مزایای خرید اینترنت پوینت تو پوینت چیست؟

0

اینترنت پوینت تو پوینت نوعی از اینترنت وایرلس و در واقع یک فرایند ارتباطی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون واسطه از طریق یک لینک رادیویی و تجهیزات مخصوص اینترنت داشته و ارتباط نقطه به نقطه داشته باشند. در این سیستم هر کاربر به عنوان یک ناحیه اتصال فعالیت می‌کند و می‌تواند اطلاعات خود را مستقیما به دیگر کاربران ارسال کند. در حقیقت اینترنت P2P برای سازمان‌ها و شعب آنها نیز با ایجاد یک شبکه خصوصی با سرعت اینترنت بالا، اشتراک‌گذاری فایل‌ها، تبادل اطلاعات را بسیار آسان با امنیت بالا امکانپذیر می‌کند.

همچنین اینترنت پوینت تو پوینت باعث می‌شود شرکت‌های بزرگ به دیگر کاربران و منابع اینترنت بدون واسطه و کنترل مستقیم دسترسی داشته باشند.

 

اینترنت وایرلس چیست؟

اینترنت وایرلس یک فناوری ارتباطی است که به ‌سیم و کابل احتیاجی ندارد؛ بنابراین کاربران می‌توانند بدون نیاز به کابل‌های ارتباطی به اینترنت پرسرعت و پایدار دست پیدا کنند. این فناوری از طریق موج‌های رادیویی ارتباط برقرار می‌نماید.

اینترنت وایرلس یک فناوری می‌باشد که کاربران می‌توانند از طریق یک شبکه ارتباطی چند نقطه‌ای به اینترنت متصل شوند. کاربران با استفاده از این فناوری می‌توانند از هر نقطه‌ای در جهان به اینترنت متصل شوند و داده‌ها را به صورت هم زمان و با سرعت بالا ارسال و دریافت کنند.

اینترنت وایرلس این روزها بیشتر از قبل شناخته شده است و می‌توان گفت فقط مختص افراد نبوده؛ یعنی متقاضیانی همچون شرکت‌ها، سازمان‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید هم دارد. همچنین بسیاری از منازل و دفاتر کار نیز از این فناوری برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند؛ چرا که به عنوان یک فناوری ساده و در عین حال پرسرعت و پرقدرت برای دسترسی به اینترنت به شمار می‌رود.

اینترنت وایرلس در دو نوع پوینت تو پوینت (point to point) و مولتی پوینت (Multi point) ارائه می‌شود.

 

تفاوت اینترنت وایرلس پوینت تو پوینت و اینترنت وایرلس مولتی پوینت چیست؟

اینترنت  ptmpیا Point-to-Multipoint یک فناوری است که امکان ارتباط هم زمان از یک نقطه مبدا بر روی دکل را با چندین نقطه مقصد (مشترکین) فراهم می‌کند. یعنی بر خلاف اینترنت پوینت تو پوینت Point-to-Point که هر دو طرف (محل مشترک و دکل) باید تجهیز رادیویی متعلق به مشترک باشد، در اینترنت مولتی پوینت که چندین مشترک از یک رادیو اینترنت را دریافت می‌کنند.

در شکل زیر می‌توانید تفاوت این دو فناوری را در انتقال داده اینترنت مشاهده کنید.

البته دلایلی وجود دارد که اینترنت پوینت تو پوینت را نسبت به اینترنت مولتی پوینت محبوب‌تر می‌کند که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

 

مزایای استفاده از اینترنت پوینت تو پوینت (P2P) چیست؟

سرعت پهنای باند: استفاده از اینترنت پوینت تو پوینت دارای مزایای بسیاری است. یکی از مهم‌ ترین مزایای این نوع از اینترنت وایرلس سرعت بالای دانلود و آپلود است. چیزی که این روز‌ها برای بیشتر افراد و یا حتی سازمان‌ها چالش بزرگی محسوب می‌شود.

امنیت بالای داده‌ها: همچنین این نوع اینترنت، اطلاعات را به صورت رمز شده منتقل می‌کند و در نتیجه در مسیر انتقال داده‌ها، احتمال دسترسی بدون مجوز به اطلاعات کاهش می‌یابد.

اشتراک داده‌ها در میان شعب و دفاتر سازمان‌ها: همانطور که اشاره شد استفاده از اینترنت پوینت تو پوینت به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به کمک شرکت‌های بزرگ به منابع اینترنت دسترسی داشته باشند. در این صورت کاربران به راحتی می‌توانند به صورت مستقل و بدون وابستگی به شرکت‌ها، اطلاعات مختلف را بیابند.

قابلیت اتصال چند نفر به صورت همزمان: یکی از ویژگی‌های اصلی اینترنت پوینت تو پوینت قابلیت ارائه خدمات به شکل هم زمان و به چندین کاربر است. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربران بتوانند بدون افت پهنای باند از اتصال اینترنت مشترک استفاده کنند و به صورت هم زمان اطلاعات را به اشتراک بگذارند.

پایداری بالا: ویژگی‌ اصلی اینترنت  ptpپایداری بالای پهنای باند است. به همین علت از این فناوری به صورت گسترده در شبکه‌های وایرلس و شبکه‌های تلویزیونی کابلی استفاده شده و یک راهکار موثر برای ارتباطات نقطه به نقطه در محیط‌های پر ترافیک کابرد دارد.

مجموعه امنیت پرداز یک شرکت فعال در حوزه امنیت داده، اینترنت و شبکه است که سرویس‌های متنوع اینترنت پرسرعت وایرلس از جمله اینترنت پوینت تو پوینت را ارائه می‌دهد. این فناوری وایرلس به کاربران اجازه می‌دهد تا اینترنت پرسرعت را بدون قطعی، با تعرفه ارزان قیمت و سرعت بالا تجربه کنند. همینطور از طریق آن و ایجاد شبکه خصوصی، اطلاعات حساس خود را به صورت امن منتقل کنند. این مجموعه با تجربه و دانش فنی فراوان به مشتریان خود راهکارهای امنیتی مناسبی را ارائه داده و شما را برای خرید این سرویس کمک می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.