نکات مهم در مورد بلیط هواپیمای ارزان در فصل های شلوغ

0

همه مسافرین هنگام سفر با هواپیما به دنبال بلیط ارزان قیمت می‌گردند تا در هزینه سفر خود صرفه‌جویی کنند. امروزه موتور جستجوگر قدرتمند پلتفرم‌های آنلاین سفر، شانس شما را برای رسیدن به این مورد بالا برده است. خرید بلیط هواپیما ارزان شاید در فصل‌های کم تردد یا به اصطلاح لو سیزن به‌راحتی امکان‌پذیر باشد، اما قطعاً در ایام شلوغ و پر رفت و آمد سال، کار سختی خواهد بود؛ بنابراین در این مطلب نکات مهمی را برای شما دسته‌بندی کردیم تا در فصل‌های شلوغ سال نیز بتوانید ارزان‌ترین بلیت هواپیما را برای سفرتان رزرو کنید.

چه عواملی بر قیمت بلیط هواپیما مؤثر هستند؟

برای پیدا کردن بلیط هواپیمای ارزان، ابتدا باید بدانید که چه عواملی بر قیمت بلیط مؤثر هستند. قطعاً اولین و مهم‌ترین عامل زمان سفر خواهد بود. به‌عنوان مثال در فصول سرد سال، مسیر‌های جنوبی کشور به دلیل آب و هوای بهتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند و طبیعتا هزینه‌های پرواز به این شهر‌ها بالا می‌رود. در نتیجه شانس رسیدن به پرواز ارزان قیمت کمتر می‌شود. در ایام تعطیل نیز چون پرواز‌های تهران اصفهان و تهران مشهد متقاضیان زیادی دارند، آفر کمتری روی بلیط هواپیما مشهد تهران و تهران – مشهد قرار می‌دهند.

شرکت هواپیمایی عامل دوم است که می‌تواند روی قیمت بلیط هواپیما مؤثر باشد. به‌عنوان مثال وقتی از یک شرکت هواپیمایی معتبر و معروفی بلیط خریداری می‌کنید، ممکن است به واسطه شهرت خود، مبلغ بیشتری از شما دریافت کند. عامل بعدی زمان خرید بلیط هواپیما است. درواقع هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر باشد، صندلی‌های خالی با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند. کلاس پرواز نیز تا حدودی می‌تواند باعث تغییر قیمت بلیط شود. پیشنهاد ما استفاده از کلاس اکونومی است که قیمت کمتری دارد.

در نهایت نیز نوع بلیط است که می‌تواند این تفاوت قیمت بلیط‌های هواپیما را ایجاد کند.

انواع بلیط هواپیما

همان‌طور که اشاره شد نوع بلیت هواپیما تأثیر زیادی روی قیمت دارد. شما هنگام خرید بلیط با سه گزینه مواجه هستید. بلیط‌های سیستمی که توسط شرکت‌های هواپیمایی به فروش می‌رسند و معمولاً نرخ مشخصی دارند. درواقع این بلیط‌ها بدون در نظر گرفتن فصل، در طول سال با مبلغ ثابتی ارائه می‌شوند. قیمت‌گذاری بلیط سیستمی بر عهده دولت است و بر حسب فاصله مکانی، مالیات، عوارض پرواز و کلاس پرواز تعیین می‌شود.

دسته دوم بلیط‌های چارتر هستند که در ادبیات مسافرین به‌عنوان بلیط ارزان قیمت هواپیما شناخته می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مسافرتی، تعدادی از صندلی‌های پرواز در مسیر‌های پرتردد را خریداری کرده و به فروش می‌رسانند. قیمت بلیط‌های چارتر در طول سال متغیر است. در فصول کم تردد سال، آژانس‌های چارتر‌کننده برای جلوگیری از ضرر، قیمت را کاهش می‌‎دهند؛ اما در فصل مسافرت که تقاضا برای بلیط بیشتر است، قیمت بلیط چارتر بالا می‌رود. حتی این احتمال وجود دارد که بلیط‌های چارتر با قیمتی بالاتر از بلیط سیستمی فروخته شوند. پس باید بدانید که بلیط چارتر همیشه ارزان نیست.

دسته سوم بلیط‌های ارزان لحظه آخری هستند. به طور حتم هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر شوید اگر صندلی‌ها خالی باشند، چارتر‌کننده قیمت بلیط را کاهش می‌دهد. حتی برخی اوقات در ساعات نزدیک به پرواز می‌توان با نصف قیمت اصلی، بلیط هواپیما را خریداری کرد. البته باید در نظر داشته باشید که بلیط‌های لحظه آخری تنها زمانی پیشنهاد می‌شوند که متقاضی سفر کم باشد. پس در فصول شلوغ و پرتردد امکان خرید این نوع بلیط کم است.

چگونه در فصل شلوغ سال با ارزان‌ترین پرواز سفر کنیم؟

برای خرید بلیط ارزان هواپیما در ایام پرتردد، لازم است به چند نکته مهم توجه کنید.

  • جهت رزرو بلیط به وب‌سایت خدمات مسافرتی معتبر مراجعه کنید. دقت داشته باشید که موتور جستجوگر پلتفرم‌های آنلاین، دستیار مطمئن شما در مسیر رسیدن به بلیط ارزان قیمت هستند. پس از حرفه‌ای و قدرتمند بودن آن‌ها مطمئن شوید.
  • در هنگام جستجو، پس از مشخص کردن مبدا، مقصد، و تاریخ سفر، فیلتر ارزان‌ترین را فعال کنید. پس از آن با فعال کردن فیلتر تقویم قیمتی، می‌توانید ارزان‌ترین قیمت را در روزی نزدیک به تاریخی که مشخص کرده‌اید، پیدا کنید.
  • در تعطیلات احتمال اینکه بلیط‌های سیستمی ارزان‌تر از بلیط چارتر ارائه شوند بسیار زیاد است. پس به جای اینکه به دنبال خرید ارزان باشید، خرید به قیمت را در اولویت خود قرار دهید.
  • همان‌طور که گفتیم خرید بلیط لحظه آخری در ایام شلوغ سال تقریباً غیرممکن است. پس رزرو بلیط را به روز‌های پایانی موکول نکنید. چرا که چارترکنندگان به‌محض اتمام بلیط‌های سیستمی، اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و ممکن است در روز‌های نزدیک به سفر مجبور باشید، هزینه هنگفتی را بابت بلیط پرداخت کنید. پیشنهاد می‌کنیم دو هفته قبل از سفر، خرید بلیط هواپیما را کامل کنید.
  • برای راحتی سفر در کنار قیمت، به کلاس پرواز، ایرلاین، قوانین و جزییات توجه کنید. بلیط‌ها را در شرایط یکسان مقایسه کرده تا مناسب‌ترین قیمت را برای پرواز انتخاب کنید.
  • در ساعات پایانی شب برای خرید بلیط اقدام کنید. تجربه ثابت کرده نیمه شب، شانس رسیدن به بلیط ارزان قیمت افزایش می‌یابد.
  • برخی بلیط‌های ارزان شرایط کنسلی متفاوتی دارند. پس حتماً قبل از رزرو بلیط، قوانین و جزییات را به دقت مطالعه کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.
  • بلیط‌های سیستمی برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال شامل تخفیف می‌شوند. درصورتی‌که بلیط‌های چارتر تنها برای کودکان زیر ۲ سال تخفیف قائل هستند. این قانون نشان می‌دهد که برای خانواده‌ها با کودک زیر ۱۲ سال، سفر با پرواز سیستمی ارزان‌تر است.
  • قیمت بلیط‌های چارتر مدام در حال تغییر است. نیاز است پیش از جستجو، تحقیقات لازم را انجام داده و به‌محض یافتن قیمت مورد نظر، رزرو خود را انجام دهید.

سخن پایانی

برای داشتن سفری ارزان، نیاز به یک پلتفرم رزرو بلیط قدرتمند و معتبر دارید. وب‌سایتی که توانایی نمایش لیست کامل پرواز‌های موجود را داشته باشد، با فیلتر‌های متعدد، آن‌ها را برای شما دسته‌بندی کند، موتور جستجوی قدرتمندی داشته باشد و با تقویم قیمتی، لیست پرواز در روز‌های بعد و قبل را به شما نمایش دهد. پیشنهاد ما وب‌سایت رزرو آنلاین خدمات مسافرتی اسنپ تریپ است. پلتفرمی خوش‌نام که با پشتیبانی ۲۴ ساعته خیال شما را بابت رزرو بلیط ارزان هواپیما راحت می‌کند. با مراجعه به اسنپ تریپ امکان انتخاب بین کلیه پرواز‌ها را دارید و حتی در ایام شلوغ سال، می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.