طراحی غرفه موفق

0

طراحی و ساخت غرفه در نمایشگاه یکی از بهترین روش های تبلیغات و برندینگ است و تاثیر زیادی بر وضعیت شرکت از جنبه های گوناگون در بازار هدف خواهد داشت. شرکت کنندگان در نمایشگاه جهت داشتن بهترین عملکرد و کسب بهترین خروجی لازم است تا به اجرای غرفه نمایشگاهی توجه ویژه ای نشان دهند.

بهره گیری از شرکت های متخصص در زمینه طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی بهترین خروجی را به ارمغان می آورد. این شرکت ها در طراحی غرفه به پارامترهایی چون برندینگ، اندازه غرفه، زیبایی شناسی، تعامل با مشتریان و … توجه ویژه داشته و در تعامل با غرفه داران و بررسی خواست و نیاز آن ها به طراحی مفهومی غرفه مطابق بازار هدف و در ادامه طراحی جزئیات غرفه مورد نظر می پردازند.

تهیه طراحی جزئیات توسط طراحان غرفه، مبنایی جهت غرفه سازی نمایشگاه با استفاده از روش های گوناگونی چون روش مدولار، اسپیس فریم، ماکسیما، پنل آلومینیومی و … نیاز خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی غرفه موفق و ساخت آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت طراحی غرفه نمایشگاهی

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی اهمیت زیادی دارد، توجه به هر دو مفهوم سبب تأثیرگذاری بیشتر غرفه نمایشگاهی بر مشتریان و جذب آنها به غرفه می شود. استفاده از روش های مبتکرانه در طراحی و ساخت غرفه و بکار بستن روش های درست در اجرای مناسب غرفه نمایشگاهی پتانسیل بیشتری در جذب مشتریان ایجاد می کند. طراحی و غرفه سازی نمایشگاه ایده آل علاوه بر جذب مشتریان، محیطی آرام و مناسب را برای تمامی حاضرین در نمایشگاه فراهم می آورد.

طراحی غرفه نمایشگاهی مناسب نظر مخاطبان از گوشه و کنار نمایشگاه را به خود جلب کرده و غرفه را از دیگر غرفه های نمایشگاه متمایز می سازد. اغلب در طراحی غرفه نمایشگاهی موفق، محصولات و خدمات قابل عرضه، طوری به نمایش گذاشته می شوند تا در نگاه اول قابل مشاهده باشند، همچنین در طراحی غرفه مناسب شعار شرکت و برند آن به گونه ای در غرفه نمایش داده می شود. طراحی موفق غرفه، هویت برند را نشان داده و طراحان سعی دارند با استفاده از المان های مختلف طراحی نظیر نور، دکوراسیون داخلی، تجهیزات تکنولوژیک، رنگ و … نظر مخاطبان را به خود جلب نمایند.

طراحی غرفه نمایشگاهی

مهمترین پارامتر در طراحی غرفه نمایشگاهی، خواست و انتظارات مشتریان یا همان غرفه داران است، اما تنوع محصولات و خدماتی که در غرفه عرضه می شود، اندازه غرفه، بازار هدف، بودجه در نظر گرفته شده و … همگی در طراحی غرفه نمایشگاهی دخیل هستند. به منظور ساخت غرفه توصیه می گردد تا طراحان موارد زیر را مورد توجه قرار دهند که عبارتند از:

  • برندینگ: غرفه مورد طراحی می بایست متناسب با برند شرکت باشد، این هماهنگی می تواند در بکارگیری رنگی متناسب از لوگوی شرکت در غرفه گرفته تا طراحی سازه غرفه متناسب با فرم لوگو، متفاوت باشد.
  • اندازه غرفه: متناسب با اندازه غرفه می بایست تا غرفه طراحی شده و المان های مورد نظر در غرفه کورد چینش قرار گیرند، اندازه غرفه می بایست به گونه ای باشد تا افراد به راحتی در آن پیمایش نمایند و راحتی و آسایش مشتریان در غرفه بر المان های طراحی ارجحیت خواهد داشت.
  • زیبایی شناسی: غرفه مورد طراحی می بایست زیبایی بصری لازم را داشته باشد تا نظر مخاطب را میان تعداد زیادی از غرفه ها به خود جلب نماید.
  • تعامل با مشتریان: در طراحی غرفه لازم است تا محلی جهت تعامل با مراجعه کنندگان و مشتریان در نظر گرفته شود و راحتی و آسایش آن ها به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای مورد توجه در مدیریت ارتباط با مشتری مورد توجه قرار گیرد.

طراحی موفق غرفه

به منظور طراحی موفق غرفه توصیه می گردد تا مراحل زیر به ترتیب صورت گیرد:

  • تحقیق و بررسی: شرکت طراح غرفه ای موفق است که پیش از شروع به کار طراحی و ساخت غرفه در خصوص محصولات و خدمات تولیدی شرکت مورد نظر، رقبا و بازار هدف و … داده هایی را کسب کرده و پس از پردازش این داده ها و تبدیل آنها به اطلاعات، به طراحی غرفه اقدام نماید.
  • ارتباط با غرفه دار: پیش از طراحی و غرفه سازی نمایشگاه ، متخصصین طراح می بایست در خصوص فعالیت و هدف از حضور در نمایشگاه اطلاعات کسب نمایند. غرفه ای که برای اولین بار برندی را تبلیغ می کند با غرفه ای شناخته شده که به دنبال توسعه محصولات و خدمات خود است، طراحی متفاوتی با هم خواهند داشت.
  • طراحی مفهومی: در این مرحله طراحان پیش از انجام طراحی غرفه فضای غرفه را متناسب با برند، خواست غرفه دار، نوع محصولات و خدمات، اندازه غرفه، هدف از شرکت در نمایشگاه، نیاز به المان های مختلف طراحی نظیر میز و صندلی و مبلمان، تجهیزات تکنولوژیک و … مشخص می کنند.
  • طراحی جزئیات: در این مرحله طراحان با استفاده از نرم افزارهای طراحی جزئیات هرکدام از المان های طراحی مفهومی را مشخص میکنند، برای مثال طبقه بندی غرفه به قسمت های مختلف، تجهیزاتی که در هر قسمت قرار می گیرد، جنس مواد اولیه مورد استفاده، رنگ هر قسمت، اندازه هر قسمت و … در این مرحله مشخص شده و این نقشه جزئیات برای سازندگان به عنوان مبنای اجرا خواهد بود.
  • نورپردازی و دکوراسیون: نورپردازی یکی از پارامترهای مهم در طراحی غرفه بوده و سبب جذب مشتریان می شود. علاوه بر این نورپردازی مناسب در هرچه بهتر دیده شدن محصولات و خدمات نقش داشته و سبب ایجاد آرامش و راحتی مشتریان می گردد.
  • تجهیزات تکنولوژیک: یکی دیگر از المان های مورد نیاز طراحی استفاده از تجهیزات تکنولوژی مناسب متناسب با طراحی مفهومی و قرارگیری آن ها متناسب با طراحی جزئیات مورد نظر می باشد.

انواع طراحی غرفه نمایشگاهی

انواع غرفه سازی نمایشگاهی شامل موارد زیر است:

  • غرفه نمایشگاهی خطی ردیفی: غرفه هایی که تنها از یک وجه خود با مخاطب در ارتباط هستند غرفه خطی ردیفی می گویند. اغلب غرفه های نمایشگاهی از این سبک تبعیت می کنند زیرا دیواره های چپ و راست به غرفه های مجاور و پشت غرفه را دیوار سازه ای نمایشگاه تشکیل می دهد.
  • غرفه نمایشگاهی نبشی: این غرفه ها از دو وجه بسته و از دو وجه دیگر با مخاطبین در ارتباط هستند.
  • غرفه نمایشگاهی جزیره ای یا بلوکی: غرفه جزیره ای از هر چهار وجه با مخاطبین در ارتباط بوده و از مقبولیت بالایی میان مراجعین برخوردار است، زیرا به راحتی می توانند از هر سمتی با غرفه داران تعامل داشته باشند.
  • غرفه شبه جزیره ای: غرفه ای که تنها از یک وجه مسدود بوده و از طریق سه وجه دیگر با مراجعین ارتباط برقرار می کند را غرفه شبه جزیره ای می گویند.

استانداردهای طراحی غرفه موفق

شرکت های طراح غرفه نمایشگاهی با رعایت استانداردهای زیر می توانند غرفه نمایشگاهی موفق طراحی و آن را جهت اجرا در اختیار سازندگان غرفه قرار دهند. برخی از این استانداردها مطابق زیر است:

  • اجتناب از پر کردن و شلوغ کردن بی دلیل غرفه، تمامی وسایل و محتویاتی که در غرفه مورد استفاده قرار می گیرند می بایست متناسب با نیاز غرفه دار و در ارتباط با تعامل با مشتریان باشد.
  • بکارگیری المانهای زیبایی شناسی در طراحی غرفه نمایشگاهی موفق اهمیت دارد. یکی از المان های زیبایی شناسی رنگ غرفه است که توصیه می گردد متناسب با رنگ اوگو و متناسب با برند شرکت بکار گرفته شود.
  • استفاده از خلاقیت و بکارگیری راهکارهایی نوآورانه همواره موثر بوده و سبب جذب مشتریان بیشتر می شود. خلاقیت در طراحی برای غرفه داران مزیت رقابتی ایجاد کرده و سبب می گردد تا مراجعه کنندگان از میان غرفه های زیاد نمایشگاه به سوی غرفه مورد نظر جلب شوند. توجه به چهار عامل نور، بو، رنگ و صدا یا آکوستیک داخل غرفه همواره می بایست در طراحی مورد توجه قرار گیرد.

ساخت غرفه نمایشگاهی

بهره گیری از شرکت های متخصص در زمینه طراحی و غرفه سازی نمایشگاه  نظیر شرکت رایمون تا حدود زیادی دغدغه های غرفه داران بابت طراحی و ساخت غرفه طبق برنامه زمانبندی مناسب را رفع می کند. ارتباط میان شرکت طراح و سازنده با غرفه داران جهت بیان توقعات و انتظارات آن ها و پیاده سازی این انتظارات از سوی طراحان و سازندگان غرفه اهمیت زیادی دارد.

اغلب غرفه داران جهت برپایی نمایشگاه خود یا غرفه های نمایشگاهی آماده را از شرکت های سازنده خریداری کرده و یا در صورت اهمیت بیشتر، غرفه مورد نظر مطابق با سلیقه و معیارهای خود را به طراحان و سازندگان سفارش می دهند. انواع روش های ساخت غرفه نمایشگاهی را می توان شامل موارد زیر دانست:

  • ساخت به روش مدولار: در این روش از قطعات پیش ساخته استفاده شده و این قطعت در کنار یکدیگر مونتاژ می شوند.
  • ساخت به روش اسپیس فریم: اغلب زمانی که امکان غرفه سازی نمایشگاه با چوب وجود ندارد از سازه سبک و اسپیس فریم جهت ساخت غرفه نمایشگاهی استفاده می کنند.
  • ساخت به روش ماکسیما: تنوع طراحی در این روش بسیار است و اغلب جهت برگزاری نمایشگاه ماشین از این روش استفاده می شود.
  • ساخت غرفه با پنل آلومینیومی: در این روش از سازه های آلومینیومی پیش ساخته استفاده می شود، استفاده از این روش ساخت در نمایشگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که غرفه ها با مرزی از یکدیگر مجزا بوده و اندازه غرفه ها یکسان است. برای مثال اغلب در نمایشگاه کتاب از طراحی و اجرای غرفه با پنل آلومینیومی استفاده می شود.

مزایای سفارش به شرکت رایمون

شرکت رایمون یکی از بهترین شرکت ها در زمینه طراحی و غرفه سازی نمایشگاه  است. این شرکت با استفاده از تیمی مبتکر و خلاق و با استفاده از متریالی باکیفیت پس از تعامل با غرفه داران و بررسی خواست آن ها به طراحی غرفه نمایشگاهی می پردازد. قیمت گذاری شفاف، گارانتی غرفه طراحی شده، تحویل به موقع کار متناسب با زمانبندی و … از ویژگی های این شرکت طراحی غرفه موفق نمایشگاهی است که آن را از دیگر شرکت های طراح متمایز می سازد.

4.9/5 - (21 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.