نکته‌های مهم برای خرید کانتینر ۶ و ۱۲ متری دست دوم!

0

اگر شما هم با حمل‌ونقل دریایی یا جاده‌ای در ارتباط بوده‌اید یا با آن آشنایی دارید، حتماً می‌دانید که سیستم امروزی حمل‌ونقل به‌شدت به کانتینرها نیاز دارند و به آن‌ها وابسته است؛ چه در حمل‌ونقل دریایی و چه جاده‌ای و ریلی. حتی حمل‌ونقل هوایی هم به کانتینرهای مخصوص خود نیاز دارد. بنابراین، شما برای حمل هر نوع کالایی که دارید، باید کانتینر مورد نیاز خود را فراهم کنید؛ ولی چه نوع کانتینری و با چه قیمتی؟ این‌ها موردهایی است که می‌خواهیم در این نوشته درباره آن کمی صحبت کنیم.

زمانی که می‌خواهیم قیمت یک کانتینر را اعلام کنیم، باید چند پارامتر مهم را بررسی کنیم که یکی از آن‌ها، نوع کانتینری است که شما می‌خواهید آن را تهیه کنید تا بتوانید کالاهای خود را با آن حمل کنید. در واقع، همه‌ی کانتینرها، آن مکعب مستطیل فلزی ساده‌ای نیست که خیلی از ما در انبارها یا فیلم‌ها دیده‌ایم. بلکه کانتینرها هم انواع مختلفی دارند که هر کدام کارکرد خود را دارند. مثلاً اگر می‌خواهید موادی را حمل کنید که فاسدشدنی هستند (مانند مواد غذایی، دارویی، میوه، و…) حتماً باید از کانتینر یخچالی یا کانتینر دارای سیستم تهویه استفاده کنید.

بنابراین، اولین پارامتری که روی قیمت خرید کانتینر تاثیرگذار است، نوع کانتینر است. در کل، می‌توان انواع کانتینرهای کاربردی را به‌صورت زیر نام برد:

  • کانتینر یخچالی (یخچالدار)
  • کانتینر معمولی (۲۰ فوت و ۴۰ فوت)
  • کانتینر ارتفاع بلند (۲۰ و ۴۰ فوت)
  • کانتینر تانکری (مخزنی)
  • ایزوتانک و فلکسی تانک
  • کانتینر فلت رک (رک تخت)
  • کانتینر روباز (اپن تاپ)
  • کانتینر پهلوباز (اپن ساید)
  • و…

البته ما در این نوشته قرار نیست که همه انواع کانتینر را بررسی کنیم؛ بلکه می‌خوایم بدانیم که در خرید یک کانتینر ۶ و ۱۲ متری استاندارد (۲۰ و ۴۰ فوت معمولی) چه نکته‌هایی را باید رعایت کنیم؟

سالیان کانتینر | مرکز خرید و فروش انواع کانتینر نو و دست دوم

قیمت خرید کانتینر ۶ و ۱۲ متری استاندارد

بعد از انتخاب نوع کانتینر، باید پارامترهای دیگر را هم بررسی کنیم و در نظر بگیریم. حالا دیگر مهم‌ترین سوال ما این می‌شود که «چطور می‌توان یک کانتینر ۶ و ۱۲ متری (۲۰ و ۴۰ فوت) استاندارد را ارزان‌تر خرید؟»

البته مانند هر کالای دیگر، برای خرید کانتینر ۲۰ فوت (۶ متری) و ۴۰ فوت (۱۲ متری) استاندارد هم نمی‌توان یک قیمت واحد را اعلام کرد؛ چون با توجه به شرایط هر کانتینر، قیمت آن هم متفاوت خواهد بود. عوامل و پارامترهای گوناگونی هستند که روی قیمت یک کانتینر استاندارد اثرگذار هستند. مانند سال تولید، شرکت تولیدکننده، و…

مورد دیگری که روی قیمت کانتینرها تاثیر دارد، قیمت ارز است؛ چون معمولاً کانتینرها به قیمت دلار یا دیگر ارزهای جهانی خرید و فروش می‌شوند. ابعاد کانتینرها هم در قیمت آن‌ها اثرگذار است. مثلاً قیمت کانتینر ۶ متری (۲۰ فوت) نسبت به قیمت کانتینر ۱۲ متری (۴۰ فوت) کمتر است و دلیل آن، ابعاد کمتر و اندازه‌ی کوچک‌تر آن است.

در کل، شما باید بر اساس بودجه‌ای که دارید برای خرید کانتینر نو اقدام کنید؛ ولی اگر به دنبال یک خرید ارزان‌تر هستید، می‌توانید از کانتینر دست دوم هم استفاده کنید و مثلاً قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری را لحاظ کنید. قیمت کانتینر دست دوم ۶ متری نسبت به کانتینر ۶ متری نو بسیار کم‌تر است؛ البته اگر کانتینر از نظر ظاهری، سالم باشد و کارایی لازم برای حمل‌ونقل را داشته باشد. عوامل زیر روی قیمت کانتینر ۶ و ۱۲ متری (۲۰ و ۴۰ فوت) دست دوم اثرگذار هستند:

  • سلامت کانتینر
  • ابعاد و اندازه
  • شرکت تولیدکننده
  • سال ساخت
  • سالم و تمیز بودن
  • پوسیده نشدن کفی کانتینر
  • نبود سوراخ و روزنه در سقف کانتینر
  • و…

همچنین، کانتینرهای که اصطلاحاً فاکتور یا مجوز ترخیص دارند، قیمت و اعتبار بیشتری هم در بازار دارند.

سالیان کانتینر | مرکز خرید و فروش انواع کانتینر نو و دست دوم

نکته‌هایی که باید هنگام خرید کانتینر دست دوم رعایت کنیم

بعد از این که نوع کانتینر را انتخاب کردیم و می‌خواهیم یک کانتینر کارکرده را بخریم، حالا باید دقت کنیم که آن کانتینر دست دوم، یک کانتینر خوب باشد. در واقع، هنگام خرید یک کانتینر دست دوم باید به نکته‌هایی توجه کنیم که از خرید آن پشیمان نشویم.

برای خرید یک کانتینر استاندارد دست دوم حتماً باید به صورت حضوری از آن بازدید کنید و پیشنهاد می‌کنیم که به روش زیر عمل کنید:

(۱) بررسی سلامت ظاهری

ابتدا کانتینر را از نظر سلامت ظاهری ببینید و به صورت چشمی، میزان ضربه‌های وارد شده به کانتینر را بررسی کنید.

(۲) بررسی درب‌ها و لولاها

سپس، از بیرون و از داخل کانتینر، درب‌ها را ببندید و باز کنید تا از سالم بودن درب‌ها و لولاها مطمئن شوید.

(۳) بررسی نفوذپذیری آب

سپس، به درون کانتینر بروید و درب‌ها را ببندید. زمانی که روز باشد، در زیر نور آفتاب می‌توانید بفهمید که آیا کانتینر سوراخ دارد یا نه تا از عدم نفوذ آب مطمئن شوید.

(۴) بررسی سال ساخت

سال ساخت و تولید کانتینر را بررسی کنید. این طور می‌فهمید که چند سال عمر کرده است و تا چند سال دیگر می‌توان روی آن حساب کرد. نکته‌ی دیگر، این است که شما باید بر اساس نوع بار کانتینر خود را انتخاب کنید. اگر بار شما، حجم بالا و وزن کمی دارد، کانتینری با سال ساخت پایین‌تر مناسب است؛ ولی اگر وزن بار شما زیاد است، باید از کانتینرهای با سال ساخت نزدیک‌تر استفاده شود.

(۵) بررسی برگ سبز کانتینر

باید برگ سبز کانتینر استاندارد و مجوزهای آن از مراجع قانونی بررسی کنید تا برای حمل کالا دچار مشکل نشوید.

.

==============================

.

همه این موردها را که گفته شد باید هنگام خرید یک کانتینر دست دوم در نظر گرفت؛ چون هر کدام از آن‌ها روی مثلاً قیمت کانتینر دست دوم ۱۲ متری تاثیرگذار هستند. بنابراین، خرید یک کانتینر کارکرده یا نو، یک کار تخصصی است که باید در آن زمینه تجربه داشته باشید و برای آن وقت بگذارید. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم که اگر تجربه‌ی کافی و وقت کافی را برای این کار ندارید، حتماً این کار را به یک کارشناس بسپارید. ما در شرکت «سالیان کانتینر» می‌توانیم این کار را به بهترین حالت برای شما انجام بدهیم.

شما با شرکت «سالیان کانتینر» می‌توانید انواع کانتینرها را با قیمت مناسب تهیه کنید و آن را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. این شرکت دارای چهار شعبه‌ی مهم در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و بندرعباس است و می‌تواند خدمات خود را در سراسر ایران ارائه کند. فقط کافی است که با کارشناس‌های شرکت تماس بگیرید و از آن‌ها به‌صورت رایگان مشورت بگیرید.

همچنین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از انواع کانتینرهای قابل ارائه، نشانی شرکت، شماره‌های تماس، و… می‌توانید به وب‌سایت سالیان کانتینر به نشانی www.saliancontainer.com مراجعه کنید. برای خرید و استعلام قیمت کانتینر نو و دست دوم با ما ارتباط بگیرید. برای خرید یک کانتینر دست دوم ارزان می‌توانید روی ما حساب کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.