آموزش خرید درون بازی با گیفت کارت اپل

0

در سال‌های اخیر، شرکت‌های مختلفی برای انجام خریدهای خود، از سیستم‌های خرید و پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کرده‌اند. شرکت اپل یکی از شرکت‌های تولید کننده لوازم الکترونیکی است که به لطف داشتن برنامه‌های متنوعی مانند اپ استور، این امکان را برای سازندگان بازی‌ها و برنامه‌ها فراهم کرده است که بتوانند برای برنامه‌های خود، سیستم خرید درون برنامه‌ای را در نظر بگیرند.

یکی از کاربردهای گیفت کارت اپل، استفاده از آن برای خرید درون بازی است.

 

اما به دلیل تحریم‌ها علیه ایران، امکان خرید برای ایرانیان به صورت مستقیم فراهم نیست. پس باید چه‌کار کرد؟ در ادامه این مطلب قصد داریم تا هر آن‌چه که باید از گیفت کارت اپل برای خرید درون برنامه ای و خرید درون بازی بدانید را بررسی کنیم.

گیفت کارت اپل برای خرید درون برنامه ای

همانطور که گفته شد، در کشور ایران به دلیل تحریم‌ها، کاربرهای اپل نمی‌‌توانند به صورت مستقیم برای خریدهای درون برنامه‌ای اقدام کنند. در این حالت می‌توان از گیفت کارت اپل برای خرید درون برنامه ای استفاده کرد. گیفت کارت‌ها، همانطور که از نامشان پیدا است، نوعی کارت هستند که هرکدام اعتبار مختلفی را به حساب کاربری اپل شما می‌دهند. این گیفت کارت‌ها دارای اعتبار مختلفی هستند که شما می‌تواند با توجه به نیاز خود، هر تعدادی را تمایل داشتید، خریداری کرده و به صورت نامحدود حساب کاربری خود را شارژ کنید.

هرآن‌چه که باید از گیفت کارت‌های شرکت اپل بدانید

در شرکت اپل این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید با خرید گیفت کارت اپل برای خرید درون برنامه ای اقدام کنید. اما کارهایی که می‌توانید با این گیفت کارت‌ها انجام بدهید، تنها به این مورد ختم نمی‌شود. در ادامه به انواع گیفت‌کارت‌های اپل و سرویس‌های آن اشاره خواهد شد.

نکته مهمی که در رابطه با گیفت کارت و مخصوصا گیفت کارت‌های اپل وجود دارد این است که معمولا گیفت کارت تاریخ انقضا ندارد. البته برخی از گیفت کارت‌ها به صورت تبلیغاتی و رایگان اعطا می‌شوند که تاریخ انقضا دارند. به طور کلی، توصیه می‌کنیم برای خرید گیفت کارت، حتما توجه کنید که گیفت کارت مد نظر شما از نوع تبلیغاتی و دارای تاریخ انقضا نباشد. در صورتی که گیفت کارت تاریخ انقضا نداشته باشد، می‌توانید حتی برای چند سال آن را پیش خود نگه دارید و سپس استفاده کنید.

انواع گیفت کارت ‌های شرکت اپل برای خرید درون برنامه‌ای

به طور کلی می‌توان گیفت‌کارت‌های شرکت اپل را به دو نوع App Store و App Store & iTunes تقسیم کرد. یکی از این انواع می‌تواند کلید دست‌یابی شما به دیگر خدمات اپل مانند آیتونز باشد و دیگری تنها در برنامه اپ استور این شرکت اعتبار خواهد داشت.

 

 

در گذشته هرکدام از سرویس‌های اپل، گیفت کارت مخصوص خود را داشتند. اگر هنوز هم یکی از این گیفت کارت‌ها را دارید، با وارد کردن اعتبار آن در آیتونز یا اپ استور می‌توانید از اعتبار این گیفت کارت، درست مانند مانند یک گیفت کارت جدید استفاده کنید.

انواع سرویس‌ها و خدمات

همانطور که گفته شد، گیفت کارت‌های اپل کاربردهای مختلفی دارند. از جمله خدمات و سرویس‌هایی که شما با داشتن گیفت کارت این شرکت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید می‌توان به خرید بازی یا اپلیکیشن‌های پولی در اپ استور اشاره کرد.

مهم‌ترین کاربرد گیفت کارت یک دلاری آیتونز، خرید اپ‌های مورد نیاز است.

 

لازم به ذکر است که خرید بازی با خرید درون برنامه‌ای متفاوت است که پرداختن به تفاوت‌های میان آن‌ها از موضوع این بحث خارج است. نوع دیگری از خدمات هم به دریافت اشتراک سرویس‌های اپل در اپ استور اشاره کرد که مربوط به برنامه‌های دیگر این شرکت مانند آیتونز و آی‌بوکس می‌شود.

نحوه شارژ حساب کاربری با گیفت کارت اپل برای خرید درون برنامه ای

برای انتقال شارژ گیفت کارت اپل به حساب اپل برای انجام خرید درون برنامه ای باید ابتدا وارد اپ استور اپل شوید. سپس باید روی عکس پروفایل خود کلیک کنید و وارد بخش Redeem GiftCard Or Code شوید. در ادامه نیز باید کدی را که در گیفت‌کارت وجود دارد، وارد کنید. در آخر نیز مشاهده خواهید کرد که حساب کاربری شما شارژ شده است و می‌توانید به راحتی از این اعتبار برای انجام خرید درون برنامه‌ای استفاده کنید.

در برخی بازی‌ها و برنامه‌ها فروشگاه داخلی وجود دارد که با کلیک روی آیتم مورد نظر، به بخش تایید اطلاعات اکانت خود لینک می‌شوید. در برخی از بازی‌ها و برنامه‌ها، از داخل اپ استور می‌توانید افزونه یا آیتم مورد نظر را مشاهده و خریداری کنید. اما به طور کلی، بیشتر خریدهای درون برنامه‌ای از فروشگاه‌های داخلی انجام می‌شود.

روش های استفاده از گیفت کارت اپل برای خرید درون برنامه ای

همانطور که گفته شد، بسیاری از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سیستم عامل آی او اس از پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند. شما برای انجام این خریدها گیفت کارت را خریداری می‌کنید، اما نمی‌دانید که چگونه باید این خریدها را انجام دهید.

برای استفاده از گیفت کارت اپل باید ابتدا حساب خود را شارژ کنید که روند آن در بخش پیشین گفته شد. در ادامه باید وارد بازی یا برنامه مورد نظر خود شوید و گزینه‌های پولی را که در نظر دارید، انتخاب کنید.

در ادامه وارد بخش پرداخت در اپ استور خواهید شد که این کار به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. سپس می‌توانید خرید خود را با کمک یکی از رمزهای فیس آیدی، تاچ آیدی یا رمز اپل آیدی انجام دهید. پس از این کار، میزان اعتبار مورد نیاز از حساب کاربری شما برداشت خواهد شد و امکانات درخواستی به بازی یا برنامه شما اضافه می‌شوند. همچنین ریجن گیفت کارت اپل تنها در ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا موجود است.

به منظور استفاده از گیفت کارت اپل برای خرید برنامه از اپ استور لازم است این مراحل را طی کنید:

  • کد 16 رقمی پشت کارت را پیدا کنید
  • در آیپد، آیفون یا آیپد تاچ، برنامه استور را باز کنید
  • در پایین صفحه بر روی امروز ضربه بزنید
  • در قسمت بالای صفحه، بر روی دکمه ورود به سیستم یا عکس خود ضربه بزنید
  • در این مرحله روی بازخرید کارت هدیه و یا کد ردیم گیفت کارت ضربه بزنید. در صورتی که گزینه بازخرید گیفت کارت اپل را نمی‌بینید، این بار با اپل آیدی خود وارد شوید
  • بر روی گزینه Use Camera کلیک کرده و یا اینکه کد کارت هدیه خود را وارد کنید
  • در صورتی که کد کارت هدیه را به صورت دستی وارد می‌کنید، بر روی ردیم در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید

در صورتی هم که قصد دارید تا با استفاده از رایانه شخصی، از برنامه‌های پولی ایفون به عنوان مثال استفاده کنید لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا کد 16 رقمی پشت کارت را پیدا کنید
  • در کامپیوتر خود، برنامه اپ استور را باز کنید
  • بر روی نام خود و یا دکمه ورود به سیستم کلیک کنید
  • گزینه استفاده از دوربین را انتخاب کرده و سپس دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید

کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی هم می‌توانند از گیفت کارت‌های اپل استفاده کنند. به منظور استفاده از این گیفت کارت‌ها در دستگاه‌های اندرویدی، لازم است این مراحل را دنبال کنید:

  • در گام نخست، کد 16 رقمی پشت کارت را پیدا کنید
  • برنامه اپل موزیک را باز کنید
  • روی دکمه منو و سپس بر روی گزینه اکانت ضربه بزنید
  • گزینه باز خرید کارت هدیه یا کد Redeem Gift Card or Code را انتخاب کنید
  • کد 16 رقمی را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ردیم ضربه بزنید

گیفت کارت اپل در کدام پلتفرم‌های این شرکت قابل استفاده هستند

گیفت کارت‌های شرکت اپل برای پلتفرم‌های این شرکت هیچ محدودیتی ندارند. چرا که گیفت کارت اپل برای خرید درون برنامه ای با حساب کاربری شما در اپل کار دارند و ممکن است شما یک حساب کاربری را در 5 دستگاه اپل داشته باشید.

از اعتبار گیفت کارت اپل می توانید برای خرید فضای کلود استفاده کنید.

 

از این رو می‌توان گفت که در اپل این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید در تمام پلتفرم‌های این شرکت اعم از مک بوک، آیفون، آیپد، آیپاد و دیگر وسایل این شرکت به گیفت کارت و حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

چگونگی خرید درون‌برنامه‌ای از اپ استور با استفاده از گیفت کارت اپل

شما می‌توانید به راحتی هر یک از اپلیکشن‌ها یا بازی‌های پولی را با استفاده از گیفت کارت اپل خریداری کنید، اکانت اپل آیدی خود را شارژ و نسبت به خرید آن اپلیکیشن اقدامات لازم را انجام دهید.

بعد از اینکه با استفاده از خرید گیفت کارت اپل، اپل آیدی خود را شارژ کردید، باید این مراحل را طی کنید:

  • وارد اپ استور در آیفون، آیپد و یا اپ استور در کامپیوترهای مک شوید
  • اپلیکیشن مورد نظر خود را جست و جو کنید
  • در صورتی که حساب اپل آیدی شما به اندازه قیمت آن اپلیکیشن یا بازی شارژ شده باشد، می‌توانید با انتخاب گزینهget ، اپلیکیشن مورد نظر خود را نصب کنید

برای مطالعه ی نسخه کاملتر این مقاله و اطلاع از نحوه خرید پول و آیتم های بازی ها به سایت خرید درون بازی آی گیم مراجعه کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.