بهترین راه برای رشد و مراقبت از گلدن پوتوس

0

گلدن پوتوس (با نام علمی Epipremnum aureum) از آن دسته گیاهان آپارتمانی است که نیاز به مراقبت کمی دارد و رشد و تکثیر آن آسان است. این گیاه خزنده بومی جزایر سلیمان در اقیانوس آرام جنوبی است و دارای برگ های سبز تیز و قلبی شکل است. در برخی از زیرگونه های این گیاه رنگ سبز برگ ها با رنگ های سفید، زرد یا سبز کم رنگ ترکیب شده و جلوه زیبایی به گیاه می دهد. پوتوس طلایی برای محیط های بسته بسیار مناسب است زیرا گازهای سمی مانند فرمالدئید را از هوا تصفیه می کند.

بهترین راه برای رشد و مراقبت از گلدن پوتوس

مراقب از گل و گیاهان و زندگی در کنار آن‌ها از جمله جذابیت‌های زیبای زندگی است که می‌تواند هر کسی را عاشق خود کند. هر شغلی که داشته باشی و هر مدرک تحصیلی از ابتدایی گرفته تا دکتری، مراقب از گیاهان آپارتمانی می‌تواند روحیه شادتری را برای شما به ارمغان آورد.

در مقاله حاضر راهنمایی جامع در مورد مراقبت از گلدن پوتوس، یک گیاه آپارتمانی محبوب که به دلیل سهولت مراقبت و ویژگی های تصفیه کننده هوا شناخته شده است، ارائه می دهد. در اینجا خلاصه ای از نکات کلیدی آمده است:

معرفی گلدن پوتوس

این گیاه با نام علمی Epipremnum aureum، بومی جزایر سلیمان است و دارای برگ های سبز به شکل قلب است که گاهی با رنگ های سفید، زرد یا سبز کم رنگ می باشد. برای محیط های داخلی ایده آل است زیرا آلاینده های هوا مانند فرمالدئید را تصفیه می کند.

نور مورد نیاز پوتوس

گلدن پوتوس در فضای باز در سایه کامل تا جزئی رشد می کند و نور روشن و غیر مستقیم را در داخل خانه ترجیح می دهد. برای جلوگیری از سوختگی برگ باید از تابش مستقیم نور خورشید اجتناب شود.

 آبیاری

بین دو آبیاری باید اجازه داد که خاک کاملا خشک شود. آبیاری بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی ریشه شود که با لکه های سیاه روی برگ ها و ریزش ناگهانی برگ مشخص می شود.

خاک

در خاک گلدان استاندارد با زهکشی خوب به خوبی رشد می کند. ترکیبی از خاک گلدان، پرلیت و پوست ارکیده توصیه می شود.

تحمل دما

محدوده دمایی ایده آل برای گلدن پوتوس بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد است. برای رشد آن باید بالای ۱۰ درجه سانتیگراد نگهداری شود.

رطوبت

این گیاه رطوبت متعادل داخل خانه را ترجیح می دهد. در شرایط رطوبت کم، مانند زمستان، بهتر است یک روز در میان روی برگ ها آب بپاشید.

لقاح

به حداقل لقاح نیاز دارد. یک یا دو ماه یکبار می توان از کود متعادل گیاهان آپارتمانی استفاده کرد.

سمی بودن

پوتوس طلایی هم برای حیوانات خانگی و هم برای انسان سمی است و در صورت مصرف به دلیل اگزالات کلسیم باعث تحریک و استفراغ می شود.

گلدان مجدد

زمانی که ریشه ها از گلدان بیشتر می شوند، گلدان مجدد ضروری است. گلدان جدید باید کمی بزرگتر از گلدان قدیمی باشد.

تکثیر

تکثیر از طریق قلمه ساقه آسان است. قلمه ها باید در مخلوط گلدان کاشته شوند و می توان آن را در هر زمانی در یک محیط آپارتمانی انجام داد.

آفات و بیماری ها

در حالی که شپشک آرد آلود در برابر بسیاری از بیماری ها و آفات مقاوم است، گاهی اوقات گیاه را آلوده می کند. برای کنترل آفات، بازرسی منظم و غوطه ور کردن برگها با الکل توصیه می شود.

مشکلات رایج

آبیاری زیاد یا کم آبی می تواند باعث زرد شدن برگ ها شود. پوسیدگی ریشه و عفونت های قارچی مسائل رایجی هستند و حفظ رطوبت و زهکشی مناسب خاک کلید پیشگیری است. نوسانات دمای بالا می تواند به گیاه استرس وارد کند و توصیه می شود آن را در محیطی با ثبات و به دور از استفاده مکرر از در یا پنجره قرار دهید.

این راهنما درک کاملی از نحوه مراقبت و نگهداری موفق از گیاه پوتوس طلایی ارائه می دهد.

منبع: https://tooplant.net/care-for-golden-pothos-guide/

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.