چگونه تقویم محتوایی درست کنیم ؟

0

 

چطور در اینستاگرام اکانت حرفه ای و پربازدیدی داشته باشیم؟ بهترین زمان انتشار محتوا در اینستاگرام چه زمانی است؟

با فراگیر شدن استفاده از شبکه های مجازی در راستای تولید محتوا و تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف، روز به روز شاهد بیشتر شدن تعداد حساب های کاربری در اینستاگرام با موضوعات بیزینس و تولید محتوای سرگرم کننده می شویم. در این شرایط بازاریابی محتوایی برای عقب نماندن از رقبا و بالا بردن ارزش و اعتبار حساب کاربری شما در اینستاگرام یکی از ضروریات به حساب می آید که باید به شکل تخصصی تری به آن پرداخت.

برای آگاهی درباره ی نکات مهم بازاریابی محتوا و جزییات آن با کافه مجازی همراه باشید.

بازاریابی محتوا

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مورد انتشار محتوا در اینستاگرام باید در نظر بگیرید، انتشار منظم و برنامه ریزی شده است. بهترین ابزار برای انتشار منظم و هدفمند محتوا در اینستاگرام داشتن تقویم محتوایی است.

تقویم محتوایی اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که بازه های زمانی مشخص تعیین کنید و محتوای مورد نظر برای انتشار را با برنامه ی قبلی در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کنید.

برای افرادی که حضور فعال و موثر در اینستاگرام دارند و به دنبال بازدهی بالا از صفحه ی خود در کنار خرید فالوور ایرانی هستند ، تقویم محتوایی اینستاگرام این قابلیت را داراست که به آن ها کمک کند چه محتوایی را در چه زمانی منتشر کنند و در طی زمان بندی های مشخص بتوانند آن را به کار ببرند.

برای آشنایی بیشتر با تقویم محتوایی اینستاگرام و کاربردهای مختلف آن ادامه ی مطلب را از دست ندهید.

مزایای استفاده از تقویم محتوایی

با داشتن تقویم محتوایی برای انتشار محتوا، نیازی به نوشتن لیست های طولانی و نامنظم ندارید. همچنین احتمال خطا در تقویم محتوایی به چیزی حدود صفر می رسد. تقویم محتوایی به شما این امکان را می دهد که با برنامه ریزی زمانی محتوای مورد نظر خود برای انتشار به یک چشم انداز کلی و دورنمای مشخص از صفحه ی اینستاگرام خود و چگونگی نحوه ی انتشار محتوا در طی سال برسید.

به این ترتیب خلاء های محتوا یا اهداف خود را در بازه های مختلف خواهید دید و قبل از رسیدن به آن زمان برای آن ها جایگزین مناسب یا تغییرات و اصلاحاتی در نظر می گیرید.

اصلی ترین مزیت استفاده از تقویم محتوایی ایستاگرام این است که قبل از رسیدن به زمان انتشار محتوا آن را آماده و تدوین می کنید، این امر باعث می شود در تولید محتوا عجله نداشته باشید، اهداف کلیدی تان را به خوبی در تولید محتوا در نظر بگیرید و اگر محتوای شما تغییر برنامه یا اصلاح نیاز داشت برای این کار فرصت کافی داشته باشید.

احتمال انتشار محتوای مفیدتر، منسجم تر و هدفمندتر با کمک تقویم محتوایی افزایش می یابد و با آماده کردن محتوا از قبل فرصت دارید با ذهن باز و خیال راحت به مسائل دیگر و موضوعات محتواهای بعدی بپردازید.

نکات مهم درست کردن تقویم محتوایی

درست کردن تقویم محتوایی در ظاهر ساده به نظر می رسد، با این همانند خرید فالوور ایرانی اینستاگرام حال نکات مهمی را باید برای تنظیم این تقویم در نظر گرفت. در ادامه این نکات را بررسی خواهیم کرد.

شناخت مخاطبان هدف

شناخت اهداف بازاریابی بدون شناخت مخاطبان هدف ممکن نیست. بنابراین باید مشخص کنید محتوای شما قرار است توسط چه کسانی دیده شود و چه تاثیری روی آن ها بگذارد. بعضی از اهداف مهم تولید محتوا عبارتند از:

* آگاهی از برند

* ایجاد ارتباط و تعامل با مخاطبان

* افزایش بازدید از پیج

* افزایش فروش

* افزایش اعتماد و وفاداری مخاطبان

اگر بدانید برای چه کسی و به چه دلیل محتوا تولید می کنید به طور مشخص می دانید در چه مسیری باید حرکت کنید و سریع تر به هدف خواهید رسید. شفافیت و وضوح در اهداف تان مهم ترین اصل بازاریابی دیجیتال است.

ایده پردازی

لیستی از ایده ها و افکار خود برای تولید محتوا تهیه کنید. با شناخت مخاطبان هدف، به خوبی قادر خواهید بود موضوعاتی که برای آن ها جذابیت دارد را شناسایی کنید. لیست خود را به ترتیب اولویت تنظیم کنید و ببینید کدام موضوعات را در چه زمانی بهتر است منتشر کنید.

در این مرحله توصیه می شود فرمت محتوایی مناسب برای هرکدام از محتواها را مشخص کنید تا واضح و روشن بدانید قرار است از چه ابزارهایی برای تولید محتوا استفاده کنید و اگر نیاز است آن ها را زودتر تهیه کنید.

انتشار محتوا و بررسی بازخوردها

حالا وقت اقدام رسیده است. با انتشار محتوا در مواقع مشخص شده، کار اصلی شما شروع خواهد شد. سعی کنید در فواصل زمانی منظم محتوای منتشر شده را بررسی کنید و به کمک ابزارهای تحلیل بازخوردها در اینستاگرام نقاط قوت و ضعف محتوا را پیدا کنید. میزان تعامل ها و واکنش ها به محتواهای منتشر شده را بررسی کنید و اقداماتی که لازم است در مورد محتواهای بعدی اعمال کنید.

در تقویم محتوایی چه چیزهایی بنویسیم؟

دوره های زمانی را به شکل روزانه، هفتگی یا طبق شرایط پیج خود مشخص کنید. در تقویم محتوایی لازم است مناسبت های مهم و رویدادهای خاص سال را علامت گذاری کنید تا محتوای مرتبط با آن رویداد را تولید کنید.

اگر در مورد بیزینس خودتان رویداد مهمی مانند خرید فالوور فیک یا مسابقه در نظر دارید حتما در تقویم محتوایی جایی برای آن در نظر بگیرید. زمانبندی انتشار محتواها را در تقویم مشخص کنید. سعی کنید با توجه به ویژگی ها و مشخصات مخاطبان هدف خود اتشار محتوا را برنامه ریزی کنید تا بیشترین بازخوردها را از آن یگیرید.

تکنیک های دیجیتال مارکتینگ

بهترین محتواها اگر بدون برنامه ریزی و تعیین اهداف حرفه ای در دسترس مخاطب قرار بگیرند کم ترین بازدهی را خواهند داشت. آنچه در کافه مجازی خواندید بخشی از تکنیک های مهم بازاریابی دیجیتال و رویکردی کاربردی برای سازماندهی محتوا در اینستاگرام بود که با رعایت آن می توانید به رشد و توسعه ی بیزینس خود امیدوار باشید و با انگیزه ی بالاتری فعالیت خود در فضای مجازی را ادامه دهید.

با تنظیم یک تقویم محتوایی کاربردی و رعایت اصول دیجیتال مارکتینگ سرعت رشد و گسترش کسب و کار خود را افزایش دهید.

منبع : سایت کافه مجازی

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.