فضای مدرن و حس نوستالژی با دیوارپوش آکوستیک چوبی

0

افراد از یک روز پر مشغله و خسته کننده کاری به خانه برمیگردند و نیاز دارند که ساعاتی را به استراحت و آرامش بپردازند. این حس و حال خوب می‌تواند از راه های زیادی به افراد منتقل شود. یکی از این راه ها توجه به آرامش منزل و زیبایی آن است. اما این آرامش و زیبایی از کجا به دست می‌آید؟ باید از ابزارهایی برای دکوراسیون منزل استفاده کرد که هم زیبا باشند هم بتوانند جلوی ورود و خروج صداهای اضافی را بگیرند. این کار می‌تواند به وسیله یک عنصر زیبا انجام شود که هم خاصیت عایق صدا را داشته باشد، هم زیبایی طبیعی را به محیط منتقل کند. دیوارپوش‌های آکوستیک چوبی با توجه به جنس و خاصیتی که دارند می‌توانند در محیط های زیادی به کار بروند. بنابراین باید بگوییم که می‌توان فضایی مدرن و حس نوستالژی را با دیوارپوش آکوستیک اوحددکو تجربه کرد.

دیوارپوش آکوستیک

بسیاری از ما هنگام شنیدن کلمه آکوستیک، به این فکر می‌کنیم که یک محیط را به طور کامل عایق صدا کنیم. اما هدف اصلی پنل های آکوستیک این نیست. در واقع هدف اصلی این پنل‌ها، جلوگیری از ورود رطوبت به محیط، حذف سر و صداهای اضافی و بهبود کیفیت صدای محیط و افزودن زیبایی طبیعی با طرح چوب است. فرض کنید که شما یک استودیو موزیک دارید. اگر در محیطی باشید که بهبود صدا در آن صورت نگرفته باشد، حتی استفاده از گران ترین سیستم های صوتی نیز جوابگو نیست. یا مثلا فرض کنید که بعد از یک روز کاری خسته کننده به خانه برگشتید تا استراحت کنید. قطعا وجود سر و صدهای اضافی مانع استراحت شما خواهد شد. حال تصور کنید در کنار این محیط آرام، محیطی در اختیار داشته باشید که با القای حس طبیعت از طریق چوب، بتواند آرامش و حس خوب مضاعف را به شما القا کند.

این‌ها فقط بخشی از ویژگی‌های مثبتی است که با استفاده از دیوارپوش آکوستیک شامل حال افراد می‌شود. با ما همراه باشید تا در ادامه اطلاعات بیشتری را در ارتباط با این عنصر فوق العاده به شما ارائه دهیم.

فضای مدرن با دیوارپوش آکوستیک

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش و ارتقای سطح فرهنگ جامعه و کشورها، افراد باید به سمت مدرنیته پیش بروند. یعنی چه؟ یعنی بتوانند خود را با ابزارها و فضاهای مدرن امروزی آمیخته کنند. طراحی و عناصر مورد استفاده در دکوراسیون داخلی محیط‌های مختلف نیز از این قائله مستثنا نیست. یکی از عناصری که می‌تواند در این زمینه بسیار کارآمد باشد، دیوارپوش آکوستیک است. این دیوارپوش‌ها می‌توانند از متریال مختلفی ساخته شوند. همچنین با توجه به اینکه می‌توان رنگ ها و طرح های متعددی را بر روی آن ها اجرا کرد، این قابلیت را دارند که در محیط های مختلف و سبک های دکوراسیون اجرا شوند. اصلی ترین عنصری که با استفاده از آن می‌توان دیوارپوش‌های آکوستیک را با کیفیت بالایی تولید کرد، چوب است. چوب به دلیل رنگ و طرحی که دارد همواره قابلیت هماهنگی در همه سبک‌های دکوراسیون را دارد.

یکی از سبک‌های زیبای دکوراسیون که امروزه مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد، سبک دکوراسیون مدرن است. در سبک مدرن، تاکید زیادی بر مدرنیزه بودن عناصر وجود دارد. در اوایل قرن بیستم، این سبک در واکنش به تجملات و شلوغی های سبک کلاسیک پدید آمد. شاید در معماری مدرن استفاده بیشتری از فولاد و بتن ببینیم، اما در دکوراسیون مدرن چنین نیست و این سبک با ظاهر مینیمالی که دارد، استفاده از چوب را برای ما آسان می‌کند. امروزه استفاده از چوب در دکوراسیون مدرن بسیار فراگیر شده است. دکوراسیون به سبک مدرنیته به طور کلی رگه‌های زیادی از سبک مینیمال را در خود می‌بیند. ولی مدرن تر. نظم اشیا و ترکیب رنگ‌های خنثی می‌تواند کمک زیادی به افزایش زیبایی در دکوراسیون مدرن کند. استفاده از دیوارپوش آکوستیک چوبی، با ظاهر زیبایی که از چوب ارائه می‌دهد، می‌تواند در ایجاد محیطی آرامش بخش به افراد کمک کند.

دیوارپوش آکوستیک چوبی

همانگونه که گفتیم، دیوارپوش آکوستیک چوبی می‌تواند یکی از بهترین دیوارپوش‌هایی باشد که افراد از آن در محیط‌های داخلی استفاده می‌کنند. دیوارپوش آکوستیک چوبی اوحددکو از سه لایه ساخته می‌شود. این سه لایه شامل نمد مرغوب وارداتی، MDF ترک با کیفیت و روکش چوبی مرغوب است. وجود این سه لایه بر روی یکدیگر و تشکیل یک دیوارپوش، می‌تواند محیط شما را کاملا ضد رطوبت و عایق صدا و حرارت کند. همچنین می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در برابر آسیب‌های فیزیکی مانند ضربات و خراش‌های سطحی، این عناصر مقاومت بالایی از خود نشان داده و به این راحتی تخریب نمی‌شوند. علاوه بر مواردی که گفته شد، بحث زیبایی نیز به وسط می‌آید. در صنعت دکوراسیون، همواره چوب به عنوان یکی از بهترین عناصر شناخته می‌شود. این عنصر زیبایی و مقاومت خوبی دارد و می‌توان از آن در همه سبک‌های دکوراسیون از جمله سبک مدرن که امروزه مورد استقبال قرار گرفته است، استفاده کرد.

سایر مدل‌های دیوارپوش آکوستیک

دیوارپوش MDF

حال اما نوبت بررسی محبوب ترین نوع پنل آکوستیک چوبی است. درواقع به جرعت می‌توان گفت که در بین تمامی انواع پنل های آکوستیک، نوع ام دی اف محبوب ترین و بهترین است. همانگونه که از نامش پیداست تماما از ام دی اف ساخته شده است. زیبایی و مقاومت، ویژگی هایی است که این مدل را از بقیه سر تر کرده است. پنل های ام دی اف با توجه به جنسی که دارند، در برابر عواملی مانند رطوبت و تغییرات دمایی مقاومت بالایی را از خودشان نشان می‌دهند. همچنین با توجه به مقاومت بالایی که دارند، قابلیت استفاده در محیط های مختلف خانگی و اداری را نیز دارا هستند.

دیوارپوش PVC

پنل پی وی سی نیز نوع دیگری از پنل آکوستیک چوبی است. این محصول کیفیت دو نمونه قبل را ندارد اما معمولا از قیمت پایین تر و اقتصادی تری برخوردار است. البته این را هم در نظر داشته باشید که پنل های پی وی سی می‌توانند در کیفیت ها و مقاومت های مختلف طراحی، تولید و اجرا شوند. البته این بسته به نظر شماست که مقاومت این پنل به چه صورت باشد. برای مثال در اتاق کودک نیازی به مقاومت بالا نیست ولی مثلا در اتاق نشیمن یا اتاق کار به دلیل آمد و شد زیاد، بهتر است از پنل هایی استفاده کرد که مقاومت بالاتری داشته باشند. لازم به ذکر است که این پنل ها مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت دارند.

دیوارپوش چرمی

اما بپردازیم به یکی دیگر از انواع دیوارپوش آکوستیک که به یکی از محبوب ترین انواع آن تبدیل شده است. این مدل را حتی می‌توان گران ترین مدل معرفی کرد. در ساخت این دیوارپوش هاف از دولایه دیوارپوش باید استفاده کرد. در بخش زیرین باید از پنل های MDF بهره برد و در بخش رویی نیز از پنل ها یا پارچه های چرمی مقاوم و با کیفیت. گروه اوحددکو به عنوان تولید کننده تخصصی پنل های آکوستیک آماده است تا دیوارپوش دلخواه شما را تولید و عرضه کند.

مزیت‌های دیوارپوش آکوستیک چوبی نسبت به سایر دیوارپوش‌های آکوستیک

با توجه به معرفی‌هایی که از انواع دیوارپوش آکوستیک انجام شد، بد نیست که نگاهی به برتری‌های دیوارپوش آکوستیک چوبی نسبت به سایر دیوارپوش‌های آکوستیک بیندازیم.

مقاومت بیشتر

اولین نکته‌ای که در اینجا مورد توجه قرار می‌گیرد این است که دیوارپوش‌های آکوستیک چوبی، به دلیل اینکه از سه لایه نمد و MDF و چوب طبیعی ساخته شده‌اند، از مقاومت بیشتر در برابر آسیب‌های فیزیکی و آسیب‌های دیگر مانند خوردگی برخوردار هستند. این مورد در دیوارپوش‌های PVC و MDF کم‌تر نمایان است.

قیمت مناسب‌تر

دیوارپوش آکوستیک چوبی با توجه به کیفیت و متریالی که دارد، در کنار ویژگی‌های منحصر به فردی که به شما می‌دهد، از قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر دیوارپوش‌های آکوستیک برخوردار است. حال ممکن است بگویید که قیمت دیوارپوش PVC کم تر از دیوارپوش چوبی آکوستیک است اما وقتی که به ویژگی‌ها و قدرت‌های این دو عنصر نگاهی میندازیم و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که انتخاب دیوارپوش آکوستیک چوبی، از نظر قیمتی انتخابی هوشمندانه است.

کیفیت بالاتری در خاصیت عایق بودن

اصلی ترین دلیلی که افراد به خاطر آن اقدام به خرید انواع دیوارپوش آکوستیک می‌کنند، خاصیت عایق صدا و رطوبت است. هم دیوارپوش‌های چوبی، هم دیوارپوش‌های PVC و هم دیوارپوش‌های چرمی و MDF، خاصیت عایق صدا و رطوبت را دارند اما مهم این است که خاصیت کدامیک بیشتر و بهتر است. به طور کلی دیوارپوش آکوستیک چوبی که از سه لایه نمد و MDF و چوب طبیعی تشکیل شده، کیفیت بیشتری نسبت به سایر دیوارپوش‌های آکوستیک دارد.

زیبایی طبیعی

اگر در هنر طراحی دکوراسیون و علم روانشناسی رنگ نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که در هر دو زمینه، استفاده از چوب یا عناصر طرح چوب در دکوراسیون داخلی و خارجی توصیه شده است. به همین دلیل استفاده از دیوارپوش آکوستیک چوبی، می‌تواند زیبایی منحصر به فردی را به محیط شما هدیه دهد.

هزینه اجرای دیوارپوش آکوستیک چوبی چقدر است؟

البته که نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی را برای اجرای پنل های آکوستیک اعم از دیوارپوش و کفپوش تعیین کرد. قیمت یک پروژه با توجه به میزان سختی، مساحت پروژه و از همه مهم تر نوع و جنس پنل مورد نیاز مشخص می‌شود. برای دانستن قیمت دقیق آن ابتدا می‌بایست متریال و نوع دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس با توجه به مساحت مورد نیازتان، می‌تواند قیمتی نزدیک به قیمت نهایی را مشخص کرد. دیوارپوش آکوستیک چوبی اوحددکو در ابعاد ۶۸cm در ۲۷۸cm تولید می‌شود. قیمت این عناصر از ۹۸۰/۰۰۰ تومان تا ۱/۶۸۰/۰۰۰ تومان متغیر است. متخصصین اجرای دکوراسیون موسسه اوحددکو با تجربه بالا، آماده کمک به شما عزیزان در نصب این پنل‌ها هستند. شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت این دیوارپوش‌های چوبی، با مشاوران شرکت فنی مهندسی اوحددکو تماس بگیرید.

از اینکه ما را تا پایان همراهی کردید متشکریم. دیدید که در این مقاله به معرفی و بررسی دیوارپوش آکوستیک پرداختیم. توجه داشته باشید که این دیوارپوش ها یکی از بهترین عناصری هستند که شما می‌توانید در فضاهای داخلی از آن ها استفاده کنید. حال شاید بپرسید چرا؟ همانطور که گفتیم، این دیوارپوش ها می‌توانند به حرکت شما به سمت مدرنیته کمک کنند. در عین حال می‌توان با استفاده از آن ها حس و حالی نوستالژی را تجربه کرد. مجموعه اوحددکو به صورت تخصصی به تولید این دیوارپوش ها مشغول است. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره در ارتباط با دیوارپوش های آکوستیک اوحددکو با ما تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.