معتبرترین فروشگاه‌ه‌های لوازم یدکی موتورسیکلت

0

یکی از محبوب‌ترین روشهای رفت و آمد به خصوص رفت‌آمد در شهرهای بزرگ و پر از رتفیک، استفاده از موتورسیکلت است. موتورسیکلت‌ها وسایل نقلیه کوچک،سریع و ارزان‌قیمتی هستند که می‌توانند مانند یک فرشته، شما را از ترافیک‌های سنگین و طولانی نجات دهند. اما همین وسیله سریع می‌تواند چالش‌هایی را همراه خودش داشته باشد.

یکی از چالش‌های موتورسواران پیدا کردن فروشگاه‌های معتبر لوازم یدکی موتور سیکلت است. به همین دلیل در این نوشته از تیبا بلاگ، مهم‌ترین نکات مربوط به فروشگاه‌های لوازم یدکی موتورسیکلت را جمع‌آوری کرده‌ایم. همچنین در انتهای همین بلاگ، مهم‌ترین لوازم موتورسیکلت که هر کسی باید داشته باشد را معرفی کرده‌ایم.

قطعات یدکی موتور کدام است؟

همانطور که می‌دانید، موتورسیکلت از تعداد زیادی لوازم کوچک و بزرگ تشکیل شده است که در کنار هم، باعث به راه افتادن موتورسیکلت و موتور سواری امن می‌شوند. اکثر قطعات داخل موتور سیکلت، نیازی به تعویض ندارد اما ممکن است به دلیل استفاده نادرست از موتورسیکلت، قدیمی شدن لوازم، رطوبت هوا و اصطکاک بالا، از بین بروند و نیاز به تعویض داشته باشند.

دسته‌ای دیگر از لوازم یدکی موتورسیکلت، مانند لنت و صفحه کلاچ موتورسیکلت، در فواصل زمانی مشخص تمام می‌شوند. این دسته از لوازم موتور، لوازم مصرفی محسوب می‌شوند که بعد از استفاده مداوم کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند مانند قبل، عمل کنند.

به طور کلی، منظور از لوازم موتور سیکلت، همان قطعاتی است که می‌توانیم در صورت خرابی آن را به راحتی تعویض کنیم. شناخت و آشنایی اولیه با این قطعات به موتورسواران کمک می‌کند که دلیل خرابی، یا وضعیت فعلی موتور خود را متوجه شوند و برای رفع آن کمک کنند. همچنین با شناخت کامل از موتور سیکلت خود، می‌توانند جلوی خسارت‌های بزرگ و  هزینه‌های سنگین را بگیرید.

نکات خرید لوازم یدکی موتورسیکلت 

خرید لوازم یدکی موتورسیکلت، به خصوص برای کسانی که آشنایی زیادی با مسائل فنی ندارند، بسیار چالش برانگیز است. توجه به یک سری نکات هنگام خرید لوازم موتور، می‌تواند کمک کند تا خرید بهتری داشته باشید و بدون اتلاف سرمایه و زمان، لوازم مورد نیاز برای تعمیر موتور خود را تهیه کنید.

تطابق با نوع موتورسیکلت 

تطابق وسیله یدکی با نوع و مدل موتورسیکلت، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام خرید باید در نظر بگیرید. اگر وسیله یدکی با موتورسیکلت تطابق کامل داشته باشد، کارایی بهتری هم خواهد داشت. همچنین نصب آن روی موتورسیکلت راحت‌تر می‌شود.

استفاده از لوازم یدکی نا مناسب، می‌تواند فشار زیادی به انجین بیاورد و ایمنی موتورسیکلت را پایین بیاورد. برای جلوگیری از مختل شدن عملکرد موتورسیکلت، از تطابق لوازم یدکی با موتور خود مطمئن شوید.

برند معتبر و ترجیحا اصلی

ممکن است برایتان پیش بیاید که دو وسیله یدکی کاملا مشابه اما با قیمت‌های مختلف ببینید. اگر اختلاف قیمت دو وسیله مشابه فاحش و قابل لمس است، به احتمال زیاد یکی از آنها تقلبی است. لوازم یدکی با کیفیت پایین می‌تواند قدرت موتورسیکلت شما را پایین بیاورد و خیلی زود خراب شود. به همین دلیل، بهتر است تا جای ممکن از لوازم با کیفیت بالا و ترجیحا برند استفاده کنید.

اگر موتورسیکلت هندی مانند آپاچی دارید، به راحتی می‌توانید لوازم یدکی آپاچی ۱۸۰ اصلی را از در دکتر موتوری پیدا کنید.

کاربری موتورسیکلت

در نظر گرفتن کاربری موتورسیکلت، در خرید لوازم آن می‌تواند به شما کمک زیادی کند. منظور از کاربری موتورسیکلت، دلیل استفاده شما از موتورسیکلت است. آیا از موتور فقط برای رفت و آمدهای شهری استفاده می‌کنید یا با استفاده از آن کسب درآمد می‌کنید؟ موتورسیکلت شما برای آفرود و مسافرت مناسب است یا اصلا مسافت‌های طولانی‌ای با آن رانندگی می‌کنید.

هنگام خرید لوازم موتور، با توجه به کاربری موتور سیکلت و نیاز شخصی خودتان می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید و لوازمی که واقعا به آن نیاز دارید را انتخاب کنید. در ادامه‌ی همین نوشته، چند مورد از محبوب‌ترین کالاهای موتوری که بین تمام موتورسواران محبوب است را معرفی کرده‌ایم.

مهم‌ترین لوازم موتور سیکلت 

در ادامه لیستی از مهم‌ترین لوازم موتورسیکلت را جمع آوری کرده‌ایم. این وسایل، به صورت عمومی برای تمام موتور سواران به خصوص افرادی که در شهر موتورسواری می‌کنند مورد نیاز است.

لوازم جانبی موتور سیکلت

منظور از لوازم جانبی موتور سیکلت، آن دسته از وسایلی است که جز قطعات اصلی محسوب نمی‌شود و صرفا برای بالا بردن امنیت موتور سیکلت یا راحتی بیشتر موتور سوار استفاده می‌شوند.

در بازار برای انواع مختلف موتور با کاربری‌های مختلف، لوازم جانبی بسیاری وجود دارد با این حال این موارد جز مهم‌ترین لوازم جانبی هستند.

  • کلاه کاسکت
  • باکس موتور سیکلت
  • دستکش موتور سواری
  • ماسک یا عینک موتور سواری
  • طلق بادگیر موتور سیکلت
  • چادر موتور سیکلت

کلاه کاسکت

بیشترین تصادفاتی که منجر به آسیب‌ها شدید و متاسفانه مرگ می‌شوند. تصادفات مربوط به موتور سواری است. موتورسواران نسبت با بقیه رانندگان حساسیت بیشتری دارند و هنگام وقوع حوادث، امکان وارد شدن آسیب‌های شدید به آنها بیشتر است.

برای جلوگیری از آسیب‌های شدید، مهم‌ترین عضو بدن که باید از آن محافظت شود، سر و گردن است. با اینکه در بیشتر حوادث، امکان آسیب دیدن دست و پا بیشتر است، اما تقریبا ۹۰ درصد تصادفاتی که منجر به آسیب‌های غیرقابل جبران و مرگ می‌شوند، مربوط به آسیب‌های مغزی و نخاعی هستند.

با استفاده از کلاه کاسکت مناسب، می‌تواند با ۴۰ درصد از مرگ و ۷۰ درصد از آسیب‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد. به همین دلیل استفاده از کلاه کاسکت برای تمامی موتورسواران همیشه اجباری است.

باکس موتور سیکلت

برای نگهداری لوازم، استفاده از باکس موتور سیکلت بهینه‌ترین روش است. بعضی از موتورها مانند هوندا کلیک، فضایی برای نگهداری لوازم موتور سوار در زیر زین دارند، اما موتورهای دیگر، هیچ فضایی برای قرار دادن کلاه کاسکت، قفل موتور و بقیه لوازم مورد نیاز موتور سوار ندارد. با استفاده از نصب کردن یک باکس موتور سیکلت روی موتور، می‌توانید این فضا را برای خود ایجاد کنید و با خیال راحت، لوازم خود را با موتور سیکلت حمل کنید.

چادر موتور سیکلت

چادر موتور سیکلت از آن دسته لوازم جانبی پرکاربرد برای موتور سیکلت است. این وسیله، بیشتر برای جلوگیری از خیس شدن و یا کثیف شدن موتور کاربرد دارد و در روزهای بارانی و برفی استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از چادر موتورسیکلت برای جلوگیری از تابش شدید آفتاب به موتورسیکلت، داغ شدن زین، و از بین رفتن رنگ فلاپ‎ها استفاده کرد.

دستکش موتورسواری

دستکش موتور سواری وسیله‌ای است که هم برای راحتی بیشتر و هم برای بالا بردن امنیت و محافظت از دست‌ها کاربرد دارد. دست موتور سواران، همیشه در معرض آفتاب و یا آب و هوای سرد قرار دارد که می‌واند باعث اذیت شدن آنها، سوختن دست، و پینه بستن شود.

با استفاده از دستکش موتور سواری، می‌توانید از دست‌های خود در برابر سرما و گرما محافظت کنید. برای موقعیت‌های مختلف، انواع مختلف دستکش نیز طراحی شده است که به شما کمک می‌ند راحت‌ترنی تجربه موتور سواری را داشته باشید.

طلق بادگیر

یکی دیگر از لوازم جانبی موتور سیکلت که بیشتر در فصل زمستان کاربرد دارد، طلق بادگیر یا همان طلق موتور سیکلت است.  طلق در واقع یک پوشش پلاستیکی است که جلوی وزش شدید باد را می‌گیرد. این محصول به کمک ۲ میله و چند پیچ و مهره روی فرمان موتور سیکلت نصب می‌شود.

لوازم مصرفی موتورسیکلت

لوازم مصرفی موتورسیکلت، آن دسته از لوازمی است که بعد از زمان مشخص، کارایی خود را از دست می‌دهد و یا تمام می‌شود. این وسایل باید در فواصل زمانی مورد نیاز عوض شوند تا آسیبی به بقیه اجزای موتور سیکلت وارد نشود. به طور کلی، لوازم مصرفی موتور سیکلت شامل موارد زیر است:

  • لنت
  • صفحه کلاچ
  • روغن موتور
  • فیلتر روغن
  • فیلتر هوا

لنت موتور سیکلت

لنت موتور سیکلت، یکی از اجزای سیستم ترمز گیری موتور است. این وسیله، اصطکاک بالایی با دیسک یا کاسه ترمز ایجاد می‌کند و چرخ‌های موتور را متوقف می‌کند. با مرور زمان وقتی شما ترمز را نگه می‌دارید بخش سرامیکی لنت ساییده می‌شود و کارایی اولیه خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل، لنت موتور سیکلت را باید در فواصل زمانی مشخص تعویض کرد.

صفحه کلاچ

صفحه کلاچ، نوعی سد میان انجین و گیربکس است. زمانی که شما نیاز دارید به طور موقت فرآیند انتقال نیرو از انجین به گیربکس را متوقف کنید، کلاچ را نگه می‌دارید. کلاچ ارتباط بین گیربکس و انجین را قطع می‌کند و باعث متوقف شدن جریان نیرو می‌شود.

درست مانند لنت موتورسیکلت، صفحه کلاچ به دلیل استفاده مداوم و طولانی، خورده و تمام می‌شود.

انتخاب فروشگاه لوازم یدکی موتور سیکلت

در سال‌های اخیر، فروشگاه‌های آنلاین لوازم موتور سیکلت رشد بسیاری داشتند. خرید آنلاین نسبت به خرید حضوری مزیت‌های زیادی از جمله صرفه‌جویی در زمان و انرژی دارد. اما پیدا کردن یک فروشگاه امن لوازم موتورسیکلت، کار ساده‌ای نیست. در ادامه لیستی از مهم‌ترین مواردی که یک فروشگاه امن لوازم موتورسیکلت دارد آورده‌ایم.

اعتبار فروشگاه 

بررسی اعتبار فروشگاه از دور کار بسیار مشکل و غیر و ممکنی به نظر می‌رسد اما، با نگاهی دقیق‌تر می‌توانیم آن را تشخیص دهیم. فروشگاه‌های آنلاین نیاز به اخذ یک سری مجوز و ثبت رسمی دارند. این فروشگاه‌ها موظف هستند تمام اطلاعات حقیقی خود مانند شماره تماس، و محل استقرار شرکت را در سایت خود به صورت واضح بنویسند.

به طور کلی، اگر فروشگاهی دارای نماد اعتماد الکترونیک بود، می‌ـوانید روی آن کلیک کنید و تمام اطلاعات فروشنده را به دست بیاورید. همچنین از طریق همان نماد می‌توانید شکایت‌های قضایی خود را ثبت کنید.

تنوع محصولات 

خرید از فروشگاهی که تنوع محصولات خوبی دارد، آسان‌تر و لذت‎‌بخش تر است. هر چه تنوع محصولات بیشتر باشد احتمال اینکه بهترین کالا برای موتورسیکلت خود را پیدا کنید. بالاتر می‌رود. همچنین می‌توانید بر اساس بودجه خود، کیفیت لوازم را مشخص کنید.

خدمات پشتیبانی 

یکی از چالش‌های خرید آنلاین، نبود که مشاور و راهنما در خرید لوازم است. بعضی از فروشگاه‌های آنلاین، یک پشتیبان همیشه آنلاین دارند که در چت، به شما کمک می‌کند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و یا به سوالات شما در مورد زمان و نحوه ارسال و بقیه موارد جواب می‌دهد.

خرید آنلاین لوازم موتور 

اگر قصد خرید لوازم موتور سیکلت دارید و به دنبال یک فروشگاهی می‌گردید که علاوه بر موارد بالا، امکان خرید قسطی نیز داشته باشد، می‌توانید به دکتر موتوری مراجعه کنید. در دکتر موتوری می‌توانید لوازم یدکی و جانبی انواع موتورسیکلت را با بهترین قیمت تهیه کنید و درب منزل دریافت کنید.همچنین می‌توانید پرداخت خود را در چهار قسط واریز کنید. امکان پرداخت نقدی درب منزل نیز برای تمام شهرهای ایران فراهم است.

سخن آخر

انتخاب و خرید لوازم یدکی مناسب و باکیفیت، از اهمیت بالایی برای حفظ عملکرد صحیح و عمر مفید موتورسیکلت شما برخوردار است. در این وبلاگ، می‌توانید با اطلاعات کامل و آگاهی لازم، نسبت به خرید لوازم مورد نیاز خود اقدام کنید. انتخاب درست لوازم یدکی موتور سیکلت و فروشگاه معتبر لوازم موتور، به شما کمک می‌ند که تجربه لذت بخشی هنگام خرید قطعات یدکی داشته باشید و سرمایه خود را به درستی در این راه مصرف کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.