جدیدترین روش آموزش زبان انگلیسی

0

جدیدترین روش آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از راه‌های گوناگونی امکان‌پذیر است؛ اما شاید برای شما که در جست‌وجوی بهترین روش یادگیری زبان هستید، این پرسش مطرح باشد که کدام روش علمی‌تر، آسان‌تر و بهتر است؟ همچنین شاید این پرسش برای شما مطرح باشد که هریک از این روش‌های آموزشی چه برتری‌ها و چه ایرادهایی دارند؟ با ما همراه باشید تا نگاهی به روش‌های گوناگون یادگیری زبان، و برتری‌ها و معایب آن‌ها داشته باشیم. با آگاهی از روش‌های معمول یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید بهترین روش آموزشی مناسب با خودتان را برگزینید.

هدف از آموزش زبان انگلیسی:

زبان انگلیسی زبانی بین‌المللی است؛ اما زبان‌آموزان با هدف‌های گوناگونی به یادگیری آن می‌پردازند. پیش از برشمردن روش‌های آموزشی بهتر است نگاهی به برخی از مهم‌ترین هدف‌های یادگیری زبان داشته باشیم:

  • مهاجرت به کشورهای آمریکایی و اروپایی یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم را وادار به آموزش زبان انگلیسی می‌کند.
  • برخی مردم نیز برای مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به دنبال گرفتن مدرک آیلتس خود هستند.
  • گرفتن مدرک آیلتس برای به پایان رساندن دوره دکتری در داخل کشور دلیل دیگری برای آموزش هدفمند زبان انگلیسی است.
  • افراد بسیاری با هدف آگاهی از دنیای دانش و فناوری نوین و به‌روز بودن اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند.
  • برخی از مردم نیز با هدف پیشرفت شغلی به یادگیری زبان می‌پردازند.
  • سفر تفریحی یا تجاری به خارج از کشور نیز یکی از دلایل آموزش زبان انگلیسی است.
  • تسلط بر زبان انگلیس برای بسیاری افراد موقعیت استخدام پاره‌وقت یا تمام‌وقت ایجاد می‌کند.
  • سرگرمی، ارتباط فرهنگی با کشورهای دیگر دنیا، بالا رفتن اعتمادبه‌نفس، بهبود عملکرد حافظه و ده‌ها دلیل دیگر هم برای یادگیری زبان‌های خارجی وجود دارد.

روش‌های آموزش زبان انگلیسی:

روش‌های گوناگونی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. هریک از این روش‌ها برتری‌ها و اشکال‌های خود را دارد. در بررسی معمول‌ترین روش‌های آموزشی با ما همراه باشید:

  1. از کتاب‌های خودآموز آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید:

بهره بردن از کتاب‌های آموزش زبان قدیمی‌ترین روش آموزش غیرحضوری زبان انگلیسی است. البته در دوره کنونی، به‌دلیل دسترسی به اپلیکیشن‌ها و پکیج‌های آموزشی، از این روش استفاده کمتری می‌شود.

  1. از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید:

نرم‌افزارهای گوناگونی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارند. بهره بردن از هریک از این اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند تا در یادگیری زبان پیشرفت کنید. دسترسی به بسیاری از این اپ‌ها آسان و حتی رایگان است. البته نباید از اشکال این اپ‌ها غافل باشید. بسیاری از افرادی که با کمک این اپلیکیشن‌ها شروع به یادگیری زبان کرده‌اند، پس از مدتی یادگیری را رها می‌کنند.

این نرم‌افزارها اشکال‌های دیگری هم دارند. نخست اینکه اشکال‌های شما را برطرف نمی‌کنند و پرسش‌های شما را نیز پاسخ نمی‌دهند. همچنین شما را با زبان آموزان دیگر در یک فضا قرار نمی‌دهند تا با یکدیگر گفت‌وگو کنید و با آزمون‌وخطا چیزهای بیشتری یاد بگیرید.

  1. از پکیج‌های آموزش زبان انگلیسی بهره‌مند شوید:

برخی موسسه‌ها و استادان زبان پکیج‌هایی برای آموزش زبان ارائه کرده‌اند. هریک از این پکیج‌ها هم می‌تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. این پکیج‌ها به‌طور معمول تصویری هستند و نقش مؤثری در یادگیری زبان یا تقویت زبان انگلیسی شما بازی می‌کنند. البته این پکیج‌ها هم اشکال اپلیکیشن‌ها را دارند. بسیاری از خریداران پکیج‌های آموزش زبان خارجی ابتدا با شوروشوق شروع به دیدن فیلم‌ها و دنبال کردن آن‌ها می‌کنند؛ اما پس از مدتی آن‌ها را به کناری می‌گذارند و فراموش می‌کنند. نبودن در محیط زبان‌آموزی، صحبت نکردن با دیگران و برطرف نشدن اشکال‌های گفتاری شما از دیگر ایرادهای پکیج‌های زبان انگلیسی است.

  1. از پادکست‌های آموزشی برای یادگیری زبان بهره ببرید:

پادکست‌ها هم ابزارهای دیگری برای آموزش زبان انگلیسی به شمار می‌روند. پادکست‌ها با توجه به سطح زبان شما از مبتدی تا پیشرفته دسته‌بندی می‌شوند. این فایل‌های صوتی لیسنینگ یا توانایی شنیداری زبان انگلیسی شما را تقویت می‌کنند. همچنین تلفظ درست واژه‌ها را به شما یاد می‌دهند. هریک از این پادکست‌ها دارای امکانات مختلفی مانند تمرین خواندن متن به‌صورت درست هستند. تأثیرگذاری پادکست‌ها زمانی بیشتر می‌شود که همراه با متن‌های نوشتاری باشند.

  1. از کلاس‌های آموزشی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب استفاده کنید:

امروزه هرچه را که به‌دنبال یادگیری آن هستید، در شبکه‌های اجتماعی پیدا می‌کنید. دوره‌های آموزش زبان انگلیسی هم در شبکه‌های اجتماعی با استقبال روبه‌رو شده‌اند. اگر شما هم علاقه‌مند به این روش یادگیری هستید، بهتر است یکی از صفحه‌های آموزشی در اینستاگرام یا یوتیوب را پیدا کنید و آن را دنبال کنید. این کلاس‌ها آنلاین نیستند و امکان برطرف کردن اشکال‌های شما را ندارند؛ اما در صورت دنبال کردن نقش زیادی در یادگیری زبان بازی می‌کنند.

  1. در کلاس‌های آموزشی آنلاین شرکت کنید:

خوشبختانه پس از دوران همه‌گیری کرونا کلاس‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی هم رواج یافت. یادگیری زبان تاکنون یکی از موفق‌ترین آموزش‌های آنلاین بوده است. مقید ساختن شما به حضور در زمان مشخصی در کلاس درس از بهترین مزایای آموزش‌های آنلاین است. شرکت در کلاس‌های آنلاین امکان حضور شما را در هر جای دنیا در کلاس درس، به شرط وجود اینترنت، فراهم می‌کند. وقت شما هم در رفت‌وآمد به کلاس زبان هدر نمی‌رود. کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی آنلاین تفاوت زیادی با کلاس‌های حضوری ندارند. همین نکته باعث می‌شود تا شما با شرکت در آن‌ها از بیشتر برتری‌های کلاس‌های حضوری بهره‌مند شوید.

مؤسسه زبان شکوه دانش نیز با برگزاری کلاس‌ آنلاین زبان گامی در راستای زبان‌آموزی علاقه‌مندان برداشته است. از برتری‌های کلاس‌های آموزشی آنلاین باید به امکان برطرف شدن اشکال‌های گفتاری شما اشاره کنیم. در این کلاس‌ها، مانند کلاس حضوری، شما می‌توانید پرسش‌های خود را از استاد بپرسید و یادگیری شما سیر تندتری به خود می‌گیرد.

  1. از کلاس‌های حضوری آموزش زبان بهره‌مند شوید:

کلاس‌های حضوری قدیمی‌ترین و مؤثرترین روش آموزش زبان هستند که هنوز هم زبان‌آموزان بسیاری در سراسر دنیا دارند. نام‌نویسی و شرکت در کلاس‌های حضوری برای آموزش زبان انگلیسی شما را وامی‌دارد تا در زمان و مکان مشخصی در کلاس‌ها حضور یابید. به جرأت می‌توانیم بگوییم موفق‌ترین روش آموزش هر زبانی شرکت در کلاس‌های حضوری آن است. به‌ویژه که همانند کلاس‌های حضوری آموزشگاه شکوه دانش مکالمه‌محور باشند و هدف خود را سخن گفتن آسان و روان زبان‌آموزان به انگلیسی قرار داده باشند.

برای مشاهده دوره های آموزش زبان شکوه دانش کلیک کنید.

برتری‌های آموزش زبان انگلیسی در کلاس‌های حضوری:

بد نیست برخی از برتری‌های آموزش حضوری زبان انگلیسی را برشماریم:

  • در کلاس‌های حضوری، شما به انگلیسی می‌شنوید و باید به انگلیسی هم صحبت کنید. در دوره‌های آموزشی مکالمه‌محوری مانند کلاس‌های آموزش زبان در آموزشگاه شکوه دانش ترس شما از صحبت کردن به انگلیسی از بین می‌رود. همچنین قدرت شنیداری شما تقویت می‌شود و اشکال‌های گفتاری شما نیز برطرف می‌شود.
  • امکان برقراری ارتباط مستقیم با مدرس نوعی ارتباط عاطفی نیز ایجاد می‌کند که در یادگیری زبان‌آموزان اثرگذار است.
  • وجود زبان‌آموزان دیگر در کلاس درس یکی از مهم‌ترین انگیزه‌ها برای همه افراد برای شرکت در این کلاس‌های آموزشی است. وجود دوستان شما یا کسانی که در این دوره‌ها با آن‌ها آشنا می‌شوید، انگیزه شرکت در دوره آموزش زبان انگلیسی را برای شما دوچندان می‌کنند.
  • کلاس‌های حضوری آموزش زبان فضایی فراهم می‌کند تا شما سؤال‌های خود را بپرسید و نکته مبهمی برای شما باقی نماند.
  • امکان گروه‌بندی زبان‌آموزان و فعالیت‌های گروهی مانند انجام پروژه‌های زبان‌آموزی از بهترین ویژگی‌های کلاس‌های حضوری آموزش زبان انگلیسی است.

سخن پایانی:

تفاوتی نمی‌کند شما با چه انگیزه‌ای شروع به آموزش زبان انگلیسی می‌کنید. آنچه مهم است، انتخاب بهترین روشِ متناسب با سبک زندگی شماست. انتخاب روشی مناسب تا دوره‌های آموزشی را در آغاز یا میانه راه رها نکنید و آن را به پایان برسانید. با جست‌وجویی در میان کلاس‌های زبان موفق دنیا به نکته‌ای مهم برمی‌خوریم. بهترین روش‌های آموزش زبان آن‌هایی هستند که شما را موظف کنند در زمان یا در زمان و مکان خاصی به یادگیری زبان بپردازید. همین نکته اهمیت آموزش‌های آنلاین و کلاس‌های حضوری را نشان می‌دهد.

برای شرکت در دوره‌های موفق حضوری یا آنلاین زبان انگلیسی در مؤسسه زبان شکوه دانش با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۵۵۶۷۹۷۲۷ – ۰۲۱۵۵۶۴۲۶۲۲

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.