نحوه ارسال پیامک در زمان مشخص {3 راهکار ساده}

0

ساختارهای اجتماعی نوین باعث تحولات بسیاری در سبک زندگی افراد شده و شرایط به گونه‌ای تغییر کرده که نظم داشتن، در کنار ‌بروز بودن و داشتن تمرکز کافی، از شروط اصلی موفقیت در تجارت، کار، روابط شخصی و… گردیده و افراد فاقد این ویژگی‌ها، دیر یا زود در مراتب مختلف زندگی ممکن است دچار آسیب شوند. از همین رو برنامه‌های بسیاری برای ایجاد نظم در زندگی ایجاد شده‌اند که به اشخاص و کسب و کارها در منظم‌تر شدن کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که مدیران و کارمندان، بازاریان و افراد عادی، راحت‌تر به برنامه‌های مدون خود جامه عمل بپوشانند. یکی از مواردی که در آن تکنولوژی به نفع افراد نامنظم، شلوغ و فاقد تمرکز عمل کرده، ارسال پیامک در زمان مشخص است که به کمک نرم‌افزارها و حتی رابط‌های کاربری گوشی‌های هوشمند به انجام می‌رسد و گره بسیاری از مشکلات را باز می‌کند.

نحوه ارسال پیامک در زمان مشخص بدون برنامه

بسیاری از افراد در شلوغی روزمره کسب و کار خود، دچار سردرگمی می‌شوند و یا نمی‌توانند نظم دلخواه خود را در زندگی پیاده کنند. بسیاری از افراد شاغل در هیات یک کارمند یا مدیران کسب و کارهای مختلف، برای انجام هر چه بهتر وظایف خود در قالب اطلاع رسانی، اجرای کمپین‌های فروش، ارتباط موثر با مشتری، تفویض اختیار به زیر دستان و… نیازمند یک سامانه دقیق و خودکار برای ارسال پیامک‌های برنامه‌ریزی شده هستند که متن‌هایی از پیش تعیین شده را در روز و ساعتی مقرر به فهرستی از مخاطبین هدف ارسال نماید و باید در نظر داشت که ارسال پیامک انبوه با سیم کارت شخصی کاملا غیر قانونی می باشد.

برای ارسال پیامک در زمان مشخص، روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت. روش‌هایی که به شما کمک می‌کند با استفاده از تلفن همراه خود و با کمک انواع نرم‌افزارها و حتی بدون نرم‌افزار، پیامک‌هایی را با متن دلخواه در زمان دلخواه ارسال کنید. همچنین به معرفی انواع سامانه‌های ارسال پیامک هوشمند و خدمات ویژه و تخصصی آن‌ها نیز صحبت خواهیم کرد. اما پیش از هر چیز، در این بخش قصد داریم درباره ارسال پیامک در زمان مشخص بدون برنامه صحبت کنیم. این کاری است که گوگل از سال 2020 برای تمامی کاربران اندروید انجام داده و همگی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در آپدیت‌های جدید اندروید، شرکت‌هایی مانند سامسونگ و شیائومی ‌برنامه‌های اختصاصی خود را برای ارسال و دریافت پیامک ارائه کرده‌اند؛ اما برنامه اصلی برای این کار در اندروید، برنامه Google messages است که به احتمال زیاد در گوشی شما نیز وجود دارد. اگر این برنامه را در گوشی خود ندارید، می‌توانید از Google Play آن را دانلود کنید و در اولین بار استفاده از آن، گزینه Set Default SMS App را بزنید تا این برنامه به عنوان اپلیکیشن پیش فرض گوشی تلفن همراه شما انتخاب شود.

استفاده از این برنامه به آسانی تمامی برنامه‌های پیام رسان سامسونگ و شیائومی است و از حیث امنیت نیز هیچ کم و کاستی از دیگر نرم‌افزارها ندارد. در این برنامه برای ارسال پیامک در زمان مشخص کافی است مخاطب یا مخاطبان مورد نظر خود را افزوده و متن پیام دلخواه خود را بنویسید. سپس دست خود را برای چند ثانیه کوتاه روی گزینه ارسال نگاه دارید یا گزینه‌های برنامه ریزی زمان ارسال پیام پیش روی شما ظاهر شود. در اینجا برنامه 3 زمان پیشنهادی پیش روی شما می‌گذارد و در زیر آن‌ها، گزینه Pick Date and Time نیز وجود دارد. اگر زمان‌های پیشنهاد شده زمان دلخواه شما نیستند، با این گزینه می‌توانید تاریخ و زمان ارسال پیام خود را انتخاب کرده و گزینه تایید را بزنید.

اگر فرآیند را درست طی کرده باشید، در اینجا صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که تاریخ و ساعت ارسال پیام را به شما نشان می‌دهد و شما با زدن گزینه Save می‌توانید عملیات خود را ثبت کنید. وقتی با موفقیت این کار را انجام دادید، در صفحه چت (گفتگو) با مخاطب (یا مخاطبان) مورد نظر، بر روی آیکون ارسال پیام یک نشان ساعت کوچک مشاهده می‌کنید که نشان دهنده یک پیام برنامه ریزی شده از سوی شما است و قرار است در زمان مقرر شما ارسال شود.

ارسال خودکار پیامک توسط گوشی‌های اندروید

پیش‌تر اشاره کردیم که برخی گوشی‌های اندروید، برای آن که رابط کاربری یکسانی در تمامی ‌برنامه‌های کاربردی گوشی فراهم کنند، اقدام به طراحی و راه اندازی برنامه‌های اختصاصی خود در اندروید کرده‌اند و از این رو شما در گوشی‌های تلفن همراه سامسونگ و شیائومی و آنر، شاهد برنامه‌های ارسال و دریافت پیامی به غیر از Google Messages خواهید بود. سوالی که بسیاری از افراد دارند، این است که آیا سرویس ارسال پیامک زمان دار در این برنامه‌ها نیز وجود دارد یا خیر؟ در اینجا، به طور مجزا این گزینه را در گوشی‌های سامسونگ و شیائومی به شما آموزش خواهیم داد.

ارسال پیامک زمان دار در سامسونگ

برنامه ارسال پیامک در سامسونگ نیز سرویس ارسال پیام در زمان دلخواه را دارد. به این ترتیب شما می‌توانید در همان برنامه پیش فرض گوشی خود مخاطب یا مخاطبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و متن مورد نظر خود را تایپ کنید. سپس در بالای همان قسمت نمایش متن شما، علامت > را انتخاب کنید تا برخی آپشن‌ها برای شما قطار شوند. در میان آن آپشن‌ها، کافی است علائم + را انتخاب کنید تا در نیمه پایین صفحه، گزینه‌های مختلفی برای شما به نمایش در آید و در میان این گزینه‌ها، علامت ساعت (زمان ارسال پیام یا به انگلیسی Message scheduling) را انتخاب کنید. گام بعدی وارد کردن تاریخ و ساعت ارسال است و در نهایت تایید یا Done را بزنید تا در کنار متن شما، زمان انتخابی شما نمایش داده شود. در اینجا کار تمام نشده و باید گزینه ارسال پیام را مثل حالت عادی بزنید تا پیام تنظیم شده شما در صف ارسال قرار بگیرد. در این حالت هر زمان وارد صفحه چت مخاطب مورد نظر خود شوید، پیام خود را با یک علامت ساعت کوچک در کنارش مشاهده خواهید کرد. اگر قصد حذف یا لغو ارسال آن پیام را داشتید، کافی است روی همان علامت ساعت کوچک کنار متن خود بزنید و اصلاحات لازم را اعمال کنید.

ارسال پیامک زمان دار در شیائومی

در گوشی‌های شیائومی نیز امکان ارسال زمان بندی پیام وجود دارد؛ اما نکته جالب درباره برنامه ارسال و دریافت پیام در این گوشی‌ها آن است که شما می‌توانید از هر دو روش فوق برای ارسال پیام زمان دار استفاده کنید. این برنامه هر دو حالت برنامه‌های Google messages و سامسونگ را در خود دارد و هر دو حالت فوق می‌تواند عیناً برای این برنامه نیز استفاده شود. برای پاک کردن پیام زمان دار در گوشی شیائومی نیز کافی است در پایین صفحه چت مخاطب مورد نظر، نوشته scheduled message را انتخاب کرده و متن پیام خود را به همراه یک علامت کوچک ساعت در کنار آن مشاهده کنید. حال بر روی علامت ساعت زده و متن خود را ویرایش یا زمان ارسال آن را عوض کنید و یا حتی به طور کل، پیام را پاک و ارسال آن را لغو نمایید.

معرفی نرم افزار‌های ارسال پیام در اندروید

برای ساماندهی کردن و نظم بخشیدن به فرآیند ارسال پیام‌ها، برنامه‌های مخصوص متنوعی نیز توسعه یافته‌اند که هر یک امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در اینجا قصد داریم 7 برنامه مخصوص ارسال پیام زمان دار برای اندروید را به شما معرفی کنیم:

نرم افزار Schedule

برنامه Schedule یکی از برنامه‌های پرطرفدار و محبوب جهت برنامه‌ریزی زمانی امور شخصی است که کاربردهای متعددی دارد و یکی از این کاربردها، امکان ارسال پیام به صورت زمان بندی شده است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان پیام‌های متعددی را برای ارسال در زمان‌های مشخصی برنامه ریزی کرد و آنچه این برنامه بیشتر از سیستم پیش فرض تلفن همراه دارد، امکان تکرار یک پیام مشخص در یک زمان مشخص برای افرادی مشخص است. به این ترتیب شما می‌توانید یک پیام یادآوری یا بخشی از یک برنامه کاری همیشگی را برای مخاطب یا مخاطبین خود برنامه ریزی کنید و به طور پیوسته در بازه زمانی دلخواه شما این پیام‌ها ارسال شود. همچنین این برنامه امکان برنامه‌ریزی تماس در زمان مشخص را نیز دارد. به این صورت که در زمان تعیین شده شما، مخاطب تعیین شده شما را انتخاب کرده و نوتیفیکیشنی برای شما ارسال می‌کند و در صورت تایید آن، با فرد مورد نظر تماس می‌گیرد.

نرم افزار Do It Later

یکی دیگر از برنامه‌های محبوب برای برنامه‌ریزی زمانی و نظم شخصی، اپلیکیشن Do It Later است که کارایی خاص خود را دارد. به کمک این برنامه، علاوه بر ارسال پیامک زمان دار، می‌توانید تسلط بیشتری بر روی جی‌میل، یاهو، هات‌میل، فیس‌بوک و توییتر خود نیز داشته باشید و زمان‌های مشخصی برای ارسال ایمیل یا زدن توییت استفاده کنید. به این ترتیب از این برنامه می‌توان به عنوان یک سرویس کمکی برای اجرای تبلیغات ایمیل مارکتینگ نیز استفاده کرد و برای افراد فعال در حوزه‌های وابسته به توییتر مانند ان‌اف‌تی‌ها، یادآوری فعالیت در یک رویداد مشخص در زمانی مشخص، می‌تواند یک آپشن فوق‌العاده باشد. همچنین در این برنامه می‌توانید به‌جای یک ساعت دقیق، یک بازه زمانی برای ارسال پیام یا ایمیل خود انتخاب کنید. مثلاً تایید کنید که برنامه در بازه زمانی 8 الی 8:30 صبح یکشنبه، پیام یا ایمیلی تعیین شده را برای مخاطبین مشخصی ارسال کند. در این صورت برنامه زمانی راندوم در بازه زمانی مشخص شده را برای این کار انتخاب خواهد کرد. آپشن خوب دیگر این برنامه، گزارش Delivery پیام است که باعث می‌شود پس از ارسال پیام در بازه زمان مورد نظر ما، گزارش دریافت پیام توسط مخاطب نیز به صورت یک پیام به ما برسد.

نرم افزار Alpha Messaging

برنامه Alpha Messaging از دیگر اپلیکیشن‌‌هایی است که می‌تواند به شما در مدیریت پیام‌های هوشمند و زمان دار کمک کند. در این برنامه، ارسال پیامک در زمان مشخص تحت عنوان رویدادها یا Events تعریف می‌شوند و شما می‌توانید یک یا چندین رویداد هم‌زمان در این برنامه تعریف کنید. به این ترتیب می‌توانید پیام‌هایی را برای مخاطبانی خاص تنظیم کرده و برنامه مدونی برای ارسال یکباره یا چندباره به آن‌ها داشته باشید. در این سامانه یک پیام می‌تواند چندین بار در ساعات مختلف روز یا روزهای مختلف هفته برای افرادی خاص ارسال شود و در طی فرآیند تکمیل هر رویداد، امکان ویرایش، لغو و تغییر فهرست مخاطبین پیام‌ها نیز وجود دارد. همچنین این برنامه قابلیت دریافت پاسخ پیام‌ها و تماس‌های ورودی را نیز دارد و از این رو، می‌تواند به عنوان یک سامانه دو سویه ارسال و دریافت پیامک به کار رود.

نرم افزار SMS Planning

اپلیکیشن SMS Planning نیز کارایی مشابه دیگر برنامه‌های اشاره شده دارد و می‌تواند در ایجاد یک نظم خاص برای ارسال پیامک‌هایتان به شما کمک کند. این برنامه از نظر حجم بسیار سبک‌تر از دیگر برنامه‌ها و از نظر رابط کاربری، بسیار ساده‌تر از آن‌هاست. در این برنامه نیز قابلیت ارسال پیام به صورت دوره‌ای وجود دارد. به این صورت که بعد از تعیین و تنظیم متن، مخاطب و زمان ارسال پیام، می‌توانید قابلیت تکرار آن برای هر 5 دقیقه، هر 15 دقیقه، هر 30 دقیقه، هر 60 دقیقه و… را فعال کنید تا آن پیام مشخص، به صورت دوره‌ای و دقیق برای مخاطبان شما تکرار شود.

نرم افزار Delayed

برنامه Delayed نیز یکی دیگر از برنامه‌های محبوب برای ارسال پیامک‌های سازمان‌دهی شده به افراد مخلتف است. در این برنامه نیز مانند دیگر برنامه‌های معرفی شده، قابلیت تنظیم چندین پیامک برای ارسال به چندین فرد مختلف را خواهید داشت؛ اما این برنامه، یک تفاوت عمده با دیگر برنامه‌ها دارد و آن این است که به صورت پیش‌فرض، اگر پیامکی را برای شخص یا اشخاصی ارسال کنید، پیامک شما نه با شماره و نام شخصی‌تان، بلکه با شماره سرور اصلی این برنامه و به صورت ناشناس برای افراد ارسال می‌شود. این قابلیت برای بسیاری از افراد می‌تواند مفید باشد؛ اما اگر بخواهید با شماره شخصی شما پیامک ارسال شود، پس از تنظیم پیامک و انتخاب مخاطبین، باید نام و شماره همراه خود را در آن وارد کنید. توضیح دیگری که درباره این برنامه وجود دارد، این است که استفاده از خدمات آن رایگان نیست و در ایران به دلیل تحریم‌های موجود، استفاده از آن کمی دشوار است. اما اگر کسی خارج از کشور اکانت این برنامه را در اختیار شما قرار دهد یا نسخه پریمیوم مود شده آن را پیدا کنید، در این صورت می‌توانید از قابلیت‌های این برنامه استفاده کنید.

نرم افزار Pulse SMS

از دیگر برنامه‌های سبک و محبوب مدیریت ارسال پیامک می‌توان به نرم افزار Pulse SMS اشاره کرد که رابط کاربری ساده‌ای دارد و کار با آن نیز چندان دشوار نیست. برای ارسال پیامک در زمان مشخص به کمک این نرم افزار، کافی است پس از نصب و دادن دسترسی‌های لازم، از قسمت منو گزینه Scheduled messages را انتخاب کرده و سپس مخاطبین مورد نظر و پیام‌های دلخواه‌تان را تعیین کنید تا در زمان مشخص شده شما به صورت یک باره یا با تکرارهای متناوب (که شما تعیین خواهید کرد) پیام‌های شما را برای مخاطبین هدف ارسال کند. در این برنامه امکان مدیریت پیام‌های دریافتی، ایجاد Black list و قفل کردن پیام‌های شخصی نیز وجود دارد.

نرم افزار IFTTT

آخرین نرم‌افزاری که در این بخش به شما معرفی می‌کنیم، برنامه IFTTT است که با اتصال به تقویم گوگل یا همان Google calendar کار می‌کند و کاربردهای بسیاری برای سازماندهی برنامه‌های زمانی شما دارد. در حقیقت این برنامه را می‌توان در فهرست هفت برنامه نام برده، جزو پیچیده‌ترین برنامه‌ها از حیث کاربری دانست؛ اما به دلیل تنوع کارایی که دارد، ممکن است برای بسیاری از افراد استفاده از آن جذاب باشد. برای ایجاد رویداد و ارسال پیامک زمان دار در این نرم‌افزار، در ابتدا باید آن را به یک اکانت Google Calendar متصل کنید و برای این کار، کافی است آدرس جی‌میل تقویم گوگل خود را در آن وارد کنید. سپس در قسمت Keyword or phrase می‌توانید نامی دلخواه برای اپلت خود انتخاب کنید. حال در قسمت Time before event start، برای آن که هر بار زمان ارسال پیام خود را در رویدادهای مخلتف تغییر دهید، بهتر است گزینه Add ingredient را انتخاب کنید و تایید را بزنید تا رویداد شما ایجاد شود.

حال که رویداد خود را ایجاد نموده‌اید، باید متن، مخاطبین، تیتر و دیگر توضیحات را وارد کنید. برای این کار ابتدا در نرم افزار Google calendar در قسمت Location مخاطبان خود را اضافه کنید و در قسمت Phone Number کلمه Where را بنویسید. در نهایت در قسمت Description متن پیام خود را نیز تایپ و آن را به فیلد Messages در نرم افزار IFTTT اضافه کنید. در قسمت Title از این اپلیکیشن می‌توانید عنوانی برای پیام تنظیم شده خود بنویسید تا بدون ورود به رویداد نیز بتوانید آن را شناسایی کنید. با همین کار، برنامه می‌تواند پیام تنظیم شده شما را در زمان و تاریخ مقرر شده، برای مخاطب یا مخاطبینی که انتخاب کرده‌اید، ارسال کند.

نکته مهم در استفاده از نرم افزارهای اندروید برای ارسال پیامک در زمان مشخص

تا به اینجا در مجموع 10 راهکار برای ارسال پیامک زمان دار در گوشی‌های اندروید مختلف را به شما معرفی کردیم و دانستیم که هر برنامه رسمی و متفرقه چه مزایا و معایبی دارد. اما نکته اصلی درباره تمامی این برنامه‌ها، نحوه عملکرد اندروید جدید درباره برنامه‌های مخلتف است. یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران اندرویدی، نگهداری هر چه بیشتر شارژ باتری است و از این رو توسعه دهندگان اندروید نیز به طور پیوسته در جستجوی راهکارهایی برای بهبود عملکرد آن هستند. از این رو در اندروید‌های جدید، سیستم بهینه سازی هوشمند باتری به این صورت عمل می‌کند که برخی از نرم‌افزارها را پس از مدت زمان مشخصی که مورد استفاده قرار نگرفتند، به صورت خودکار و بدون اعلام بر روی حالت Sleep قرار می‌دهد. این کار به نگهداری بیشتر شارژ باتری تلفن هوشمند شما کمک می‌کند، اما ممکن است پیامک‌های تنظیم شده شما را در برنامه‌هایی که نام برده‌ایم، به حالت تعلیق در آورد.

برای این که سیستم بهینه ساز باتری در اندروید نتواند رویدادها و پیامک‌های تنظیم شده شما را غیر فعال کند، باید در فهرست برنامه‌های تحت تاثیر این سیستم، برنامه مربوط به ارسال پیامک خود را مستثنی کنید. برای این کار، به تنظیمات تلفن همراه رفته و در بخش Apps یا برنامه‌ها از قسمت چرخ دنده‌ای که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود، گزینه بهینه سازی باتری یا Battery optimization را انتخاب کنید. حال از بالای صفحه، گزینه All apps را انتخاب کنید تا تمامی برنامه‌ها به شما نمایش داده شوند. در اینجا می‌توانید با غیر فعال سازی برنامه ارسال پیامک زمان دار (یا هر برنامه دیگری که نمی‌خواهید به صورت خودکار غیر فعال شود) ، مانع از عملکرد سیستم بهینه سازی باتری بر روی برنامه‌های دلخواه خود شوید و ارسال پیامک‌های تنظیم شده شما تحت تاثیر این سیستم قرار نگیرند.

ارسال اس ام اس در زمان مشخص در آیفون

دارندگان گوشی آیفون نیز می‌توانند پیام‌های خود را برای زمانی مشخص تنظیم کنند. سیستم عامل iOS 13 با تغییرات چشمگیری برای گوشی‌های آیفون به بازار عرضه شد و در آن امکاناتی اضافه گردید که بسیاری از کاربران از وجود آن ناآگاه هستند. در این سیستم عامل، برنامه‌ای تحت عنوان Shortcuts به صورت پیش فرض نصب است که امکان ارسال پیامک زمان دار برای آیفون را فراهم می‌کند. کافی است وارد این برنامه شوید و از تب Automation اقدام به ایجاد یک اتوماسیون جدید کنید.

روش کار به این صورت است که در برگه Automation گزینه Create Personal Automation را انتخاب کرده و در قسمت Time of Day تاریخ ارسال پیام خود را مشخص کنید. در قسمت Repeat یا تکرار، می‌توانید تکرار روزانه، هفتگی و یا ماهانه را انتخاب کنید و گزینه Next را بزنید تا به این شکل، تاریخ اتوماسیون شما مشخص گردد. حال شما یک تاریخ خاص برای انجام یک کار به صورت اتوماتیک انتخاب کرده‌اید و باید آن کار خاص را نیز تنظیم کنید. به عبارت دیگر، در گام بعدی باید بگویید که در زمان انتخاب شده، تلفن شما به صورت اتوماتیک چه کاری قرار است انجام دهد؟ برای این منظور روی گزینه Add Action زده و آیکون Apps را انتخاب می‌کنید. در فهرست برنامه‌ها، گزینه Messages را یافته و با وارد شدن به آن، روی گزینه Send Message را انتخاب می‌کنید.

باقی کار مانند پیام نوشتن عادی در گوشی آیفون است. متن خود را می‌نویسید و با زدن + در بالا در قسمت Recipient مخاطب یا مخاطبان خود را انتخاب می‌کنید. در اینجا یک بار تمام آنچه قرار است انجام شود شامل متن، مخاطبان و زمان ارسال پیام، یک بار برای شما نمایش داده می‌شود و شما با زدن گزینه Done تمام موارد فوق را تایید می‌کنید و پیام شما در زمان مقرر برای فرد یا افراد مورد نظر ارسال خواهد شد.

برنامه Scheduled برای آیفون

برنامه Scheduled دارای نسخه مخصوصی برای آیفون نیز هست که با سیستم عامل iOS سازگاری دارد و افراد می‌توانند از آن برای ارسال پیام‌های زمان دار استفاده کنند. البته کار کردن با این برنامه در گوشی آیفون، کمی با اندروید متفاوت است و منوهای این برنامه در آیفون با اندروید تفاوت دارند. برای ارسال پیامک زمان دار به کمک اپلیکیشن Scheduled در آیفون، باید ابتدا گزینه create massage را انتخاب کنید و پس از نوشتن متن دلخواه در قسمت To Whom، مخاطب یا مخاطبان هدف خود را اضافه کنید. سپس در قسمت When می‌توانید تاریخ، زمان، بازه تکرار ارسال پیام و… را نیز انتخاب کنید و در پایان از قسمت send with پیام خود را آماده ارسال بگذارید.

ارسال پیام زمانبدی شده در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی امروزه بیش از هر پدیده‌‌ای در زندگی روزمره افراد تاثیرگذار هستند و بسیاری از مردم در سراسر جهان، ساعاتی از برنامه روزانه خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. همچنین بسیاری از کسب و کارها نیز تحت تاثیر این شبکه‌ها قرار گرفته‌اند و بسیاری از امور اداری حتی پا به این شبکه‌ها گذاشته‌اند. امروزه افراد زیادی به صورت آنلاین کارهای خود را اداره می‌کنند و در کانال‌ها و گروه‌های اپلیکیشن‌های ارتباط جمعی هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند. از این رو ارسال پیام زمان دار در شبکه‌های اجتماعی نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. در اینجا قصد داریم درباره ارسال پیام زمان دار در دو شبکه اجتماعی فراگیر جهانی و دو شبکه اجتماعی معروف ایرانی را به شما آموزش دهیم.

ارسال پیام در زمان مشخص در تلگرام

تلگرام با وجود محدودیت‌های موجود همچنان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های شبکه اجتماعی در داخلی ایران است و کسب و کارهای زیادی به صورت کانال تلگرامی فعالیت می‌کنند. همچنین بسیاری از گروه‌های کاری شرکت‌ها و ادارات مخلتف که امور هماهنگی، برنامه‌ریزی، نکات عملیاتی و… در آن انجام می‌گیرد، همگی در تلگرام هستند. از این رو ارسال پیام در زمان مشخص در تلگرام، می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

برای انجام این کار کافی است در صفحه چت مورد نظر پیام خود را آماده کنید و در پایان، بر روی آیکون ارسال پیام دست خود را چند ثانیه نگاه دارید. در این زمان دو آپشن برای شما به نمایش در خواهد آمد که گزینه اول یعنی scheduled message برای ارسال پیام زمان دار و گزینه دوم یعنی Message without sound برای ارسال پیام بدون اعلان است. وقتی بر روی گزینه اول بزنید، پنجره کوچکی برای شما باز خواهد شد که شما می‌توانید در آن تاریخ و زمان دلخواه ارسال پیام خود را تعیین کرده و بعد گزینه ارسال را بزنید. در این صورت پیام شما در یک صفحه خالی از پیام نشان داده می‌شود که قرار است در زمان مقرر شما ارسال گردد. حال اگر مجدداً به صفحه چت خود بروید، یک علامت تقویم مانند در پایین صفحه مشاهده می‌کنید که مربوط به پیام زمان دار تنظیم شده شما است و اگر بر روی آن بزنید، به همان صفحه خالی و پیام تنظیم شده هدایت می‌شوید. در اینجا شما می‌توانید پیام خود را پاک یا اصلاح نمایید.

ارسال پیام در زمان مشخص در واتساپ

پیام رسان واتساپ نیز از دیگر شبکه‌های اجتماعی معروف و قدرتمند است که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای ارسال پیام زمان دار در واتساپ، 2 راهکار وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

  1. استفاده از اپلیکیشن SKEDit: برای ارسال پیام زمان دار در واتساپ، باید از اپلیکیشن جانبی تحت عنوان SKEDit استفاده کنید. وقتی این نرم افزار را نصب کردید، باید شماره تلفن خود را وارد کرده و در قسمت منوی اصلی، نرم افزار واتساپ را انتخاب کنید. در اینجا نرم افزار از شما دسترسی‌هایی را تقاضا می‌کند تا به واتساپ شما دسترسی داشته باشد. با اعطای این دسترسی‌ها و انتخاب گزینه WhatsApp Contacts می‌توانید در فهرست مخاطبین واتساپ خود فرد مورد نظر را انتخاب کرده، پیام را نوشته و تاریخ و زمان ارسال را تنظیم کنید. در ادامه در صورت تمایل به تکرار پیام، در قسمت Repeat Every می‌توانید تکرار پیام خود را نیز تنظیم کنید و پیام خود را برای ارسال در زمان تعیین شده، ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که در زمان و تاریخ ثبت شده این اپلیکیشن با یک اعلان پیام شما را به شما یادآوری می‌کند و با تایید شما آن را برای مخاطب ارسال خواهد کرد.
  2. استفاده از اپلیکیشن Whatsapp business: روش دیگر ارسال پیام زمان دار در واتساپ، استفاده از نسخه بیزنس واتساپ است. واتساپ بیزنس، اپلیکیشنی رسمی از شرکت متا است که برخی سرویس‌های بیشتر از واتساپ را ارائه می‌کند. اگر این نسخه را نصب کنید و در آن با شماره خود وارد شوید، می‌توانید از بخش تنظیمات نرم افزار، وارد منوی Business tools شوید و از قسمت messaging گزینه Away message را انتخاب کنید. وقتی وارد این بخش شدید، می‌توانید Send Away message را فعال کنید و در زیر آن، در بخش Away message پیام خود را بنویسید. پایین‌تر در بخش Schedule گزینه زمان و تاریخ را تنظیم می‌کنید و در بخش Recipients نیز مخاطبان خود را انتخاب می‌کنید.

ارسال پیام در زمان مشخص در ایتا

پیام رسان داخلی ایتا که در سال‌های اخیر توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند، امکان ارسال پیام در زمان مشخص را ندارد و برای انجام این کار باید از دستیار هوشمند ایتا یعنی ایتایار استفاده کنید. با استفاده از ایتایار، شما می‌توانید بسیاری از قابلیت‌هایی که در خود اپلیکیشن وجود ندارد را به آن اضافه کنید. قابلیت‌هایی که برای مدیران گروه‌ها، سوپر گروه‌ها و کانال‌ها بسیار مفید است. یکی از این قابلیت‌ها، امکان ارسال پیام در زمان مشخص است. برای این کار در هر صفحه چتی که انتخاب کرده اید، می‌توانید از منوی اصلی سمت راست تصویر، گزینه پیغام جدید را انتخاب کرده، متن پیغام، فایل ضمیمه و… را آماده کنید و در پایین صفحه، تاریخ و ساعت انتشار پیام را تنظیم کنید و گزینه ارسال را بزنید.

ارسال پیام زمان دار در شاد

شبکه اجتماعی شاد که پس از ایام قرنطینه اجباری و با هدف توسعه آموزش مجازی در ایران گسترش یافت نیز امکان ارسال پیام در زمان مشخص را ندارد و جستجوی ما برای انجام این کار، بی نتیجه مانده است. از این رو بهتر است از روش‌های دیگر و اپلیکیشن‌های جانبی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، استفاد کنید.

نحوه تنظیم ساعت اس ام اس اندروید

سیستم اندروید، یک سیستم جهانی متصل به شبکه بین‌المللی است و از این رو، ساعت و تاریخ آن بر اساس کشوری که در آن حضور دارید به صورت خودکار تنظیم می‌شود. در صورتی که ساعت گوشی همراه اندروید شما با ساعت رسمی‌ کشور متفاوت است، می‌توانید در تنظیمات گوشی و در بخش تاریخ و ساعت، گزینه ساعت خودکار را غیر فعال کرده و ساعت دقیق خود را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که اگر اس ام اس خود را با استفاده از برنامه‌های پیش فرض گوشی تلفن همراه تنظیم کرده باشید، آن پیام بر اساس ساعت و تاریخ گوشی تلفن همراه شما ارسال خواهد شد.

بنابراین اگر ساعت گوشی تلفن شما یک ساعت جلوتر است و یا کشور مبدا و مقصد شما یکی نیست و می‌خواهید این کار را مدیریت کنید، باید با توجه به اختلاف ساعت موجود، پیامک خود را تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید از امارات پیامکی را تنظیم کنید که در ساعت 8 صبح برای مخاطبان شما در ایران ارسال شود، باید از طریق روش‌های ذکر شده در این مقاله ساعت تنظیم شده خود را با توجه به اختلاف ساعت نیم ساعته این دو کشور، بر روی 8:30 قرار دهید.

ارسال اس‌ ام‌ اس زمان دار از طریق پنل پیامک

یکی از بهترین روش‌های ارسال پیامک روش ارسال پیامک انبوه و کاملاً هوشمند در زمان‌های تعیین شده، استفاده از پنل‌های پیامکی است. با استفاده از پنل‌های پیامک شما می‌توانید گروه‌های مختلفی از مخاطبین را ایجاد کنید و فراخور شرایط آن‌ها پیامک‌هایی را تنظیم و در زمان‌هایی مشخص و یا حتی در بازه‌های زمانی تعیین شده، برای آن‌ها ارسال کنید. چنین سرویس‌هایی برای مغازه‌داران، فروشندگان، بانک‌ها، صاحبان کسب و کارهای آنلاین، اداره‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، ارگان‌ها و بسیاری مشاغل دیگر می‌تواند مفید باشد. حتی اگر شما کارمند بخشی از یک شرکت خصوصی باشید که تیمی از افراد را در زیر مجموعه شما قرار داده باشند، باز هم با استفاده از یک پنل پیامکی می‌توانید مدیریت دقیق‌تری بر روی این افراد داشته باشید.

یکی از مزایای پیامک زمان دار در پنل‌های پیامک، این است که بانک بزرگی از شماره‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود حتی آن‌ها را فیلتر کنید و بر اساس جنسیت، شغل، سن و… به تعدادی از آن‌ها پیام دهید. در این صورت این پنل‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای اجرای هر چه دقیق‌تر کمپین‌های بازاریابی باشند. شما می‌توانید در ساعت و تاریخ مقرری، پیامی دلخواه را آماده کرده و برای گروه خاصی از افراد ارسال کنید. همچنین در پنل اس ام اس آموت می‌توانید از مخاطبینی که پیامک برای آن‌ها ارسال شده بازخورد یا پاسخ نیز دریافت کنید و تمام این مخاطبان را در گروه جدیدی قرار دهید تا پیامک‌های بعدی خود را تنها برای آن‌ها ارسال کنید.

همانطور که می‌بینید، پنل‌های پیامکی بهترین گزینه برای ارسال پیامک زمان‌دار هستند و البته آن‌ها کاربردهای بیشتری نیز دارند. به عنوان مثال شما می‌توانید به عنوان مدیر یک آموزشگاه یا مرکز آموزشی، در ساعت و تاریخی مقرر، اعلان‌های لازم را برای محصلین و کاربران مجموعه خود ارسال کنید. پیامی که می‌تواند یادآور پرداخت شهریه، کنسل شدن کلاس‌ها، تبریک و تسلیت گفتن مناسبت‌های خاص و… باشد. همچنین شما به عنوان یک فروشگاه می‌توانید تاریخ به مشتریان خود پس از مدتی که از خریدشان می‌گذرد، پیامکی ارسال کنید که نظرشان را درباره خرید با شما به اشتراک بگذارند. اگر فروش اقساطی دارید می‌توانید تاریخ پرداخت اقساط را به کاربران خود یادآوری کنید و این کار با استفاده از پیامک زمان دار پنل‌های پیامکی، بسیار آسان خواهد بود.

قابلیت‌های پنل پیامکی آموت برای ارسال پیامک زمان دار بسیار متنوع‌تر از تمامی نرم‌افزارهای ذکر شده در این مقاله است و شما می‌توانید با مراجعه به سایت، تمامی این خدمات را مشاهده کنید. می‌توانید تکرارهای مختلفی را برای ارسال پیامک‌های زمان دار انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک پیام را در ساعت‌های مختلف روز، یا روز‌های مختلف هفته، یا روز‌های مختلف ماه یا حتی یک روز خاص از سال تکرار کنید. به عنوان مثال می‌توانید تولد کاربران یا مشتریان خود را در قسمت تکرار سالانه ثبت نمایید تا پیام دلخواه شما با نام مشتری سالی یک بار در روز تولد برای وی ارسال شود. این خدمات می‌تواند برای کسانی که سرویس‌هایی با لایسنس‌های مدت‌دار (ماهانه-سالانه) ارائه می‌کنند نیز بسیار مفید باشد.

کاربرد استفاده از ارسال پیامک زمان دار

استفاده از ارسال پیامک زمان دار می‌تواند بسیار مفید و پرکاربرد باشد. بسته به این که زندگی روزمره و زندگی کاری شما چگونه سپری می‌شود، می‌توانید برخی از امور خود را به این شکل برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید در حین گفتگو با افراد مختلف، به محض پرسیدن تاریخ تولدشان، پیامکی را برای روز تولد وی در گوشی تلفن همراه خود ذخیره کنید تا برای وی ارسال گردد. شما می‌توانید به عنوان یک معلم، تکالیف، نکات، وضعیت برگزاری یا عدم برگزاری کلاس، آزمون‌های طراحی شده و… را به صورت پیامک یا پیام در اندروید یا در شبکه‌های اجتماعی تنظیم کنید تا در تاریخ و ساعت مقرر شما برای شاگردان‌تان ارسال شود.

به عنوان یک فروشنده می‌توانید ارتباط قوی با مشتری‌تان برقرار کنید و خدمات پس از فروش خود را گسترش دهید تا فرآیند وفادار سازی مشتریان به شکل بهتری انجام گیرد. ارسال یک پیامک نظر سنجی به صورت اتوماتیک یک هفته پس از خرید مشتری یا ارسال پیامک یادآوری تمدید اشتراک و… می‌تواند مشتریان زیادی را برای شما حفظ کند. اگر در شبکه‌های اجتماعی گروه یا کانال دارید، می‌توانید پیام‌های صبحگاهی یا عصرگاهی آماده کنید تا هر روز یا ابتدای هر هفته یا ابتدای هر ماه برای افراد مورد نظرتان ارسال شود. اگر تیمی از فروش و بازاریابی دارید، می‌توانید بسیاری از موارد را در این دوره‌های زمانی برای آن‌ها ارسال کنید و گزارشات آماده شده را در ساعاتی مقرر به اطلاع آن‌ها برسانید.

جمع بندی و نتیجه گیری

روش‌های زیادی برای ارسال پیامک در زمان مشخص وجود دارد و ما در این مقاله، چندین روش مختلف را در چندین پلتفرم متفاوت به شما آموزش دادیم. اما از میان تمامی این پلتفرم‌ها و تمامی این روش‌ها، همچنین متنوع‌ترین، پرکاربردترین و کارآمدترین نوع خدمات را پنل‌های پیامکی دارند. با استفاده از پنل‌های پیامکی و خدمات هوشمند آن، می‌توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن و در کمترین زمان، گسترش دهید؛ فروش خود را زیاد کنید؛ مشتریان جدید بیابید؛ مشتریان خود را وفادار کنید و به طور خلاصه، در کسب و کار خود موفق بمانید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.