انواع بج سینه و کاربرد آن در کسب و کارها

0

بج سینه درواقع همان گل سینه، پلاک سینه یا بج کت است که از ریشه لاتینش یعنی BADGE به معنای نشان و علامت و امضا گرفته ‌شده است. آن را می‌توان بر روی تمامی لباس‌ها مانند کت، مانتو، شال، مقنعه و پیراهن متصل کرد.
سابقه استفاده از بج سینه یا اتیکت سینه به سال 1300 میلادی بازمی‌گردد که در خانواده‌های سلطنتی و مشهور مرسوم بود و اعضای این خانواده‌ها بر روی تمام وسایل خود ازجمله لباس، نشان خانوادگی‌شان را نصب می‌کردند. بج سینه درواقع همان المان تبلیغاتی است که از طرف شرکت‌ها و سازمان‌ها سفارش داده می‌شود. و یک محصول جذاب و کاربرپسند است که در دنیای برندینگ و کسب ‌و کار به‌عنوان نماد و معرف شما برای دیگران شناخته می‌شود. که برای تکمیل پوشش سازمانی در همایش‌ها و جلسات رسمی به‌کاربرده می‌شود.
درواقع همراه داشتن آن بر روی لباس‌های شما به‌راحتی این پیام را که شما با ماهیت معرف آن مرتبط هستید را به دیگران منتقل می‌کند، البته این کار بدون سروصدا و کاملاً باوقار و آرامش انجام می‌شود. امروزه از بج سینه برای اهداف، کمپین و پروژه‌های تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود. استفاده از آن در جنس‌های مختلف کاربرد دارد و از مهم‌ترین مزایای کاربرد  این وسیله این است که کارکنان یک ‌نهاد، سازمان یا شرکت را از بقیه متمایز می‌کند و یک وسیله کارآمد تبلیغاتی نیز به‌حساب می‌آید و معرف سازمان یا نهاد شما و هدیه تبلیغاتی برای معرفی برند شما به دیگران است.

بج سینه چیست؟

استفاده از بج سینه برای اولین بار در قرون ‌وسطی مرسوم شد و در این دوران  بج سینه ها از جواهرات گران‌بها و طلا بود که موردتوجه مردم قرار می‌گرفت و غالباً خانواده‌های اشرافی و سلطنتی از آن استفاده می‌کردند. و بعدها با شکل‌گیری ارتش و بج سینه به‌عنوان بخش جدای ناپذیری از لباس‌های نظامی مورداستفاده قرار گرفت. در سال‌های اخیر جایگاه خاص و ثابتی در لباس‌های رسمی کارکنان سازمان‌ها، برندهای معتبر، دانش آموزان مدارس پیدا کرده است که باعث جذب و توسعه مشاغل و نهادها گردیده است.

بج سینه چیست؟ و تاثیر آن در تبلیغات

در دنیای مدرن و پرزرق ‌و برق امروزه تبلیغات و برندسازی نقش زیادی در موفقیت هر شرکت و سازمانی دارد. و برای این منظور استفاده از نمادهای به‌روز و ایجاد ظاهری مناسب برای دیگران بسیار حائز اهمیت است. برای این منظور باید بتوانید لوگو و نماد خود را به بهترین شکل در معرض دید دیگران قرار دهید. این اقدام علاوه بر شناسه یک گروه خاص را نمایش دادن، به ایجاد یکپارچگی در بین اعضای سازمان نیز کمک ‌کننده است.
همچنین بج سینه و نمایش آن به دیگران به مخاطبان شما این پیام را منتقل می‌کند .که سازمان یا شرکت شما با جزییات امور تجاری و تبلیغات آشنایی کامل دارد. از یک نظر دیگر بج سینه و طراحی لوگوی خاص شرکتی می‌تواند باعث ایجاد حس مسئولیت در فرد شود و می‌توان آن را اولین راه ارتباطی با فضای بیرون دانست که درواقع به دیگران این پیام را منتقل می‌کند که شخصیت موسسه یا گروه را از روی آن شخص قضاوت کنند. البته طراحی بج سینه کار چندان راحتی نیست و نیازمند فردی است که دارای مهارت‌های خاص و خلاقانه و تا حدی هم دانش روان‌شناسی باشد. برای این کار طرح‌های انتزاعی می‌تواند پیشنهاد بهتری باشد؛ زیرا در ذهن مردم جذاب‌تر است.

بج سینه چیست؟

انواع سبک‌های بج سینه

تنوع بسیار زیادی از طرح‌ها و لوگوها در این زمینه وجود دارد که معروف‌ترین و رایج‌ترین بج سینه در زیر معرفی می‌کنیم:
بج ساده: این مدل از بج به شکل مسطح ساخته می‌شوند و ساده‌ترین نوع به‌حساب می‌آیند؛ زیرا تنوع رنگ بالایی در آن‌ها وجود ندارد و اغلب از یک یا دورنگ در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. شکل‌های گرد و رنگ‌های سیاه‌ و سفید بیشتر در این نوع از بج ها سفارش داده می‌شود و البته در فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات نقش مهم و قابل ‌توجهی را دارند.
بج مدرن: این بج‌ها در شکل سه ‌بعدی طراحی و ساخته می‌شوند و طراحی آن توسط یک گروه هنری و حرفه‌ای ایجاد می‌شود. این نوع  بج‌های سینه معمولاً دارای سایه یک رنگ و عمق و سایه هستند. معمولا سفارش‌ دهندگان آن‌ها آرایشگاه‌ها و فروشگاه و مشاغلی از این ‌دست هستند.
بج کلاسیک: یکپارچه‌ترین بج ها طرح‌های کلاسیک هستند که دارای پس‌زمینه‌ای شفاف‌اند و در طراحی و ساخت آن‌ها از پالت رنگی قهوه‌ای، سفید و سیاه، خاکستری و بژ استفاده زیادی می‌شود و در عین اینکه حالتی خاموش و ایستا دارند بسیار چشم‌نواز هستند.

متریال به‌ کار رفته در بج سینه

بج سینه در متریال مختلف و اشکال جالب موردنظر شما قابل تهیه است و ارگان‌ها و نهادها بسته به نیاز خود می‌توانند برای این کار اقدام کنند. انواع رایج آن بج سینه فلزی، پلی‌استری براق و پلاستیکی است. طراحی‌های منحصربه‌فرد، نگه ‌دارنده سوزنی یا مگنتی، انجام آبکاری با طلا یا کرم، برش‌های خاص یا سفارشی و ایجاد ثبات رنگ از ویژگی‌های بج سینه هستند.
بج سینه فلزی مات و براق: درعین‌حال که ارزان است دارای جلوه ظاهری مناسب و کیفیت بالا در ساخت است و به همین دلیل اغلب سفارش‌ها برای بج سینه از این نوع است.
بج سینه فلزی رنگی: مزیتی که این از بج ها دارند رنگی بودن آن است که جلوه آن‌ها دوچندان می‌کند. البته در نوع ساخت تفاوت چندانی با نوع مات آن ندارد. انتخاب رنگ‌ها می‌تواند از طرف مشتری سفارش داده شود.
بج سینه پلی استری: این بج سینه ها نمونه‌ای از زیباترین مدل‌های قابل سفارش هستند. جنس آن‌ها از برنج است و تفاوتش با مدل مات در این است که دارای روکش براقی یا شیشه‌ای و شفاف‌اند و بسیار زیبا و درخشنده هستند.
بج کت پلاستیکی مولتی استایل: جنس استفاده ‌شده در این بج ها از پلاکسی گلاس ساده و یا مولتی بوده و ساخت آن‌ها از طریق لیزر و حکاکی صورت می‌گیرد و بعد از آن طرح یا لوگوی شما توسط لیزر حکاکی می‌شود.  پلکسی مورداستفاده در رویه آن دارای زمینه مشکی است و بعد از لیزر کاری طرح رنگ مشکی نمایش داده می‌شود.

خرید بج سینه

بج سینه جنس و اشکال و جنس مختلفی دارد که می‌توانید طرح مدنظر خود را به‌راحتی می توانید از شرکت تبلیغاتی نشانه ساز سفارش دهید.تجربه استفاده از آن در سال‌های اخیر نشان داده است که استفاده از آن به افراد حاضر در جلسه اعتبار بالایی می‌دهد. و هزینه‌ای که شما برای سفارش و ساخت برند خودتان انجام می‌دهید در مقایسه با اعتباری که کسب می‌کنید بسیار ناچیز است. اگر شما و یا سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستید نیاز به ساخت و معرفی لوگو خود دارید این کار به‌آسانی در دسترس و مکان‌پذیر است.

خرید بج سینه

می‌توانید با کارشناسان حرفه‌ای ما در نشانه ساز در این زمینه مشاوره کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.قیمت  بر اساس طرح موردنظر شما و جنس متریال آن متفاوت است و سفارش آن در حدود 6 یا 8 روز کاری زمان می‌برد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.