بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه

0

باتوجه‌به محبوبیت رشته پزشکی، بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه توانسته‌اند با افزایش اعتبار خود، پذیرای بسیاری از دانشجویان خارجی باشند. رشته پزشکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی است که در بین دانشجویان تمام کشورها طرف‌داران زیادی دارد. یکی از نشانه‌های افزایش اعتبار دانشگاه‌ها در سطح جهان، تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌ها است؛ زیرا نشان می‌دهد این دانشگاه‌ها از نظر کیفیت آموزش در سطح بالایی قرار دارند.

دانشگاه‌های پزشکی روسیه نیز با فراهم‌سازی امکانات لازم و مدرن برای آموزش دانشجویان خارجی، اعتبار خود را در جهان افزایش داده‌اند. همکاری‌های علمی بین‌المللی و بهره‌گیری از اساتید معتبر از دیگر عواملی است که موجب افزایش اعتبار دانشگاه‌های روسیه شده است. در کنار تمام این عوامل هزینه تحصیل پزشکی در روسیه نسبت به دانشگاه‌های اروپا و آمریکا بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

تحصیل پزشکی در روسیه

رشته پزشکی یکی از رشته‌های دانشگاهی پرطرف‌دار در بین دانشجویان جهان است. دانشگاه های پزشکی روسیه نیز در تلاش برای قرارگیری در رده بهترین دانشگاه‌های جهان، زیرساخت‌های لازم برای تحصیل پزشکی و حضور دانشجویان خارجی را فراهم می‌کنند. در حال حاضر بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه توانسته‌اند با رعایت استانداردهای بین‌المللی آموزش، در رنکینگ جهانی در رده‌های خوبی قرار گیرند.

برای ورود به دانشگاه ‌های روسیه پزشکی آزمون ورودی وجود ندارد؛ ولی دانشجویان باید ابتدا در دوره‌های آمادگی به نام دوره پادفک شرکت کنند. در دوره پادفک که 10-9 ماه طول می‌کشد، دروس علوم پایه مانند شیمی، زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیک تدریس می‌شود. در پایان دوره دانشجویان در آزمون پایانی شرکت کرده و وارد دانشگاه می‌شوند.

مؤسسه مهاجرتی علم ویرا یکی از مؤسسات مهاجرتی معتبر است که معتبرترین اطلاعات تحصیلی مربوط به دانشگاه‌های پزشکی روسیه و سایر کشورها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه

دانشگاه‌های پزشکی معتبری در روسیه وجود دارد که با امکانات آموزشی مدرن و پیروی از استانداردهای لازم توانسته‌اند در رنکینگ‌های جهانی جایگاه خوبی به دست آورند. در ادامه بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه را معرفی می‌کنیم.

1. دانشگاه ملی سن پترزبورگ

یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه، دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ است. اولین پایه‌های تأسیس این دانشگاه به سال 1724 میلادی بازمی‌گردد. در رنکینگ‌های جهانی برترین دانشگاه‌های جهان، دانشگاه سن‌پترزبورگ در بین 300 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد. علاوه بر پزشکی، رشته‌های تحصیلی دیگری نیز در این دانشگاه تدریس می‌شود که همگی اعتبار بالایی دارند.

2. دانشگاه لومونوسوف مسکو (دانشگاه دولتی مسکو)

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه دانشگاه لومونوسوف است. این دانشگاه به دلیل اعتبار علمی بالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل رشته پزشکی و داروسازی در روسیه است. در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان این دانشگاه در بین 100 دانشگاه رده‌بالای بین‌المللی قرار دارد.

3. دانشگاه سیچنوا

دانشگاه سیچنوا نیز در گروه بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه است که سالانه پذیرای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است. امکانات آموزشی و تحقیقاتی مدرن، دانشکده‌‌های تخصصی و بیمارستان‌های آموزشی و درمانی برخی از امکانات این دانشگاه است. همچنین دانشگاه سیچنوا در رتبه‌بندی‌های جهانی در بین 700 دانشگاه برتر دنیا قرار دارد.

4. دانشگاه نووسیبیرسک

در رده‌بندی بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه، دانشگاه پزشکی نووسیبیرسک نیز جایگاه ویژه خود را دارد. کیفیت آموزش پزشکی در این دانشگاه عالی بوده و هزینه زندگی در این منطقه بسیار مناسب است. این عوامل موجب شده است تا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، دانشگاه پزشکی نووسیبیرسک را انتخاب کنند. برخی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه عبارت‌اند از:

  • دانشگاه کازان روسیه
  • دانشگاه سن‌پترزبورگ پاولوف
  • دانشگاه تحقیقات ملی پیرگوف

تمام این دانشگاه‌ها جزو بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه هستند و مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز قرار دارند.

بورسیه پزشکی روسیه

یکی از مزایای تحصیل پزشکی در روسیه امکان اخذ بورسیه تحصیلی است. یکی از انواع بورسیه پزشکی روسیه، بورسیه دولت روسیه است که به دانشجویان ممتاز بین‌المللی تعلق می‌گیرد. این بورسیه تمامی هزینه تحصیل پزشکی در روسیه را پوشش می‌دهد و یک کمک‌هزینه زندگی به مبلغ 2.000 روبل همراه با خوابگاه به دانشجوی واجدشرایط تعلق می‌گیرد.

نوع دیگر بورسیه تحصیلی، بورسیه مستقل دانشگاهی است که هرکدام از دانشگاه‌ها به‌صورت مستقل به دانشجویان شایسته و واجدالشرایط اعطا می‌کنند. داشتن صلاحیت علمی و تحصیلی و رزومه علمی عالی از جمله شرایط اخذ بورسیه پزشکی روسیه است. استفاده از بورسیه تحصیلی، به دانشجویان خارجی کمک می‌کند تا در هزینه تحصیلی خود صرفه‌جویی کنند. برای اطلاع از تمام شرایط تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه باید به منابع معتبر مراجعه کرد. مؤسسه علم ویرا یکی از برترین مؤسسات مهاجرتی است که می‌تواند بهترین و دقیق‌ترین اطلاعات دانشگاهی را در تمام زمینه‌ها در اختیار متقاضیان قرار دهد.

رنکینگ دانشگاه های روسیه پزشکی

بهترین دانشگاه ‌های پزشکی روسیه توانسته‌اند با استفاده از بهترین تجهیزات آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش و همکاری‌های علمی‌پژوهشی با مراکز معتبر جهان، در رنکینگ برترین دانشگاه‌های دنیا قرار گیرند. در رنکینگ دانشگاه های روسیه، دانشگاه‌های پزشکی این کشور نیز جایگاه خود را دارند و متخصصان بسیاری از این دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

نکته قابل‌توجه و مهم اینکه بسیاری از دانشگاه‌ های روسیه پزشکی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز هستند که این موضوع برای دانشجویان ایرانی یک مزیت محسوب می‌شود. به دلیل اینکه دانشجویان ایرانی فارغ‌التحصیل از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه در صورت بازگشت به ایران می‌توانند وارد بازار کار شوند. رنکینگ دانشگاه های پزشکی روسیه در سطح ملی و جهانی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

دانشگاه رنکینگ ملی رنکینگ جهانی
لومونوسف 1 75
کازان 3 86
نوسیبیرسک 3 260
سن‌پترزبورگ 6 270
پاولوف 350
پیرگوف 12 450-400

علم ویرا همراهی معتمد و قدرتمند

مهاجرت تحصیلی یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی هر فرد است و انتخاب درست می‌تواند موفقیت‌های بسیاری را برای فرد به همراه آورد. برای موفقیت در پروسه مهاجرت تحصیلی باید قبل از هر اقدامی به یک مؤسسه مهاجرتی معتبر مراجعه کرد. علم ویرا یکی از برترین مؤسسات مهاجرتی است که با داشتن سابقه درخشان در این زمینه، می‌تواند اطلاعات جامع و کاملی درباره بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه در اختیار متقاضیان قرار دهد.

تیم قدرتمند علم ویرا متشکل از بهترین مشاوران، وکلا و حقوق‌دانان متخصص در زمینه مهاجرت، بهترین و کامل‌ترین اطلاعات را در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این علم ویرا تا به‌ثمررسیدن تمام تلاش‌های شما در مقوله مهاجرت تحصیلی همراه شما خواهد بود.

جمع‌بندی

بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه با تجهیز دانشگاه‌های خود و افزایش کیفیت آموزش، در رده بهترین دانشگاه‌های پزشکی جهان قرار دارند. در چند سال اخیر دانشگاه‌های روسیه موردتوجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی قرار گرفته‌اند. معتبر بودن مدرک پزشکی روسیه، به‌روزرسانی امکانات آموزشی، کیفیت بالای آموزش و هزینه تحصیلی مناسب از جمله دلایلی است که موجب شده دانشجویان خارجی، تحصیل پزشکی در روسیه را انتخاب ‌کنند.

علاوه بر این، امکاناتی همچون بورسیه پزشکی روسیه در اختیار دانشجویان خارجی قرار دارد که دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با اثبات شایستگی خود بخشی یا تمام هزینه تحصیل خود را تحت پوشش بورسیه قرار دهند. فارغ‌التحصیلان دانشگاه های روسیه پزشکی می‌توانند با دریافت مدرک پزشکی خود، در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله ایران مشغول به کار شوند؛ زیرا بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی روسیه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران هستند. زبان تحصیل پزشکی در روسیه انگلیسی و روسی است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.