عوامل تاثیر گذار در محاسبه قیمت داربست

0

نکاتی که برای محاسبه قیمت داربست مورد توجه می باشد

یکی از نکاتی که برای خرید و یا اجاره داربست باید مورد توجه قرار گیرد محاسبه قیمت داربست می باشد. برای این کار فاکتورهای مختلفی باید در نظر گرفته شود. یکی از موارد مهم تعداد طبقات یا همان ارتفاع ساختمان است. البته پهنا و یا عرض سازه نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت داربست داشته باشد. افرادی که کار نصب داربست را انجام می دهند باید شیب زمین را در نظر بگیرند. هر چه شیب بیشتر باشد کار نصب پیچیده تر است و طبیعتا قیمت داربست بالاتر می رود.

هزینه های مربوط به داربست

هزینه های مربوط به داربست

 

نمای شیشه ای و افزایش قیمت در داربست

از دیگر عواملی که باید در محاسبه قیمت داربست مورد توجه قرار گیرد نوع نمای ساختمان است. در برخی مواقع نمای ساختمان کاملا از شیشه تشکیل شده و این موضوع کار نصب را دشوار می کند. در این موقعیت نصب داربست حساسیت بیشتری دارد و لازم است با دقت بیشتری انجام شود.

تاثیر شرایط اقلیمی در قیمت داربست

اقلیم منطقه نیز می تواند در نوع داربست و قیمت آن تاثیر گذار باشد. معمولا برای آب و هوای شهرهایی مانند تهران که خشک محسوب می شود از داربست های معمولی استفاده می شود. در حالی که این داربست ها برای آب و هوای مرطوب شهرهای شمالی مناسب نیست و باید از داربست هایی با لوله های مقاوم تر در آن محیط استفاده گردد. رطوبت هوا لوله ها را دچار زنگ زدگی و خوردگی می کند و استحکام آن ها را کاهش می دهد.

محاسبه تخصصی قیمت داربست کفراژ

برای محاسبه قیمت داربست باید ابتدا معنای برخی واژه ها را به درستی بدانیم. کفراژ به فاصله ی بین ستون ها گفته می شود که باید با تخصص بسیار زیادی انتخاب گردد. اگر شرایط داربست به شکلی باشد که نتوان آن را به درستی به مکان مناسبی مهار نمود باید از کفراژ بندی استفاده شود. در این حالت تعادل مناسب برای داربست به وجود می آید. معمولا داربست کفراژ نسبت به داربست های معمولی قیمت بالاتری دارد. ایمنی این نوع داربست موجب شده است که در پروژه های خاص از آن استفاده گردد.

نصب داربست کفراژ

نصب داربست کفراژ

 

هزینه نصب در داربست های مختلف

با توجه به اینکه قیمت آهن در سال های اخیر با افزایش چشمگیری مواجه شده است هزینه نصب داربست نیز افزایش یافته است. با این حال داربست در ساختمان سازی جزئی جدا نشدنی محسوب می شود و استفاده از آن اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل توصیه می شود برای کاهش هزینه ها از اجاره داربست به جای خرید آن استفاده شود.

برای محاسبه قیمت داربست پیمانکار ابتدا تعداد لوله هایی که برای داربست مورد نیاز است را به طور کلی ارزیابی می کند. این تعداد بر اساس متراژ ساختمان، ارتفاع، تعداد تورفتگی و … محاسبه ی شود. مدت زمانی که برای نصب مورد نیاز است و همچنین تعداد کارگران لازم نیز جزء هزینه های اجرا محسوب می شود. از آنجایی که در اجاره داربست هزینه نصب در ماه اول محاسبه می شود اجاره ماه های بعدی کمتر از ماه اول است. اگر داربست در ماه های بعدی نیاز به تعمیر داشته باشد هزینه آن به عهده مشتری است و بر اجاره افزوده می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.