چطور با یادگیری برنامه نویسی پروژه های بین المللی دریافت کنیم؟

0

یادگیری برنامه نویسی امروزه یکی از مهارت‌های مهمی است که می‌تواند درآمد و فرصت‌های شغلی بی‌نظیری را برای شما فراهم کند. این مقاله با هدف نحوه کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی، شما را راهنمایی می کند که چگونه پروژه های بین المللی برنامه نویسی دریافت کنید و مهارت‌های برنامه نویسی خود را به سطح مطلوبی برسانید.

پردرآمد ترین شغل یا حوزه های برنامه نویسی در دنیا

قبل از اینکه وارد مبحث اصلی شویم، بیایید تا با پردرآمدترین حوزه های برنامه نویسی در دنیا آشنا شویم. این آشنایی می تواند به شما کمک کند تا با دقت بیشتری نسبت به علاقه خود و تقاضای بازار، حوزه مناسب خود را پیدا کنید.

برنامه نویسی یکی از حوزه‌های پر درآمد در دنیاست و نه تنها گستردگی مشاغل زیادی دارد، بلکه برای تمامی آنها فرصت های شغلی فوق العاده ای وجود دارد.

 

برای اینکه بهتر با مشاغل پردرآمد آینده و زبان های برنامه نویسی پرتقاضا آشنا شوید، می توانید به مقاله پردرآمدترین مشاغل برنامه نویسی نگاهی بیندازید که بطور کامل این موارد را تحلیل کرده است.

در ادامه تنها ۴ مورد از آینده دار ترین حوزه های برنامه نویسی را معرفی می کنیم.

 

  • فول استک دولوپر

یک برنامه نویس فول استک (Full Stack Developer) شخصی است که می تواند برنامه نویسی سمت سرور یا بک اند و برنامه نویسی فرانت اند را به تنهایی انجام دهد. این دسته از توسعه دهندگان در سایت های کاریابی معمولا در اولویت بالاتری نسبت به برنامه نویسان Back-end و Front-end هستند.

 

  • دانشمند علم داده (Data science)

حجم عظیمی از داده ها به طور روزانه از طریق ابزارهای مختلف مانند سایت ها، شبکه های اجتماعی، گزارش های روزانه و موارد دیگر تولید می شود. و پردازش درست آنها بشدت مورد نیاز است که به دستیابی به نتایج دقیق کمک می کند. این فرآیند شامل جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و نمایش داده‌ها با جزئیات مربوطه برای به دست آوردن خروجی بهینه است.

یک دانشمند داده، از زبان های برنامه نویسی پایتون یا R برای مقابله با داده ها استفاده می کند. آنها آزمایش‌ها را طراحی، آمارها را دنبال، و الگوریتم هایی را برای بهبود خدمات و در جهت رشد سازمان پیاده‌سازی می‌کنند. طبق گفته لینکدین، انتظار می‌رود این بازار تا سال ۲۰۲۶ به ۲۳۰٫۸۰ میلیارد دلار برسد.

  • برنامه نویس اندروید

برنامه نویس اندروید کسی است که مسئولیت پیاده سازی اپلیکیشن های اندروید را بر عهده دارد. نقش اصلی او کشف فناوری های جدید و بهره برداری از آنهاست. خدمات ارائه شده توسط یک توسعه دهنده اندروید عبارتند از: تست و اتوماسیون، پشتیبانی، نگهداری و بهینه سازی برنامه. پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۴ فرصت های شغلی این حوزه به حدود ۱۳۵۰۰۰ برسد.

  • مهندس یادگیری ماشین

مهندسین یادگیری ماشین سیستم‌هایی را طراحی می‌کنند که مانند انسان قابلیت یادگیری دارند. یادگیری ماشین در واقع اساس کار هوش مصنوعی است. تسلط خوب بر کدنویسی و ریاضیات در این شغل مفید است. آوازه و مشاغل یادگیری ماشین طی چهار سال گذشته به ۷۵ درصد افزایش یافته است و قطعاً در سال های آینده نیز رشد خواهد کرد.

 

بنابراین با یک محاسبه سرانگشتی می توان فهمید که زبان های زیر، پرتقاضاترین زبان های برنامه نویسی در آینده خواهد بود:

  • زبان برنامه نویسی پایتون و R
  • زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
  • زبان های برنامه نویسی HTML و CSS
  • زبان برنامه نویسی SQL

 

برای آموزش برنامه نویسی سایت های زیادی وجود دارند که یکی از آنها آکادمی آموزش برنامه نویسی کدیاد می باشد که دوره های آموزشی تمام زبان های بالا را بصورت رایگان و جامع در اختیار شما قرار داده است کافیست برای مطمئن شدن عبارت آموزش رایگان برنامه نویسی را جستجو کنید و اسم این آکادمی جزو نتایج برتر جستجو میباشد.

 

۷ راه کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی

یادگیری برنامه نویسی به شما این امکان را می‌دهد که به عنوان فریلنسر یا حتی در شرکت‌های بین المللی مشغول به کار شوید. کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی به عنوان یک فرصت پرطرفدار مطرح است. راه‌های متعددی برای این منظور وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی کرده ایم:

 

  • طراحی قالب های وردپرسی

روزانه افراد زیادی از سراسر دنیا قالب های وردپرسی جذابی طراحی می کنند و در سایت هایی مانند Theme forest برای فروش می گذارند. این کار می تواند درآمد بالایی داشته باشد. شما با تنها یک بار فروش یک قالب، مبالغی در حدود ۲۰ تا ۱۰۰ دلار یا بیشتر می توانید دریافت کنید.

 

  • طراحی افزونه وردپرس

طراحی افزونه های وردپرسی هم مانند روش بالا می باشد و از فروش آنها می توانید درآمد دلاری کسب کنید.

 

  • مشارکت در پروژه‌های منبع باز

شما می توانید در GitHub پروژه های جذاب و منبع باز را بیابید و بطور خودجوش روی توسعه آنها تمرکز کنید. این کار بطور مستقیم حقوقی ندارد! اما موجب شناخته شدن شما در جوامع برنامه نویسی می شود و قطعا پیشنهادات کاری زیادی را برای شما خواهد داشت.

 

  • آموزش برنامه نویسی

ارائه دوره‌های آموزشی برنامه‌نویسی و کسب درآمد از طریق فروش دوره‌ها و آموزش‌های آنلاین می تواند یکی از راه های خلاقانه و شاید کم ریسک تر برای کسب درآمد دلاری باشد. شما می تواند در یوتیوب و یا سایت شخصی خود و حتی سایت های آموزش برنامه نویسی به عنوان مدرس مشغول به تدریس برنامه نویسی شوید.

 

  • طراحی اپلیکیشن

اگر شما یک اپلیکیشن جذاب بسازید و در فروشگاه هایی مانند Google Play، بازار و Apple Store منتشر کنید، می توانید درآمد بالایی داشته باشید. شما می توانید اپلیکیشن خود را بصورت پولی قرار دهید که با هر بار دانلود مبلغی را دریافت کنید، یا با تبلیغات درون برنامه ای، درآمد دلاری کسب کنید.

 

  • طراحی وب سایت

طراحی سایت یکی از مشاغل بسیار پردرآمد برنامه نویسی در تمام دنیا می باشد. اگر شما بتوانید مشتری های خارجی بیابید، می توانید با طراحی هر سایت، مبالغ هنگفتی کسب کنید. فراموش نکنید که برای این کار نیاز به مهارت ارتباطی بالا، زبان انگلیسی خوب و ارتباطات گسترده ای هستید.

 

  • پروژه‌های فریلنسری

شرکت در پروژه‌های برنامه‌نویسی با سایت های فریلنسری، مانند Upwork و Freelancer، یکی از راه‌های اصلی و محبوب برای کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی است که در ادامه بیشتر با آن آشنا می شویم.

 

در مقاله مشاغل برنامه نویسی پردرآمد جهان بطور کامل در رابطه با بهترین راه های کسب درآمد از برنامه نویسی و فریلنسری صحبت شده که می توانید بطور رایگان بخوانید و آینده و مسیر یادگیری برنامه نویسی خود را مشخص کنید.

 

فریلنسری چیست؟

فریلنسری به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک متخصص در حوزه برنامه نویسی، بدون ارتباط محلی، در پروژه‌های مختلف شرکت کنید. این راه بسیار جذابی برای کسب درآمد و ایجاد شبکه های حرفه‌ای است.

فریلنسر در واقع شخصی می باشد که بدون استخدام رسمی بر روی پروژه کار می کند و دورکار می باشد. به زبان ساده، فریلنسر فقط برای یک پروژه خاص به شرکت اضافه می شود و بعد از انجام پروژه و دریافت مبلغ خواهد رفت.

مزایای فریلنسری:

  • ساعات کاری منعطف
  • محدود نبودن درآمد
  • نیاز نداشتن به حضور در شرکت (دورکاری)

معایب فریلنسری:

  • نداشتن درآمد ثابت
  • نداشتن مزایای شغل ثابت مانند بیمه، حقوق بازنشستگی، پاداش و…
  • ریسک بالا (احتمال بیکار بودن برای مدتی یا فشار کاری زیاد)

 

معرفی بهترین سایت های فریلنسری برای برنامه نویسی

شناخت بهترین پلتفرم‌های فریلنسینگ برای برنامه نویسان اهمیت بسیاری دارد. سایت‌های فریلنسری محیطی مناسب برای یافتن پروژه‌های بین المللی را فراهم می‌کنند. شما از طریق پلتفرم‌های مختلف فریلنسینگ می‌توانید به پروژه‌هایی از سراسر جهان دسترسی پیدا کرده و درآمد خود را افزایش دهید.

در زیر به معرفی بهترین سایت های فریلنسری خارجی برای برنامه نویسان پرداخت ایم:

  • Freelancer: یکی از بهترین سایت ها برای فریلنسر ها می باشد و بیش از ۲۱ میلیون کاربر فعال در آن وجود دارد.
  • UpWork: از بزرگترین وب سایت های فریلنسینگ که امکان همکاری با بزرگترین شرکت های دنیا نظیر مایکروسافت در آن وجود دارد.
  • Toptal: این سایت بیشتر در حوزه های برنامه نویسی، طراحی گرافیک، طراحی نرم افزار و… فعالیت می کند.
  • Guru: داشتن پروژه های ساعتی، استخدامی، با قیمت مشخص، تضمین پرداخت و… از مهمترین مزایای این سایت می باشند.
  • Flexjobs: یکی از بزرگترین سایت های فریلنسری در دنیا که مورد علاقه ایرانیان نیز می باشد.
  • Aquent: از معدود سایت هایی که کیفیت بسیار خوبی دارد و هم پروژه ها و هم فریلنسر های آن بسیار حرفه ای هستند.
  • Fiverr: یکی از سایت های بسیار محبوب در زمینه فریلنسینگ که مکان مورد علاقه تازه کاران می باشد.

 

نیازمندی ها برای گرفتن پروژه برنامه نویسی خارجی

خب همانطور که میدانید، گرفتن پروژه های خارجی به این سادگی ها هم نیست و سختی های خاص خودش را دارد. برای گرفتن پروژه برنامه‌نویسی خارجی، باید چهار نیازمندی اساسی آن را داشته باشید:

 

  1. رزومه خوب: رزومه شما باید تخصص و مهارت های برنامه‌نویسی شما را به وضوح نشان دهد. ارائه مدارک بین‌المللی و سابقه کاری مرتبط با پروژه‌های قبلی، اعتبار و اطمینان کارفرما را افزایش می‌دهد. به یاد داشت باشید که رزومه نویسی خودش یک مهارت جدا می باشد که در انتخاب شما بسیار موثر است. برای یادگیری این مهارت “آموزش رایگان رزومه سازی” را در گوگل سرچ کنید و روی اولین لینک کلیک کنید.
  2. مهارت‌های نرم: توانایی ارتباط موثر، توجه به جزئیات و همکاری خوب، تاثیر بسزایی در انتخاب شما دارد. این مهارت های نرم از اهمیت زیادی برخوردارند و موجب ارتباط مؤثر با کارفرما و همکاران می شوند که می تواند شانس انتخاب شما را بالا ببرد.
  3. دانش زبان انگلیسی: طبیعتا بدون دانش زبان انگلیسی نمی توانید به سمت پروژه های خارجی بروید. شما باید بتوانید به خوبی با کارفرما و همکاران خود ارتباط برقرار کنید و با آنها صحبت کنید.
  4. مهارت برنامه‌نویسی بالا: مهمترین مورد هم دانش برنامه نویسی بالا می باشد! داشتن مهارت برنامه‌نویسی بالا و آشنایی با زبان‌ها و فریم‌ورک‌های رایج، اطمینان از ارائه خدمات با کیفیت و توسعه پروژه‌های متنوع را فراهم می‌کند. اگر شما مهارت برنامه نویسی خوب و بروزی نداشته باشید، نمی توانید خواسته کارفرما را اجرا کنید و سابقه شما در سایت های کاریابی خراب خواهد شد.

 

این چهار مورد، ضروری ترین نیاز های شما هستند و در واقع بدون آنها امکان گرفتن پروژه خارجی وجود ندارد.

 

افزایش مهارت های برنامه نویسی

اما چیزی که بعد از این موارد، شما را از دیگر افراد متمایز می کند، مهارت های بالاتر و سابقه کاری بیشتر می باشد. سابقه بیشتر که معمولا با گذر زمان بدست می آید، ولی مهارت های بالاتر به خود شما و جایی که از آن یاد می گیرید بستگی دارد.

وبسایت آموزش برنامه نویسی کدیاد یکی از آن وبسایت هایی می باشد که دوره های آموزش برنامه نویسی رایگان و بسیار جامعی را طراحی می کند و با هر آپدیت جهانی سریعا بروز می شوند. این سایت می تواند یکی از انتخاب های شما برای یادگیری برنامه نویسی باشد.

 

سخن پایانی

یادگیری برنامه نویسی فقط کسب یک مهارت برای افزایش درآمد نیست! آموزش برنامه نویسی پاسپورت ورود به دنیای بیرون و جهان آینده می باشد! به یاد داشته باشید که مهارت برنامه نویسی شما تنها یک جنبه از ماجرا است و مهارت های دیگری از قبیل دانش زبان انگلیسی، مهارت های نرم مثل ارتباط گیری و مذاکره، رزومه سازی و چنین مواردی هستند که شما را از باقی رقبا متمایز می کند.

اگر هنوز شروع به یادگیری برنامه نویسی نکرده اید، به مقاله ۷ شغل برنامه نویسی پردرآمد جهان سری بزنید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که باید وارد کدام حوزه شوید و چه زبان برنامه نویسی را فرا بگیرید.

این نیازمندی‌ها در کنار یک استراتژی مناسب برای حضور در سایت‌های فریلنسری، شانس شما را در گرفتن پروژه برنامه‌نویسی خارجی بسیار افزایش می‌دهند.

 

سوالات متداول

 

  • آیا همه می توانند برنامه نویسی را یاد بگیرند؟

بله، آموزش برنامه نویسی برای هر کسی که به دنیای فناوری علاقه دارد مناسب است. برای شروع برنامه نویسی نیاز به هیچ پیش زمینه خاصی ندارید.

 

  • چگونه می‌توانم در دنیای برنامه نویسی فعالیت کنم؟

برای شروع، بهتر است با یادگیری یک زبان برنامه نویسی شروع کنید و سپس به توسعه مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف بپردازید. همچنین، شرکت در پروژه‌های عملی و آموزش‌های آنلاین به کمک شما خواهد آمد.

 

  • چطور می‌توانم پروژه‌های برنامه نویسی دلاری بگیرم؟

برای گرفتن پروژه‌های برنامه نویسی خارجی، مهارت بالا و بروز برنامه نویسی، داشتن رزومه با مدارک بین المللی، و تسلط به زبان انگلیسی ضروری است. همچنین داشتن مهارت های نرم هم می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

  • چگونه به برنامه نویس بهتری تبدیل شوم؟

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای، باید هر روز تمرین کنید. زیرا استمرار کلید موفقیت در این راه است. همچنین، آپدیت کردن خود با مهارت های روز دنیا و یادگیری مستمر می تواند همیشه نسخه بهتری از شما را ارائه دهد.

 

5/5 - (3 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.