یک ظرفشویی خوب چه امکاناتی باید داشته باشد؟

0

یک ظرفشویی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی قابلیت ها و ویژگی هایی که باید از یک ماشین ظرفشویی خوب انتظار داشته باشیم، بپردازیم. همچنین به پرسش های شما راجع به این موضوع در انتهای مقاله پاسخ می دهیم.

 

یک ظرفشویی خوب چیست؟

یک ظرفشویی خوب از لوازم جانبی فرعی به شمار می آید که می‌ توانید برای شستشوی سریع تر ظروف خانه از آن استفاده کنید. این نوع کالا به ویژه برای کسانی که فرصت کمتری برای شستشوی ظروف پس از هر 3 وعده غذایی در روز دارند، بسیار مفید خواهد بود. در مورد اینکه یک ظرفشویی خوب چیست باید این کالا را از روی ویژگی ها و امکانات آن شناخت. ابتدا در مورد ویژگی های ظرفشویی خوب می توان گفت:

  • طول عمر بالا: بدیهی است که ظرفشویی خوب کالایی است که بتواند مدت زمان بیشتری را برای شما کار کند.
  • متریال باکیفیت: محصولی می تواند در لوازم خانگی ویژگی “خوب بودن” را داشته باشد که جنس بدنه و متریال هایی که در ساخت آن به کار رفته اند، باکیفیت باشد. به عنوان مثال، کالاهای خانگی که با فولاد ضد زنگ ساخته می شوند، مقاومت بالاتری دارند.
  • برند معتبر: بدیهی است که خرید کالاهای خانگی از برندهای معتبر، یک ویژگی برتر برای این نوع کالاها به شمار می آید؛ چراکه می توانید از کیفیت، طراحی و طول عمر آن تا حدودی اطمینان داشته باشید.
  • پشتیبانی: بدون شک ممکن است روزی کالایی که تهیه کرده اید، دچار مشکل شود. در این حالت برای کاهش هزینه تعمیرات، می بایست وسایل خانگی که معمولا گران قیمت هم هستند، گارانتی داشته باشند. مثلا شما می توانید با پرداخت قیمت ظرفشویی اسنوا، از پشتیبانی این نوع کالاها در تعمیر و تعویض قطعات استفاده کنید. اسنوا یکی از برندهای مطرح ایرانی است که بیش از 1200 شعبه در سراسر کشور دارد و می توانید با خیال راحت از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.
  • سر و صدای کمتر: اگر شما هم به آلودگی های صوتی حساس هستید، حتما باید در انتخاب ماشین ظرفشویی خود دقت کنید تا حداقل میزان صدا را در حین کار کردن داشته باشد.

نکته: توجه کنید در برندهای خارجی که در ایران شعبه ای ندارند، ممکن است خدمات پس از فروش و گارانتی وجود نداشته باشند.

آشنایی با ظرفشویی
آشنایی با ظرفشویی

یک ظرفشویی خوب چه امکاناتی دارد؟

حال می بایست به بررسی امکانات یک ظرفشویی خوب بپردازیم که در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظرفیت بالا: یکی از مهم ترین نکات و فاکتورهایی که باید یک ظرفشویی خوب داشته باشد، فضای کافی برای تمیز کردن ظروف شماست. اگر خانواده بزرگی دارید، می بایست حتما ظرفشویی هایی با حجم بالاتر تهیه کنید. در حالت معمولی ظرفیت اکثر ماشین های ظرفشویی، نیاز بیشتر خانواده ها را برطرف می کنند. شما می توانید به راحتی با توجه به قیمت ظرفشویی پاکشوما و برندهای داخلی که محصولات خوبی را ارائه کرده اند، یک ماشین ظرفشویی خوب و جادار را تهیه کنید.
  • برنامه های شستشو: مورد دیگری که می بایست در این قسمت به آن اشاره شود، برنامه های شستشویی است که برای دستگاه تنظیم شده اند. از جمله می توان به شستشوی سریع، معمولی، کاسه ها، استریل و غیره اشاره نمود. این قابلیت می تواند بر افزایش کیفیت خروجی کار یعنی پاکیزگی ظروف اثر مهمی داشته باشد.
  • مصرف انرژی کم: صرفه جویی در انرژی یکی از موضوعاتی است که در بسیاری از کشورها به علت نرخ بالایی که برای آن مصوب شده، بسیار مهم می باشد. در این حالت، بهتر است ماشین ظرفشویی شما دارای درجه مصرف انرژی A+ بوده و برق کمتری مصرف کند. شما می توانید با درنظر گرفتن هزینه بیشتر مثلا پرداخت قیمت ظرفشویی بوش و برندهای خارجی، کالاهای باکیفیت تری را در این زمینه بیابید.
  • چرخه های ضدعفونی: یکی از قابلیت‌ های ماشین ظرفشویی، گرم کردن آب تا دمای 70 – 75 درجه سانتی گراد است. این کار می تواند کثیفی ظروف را تا حد بسیار خوبی کاهش دهد. همچنین بسیاری از باکتری ها و انواع میکروب ها را از بین می برد.
  • قفسه ها: همچنین مهم است که ماشین ظرفشویی شما، دارای قفسه هایی قابل تنظیم، با تعداد کافی و انعطاف پذیر باشند. در نتیجه شما می توانید انواع مختلفی از ظروف را در آن قرار دهید.
  • سیستم پخش آب خودکار: یکی از قابلیت های این نوع دستگاه ها، امکان پخش خودکار آب است که می توانند مقدار آب مناسب برای شستشو را تنظیم کنند. در نتیجه می توانید با این قابلیت، در مصرف آب صرفه جویی نمایید.
آشنایی با امکانات ظرفشویی خوب
آشنایی با امکانات ظرفشویی خوب

پرسش های متداول کاربران

برخی از پرسش های متداول شما کاربران راجع به اینکه یک ظرفشویی خوب چه امکانات و ویژگی هایی دارد عبارتند از:

  • برخی دیگر از امکاناتی که باید در یک ماشین ظرفشویی خوب درنظر بگیریم چیست؟

در مدل های گران تر، شما می توانید سنسورهای هوشمند تشخیص آلودگی را نیز درنظر بگیرید. همچنین قابلیت های شستشوی نیم بار، با تاخیر، بازوهای شستشوی مناسب، قابلیت تنظیم ارتفاع سبد، جت های اسپری از دیگر موارد در این بخش هستند.

  • برای تجربه یک خرید عالی لوازم خانگی چه نکته ای بیشتر از همه مهم است؟

خرید از یک فروشگاه معتبر، امکانات کافی، قیمت مناسب و برند معتبر، 4 ویژگی مهم در تهیه لوازم خانگی هستند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.