتان بروید بدون اینکه مترجم و یا لیدری داشته باشید، اگر نیاز به راهنمای کامل سفر به استانبول دارید می توانید این مقاله از مجله خبری سفرهلپر را مطالعه نمایید و در صورتی که زبان ترکی استانبولی را در حد مبتدی یاد دارید می توانید تمامی مکان های دیدنی این شهر زیبا را بگردید و از آن لذت ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.