نصب حفاظ آهنی ساختمان

0

حس امنیت یکی از مهم‌ترین موارد در محل زندگی و کار است. برای ایجاد امنیت در محیط ساختمان، اقدامات مختلفی صورت می‌گیرد. یکی از کارهای ساده برای حفظ امنیت نصب حفاظ آهنی ساختمان است. حفاظ آهنی ساختمان برای حفظ سلامت جان نیز اهمیت دارد. برخی از افراد فرزند کوچک دارند که شیطنت و کنجکاوی آن‌ها باعث خطرآفرینی برایشان می‌شود. محافظ آهنی ساختمان انواع مختلفی دارد که متناسب با شرایط و محل موردنظر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

این حفاظ‌ها در زیبایی ساختمان نیز تأثیرگذارند؛ به همین دلیل در سال‌های اخیر طراحی‌های متنوع‌تری برای این محصول در نظر گرفته‌اند. انتخاب یک گزینه مناسب برای نرده حفاظ پنجره و نرده اهنی حیاط بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا تأثیر مستقیمی در نمای خارجی ساختمان دارد. نصب نرده حفاظ پنجره باید توسط افراد متخصص صورت پذیرد تا با توجه به نوع پنجره و نمای ساختمان، مناسب‌ترین نوع و مدل را انتخاب کنند.

انواع نرده حفاظ پنجره آهنی

در میان انواع نرده حفاظ  پنجره، نرده‌های آهنی و فرفورژه محبوب‌ترین هستند. دلیل محبوبیت نرده حفاظ پنجره آهنی و فرفورژه امنیت بالا و نصب ساده آن‌ها است. حفاظ‌ پنجره فرفورژه و برخی دیگر از حافظ‌ها به دلیل زیبایی که دارند، مورداستفاده قرار می‌گیرند. انتخاب هر یک از مدل‌های نرده حفاظ پنجره به طراحی ساختمان و بودجه‌ای که در اختیار دارید بستگی دارد.

حفاظ پنجره فرفورژه

نام دیگر حفاظ فرفورژه،  گل نرده نام دارد. طرح‌های متنوعی از این نوع حفاظ در بازار موجود است که به پنجره شما زیبایی می‌بخشد. این حفاظ‌ها قیمت بسیار مناسبی دارند و از گل نرده‌های چدنی ساخته می‌شود. استحکام، امنیت و طول عمر بالا از دیگر مزایای این حافظ است. نرده حفاظ فرفورژه را می‌توان در اکثر بخش‌های ساختمان استفاده نمود.

حفاظ متحرک پنجره از داخل

این حفاظ‌ها اغلب برای پنجره‌های بزرگ قابل‌استفاده‌اند و طراحی آن‌ها به‌گونه‌ای است  که از داخل قابلیت باز و بسته شدن دارند. امکان باز و بسته شدن در مواقعی که ساکنین داخل خانه هستند و امکان تمیز کردن و تعمیر شیشه‌ها از مزایای این نوع حفاظ است.

نرده حفاظ پنجره ضد سرقت

در سال‌های گذشته ورود از طریق پنجره، برای دزدها آسان شده است. یکی از راه‌های در امان ماندن از سرقت، استفاده از نرده حفاظ آهنی ضد سرقت پنجره است. نرده حفاظ پنجره ساختمان از ورود سارقین جلوگیری می‌کند و در عین حال باعث زیبایی ساختمان می‌شود.

نصب حفاظ آکاردئونی

حفاظ ضد سرقت انواع مختلفی دارد:

حفاظ ضد سرقت آکاردئونی:

به دلیل شباهت این حفاظ‌ها به آکاردئون، این نام را برای آن برگزیده‌اند. برای استفاده از درب آکاردئونی  باید از دو قفل استفاده کنید.

حفاظ پنجره ضد سرقت کافه‌ای:

این حفاظ برای طبقات بالایی ساختمان که به امنیت بیشتری نیاز دارند، بیشتر استفاده می‌شود.

حفاظ پنجره ضد سرقت جالیزی:

یکی از مناسب‌ترین انواع حفاظ پنجره به شمار می‌رود. این حفاظ‌ها از ورود نور به داخل اتاق جلوگیری می‌کند و کارایی‌های متعددی دارند.

حفاظ پنجره ضد سرقت باهاماس:

از انواع مدل‌های حفاظ پنجره آهنی محسوب می‌شود. در زمان باز و بسته شدن از لبه‌های پایینی باز می‌شود. این حفاظ‌ها به‌تازگی وارد بازار شده‌اند، قیمت مناسب‌تری دارند و مقاوم‌ترین نوع حفاظ پنجره است.

کاربردهای حفاظ پنجره ضد سرقت

حفاظ پنجره ضد سرقت کاربردهایی دارد. این کاربردها عبارت است از:

افزایش امنیت ساختمان و جلوگیری از ورود سارقین:

مهم‌ترین نقش نرده حفاظ پنجره، افزایش امنیت ساختمان است. اکثر سرقت‌ها در خانه‌های ویلایی و طبقات پایین آپارتمان‌ها، از طریق پنجره‌ها صورت می‌گیرد. امروزه درب‌های ضد سرقت باعث شده‌اند سارقین برای ورود به منزل با سختی مواجه شوند. پنجره بهترین راه نفوذ است که در صورت ایمن‌سازی آن‌ها با نصب نرده حفاظ پنجره، می‌توان از ورود سارقین جلوگیری کرد. سارقین به دنبال مکان‌هایی برای سرقت هستند که بتوانند به‌سادگی به آن‌ها ورود پیدا کنند و با بررسی خانه‌ای که حفاظ داشته باشد، از ورود به آن خانه صرف‌نظر می‌کنند.

زیبایی ساختمان و حفاظت از شیشه‌ها:

تنوع بسیار نرده حفاظ پنجره باعث شده است که این نرده‌ها به‌عنوان یک عنصر زیبایی برای ساختمان نیز به‌کار بروند. با توجه به طراحی ساختمان و بودجه‌ای که در اختیاردارید، می‌توانید حفاظ مناسبی انتخاب کنید تا بر زیبایی ساختمان خود بیفزایید. استفاده از نرده حفاظ پنجره برای ساختمان‌هایی در محلات شلوغ که کودکان در کوچه‌ها با توپ بازی می‌کنند، ضروری است؛ زیرا از شکستن شیشه در برابر ضربات توپ محافظت می‌کند.

حفاظت از کودکان:

کودکان در سنین مختلف بازیگوشی‌های مختص خودشان را دارند. بازیگوشی آن‌ها در کنار پنجره خطرآفرین است و ممکن است موجب آسیب‌های زیادی شود. برخی حفاظ‌ها قسمت پایین پنجره را می‌گیرند و از کودک شما محافظت می‌کنند.

چرا استفاده از نرده حفاظ ضروری است؟

برای برخی از خانه‌ها مثل خانه‌های ویلایی، واحدهایی که کودک خردسال دارند و پنجره طبقات پایین آپارتمان‌ها، استفاده از نرده حفاظ بسیار ضروری است:

پنجره خانه‌های ویلایی از جهات مختلفی دسترسی دارند و به‌راحتی می‌توان به آن‌ها نفوذ کرد. نصب حفاظ پنجره برای خانه‌های ویلایی که در حاشیه شهر هستند ضرورت بیشتری دارد. نرده حفاظ انتخابی این خانه‌ها باید مقاومت بیشتری داشته باشد.

اگر در طبقه همکف یا اول یک آپارتمان زندگی می‌کنید، نصب نرده حفاظ پنجره برای شما ضروری است. امکان دسترسی به پنجره این طبقات بیشتر و راحت‌تر و ورود به خانه از طریق آن‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است.

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که کودک شما به‌راحتی می‌تواند به پنجره دسترسی داشته باشد، باید به نصب نرده حفاظ پنجره اقدام کنید. حفاظ انتخابی برای این پنجره‌ها نیازی به مقاومت و فشردگی ندارند؛ بیشترین اهمیت این نرده حفاظ پنجره برای جلوگیری از سقوط کودک است.

در پایان می‌توان گفت استفاده از حفاظ برای اغلب خانه‌ها و ساختمان‌ها ضروری است. جلوگیری از ورود سارقین و حفظ جان کودکان، دو دلیل بسیار مهم برای نصب نرده حفاظ پنجره است. سارقین به خانه‌هایی که امنیت بالایی دارند ورود نمی‌کنند و به دنبال خانه‌هایی با امنیت پایین برای سرقت می‌گردند. علاوه بر این موارد، این نرده‌ها می‌توانند بر زیبایی پنجره ساختمان و در کل نمای ساختمان تأثیر بگذارند.

حفاظ‌ها انواع مختلفی ازجمله آهنی، فرفورژه، متحرک و ضد سرقت دارد. در میان انواع مختلف حفاظ‌ها، نوع آهنی و فرفورژه از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. حفاظ‌ها علاوه بر پنجره برای در، بر روی دیوار مثل حفاظ شاخ گوزنی و… نیز نصب و مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ نرده اهنی حیاط نیز برای برخی اماکن ضروری است. شما می‌توانید با توجه به سبک و مدل ساختمان و بودجه خود اقدام به خرید یک حفاظ زیبا و مقاوم نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.