آموزش تعویض درب پشت گوشی

0

آموزش تعویض درب پشت گوشی

تلفن همراه یکی از مهم‌ترین ابزارهای زندگی همه بوده و در نبود آن بسیاری از کارهای اساسی ما به‌هیچ‌عنوان انجام نمی‌شود؛ بنابراین هر چقدر که به‌سلامت و کیفیت آن اهمیت دهیم، می‌توانیم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی بیشتری کنیم. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تلفن همراه درب پشت آن است؛ این قسمت از موبایل ضامن سلامت و درامان‌ماندن برد و باتری تلفن همراه از خطرات گوناگون بوده و نقش بسیار کلیدی را در سلامت بدنه موبایل ایفا می‌کند؛ در نتیجه خرید درب پشت گوشی یکی از اساسی‌ترین کارها هنگام آسیب‌دیدن قاب گوشی است تا از تلفن همراه شما در برابر خطرات غیرمترقبه جلوگیری کند. در این مقاله به آموزش تعویض درب پشت گوشی خواهیم پرداخت.

چه زمانی درب پشت گوشی را عوض کنیم؟

تعویض اجباری درب پشت هواوی، سامسونگ، اپل و … زمانی انجام می‌شود که این بخش از قاب تلفن همراه شکسته باشد و این شکستگی به‌گونه‌ای اتفاق افتاده که بخشی از باتری یا برد تلفن همراه دیده شود. البته لازم به ذکر است که خرید درب پشت گوشی و تعویض آن تنها به زمان شکسته‌شدن آن محدود نبوده و در بسیاری از موارد دیگر نیز، افراد نسبت به عوض‌کردن آن به دلایل مختلفی اقدام می‌کنند.

بسیاری از کاربران برای ایجاد تنوع، قاب و درب پشت گوشی را تعویض می‌کنند. گاهی اوقات نیز در اثر ضربات فیزیکی، روی درب پشت گوشی و قاب آن خط می‌افتد و بسیاری از افراد برای زیباسازی مجدد ظاهر تلفن همراه خود، نسبت به تعویض قاب گوشی و درب پشت گوشی اقدام می‌کنند. به‌طور کلی می‌توان گفت که پارامتر خاصی برای تعویض اختیاری درب پشت سامسونگ، شیائومی، آیفون و … وجود نداشته و این موضوع کاملا به سلیقه و خواست کاربران بستگی دارد.

چگونه درب پشت گوشی را عوض کنیم؟

قبل از هر کاری باید نسبت به خرید درب پشت گوشی اقدام کنید و بعد از آن مراحل مشخص شده را به ترتیب انجام دهید.

برای عوض‌کردن درب پشت سامسونگ، درب پشت هواوی، شیائومی، آیفون و … به ابزارآلات زیر نیاز دارید که بهتر است آن‌ها را از فروشگاه یا سایت‌های معتبر همچون سایت ابزارک موبایل تهیه کنید:

  • چسبونک تعمیرات موبایل یا تاچ کش دستی

  • کارت‌هایی مثلثی شکل یا کاردک‌های مخصوص

  • درب پشت گوشی جدید

  • چسب تعمیرات موبایل

ابتدا باید درب پشت گوشی را از قاب گوشی جدا کنید. برای انجام این‌ کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. ابتدا به کمک سشوار و با درجه حرارت متوسط، شروع به گرم‌کردن بدنه و آب‌کردن چسب درب پشت گوشی بپردازید.

  2. سشوار را روی لبه‌های قاب بگیرید تا چسب آن به‌تدریج گرم و آب شود. می‌توانید با متمرکزکردن باد گرم، جداسازی درب پشتی را به‌صورت نقطه‌به‌نقطه انجام دهید. همواره به‌خاطر داشته باشید که دمای سشوار باید متوسط باشد؛ در غیر این صورت ممکن است به برد و بخش‌های داخلی تلفن همراه آسیب برسانید.

  3. چسبونک یا کاپ مکش دستی را به نقاط مختلف درب چسبانده و آرام بالا بکشید. در بسیاری از مواقع ممکن است که این کار در وهله اول موجب جداسازی درب از قاب نشود؛ بنابراین برای قطع اتصال آن‌ها صبور باشید.

  4. هر بخش از درب پشت گوشی که از قاب جدا شد را به‌وسیله کارت‌های مثلثی شکل از قاب تلفن جدا نگه دارید؛ این کار را برای اینکه درب پشتی به مکان قبلی خود باز نگردد، انجام می‌دهیم. می‌توانید به‌جای استفاده از کارت‌های مثلثی شکل، از کارت ویزیت‌های ضخیم و محکم نیز استفاده کنید.

  1. گرم‌کردن چسب‌ها، بالاکشیدن آن به‌وسیله چسبونک و قراردادن کارت‌های مثلثی شکل را تا زمانی انجام دهید که درب پشت گوشی به طور کامل از قاب تلفن همراه جدا شود.

بعد از خرید درب پشت گوشی و جداسازی درب قدیمی از بدنه تلفن همراه، نوبت به نصب قطعه جدید می‌شود. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

  1. ابتدا تمامی چسب‌ها و رنگ‌های باقی‌مانده از درب قدیمی را از بدنه تلفن همراه جدا کنید. برای انجام آن می‌توانید از پنس‌های باریک و پنبه یا از پد‌های گوش‌پاک‌کن استفاده کنید.

  2. تمامی آلودگی‌های قاب و برد زیر درب گوشی را کاملا از بین ببرید.

  3. سطح داخلی درب پشت جدید را نیز به طور کامل از هر نوع آلودگی پاک کنید. روی درب جدید نباید هیچ اثری از گردوغبار، اثر انگشت، زائده‌های پلاستیکی و … باشد.

  4. در این قسمت باید درب پشت شیائومی، سامسونگ، آیفون و … جدید را روی قاب تلفن همراه سوار کنید. اگر قطعه جدید از نوع چسب‌دار باشد، کار شما بسیار راحت است. نوار روی چسب‌های درب پشت گوشی جدید را جدا و آن را روی قاب تلفن همراه قرار دهید. برای اتصال بهتر چسب و بدنه، باید لبه‌های درب جدید را به قاب فشار دهید.

  1. اگر هنگام خرید درب پشت گوشی، نوعی را انتخاب کرده‌اید که چسب ندارد، کار شما برای تعویض آن سخت خواهد بود؛ برای چسباندن درب جدید به قاب گوشی باید از چسب تعمیرات موبایل استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم که تعویض این نوع از درب‌ها را به دست متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید.

 

خرید قطعات موبایل

بهتر است تمامی قطعات لازم برای تعویض قاب تلفن همراه و خرید قطعات موبایل از جمله درب پشت گوشی، شیشیه ی دوربین گوشی، قاب و شاسی گوشی، چسب تعمیرات موبایل و … را از فروشگاه‌ها یا سایت‌های معتبر تهیه کنید. استفاده از ابزارآلات مناسب و اصل، تضمین‌کننده کیفیت کار شماست. اگر قصد خرید قطعات فابریک موبایل و لوازم جانبی را به‌صورت غیرحضوری و آنلاین دارید، بهتر است به سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند مراجعه کنید. خرید قطعات موبایل به صورت آنلاین، شما را به بازاری بسیار گسترده و متنوع وصل می‌کند؛ بازاری که گستره خرید شما را از تعداد مغازه‌ها و فروشگاه‌های محدود شهرتان فراتر می‌برد.

ابزارک موبایل، مرجع مطمئن خرید قطعات موبایل و ابزار تعمیر تلفن همراه

سایت ابزارک موبایل، یکی از ۱۰ سایت معتبر خرید قطعات موبایل و ابزار تعمیر موبایل در ایران بوده که با ارائه خدماتی کامل و جامع، زمینه رضایت کاربران خود را فراهم کرده است. شما می‌توانید در این سایت علاوه بر انواع لازم جانبی اعم از درب پشت گوشی شیائومی، سامسونگ، هوآوی و … از مشاوره تخصصی این مجموعه نیز بهره‌مند شوید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.