چگونه سیسکو امنیت شبکه شما را تضمین می‌کند؟

0

در عصر دیجیتال امروزی، امنیت شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. با افزایش تعداد تهدیدات سایبری، تضمین امنیت شبکه برای شرکت‌ها حیاتی شده است. اگر نگران امنیت شبکه خود هستید، خوب است بدانید که سیسکو، ارائه‌دهنده پیشرو راه‌حل‌های امنیت شبکه، محصولات و راه‌حل‌های فوق‌العاده‌ای برای حفظ امنیت شرکت شما دارد.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به محصولات سیسکو و راه‌حل‌های امنیتی شرکت سیسکو خواهیم داشت و به شما کمک می‌کنیم تا با خرید سوئیچ سیسکو و سایر راه‌حل‌های امنیتی این شرکت، از سیستم خود محافظت کنید.

امنیت شبکه چیست و چطور عمل می‌کند؟

امنیت شبکه، به معنای حفاظت از زیرساخت شبکه در برابر دسترسی غیرمجاز، سوء‌استفاده یا سرقت است. این فرآیند شامل ایجاد زیرساخت امن برای دستگاه‌ها، برنامه‌ها و کاربران است تا بتوانند به‌شیوه‌ای ایمن کار کنند.

امنیت شبکه از چندین لایه دفاعی در لبه و داخل شبکه تشکیل شده است. هر لایه امنیتی شبکه، سیاست‌ها و کنترل‌های خاصی را اجرا می‌کند. با این کنترل‌ها، کاربران مجاز، به منابع شبکه دسترسی پیدا می‌کنند؛ اما عوامل مخرب مسدود می‌شوند تا نتوانند از شبکه سوءاستفاده‌ کرده و امنیت کاربران را تهدید کنند.

بیایید روش‌های امن‌ نگه‌داشتن شبکه و راه‌حل‌هایی را که سیسکو برای هرکدام از آن‌ها طراحی کرده است، بررسی کنیم.

 

روش‌های امنیت شبکه

روش‌های امنیت شبکه که سیسکو در آن‌ها وارد شده و راه‌حل‌های منحصر‌به‌فردی را ارائه داده است به شرح زیر هستند:

فایروال

فایروال یک دستگاه امنیتی شبکه است که ترافیک ورودی و خروجی شبکه را رصد می‌کند و بر اساس مجموعه‌ای از قوانین امنیتیِ تعریف‌شده، تصمیم می‌گیرد که آیا ترافیک خاصی را مجاز یا مسدود کند. سیسکو هم فایروال‌های متمرکز بر تهدید و هم دستگاه‌های مدیریت تهدید یکپارچه (UTM) را ارائه می دهد.

سیستم‌های پیشگیری از نفوذ

یک سیستم پیشگیری از نفوذ (IPS) ترافیک شبکه را اسکن می‌کند تا به‌طور فعال حملات را مسدود نماید. دستگاه‌های IPS این کار را با تحلیل مقادیر عظیمی از اطلاعات مربوط به تهدید‌ها در سطح جهان انجام می‌دهند تا همه فعالیت‌های مخرب را مسدود کنند.

شرکت سیسکو، انواع مختلفی از IPSها را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود امنیت شبکه خود استفاده کنید. ما در اینجا برخی از IPSهای سیسکو را نام می‌بریم:

  • Firepower 1000 Series
  • Firepower 2100 Series
  • Secure Firewall 3100 Series
  • Firepower 4100 Series
  • Cisco Secure ISA 3000

امنیت بار کاری (Workload security)

امنیت بار کاری از بارهای کاری در حال حرکت در محیط‌های ابری و ترکیبی مختلف محافظت می‌کند. این بارهای کاری توزیع‌شده، دارای سطوح بزرگ‌تری برای حمله هستند و باید بدون تأثیر بر چابکیِ انتقال، ایمن شوند. برای دستیابی به این هدف، سازمان‌ها اقدامات امنیتی مختلفی مانند کنترل‌های دسترسی، رمزگذاری و مدیریت آسیب‌پذیری را اجرا می‌کنند. با اجرای امنیت حجم کاری، سازمان‌ها می‌توانند در برابر تهدیدات سایبری مانند بدافزار، دسترسی غیرمجاز و نقض داده‌ها محافظت کنند.

سیسکو برای افزایش امنیت بار کاری دارای یک راه حل منحصربه‌فرد به نام Cisco Secure Workload است که به‌شکل نرم‌افزاری قابل دسترس می‌باشد.

SecureX

SecureX یک پلت فرم امنیتی جامع است که توسط Cisco توسعه یافته است. SecureX برای تجزیه و تحلیل امنیتی یکپارچه و هماهنگ‌سازی همه دستگاه‌های امنیتی سیسکو و سایر محصولات امنیتی شخص ثالث طراحی شده است.

این برنامه، امکان مشاهده رویدادها و تهدیدات امنیتی در کل شبکه را فراهم کرده و تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که به شناسایی و اولویت‌بندی مشکلات امنیتی کمک می‌کند.

 

تقسیم‌بندی شبکه (Network segmentation)

تقسیم‌بندی شبکه یا Network segmentation، ترافیک شبکه را در طبقه‌بندی‌های مختلف توزیع کرده و اجرای سیاست‌های امنیتی را آسان‌تر می‌کند. در حالت ایده‌آل، طبقه‌بندی‌ها براساس هویت نقطه پایانی (endpoint identity) هستند، نه آدرس‌های IP صرف.

با استفاده از تقسیم‌بندی شبکه، می‌توانید دسترسی افراد را براساس نقش، مکان و موارد دیگر تغییر دهید تا سطح دسترسی کافی به افراد داده شده و دستگاه‌های مشکوک مهار شوند.

VPN

شبکه خصوصی مجازی (VPN) یک فناوری است که یک اتصال امن و رمزگذاری‌شده را از طریق اینترنت فراهم می‌کند. VPNها معمولاً برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و امنیت هنگام دسترسی به اینترنت، به‌ویژه هنگام استفاده از شبکه‌های Wi-Fi عمومی استفاده می‌شوند. VPNها آدرس IP شما را پنهان می‌کنند و ردیابی موقعیت مکانی و فعالیت‌های آنلاین را برای وب‌سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین چالش‌برانگیزتر می‌نمایند.

یک شبکه خصوصی مجازی، اتصال را از یک نقطه پایانی به یک شبکه، اغلب از طریق اینترنت، رمزگذاری می‌کند. به‌طور معمول، یک VPN با دسترسی از راه دور از IPsec یا لایه سوکت‌های امن برای احراز هویت ارتباط بین دستگاه و شبکه استفاده می‌کند.

سیسکو راه‌حل‌هایی را برای VPN و Endpoint Security Clients ارائه می‌دهد.

کنترل دسترسی (Access control)

هر کاربری نباید به شبکه شما دسترسی داشته باشد. برای جلوگیری از حملات مهاجمان احتمالی، باید هر کاربر و هر دستگاه را بشناسید. سپس می‌توانید سیاست‌های امنیتی خود را برای دسترسی محدود اعمال کنید. می‌توانید دستگاه‌های نقطه پایانی ناسازگار را مسدود کرده یا فقط به آن‌ها اجازه دسترسی محدود بدهید. این فرآیند کنترل دسترسی به شبکه (NAC) نامیده می‌شود.

Cisco Identity Services Engine  یا ISE  یک پلتفرم مدیریت امنیتی جامع است که دسترسی ایمن به منابع شبکه را برای کاربران و دستگاه‌ها فراهم می‌کند. ISE اطمینان حاصل می‌کند که فقط نهادهای مجاز می‌توانند به شبکه دسترسی داشته باشند. این Engine با نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای امنیتی مختلف سیسکو ادغام شده و همچنین می‌تواند با محصولات شخص ثالث کار کند.

نرم‌افزار ضد ویروس و ضد بدافزار

بدافزار یا Malware شامل ویروس، کرم، تروجان، باج‌افزار و جاسوس افزارها است. گاهی اوقات بدافزار یک شبکه را آلوده می‌کند اما برای روزها یا حتی هفته‌ها خاموش می‌ماند. بهترین برنامه‌های ضد بدافزار، نه تنها بدافزار را هنگام ورود اسکن می‌کنند، بلکه به‌طور مداوم فایل‌ها را پس از آن برای یافتن ناهنجاری‌ها، حذف بدافزارها و رفع آسیب‌ها بررسی می‌کنند.

Cisco Advanced Malware Protection به‌طور اختصاصی برای مبارزه با این تهدیدات طراحی شده است و یک راه‌کار امنیتی Endpoint محسوب می‌شود.

 

امنیت برنامه (Application security)

هر نرم‌افزاری که برای کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنید، باید محافظت شود؛ چه کارکنان فناوری اطلاعات خود شرکت آن را ساخته باشند و چه نرم‌افزار خریداری شده باشد. متأسفانه، هر برنامه‌ای ممکن است حاوی حفره‌ها یا قسمت‌های آسیب‌پذیری‌ باشد که مهاجمان می‌توانند از آن‌ها برای نفوذ به شبکه استفاده کنند. امنیت برنامه شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار و فرآیندهایی است که برای بستن آن حفره‌ها استفاده می‌شود.

سیسکو دارای راه‌حل‌های متعددی برای امنیت برنامه است که با توجه به نیاز خود می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

امنیت دستگاه موبایل

مجرمان سایبری به‌‌طور فزاینده‌ای دستگاه‌ها و برنامه‌های تلفن همراه را هدف قرار می‌دهند. در طی سه سال آینده، ۹۰ درصد سازمان‌های فناوری اطلاعات ممکن است از برنامه‌های کاربردی شرکتی در دستگاه‌های تلفن همراه شخصی پشتیبانی کنند. در صورتی که این برنامه‌های از طریق تلفن همراه مورد حمله واقع شوند، ممکن است ضرر‌های جبران‌ناپذیری به شبکه وارد شود.

Cisco Meraki راه‌ حل سیسکو برای حل این مشکل است. Meraki شامل قابلیت‌های مدیریت دستگاه تلفن همراه است که به سازمان‌ها امکان می‌دهد دستگاه‌های تلفن همراه (مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها) را از طریق داشبورد مبتنی بر ابری که برای سایر محصولات Meraki استفاده می‌شود، مدیریت کرده و ایمن کنند.

خرید سوئیچ سیسکو

سوئیچ سیسکو می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر امنیت شبکه داشته باشد؛ زیرا نقش مهمی در کنترل و هدایت جریان داده در یک شبکه ایفا می‌کند. سوئیچ سیسکو به روش‌های زیر می‌تواند امنیت شبکه را ارتقا دهد:

  • امنیت پورت: خرید سوئیچ سیسکو از امنیت پورت پشتیبانی کرده و به مدیران اجازه می‌دهد دستگاه‌هایی را که به پورت‌های خاص سوئیچ متصل می‌شوند، شناسایی کنند. این رویکرد، به جلوگیری از دسترسی دستگاه‌های غیرمجاز به شبکه کمک می‌کند.
  • تقسیم‌بندی LAN :LANهای مجازی (VLAN) برای تقسیم منطقی یک شبکه استفاده می‌شوند و سوئیچ‌های سیسکو امکان ایجاد و مدیریت VLANها را فراهم می‌کنند. تقسیم‌بندی مناسب VLAN با جداسازی ترافیک، محدود‌کردن دامنه نقض امنیتی و کنترل دسترسی بین بخش‌های مختلف، امنیت شبکه را افزایش می‌دهد.
  • لیست‌های کنترل دسترسی (ACL): سوئیچ‌های سیسکو از اجرای لیست‌های کنترل دسترسی برای فیلتر‌کردن ترافیک براساس معیارهای مشخص‌شده مانند آدرس‌های IP مبدا و مقصد، پروتکل‌ها و پورت‌ها پشتیبانی می‌کنند. ACLها برای اجرای سیاست‌های امنیتی و محدود‌کردن ترافیک ناخواسته ضروری هستند.
  • احراز هویت: سوئیچ‌های سیسکو را می‌توان به‌گونه‌ای پیکربندی کرد که از احراز هویت IEEE 802.1X پشتیبانی کند، که با الزام کاربران و دستگاه‌ها به احراز هویت قبل از دسترسی به شبکه، امنیت شبکه را افزایش می‌دهد.
  • آینه‌سازی و مانیتورینگ پورت: خرید سوئیچ سیسکو مدیران را قادر می‌سازد تا با استفاده از ویژگی‌هایی مانند انعکاس پورت، بر ترافیک شبکه نظارت کنند. این رویکرد، امکان تجزیه و تحلیل رفتار شبکه، شناسایی تهدیدات امنیتی و عیب‌یابی مشکلات احتمالی را فراهم می‌کند.
  • کیفیت خدمات (QoS): سوئیچ‌های سیسکو از ویژگی‌های QoS برای اولویت‌بندی ترافیک شبکه براساس معیارهای مختلف پشتیبانی می‌کنند و از این طریق شبکه را ایمن می‌کنند.
  • به‌روز‌رسانی میان‌افزار و نرم‌افزار: به‌روز نگه‌داشتن سخت‌افزار و نرم‌افزار سوییچ، برای رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی ضروری است. سیسکو مرتباً به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع مشکلات امنیتی منتشر می‌کند. به‌همین دلیل استفاده از سوئیچ سیسکو نقش مهمی در امنیت شبکه دارد.

قیمت سوئیچ سیسکو

یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌هایی که شرکت سیسکو برای امنیت شبکه ارائه می‌دهد، خرید سوئیچ سیسکو است. همان‌طور که در مقاله به آن اشاره شد، سوئیچ سیسکو می‌تواند به روش‌های مختلفی از امنیت شبکه پشتیبانی کرده و مانع از تهدیدات امنیتی گردد. اگر هیچ‌یک از راه‌حل‌های دیگر سیسکو را برای امنیت شبکه ندارید، سعی کنید سوئیچ سیسکو را خریداری کنید تا بتوانید از ویژگی‌های امنیتی آن بهره ببرید.

قیمت سوئیچ سیسکو وابسته به مدل و نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. سوئیچ‌های مدولار که با قابلیت پیکربندی ارائه شده و کاملا مقیاس‌پذیر هستند از همه انواع سوئیچ سیسکو گران‌تر هستند.

در مقابل قیمت سوئیچ سیسکو در انواع پیکربندی ثابت (هوشمند، مدیریتی و غیرمدیریتی) کم‌تر است. در میان انواع سوئیچ‌ها با پیکربندی ثابت، سوئیچ‌های مدیریتی قیمت بیشتری دارند.

برای افزایش امنیت شبکه خود، خرید سوئیچ سیسکو را در برنامه خود قرار دهید.

 

اگر قصد خرید سوئیچ سیسکو متناسب با نیاز شبکه خود را دارید، یا می‌خواهید از قیمت سوئیچ سیسکو آگاه شوید، می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

با ما در ارتباط باشید

تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک ۱۳، واحد ۲
تلفن تماس

۰۲۱-۴۳۴۹۱
۰۲۱-۴۳۰۰۰۴۰۳
۰۹۳۳۴۰۳۰۰۳۳

5/5 - (4 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.