مکمل های ورزشی

0

در دنیای امروز با پیشرفت دنیای دیجیتال و فراهم شدن امکانات مختلف ما توانایی آگاه شدن از زندگی مردم در سمت دیگر کره زمین را هم داریم. با این تفاسیر متوجه بالا رفتن حجم علاقه مردم به بدن های تراش خورده و فرم گرفته شده ایم. از این رو تعداد زیادی از مردم حتی نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال هم به ورزش بدن سازی روی آورده اند. این پیشرفت علاوه بر توجه به بالا بردن سلامت بدن موجب افزایش بسیار زیاد درخواست برای مکمل های ورزشی و پروتئین ها در بین ورزشکاران شده است.

این درخواست موجب بالا رفتن تولیدات انواع مختلف مکمل های ورزشی در بازار و روی آمدن برند هایی در بازار نیز شده.

حال کارایی این مکمل ها در چیست؟مکمل های پودری دارای ارزش غذایی بالایی هستند که این بخاطر وجود منابع معینی از پروتئین ها، ویتامین ها، املاح ، مواد طبیعی همچون جنسینگ، کافئین و پروتئین شیر است که هر کدام کمک کننده به رشد و فرم گیری عضلات، کاهش بافت چربی بدن، کمک به عملکرد ورزشی مطلوب به موجب بالا بردن سطح انرژی بدن ، تقویت سیستم ایمنی بدن بخاطر وجود انواع مولتی ویتامین ها و بهبود عملکرد سیستم عصبی و مغزی و قلب و عروق هستند .اما در کنار تمام این مزایا اگر در انتخاب نوع مکمل مصرفی دقت کافی را بخرج ندهید و این کار بدون مشورت با افراد متخصص انجام شود آسیب های جبران ناپذیری  به بدن خود وارد خواهید کرد.بعضی از عوارض های مصرف مکمل های ناسالم یا مصرف اشتباه مکمل ها می شود به افزایش کلسترول خون ، عدم تعادل هورومونی و مشکلات باروری و تولید مثل، ایجاد عفونت ، مشکلات روحی روانی به علت وابستگی به مصرف مشکلات کبدی و افزایش گلوکز خون و… اشاره کرد.

همچنین در خانم ها به علت افزایش تستوسترون (هورمون مردانه) بدن باعث ایجاد مشخصه های مردانه در بدنشان همچون تغییر صدا رشد موهای زائد صورت و بدن تغیر خلق و خو و آسیب به باروری آنها نیز می شود.

اما با تمام این جوانب مکمل ها همچنان محبوبیت بالایی میان ورزشکاران حرفه ای دارند ، و بازار کار بسیار پرسودی میان تولید کنندگان قدر این مکمل ها در جریان است . از تولید کنندگان بزرگ ایرانی مکمل ها می توان به شرکت کاله، بنیان سلامت کسرا ، دوبیس ،جالینوس ، ژن استار و… اشاره رفت.

تولید و ساخت مکمل های ورزشی نیازمند یکسری وسایل اولیه هستند که در ابتدا ممکن است تصور هزینه بالا و مشکل بودن در آمد زایی را به شما بدهند اما با یکبار هزینه و خرید دستگاه های تولید می توانید به سرمایه بزرگی دست یابید.به جز مواد اولیه ساخت پودر، دستگاه هایی نیز برای میکس مواد اولیه و بسته بندی نیز نیاز دارید که این دستگاه ها عبارتند از دستگاه میکسر پودر صنعتی و دستگاه پرکن پودر که هر دوی این دستگاه ها به لطف تولید کنندگان داخلی با قیمت مناسب و کیفیت بسیار بالایی در دسترس هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.