تاریخچه پیدایش لاک ناخن

0

تا به حال برایتان سوال پیش آمده که تاریخچه پیدایش لوازم آرایشی مختلف چگونه بوده است و دلیل خلق شدنشان چه چیزی بوده است؟ در این قسمت می خواهیم در خصوص با تاریخچه پدید آمدن لاک ناخن باهم صحبت کنیم و نکات مهم و باور نکردنی از این محصول آرایشی را برایتان فاش کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

 

لاک ناخن چند سال قدمت دارد؟

شاید شما هم مانند اجتماع بسیاری از زنان در جهان از لاک ناخن استفاده می کنید و همچنین برای طراحی و زیبایی آن هزینه های زیادی کرده باشید خیلی جالب است که بدانید این کار در گذشته نیز بسیار پر طرفدار بوده است. شاید اینگونه فکر کنید که آرایش ناخن و استفاده از لاک ناخن در بین زنان امروزی رواج شده است ولی اصل ماجرا به این شکل نمی باشد.

باید بگویم که زیبایی دست و ناخن قدمتی بیش از پنج هزار سال دارد. بسیاری از خانم ها در برخی از مناطق دنیا علاقه به این کار داشتند و ناخن های خود را رنگ کرده و به آن ها مدل می دهند. این اتفاق حدودا از زمانی که انسان توانایی آسیب کردن را آموخت و توانست از برگ گیاهانی مانند حنا رنگ بگیرد، آغاز شد و تا به امروز ادامه داشته است.

شاید از خواندن متن بالا حیرت زده شده باشید ولی باید به شما بگوییم که کاملا درست فکر کرده اید آرایش ناخن و توجه به زیبایی قدمت چند هزار ساله دارد. لازم به ذکر است که از محصولاتی مانند میوه ها، تخم مرغ، مومخ زنبور عسل و انواع سنگ ها رنگ هایی ساخته می شد که از آن ها به عنوان لاک ناخن نیز استفاده می شد.

 

لاک ناخن در کشور های مختلف

هندوستان جزو اولین کشور هایی بود که فرهنگ استفاده از ناخن را در بین باقی جهان ترویج داد. مردمان هند روش های جدیدی را آموخته بودند و با استفاده از آن ها ناخن های خود و دیگران را تزئین می کردند و از این راه درآمد زایی نیز می کردند. لازم به ذکر است که استفاده از حنا به عنوان لاک ناخن ابتدا از هندوستان شروع شد و سپس به دیگر کشورها نیز راه یافت.

امروزه شما همچنان می توانید از حنا به عنوان لاک ناخن نیز استفاده کنید و حتی می توانید با استفاده از آن طراحی های نیز بر روی پوست دست و یا ناخن تان انجام دهید.

کشوری دیگر که ترویج استفاده از حنا به عنوان لاک و یا کلا طراحی ناخن را داشت کشور بابل بود. مردم بابل در زمانی حدود 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح از لاک ناخن استفاده می کردند. در این کشور عمدتا از طلا و یا سرمه به عنوان لاک ناخن استفاده می کردند.

حدود 2 هزار سال پیش مردمان کشور مصر نیز از مواردی برا تزئین و زیبایی ناخن استفاده می کردند و این کار در ابتدا مختص به خانواده های سلطنتی و ثروتمند بود ولی با گذشت زمان عمده مردمان کشور می توانستند ناخن های خود را تزئین کنند. شاید برایتان سوال شده باشد که چگونه ما متوجه این اطلاعات شده ایم؟ در پاسخ باید به شما بگویم که مومیایی هایی که از آن زمان موجود می باشد آثار استفاده از لاک مشخص است.

خرید ناخن

لازم به ذکر است که در همین زمان ها عمده کشور های دنیا مانند مردمان روم باستان و یا چین و حتی کشور خودمان ایران، مردم از موارد مختلفی به عنوان لاک ناخن استفاده می کردند و اصولا هم خانواده های ثروتمند و سلطنتی آن ها را باب کردند خاندان هایی مانند خاندان سلطنتی ژو در کشور بزرگ چین.

 

لاک ناخن امروزی

همانطور که خودتان می دانید لاک های ناخن امروزی بسیار با لاک هایی که در بالاتر به آن ها اشاره شد تفاوت دارند. در گذشته از موارد طبیعی به عنوان لاک ناخن استفاده می کردند ولی امروزه از لاک های ناخنی استفاده می کنیم که آن ها فقط پایه طبیعی دارند و در آن ها از مواد شیمیایی نیز استفاده شده است. در ادامه به این مورد خواهیم پرداخت که چگونه اولین لاک های امروزی تولید شدند.

دنیا این گونه لاک هایی که امروزه در اختیار همه قرار گرفته است را مدیون کشور فرانسه و شخصی به نام میشل مینارد می باشد. با پیشرفت صنعت خودرو سازی و به وجود آمدن رنگ های جدید برای ماشین ها، میشل مینارد که یک مانیکوریست بود با فرمولی شبیه به فرمول رنگ خودرو ها توانست این محصول را اختراع کند تا همگی ما بتوانیم از آن استفاده کنیم. وقتی که این محصول به تولید انبوه رسید و همگی توانستند آن ها را تهیه کنند دیگر لاک ناخن مخصوص به قشر خاصی از جامعه نبود و استفاده از آن همه گیر شد.

امروزه شاهد این موضوع هستیم که لاک ناخن به محصولی اصلی تبدیل شده و در رنگ های مختلف و سایز های مختلف تولید شده اند و همچنین شرکت های بسیاری نیز مشغول به تولید عنواع لاک ناخن هستند و سالانه فروش این محصول بسیار بالا می باشد. حال اگر شما به هر دلیل ممنوعیت استفاده از لاک ناخن را دارین می توانید به خرید ناخن مصنوعی فکر کنید. ناخن مصنوعی ناخنی می باشد که در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید شده است و شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

خیلی خوشحالم که تا به انتهای این مقاله همراه ما بودید امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد همچنین شما می توانید برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی اصل با قیمت مناسب عبارت روبرو را در داخل گوگل سرچ کرده و بر روی اولین نتیجه کلیک کنید : آرایش صورت مدیاژ

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.